واردات خودروهای سوزوکی به ایران قطعی شد [+مشخصات و تصاویر مدل‌های وارداتی]

واردات خودروهای سوزوکی به ایران قطعی شد [+مشخصات و تصاویر مدل‌های وارداتی]


منبع: تکراتو

3

1402/3/12

21:57


واردات خودروهای سوزوکی به ایران بالاخره نهایی شد. بعد از برند شناخته شده تویوتا، حالا سوزوکی دومین نام ژاپنی در ترکیب وارداتی‌ها است!

واردات خودروهای سوزوکی به ایران قطعی شد [+مشخصات و تصاویر مدل‌های وارداتی]

واردات خودروهای سوزوکی به ایران بالاخره نهایی شد. بعد از برند شناخته شده تویوتا، حالا سوزوکی دومین نام ژاپنی در ترکیب وارداتی‌ها است!

واردات خودروهای سوزوکی به ایران بالاخره رسمی شد. شرکت خودروسازی سوزوکی نیز قصد دارد با 7 مدل خودرو وارد بازار کشور شود.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که خودروهای تویوتا نیز در برنامه واردات خودرو حضور پیدا کرده است. ناگفته نماند که علاوه‌بر 7 خودرو گفته شده، شاسی‌بلند سوزوکی گرند ویتارا هیبریدی نیز قرار است وارد کشور شود.

بیشتر بخوانید: رئیس مجلس: واردات خودرو دست دوم مانعی ندارد، دولت تعجیل کند! [+فیلم]

واردات خودروهای سوزوکی به ایران تایید شد

به گزارش تکراتو و به نقل از چرخان، خبرها حاکی از آن است که ۷ خودرو سوزوکی شامل سوزوکی بالنو، سوزوکی ویتارا، دیزایر اتوماتیک، سوزوکی سوئیفت اتوماتیک، سوزوکی اس‌پرسو دنده‌ای، سوزوکی سلریو دنده‌ای و سوزوکی جیمنی تک دیفرانسیل اتوماتیک به‌زودی وارد ایران خواهند شد. در ادامه با مشخصات و امکانات هر یک از این خودروها آشنا خواهیم شد.

واردات خودروهای سوزوکی به ایران رسمی شد

واردات خودروهای سوزوکی به ایران

مشخصات 7 خودرو وارداتی سوزوکی به ایران

سوزوکی جیمنی – Suzuki Jimny

سوزوکی جیمنی قرار است در سری نخست در نسخه تک دیفرانسیل و اتوماتیک به‌بازار ایران راه پیدا کند. این خودرو به‌یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که‌می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۲ اسب‌بخار و گشتاور ۱۳۰ نیوتن‌متر را به‌تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به‌چرخ‌ها منتقل می‌شود.

این خودرو از امکانات مهمی چون نور بالا اتوماتیک، تهویه مطبوع الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، رادارهای هشدار خروج از خط و نقطه کور، مولتی‌مدیا یا نمایشگر لمسی همراه با دوربین دید عقب، رادار پیشگیری از تصادف، سنسورهای نور و باران، سیستم کروز کنترل و لیمیت کنترل، ۴ کیسه هوای ایمنی، سامانه کنترل پایداری بهره می‌برد.

واردات خودروهای سوزوکی به ایران رسمی شد

سوزوکی سلریو – Suzuki Celerio

سوزوکی سلریو در قالب یک هاچ‌بک اقتصادی با یک‌موتور ۱ لیتری تنفس طبیعی روانه بازار ایران می‌شود که‌ می‌تواند قدرتی برابر با ۶۵ اسب‌بخار و گشتاور ۸۹ نیوتن‌متر را به‌تولید برساند. قدرت تولید شده از این موتور نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به‌چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

از امکانات مهم این خودرو وارداتی جدید بازار ایران می‌توان به‌تهویه مطبوع، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، ترمز ABS، مولتی‌مدیا یا نمایشگر لمسی همراه با دوربین دید عقب، سامانه استارت/استاپ، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، بالابرهای برقی شیشه درهای جلو، 2 کیسه هوای ایمنی و سامانه کنترل پایداری اشاره کرد.

مشخصات ۷ خودرو سوزوکی برای واردات به ایران

سوزوکی سوئیفت – Suzuki Swift

سوزوکی سوئیفت به‌یک موتور ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که‌ می‌تواند قدرتی برابر با ۸۹ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۰ نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولیدی از این پیشرانه نیز توسط گیربکس اتوماتیک به‌چرخ‌ها می‌رسد.

این خودرو از امکانات مهمی‌چون نور بالا اتوماتیک، تهویه مطبوع الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، رادارهای هشدار خروج از خط و نقطه کور، مولتی‌مدیا یا نمایشگر لمسی همراه با دوربین دید عقب، رادار پیشگیری از تصادف، سنسورهای نور و باران، رادار تابلوخوان و نقطه کور، سیستم کروز کنترل تطبیقی، ۶ کیسه هوای ایمنی و سامانه کنترل پایداری بهره می‌برد.

واردات خودروهای سوزوکی به ایران رسمی شد

سوزوکی اس‌پرسو – Suzuki S Presso

سوزوکی اس‌پرسو به‌عنوان یک هاچ‌بک کراس اقتصادی به‌یک موتور ۱ لیتری مجهز شده است که‌می‌تواند قدرتی برابر با ۶۵ اسب‌بخار و گشتاور ۸۹ نیوتن‌متر را تولید کند. یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به‌چرخ‌ها را بر عهده دارد.

این خودرو به‌امکانات مهمی چون تهویه مطبوع، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، ترمز ABS، مولتی‌مدیا یا نمایشگر لمسی همراه با دوربین دید عقب، سامانه استارت/استاپ، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، بالابرهای برقی شیشه درهای جلو، 2 کیسه هوای ایمنی و سامانه کنترل پایداری مجهز شده است.

واردات خودروهای سوزوکی به ایران رسمی شد

دیزایر – Dzire

سوزوکی دیزایر قرار است با موتور ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی روانه بازار ایران شود که‌می‌تواند قدرتی برابر با ۸۹ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۰ نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس اتوماتیک به‌چرخ‌ها می‌رسد.

از مهم‌ترین امکانات این خودرو می‌توان به نور بالا اتوماتیک، تهویه مطبوع الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، رادارهای هشدار خروج از خط و نقطه کور، مولتی‌مدیا یا نمایشگر لمسی همراه با دوربین دید عقب، رادار پیشگیری از تصادف، سنسورهای نور و باران، رادار تابلوخوان و نقطه کور، سیستم کروز کنترل تطبیقی، ۶ کیسه هوای ایمنی و سامانه کنترل پایداری اشاره کرد.

واردات خودروهای سوزوکی به ایران رسمی شد

ویتارا – Vitara

سوزوکی ویتارا در قالب یک شاسی‌بلند تک دیفرانسیل با موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ روانه بازار ایران می‌شود. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۱۳۸ اسب‌بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر را تولید کند. یک گیربکس اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت.

این خودرو از امکانات مهمی چون سنسور نور، تهویه الکتریکی، سانروف، چراغ‌های روز، باز و بسته شدن آینه‌های جانبی همراه با گرمکن و چراغ‌های راهنما، رادار نقطه کور، رادار هشدار خروج از خط و سامانه حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم کروز کنترل (در برخی نسخه‌ها مجهز به کروز کنترل هوشمند)، مولتی‌مدیا لمسی همراه با دوربین دید عقب، سامانه کنترل شروع به‌حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل پایداری و سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای بهره می‌برد.

واردات خودروهای سوزوکی به ایران رسمی شد

بالنو – Baleno

سوزوکی بالنو نیز با یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به‌ایران خواهد آمد. این پیشرانه قادر است قدرتی برابر با ۱۰۲ اسب‌بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به‌چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند.

از امکانات این نسخه می‌توان به‌سنسور نور، تهویه الکتریکی، چراغ‌های روشنایی در روز، باز و بسته شدن آینه‌های جانبی همراه با گرم‌کن و چراغ‌های راهنما، سیستم کروز کنترل، مولتی‌مدیا لمسی همراه با دوربین دید عقب، سامانه کنترل شروع به‌حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، ۶ کیسه هوای ایمنی، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه الکتروکرومیک، سامانه کنترل پایداری، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

واردات خودروهای سوزوکی به ایران رسمی شد

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات خودروهای سوزوکی به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: چرخان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو