نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse ؛ بهترین انیمیشن سال؟

نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse ؛ بهترین انیمیشن سال؟


منبع: فیگار

4

1402/3/12

17:32


در این مطلب می‌خواهیم به نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse بپردازیم. پس در ادامه نوشتار نقد انیمیشن Spider Man 2 همراه ما بمانید.

نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse ؛ بهترین انیمیشن سال؟

در این مطلب می‌خواهیم به نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse بپردازیم. پس در ادامه نوشتار نقد انیمیشن Spider Man 2 همراه ما بمانید.

طرفداران سری Spider-Man در سال 2023 بی صبرانه منتظر جدیدترین فیلم این ابرقهرمان محبوب هستند. Sony Pictures در حال آماده شدن برای اکران فیلم مورد انتظار “Spider-Man: Across the Spider-Verse” است. این انیمیشن آماده برای اکران، دنباله‌ای بر فیلم 2018 «مرد عنکبوتی: به سوی دنیای عنکبوتی» است که برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن را شد.

اولین فیلم طرفداران را با مفهوم چندجهانی آشنا کرد که در آن نسخه‌های مختلف مرد عنکبوتی از ابعاد مختلف برای مبارزه با جرم و جنایت گرد هم می‌آیند. این بار، داستان با مایلز مورالس، مرد عنکبوتی نوجوان، که اکنون با تجربه‌تر و به توانایی‌هایش اعتماد دارد، ادامه خواهد یافت.

نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

بهترین انیمیشن سال؟

شما می‌توانید فهرست نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

تریلر این فیلم که در نوامبر 2021 منتشر شد، به تهدید ویلن جدیدی اشاره می‌کند که دو قهرمان عنکبوتی را به چالش می‌کشد. مایلز و گوئن را در حال مبارزه با دشمنان جدید می‌بینیم که از ابعاد مختلف می‌پرند، با تصاویری خیره کننده که با سبک انیمیشن منحصر به فرد فیلم اول مطابقت دارد. در ادامه نوشتار تحلیل انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse همراه ما بمانید تا به بررسی انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

تیزر جدید از انیمیشن Spider Man: Across The Spider Verse [+ویدیو]

مشخصات انیمیشن

نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse
  • امتیاز IMDB در زمان انتشار این نقد: 9.1
  • کارگردان: خواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز، جاستین کی تامپسون
  • نویسندگان: فیل لرد، کریستوفر میلر، دیو کالاهام
  • تهیه کنندگان: آوی آراد، برایان مایکل بندیس، کریستوفر میلر، کریستینا استاینبرگ، آلونزو رووالکابا
  • بازیگران: شامیک مور، هایلی استاینفلد، اسکار آیزاک، جیک جانسون، عیسی رائه، برایان تایری هنری، لونا لورن ولز، راشل درچ، اندی سمبرگ، دانیل کالویا

بررسی داستان

نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

بررسی انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

مایلز مورالس برای فصل بعدی حماسه Spider-Verse باز می‌گردد، یک ماجراجویی حماسی که مرد عنکبوتی دوستانه بروکلین را به سراسر مولتی ورس منتقل می‌کند تا به گوئن استیسی و تیم جدیدی از افراد عنکبوتی بپیوندد تا با شروری که تا به حال با آن مواجه نشده‌اند روبرو شوند.

داستان ما را به سفری هیجان انگیز و احساسی می‌برد زیرا مایلز مورالس با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شود و نقش خود را به عنوان مرد عنکبوتی پذیرفته است. فیلمنامه به زیبایی بین طنز، اکشن و احساسات تعادل برقرار می‌کند و جوهر شخصیت مرد عنکبوتی را به تصویر می‌کشد. این فیلم به بررسی مضامین هویت، شجاعت و اهمیت خانواده می‌پردازد و با مخاطبان در تمام سنین طنین انداز می‌شود.

Spider-Man: Across the Spider-Verse گواهی بر پتانسیل خلاقانه داستان سرایی انیمیشن است. این فیلم مرزهای داستان‌نویسی را جابجا می‌کند، انتظارات را نادیده می‌گیرد و تاریخ غنی دنیای مرد عنکبوتی را نشان می‌دهد. این فیلم با انیمیشن خیره کننده، داستان متقاعد کننده و شخصیت‌های به یاد ماندنی خود، خود را به عنوان یک فیلم عالی برای طرفداران مرد عنکبوتی و دوستداران سینمای استثنایی ثابت می‌کند.

نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

تحلیل انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

Spider-Man: Across the Spider-Verse فرنچایز محبوب مرد عنکبوتی را به ارتفاعات هیجان انگیز جدیدی می‌برد و یک تجربه سینمایی از لحاظ بصری خیره کننده و از نظر احساسی طنین انداز می‌کند. این دنباله با تکیه بر موفقیت نسخه قبلی خود، داستان مایلز مورالس را ادامه می‌دهد، زیرا او در دنیای پیچیده از ابعاد مختلف حرکت می‌کند و با نسخه‌های مختلف مرد عنکبوتی روبرو می‌شود.

یکی از جنبه‌های برجسته این فیلم انیمیشن نفس گیر آن است. رنگ‌های پر جنب و جوش، جلوه‌های بصری پویا، و سبک هنری نوآورانه، Spider-Verse را به گونه‌ای زنده می‌کند که هم آشنا و هم نوآورانه به نظر می‌رسد. توجه به جزئیات در هر فریم قابل توجه است و تجربه‌ای غوطه ور بصری ایجاد می‌کند که دائماً مخاطب را شگفت زده و خوشحال می‌کند.

صداپیشگان اجراهای استثنایی ارائه می‌دهند و به شخصیت‌ها عمق و اصالت می‌بخشند. Shameik Moore به عنوان صدای مایلز مورالس می‌درخشد و آسیب پذیری و رشد او را در طول فیلم به تصویر می‌کشد. تعامل بین نسخه‌های مختلف مرد عنکبوتی قابل لمس است و حس رفاقت و اتحاد را ایجاد می‌کند که هم الهام بخش و هم سرگرم کننده است.

موسیقی متن فیلم نیز سزاوار ذکر ویژه است، موسیقی این فیلم ترکیبی از آهنگ‌های پر انرژی که کاملا مکمل سکانس‌های اکشن و لحظات احساسی می‌باشد. موسیقی آن داستان سرایی فیلم را تقویت می‌کند و مخاطب را در دنیای مرد عنکبوتی غرق می‌کند.

نظر کاربران

نظر کاربر MisterJxroen در IMDB:

چیزی که به نظر من فرنچایزهای مرد عنکبوتی همیشه از آن سود می‌بردند این است که چندین داستان به طور همزمان اجرا می‌شوند و به آرامی با یکدیگر در هم تنیده می‌شوند. چیزی که این روش داستان گویی را بسیار شگفت انگیز می‌کند به نظر من این است که همه این رویدادهای “کوچکتر” در یک موقعیت عظیم ادغام می‌شوند که فقط هیاهو و حماسه زیادی ایجاد می‌کند.

نظر کاربر shrikrishnasriram در IMDB:

یکی از جنبه‌های برجسته این فیلم، توانایی آن در ایجاد تعادل ظریف بین ادای احترام به اصل و در عین حال گسترش جهان آن به روش‌های غیرمنتظره است. فیلم اول ما را با سبک انیمیشن پیشگامانه آشنا کرد و با داستان گویی صمیمانه و شخصیت‌های پویا قلب ما را تسخیر کرد. با این حال، Across the Spider-Verse ریسک‌ها را بالا می‌برد و مناطق ناشناخته را کاوش می‌کند و مرزهای آنچه را که فکر می‌کردیم در کل این ژانر از فیلم‌ها امکان‌پذیر است، جابجا می‌کند.

نظر کاربر christopherbrooke در IMDB:

در حالی وقتی حدود سه ماه پیش تریلر آن را دیدم از دیدن این فیلم بسیار هیجان زده بودم، پس از تماشای آن می گویم که فیلم خوبی بود اما بهترین فیلمی که دیدم نبود. برای من احساس می‌کردم که داستان فیلم زیاد جا به جا می‌شد و لحظاتی وجود داشت که احساس می‌کردم واقعاً برای طرح کلی فیلم اصلا ضروری نیست.

نتیجه گیری

نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

نقد انیمیشن Spider Man 2

در مجموع، Spider-Man: Across the Spider-Verse قرار است ادامه‌ هیجان انگیز داستان فیلم اول باشد. با بازیگران و کارکنان با استعداد، شخصیت‌های جدید و قدیمی، و جلوه‌های بصری خیره‌کننده، طرفداران سری Spider-Man با تماشای این فیلم در زمان اکران مطمئناً خوشحال خواهند شد. این فیلم در تاریخ 7 اکتبر 2023 اکران خواهد شد و یکی از مواردی است که همه طرفداران کمیک و فیلم‌های ابرقهرمانانی منتظر آن هستند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو