نقد و بررسی فیلم May December 2023

نقد و بررسی فیلم May December 2023


منبع: فیگار

3

1402/3/12

17:33


فیلم May December ، یکی از بهترین و موردانتظارترین فیلم‌های سال 2023 می‌باشد که در ادامه به نقد و بررسی فیلم May December 2023 خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی فیلم May December 2023

فیلم May December ، یکی از بهترین و موردانتظارترین فیلم‌های سال 2023 می‌باشد که در ادامه به نقد و بررسی فیلم May December 2023 خواهیم پرداخت.

می دسامبر یا همان May December یک فیلم درام رمانتیک آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی تاد هاینز، با فیلمنامه‌ای از سامی برچ از داستانی از برچ و الکس مکانیک است.

داستان درباره بازیگری به بازی ناتالی پورتمن است که برای ملاقات و مطالعه زندگی زنی با هنرنمایی جولیان مور که قرار است در فیلمی بازی کند، به جورجیا سفر می‌کند. می دسامبر برای اولین بار در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن در 20 مه 2023 به نمایش درآمد و نقد فیلم May December نشان از فیلم خوبی می‌دهند.

در بررسی May December ، بیست سال پس از اینکه عاشقانه بدنام آن‌ها سراسر کشور را فراگرفت، یک زوج متاهل با اختلاف سنی زیاد، زمانی که یک بازیگر زن وارد می‌شود تا برای فیلمی درباره گذشته‌شان تحقیق کند، تحت فشار قرار می‌گیرند.

نقد و بررسی فیلم May December 2023

تحلیل فیلم سینمایی May December

شما می‌توانید فهرست نقد و بررسی فیلم May December 2023 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

نقد و بررسی فیلم May December 2023

نقد فیلم May December

از بازیگران مطرح این فیلم، می‌توان از ناتالی پورتمن در نقش الیزابت، بری جولیان مور در نقش گریسی آترتون یو، چارلز ملتن در نقش جو یو، پایپر کوردا در نقش آنر آترتون یو، الیزابت یو در نقش مری آترتون-یو، گابریل چانگ در نقش چارلی آترتون یو، کوری مایکل اسمیت در نقش جورجی آترتون، DW Moffett در نقش تام آترتون، لارنس آرانسیو در نقش موریس اسپربر نام برد که در ادامه به نقد و بررسی فیلم May December 2023 خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2023

بهترین انیمیشن های 2023

درباره فیلم

نقد و بررسی فیلم May December 2023

تحلیل فیلم سینمایی May December

در ژوئن 2021، اعلام شد که پورتمن و مور برای بازی در این فیلم انتخاب شده‌اند. در سپتامبر 2022، Melton به بازیگران اضافه شد. در ژانویه 2023، گزارش شد که پایپر کوردا، الیزابت یو و گابریل چانگ به بازیگران فیلم پیوسته بودند.

فیلمبرداری اصلی در ساوانا، جورجیا، انجام شد و پس از 23 روز در نوامبر 2022 به پایان رسید. اد لاچمن در ابتدا قرار بود به عنوان فیلمبردار کار کند اما به دلیل آسیب دیدگی لچمن، کریستوفر بلوولت جایگزین او شد. فیلمنامه، که در ساوانا می‌گذرد، در اصل در مین تنظیم شده است.

در فوریه 2023، اسکای سینما حقوق پخش بریتانیا را به دست آورد. این فیلم برای رقابت برای نخل طلا در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد؛ جایی که در 20 مه 2023 به نمایش درآمد.

در Rotten Tomatoes، این فیلم بر اساس 44 نقد، با میانگین امتیاز 7.5/10، 89 درصد محبوبیت دارد. در متاکریتیک، فیلم بر اساس 17 نقد منتقد، میانگین وزنی نمره 82 از 100 را دارد که نشان دهنده تحسین جهانی است.

نقد و بررسی فیلم May December 2023

نقد و بررسی فیلم May December 2023

بررسی May December

شخصیت جولیان مور در این فیلم می‌گوید:

افراد امن خطرناک هستند.

تاد هاینز با این فیلم سینمایی درام، جذاب و زیبا به کن آمده است. این فیلم، سایه تیره‌تر از سرود هاینز، و یک دوئل ناشناخته بین دو زن، با بازی مور و ناتالی پورتمن است که در مرحله مهمی از زندگی هر یک از آنها خصومت قدرتمندی پیدا کردند. در این فیلم، گهگاه هاینز چهره‌های این دو زن را در کنار هم در آینه به ما نشان می‌دهد؛ در حالی که در آینه به خود و یکدیگر خیره می‌شوند.

مور نقش گریسی آترتون یو را بازی می‌کند؛ زنی کنترل‌کننده و روان‌پریش که در واقع، صحنه سنتی گریه‌های مرحمت‌آمیز مور را به ما می‌دهد. گریسی نام خانوادگی خود را با نام خانوادگی شوهر دوم بسیار جوانترش جو با هنرنمایی چارلز ملتون پیش برده است.

نقد و بررسی فیلم May December 2023

این فیلم، دائماً احساس تراژدی و نابودی قریب الوقوع را به مخاطب نشان می‌دهد که با دقت توسط ریتم فیلم از طریق کلوزآپ و استفاده از موسیقی ساخته شده بود. اما، در حالی که انتظار داشتم تا پایان فیلم تراژدی رخ دهد، در نهایت مشخص شد که بدترین اتفاق قبلاً رخ داده است. تراژدی واقعی خیلی قبل از وقوع فیلم اتفاق می‌افتد.

تضاد اصلی فیلم در تنش بین گریسی و همتای او الیزابت است. این دو ظاهراً با یکدیگر خوب باقی می‌مانند؛ اما بلافاصله مشخص می‌شود که چیزی در پویایی رابطه آنها خراب است. شاید این روشی است که الیزابت به گذشته گریس اشاره می‌کند یا شاید نیاز گریس به کنترل نحوه درک او باشد.

به هر دلیلی، درگیری بین این دو تنها در پایان فیلم تشدید می‌شود و مخاطب را رغبت می‌دهد که بیشتر از آن به انتظار پایان فیلم بنشیند. به هر حال، این دو زن ستونی هستند که این فیلم بر روی آن سوار است.

با این حال، درگیری بین این دو شخصیت درطول فیلم دائماً رخ می‌دهد و داستان حماسی فیلم را حفظ می‌کند. این فیلم از نظر بصری نیز صادق است. جالب‌ترین نماهای فیلم زمانی رخ می‌دهد که این دو شخصیت در جنگ روانی خود می‌ایستند. این فیلم، موفق می‌شود سرعت خود را در طول فیلم افزایش دهد و یک هیجان پایانی خیره کننده ارائه دهد که ممکن است ارزش کل فیلم را نشان دهد.

بررسی ساختاری منتقدین

نقد و بررسی فیلم May December 2023

نقد و بررسی فیلم May December 2023

منتقد loudandclearreviews، شیمی متضاد ناتالی پورتمن و جولیان مور را بدون شک نقطه برجسته فیلم می دسامبر را می‌داند. هنرنمایی درخشان آنها به انسان سازی شخصیت‌های مربوطه کمک می‌کند؛ بنابراین لایه‌برداری شخصیت در این فیلم، آنها را جالب‌تر و لذت بخش‌تر می‌کند. باید به چارلز ملتون، که واقعاً توانسته است در برابر این دو قدرت برتر ایستادگی کند، تجلیل افتخارآمیز شود.

ورایتی نیز از کارگردانی پرهیجان این فیلم که تمام آثار این کارگردان برای پایان‌نامه‌های مطالعاتی فیلم آماده است، فیلم‌ها را نه صرفاً برای تماشا، بلکه برای تجزیه و تحلیل و ساختارشکنی می‌سازد، را بیان می‌کند.

روزنامه ددلاین نیز گفت واقعاً ملودرام کلاسیک هالیوود، اما با چرخشی هوشمندانه معاصر است. collider نیز درباره نقد و بررسی فیلم May December 2023 ، از جمله جنایت واقعی، به کار برد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی فیلم May December 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو