بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده از نگاه سایت فیگار

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

4

1402/3/12

21:30


برخی از فیلم‌های ترسناک هستند که با گذشت زمان از یاد رفتند و دیگر به آن‌ها توجه نشد که در ادامه به بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده خواهیم پرداخت.

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده از نگاه سایت فیگار

برخی از فیلم‌های ترسناک هستند که با گذشت زمان از یاد رفتند و دیگر به آن‌ها توجه نشد که در ادامه به بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده خواهیم پرداخت.

در حالی که برخی از فیلم‌های ترسناک همیشه کلاسیک خواهند بود، برخی دیگر ضعیف هستند و هیچوقت نتوانستند ماندگار بمانند و تبدیل شدند به برترین فیلم ترسناکی که فراموش شده است .

یکی از ژانری‌هایی که از نسلی به نسل دیگر می‌تواند به شدت تغییر کند، ترسناک است و این بدان معناست که فیلم‌های ترسناک زیادی وجود دارند که به دلایلی دوام نمی‌آورند و فیلم های ترسناکی که فراموش شدند می‌شوند.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات فیلم‌های ترسناک ، تغییر ذائقه و مدت زمانی است که جامعه برای پذیرش چیزی که قصد ایجاد مزاحمت دارد، می‌گذرد. زمانی، ژانر وحشت بیشتر بر محور رابطه جنسی بود، اما در سال‌های اخیر از مد افتاد. همچنین دوره‌هایی با وحشت کثیف دهه 70، اسلشر های دهه 80، وحشت خودارجاعی دهه 90 و دوران شکنجه دهه 2000 وجود داشت که بسیاری از آنها پس از مدتی از مد افتادند.

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده

ترسناک ترین فیلم هایی که به تاریخ پیوستند

شما می‌توانید فهرست فیلم های برتر وحشتناک که فراموش شده اند را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده

وقتی یک فیلم ترسناک خوب کار می‌کند، مردم را می‌ترساند. با این حال، این می‌تواند مشکلاتی را نیز ایجاد کند؛ زیرا چیزهایی که در گذشته مردم را به خود می‌کشاند، چیزهایی هستند که امروزه در فیلم‌ها عمدتاً ممنوع است و این یک بار دیگر کاری که فیلم‌های ترسناک می‌توانند انجام دهند را محدود می‌کند.

بهترین فیلم‌های ترسناک همه دوران‌ها مانند جن‌گیر، درخشش، شب مردگان زنده و روانی وجود دارند؛ اما حتی آن‌ها هم مخالفانی دارند که باعث می‌شود تا آن‌ها فراموش بشوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

بهترین سریال های 2023

بهترین انیمیشن های 2023

The Blair Witch Project

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده

برترین فیلم ترسناکی که فراموش شده است
  • کارگردانان : ادورادو سانچز، دنیل مایریک
  • بازیگران : ری هنس، جاشوآ لیوناردو، مایکل سی. ویلیامز
  • سال انتشار : 1999
  • امتیاز : 6.5
  • خلاصه داستان : ۳ مستندساز جوان، تصمیم به تهیه‌ی فیلمی مستند از یک رویداد واقعی قدیمی که پروژه ی جادوگر بِلر نام دارد، می‌گیرند و به همین منظور، وارد جنگلی مخوف می‌شوند. اما به علت گم کردن نقشه، پس از مدتی اتفاقات بسیار ترسناکی در جنگل رخ می‌دهد.

در اولین بارِ تماشای این فیلم، هواداران کاملاً از فیلم قدردانی کردند، اما در یک بازبینی مجدد، این فیلم به نتیجه نرسید. بر سر نظرات ماندگار این فیلم، اختلاف نظرهایی وجود داشت، اما از زمانی که فیلم در سال 1999 اکران شد، برخی از طرفداران آن را یک کلاسیک مدرن می‌دانستند. این فیلم، به عنوان پدربزرگ فیلم‌های یافت شده دوران مدرن است و برخی از فیلم‌ها، پس از این، میراثی را بر چای گذاشتند.

Scream

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده

فیلم های ترسناکی که فراموش شدند
  • کارگردان : وس کریون
  • بازیگران : نیو کمپبل، کورتنی کاکس، دیوید آرکوئت
  • امتیاز : 7.4
  • خلاصه داستان : قاتلی مشهور به شبح چهره، شروع به کشتن نوجوان‌ها می‌کند، و با افزاییش تعداد قربانیان، دختری جوان به همراه دوستانش برای شناسایی قاتل دست به کار می‌شوند.

جیغ، بر یک نسل کامل از فیلم‌های ترسناک تأثیر گذاشت؛ زیرا یکی از اولین فیلم‌های ترسناک با خودارجاعی کامل بود که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی وس کریون، قربانیان را مجبور می‌کرد در مورد فیلم‌های ترسناک اسلشر صحبت کنند، حتی زمانی که به درون آن‌ها می‌افتند.

با این حال، این همان چیزی است که برخی از منتقدان درباره او سخن گفتند. آن‌ها این فیلم را به یکی از فیلم‌های ترسناک تبدیل کردند که ماندگار نیست. با توجه به اینکه این فرانچایز همچنان ادامه دارد، می‌توان گفت که ایده اولیه این فیلم، به کلی فراموش شده و تبدیل به اتفاقی مدرن شده است.

Hellraiser

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده

ترسناک ترین فیلم هایی که به تاریخ پیوستند

یکی از بهترین اقتباس‌های رمان‌های ترسناک کلایو بارکر، Hellraiser، فیلمی بود که با سکانس‌های وحشتناک و ترسناک بیش از پیش رفت و در نتیجه به یک فیلم کلاسیک ترسناک محبوب تبدیل شد.

این فیلم به قدری خوب بود که دنباله‌های بی‌شماری را به وجود آورد. اگرچه هیچ یک از آنها هرگز به موفقیت فیلم اصلی نزدیک نشدند. با توجه به ادامه داده شدن این فیلم، برخی از منتقدین می‌گویند که در نسخه اولیه، بازیگری‌ها مصنوعی است و همان دلیل باعث شده تا از یاد هواداران برود.

It Follows

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده

فیلم های برتر وحشتناک که فراموش شده اند
  • کارگردان : دیوید رابرت میشل
  • بازیگران : مایکا مونرو، کایر گیلکریست، لیلی سیپ
  • امتیاز : 6.8
  • خلاصه داستان : جی نوجوانی است که مثل بسیاری دیگر از هم سن و سالانش، دنبال ماجراجویی می‌باشد. اما پس یک اتفاق، همواره حضور یک نیروی ناشناس را در اطراف خود حس می‌کند که قصد آسیب رساندن به وی را دارد.

It Follows، فیلمی حاوی یک نفرین عجیب است؛ زیرا جی هیت و دوستانش متوجه می‌شوند که نفرین مرگباری را به افرادی که با آنها می‌خوابند منتقل می‌کنند. در حالی که فیلم به دلیل پیش فرض، بازی و ترساندن آن مورد تحسین قرار گرفته است، اما همه فکر نمی‌کنند که هنوز منطقی به نظر برسد. این فیلم، به دلیل ناسازگاری عجیب میان شیطان و نفرین، به یکی از فیلم‌هایی تبدیل شد که هر ساله باعث فراموش شدن خودش شد.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های هیولا محور 2023 و تمام دوران

بهترین فیلم های ترسناکی پایان باز دارند

The Ring

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده
  • کارگردان : گور وربینسکی
  • بازیگران : نائومی واس، پائولی پرت، دیوی کیس
  • امتیاز : 7.1
  • خلاصه داستان : در فیلم حلقه روزنامه نگاری باید در مورد یک نوار ویدیویی مرموز که شایعه شده است هر کس آن را تماشا کند بعد از هفت روز می میرد، تحقیقاتی انجام دهد.

در سال 2023، مفهوم The Ring در حال حاضر برای مردمی که با سینمای مدرن دست و پنجه نرم می‌کنند پابرجا یا منطقی نیست. در بطن اصلی داستان، شخصیت‌ها باید یک نوار ویدئویی را با VHS تماشا کنند و سپس با تلفن تماس بگیرند تا روح شیطانی از تلویزیون نزدیک شما خارج شود.

اما در حال حاضر، مفهوم VHS برای کسی آشنا نیست و شاید برای برخی از مردم، غریبه بنظر برسد. درست است که با وجود The Ring شاید احساس ترس بکنید، اما این فناوری دیگر کار نمی‌کند و این موضوع، تأثیر بطن ترسناک اصلی داستان را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم هایی که خشونت کمی دارند

وحشتناک ترین بچه ها در فیلم های ترسناک

Dawn Of The Dead

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده
  • کارگردان : جرج ای رومرو
  • بازیگران : سارا پولی، کیم پویریر، تای بورل
  • امتیاز : 7.3
  • خلاصه داستان : بعد از حمله مردگان به مردم، فرانسین مسئول یک شبکه تلویزیونی به اصرار دوستش استیون می‌پذیرد که با استفاده از یک هلی‌کوپتر از مهلکه فرار کنند.

Dawn Of The Dead به کارگردانی جرج ای رومرو، فیلم ترسناکی است که عمیقاً به این می‌پردازد که چگونه یک آخرالزمان زامبی بر افراد زنده تأثیر می‌گذارد و همچنین انتقادی سخت از مصرف گرایی است. این فیلم، با گیر افتادن بازماندگان در یک مرکز خرید، آغاز می‌شود تا زمانی که مرده‌ها راه خود را پیدا کردند. ویراش آماتور گونه‌ی این فیلم، باعث شد تا به زودی مردم آن را فراموش کنند.

Sleepaway Camp

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده
  • کارگردان : رابرت هیتزیک
  • بازیگران : فلیزا رز، جاناتان تیرز، کارن فیلدز
  • امتیاز : 6.2
  • خلاصه داستان : آنجلا بیکر، یک دختر جوان خجالتی و آسیب دیده، به همراه پسر عمویش به اردوی تابستانی فرستاده می‌شود.

بسیاری از فیلم‌های اسلشر فراموش شده دهه 80 وجود دارند، اما Sleepaway Camp به دلایل عجیبی از همه‌ی آن فیلم‌ها، بیشتر دیده شد. این فیلم، به دلیل پایان پیچشی به همراه استانداردهای مدرن فوق‌العاده سلیقه‌ای باعث شد تا ارزش زیادی برای دوباره دیدن نداشته باشد.

به اشتراک گذاشتن اینکه یک شخصیت تراجنسیتی است و تبدیل آن به یک افشاگری بزرگ که قرار است شوکه کننده باشد، در جامعه امروز توهین آمیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک با آغاز وحشتناک

بهترین فیلم های ترسناکی که در آن قهرمان داستان شرور می شود

Friday The 13th

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده
  • کارگردان : مارکوس نیسپل
  • بازیگران : جولیانا گویل، جرد پادالکی، دنیل پانابیکر
  • امتیاز : 5.5
  • خلاصه داستان : فیلم درباره گروهی از افرادی است که هنگام تلاش برای بازگشایی یک اردوگاه تابستانی که سال‌ها قبل محل غرق شدن یک کودک و وقوع چندین قتل بود، توسط یک مهاجم ناشناس و بیرحم تحت تعقیب قرار می‌گیرند و یکی یکی به قتل می‌رسند.

جمعه سیزدهم، یکی از قدیمی‌ترین فیلم‌های اسلشر، دارای بهترین قاتلین در فیلم‌های اسلشر است، اما وقتی که در امروز تماشا بشود، برخی از طرفداران معتقدند که این فیلم قدیمی است و عناصر اسلشر چندان هیجان انگیز یا وحشتناکی ندارد. از آنجایی که طرفداران، آثار ترسناک زیادی از این ژانر دیده‌اند، داستان یک قاتل در کمپ کریستال لیک همیشه مانند دهه 80 و 90 نیست.

Jaws

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده
  • کارگردان : استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران : روی شیدر، ریچارد دریفوس، رابرت شاو
  • امتیاز : 8.1
  • خلاصه داستان : بعد از کشته شدن یک جوان توسط کوسه، کلانتر یک شهر به همراه یک زیست شناس و یک دریانورد تلاش دارند تا کوسه را شکار کنند.

آرواره‌ها یک فیلم کلاسیک دوست داشتنی ساخته استیون اسپیلبرگ است و فیلمی می‌باشد که بدون داشتن سکانس ترسناک شما را می‌ترساند . اما همه فکر نمی‌کنند که با استانداردهای امروزی، همچنان به عنوان یک فیلم ترسناک باقی بماند و اگر امروزه تماشا بشود، دیگر ترسناک نیست.

امروزه دیدگاه مردم در مورد طبیعت، حیوانات و به ویژه کوسه‌ها در دهه‌های گذشته بطور قابل توجهی تغییر کرده است و نمی‌تواند در حال حاضر، آنچنان ترسناک باشد و به همین دلیل، امروزه به آن توجه زیادی نمی‌شود.

The Birds

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده

بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده
  • کارگردان : آلفرد هیچکاک
  • بازیگران : تیپی هردن، راد تایلر، جسیکا تاندی
  • امتیاز : 7.6
  • خلاصه داستان : فیلم در مورد در مورد زنی ثروتمند و اجتماعی به نام ملانی دانیلز است که با وکیلی به نام میچ برنر در یک مغازه پرنده فروشی آشنا می‌شود. اکنون ملانی همراه با میچ به خلیج بودگا در شمال سانفرانسیسکو  می‌رود تا آخر هفته را همراه با مادر و خواهر کوچکتر او سپری کند. اما پس از ورود ملانی به این منطقه ساحلی و با گذشت زمان، تمامی پرندگان به سمت مردم بی گناه حمله‌ور شده و هیچکس نیز علت وقوع این حادثه ناگهانی و ترسناک را نمی‌داند.

پرندگان اثر آلفرد هیچکاک در زمان اکران مانند داستانی استادانه از تعلیق وجود داشت و ترس خالصی را به جان مردم در دهه 60 می‌انداخت. این فیلم به دلیل شخصیت‌های اصلی که در یکی از شهرهای کالیفرنیا زندگی می‌کنند مورد حمله پرندگان وحشتناک قرار می‌گیرند معروف است.

پرندگان را می‌توان به دلیل تأثیری که در زمان اکران روی فیلمسازی گذاشت، قدردانی کرد، اما اکنون احساس می‌کنید که جلوه‌های ویژه آن بسیار قدیمی شده و دیگر ترسناک نیست.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ترسناک فراموش شده سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو