تاروت از یک سری کارت هایی تشکیل شده است که گاها جنبه تفریح و فالگیری دارد، کارتهای بازی احتمالاً از قاهره در اواخر قرن 14 وارد اروپا شده‌است و رفته رفته به سراسر دنیا راه یافته است کارت چهار جام نشان دهنده کسالت، دلتنگی، پشیمانی می باشد که در این مطلب از سلام دنیا درباره معنی کارت چهار جام در تاروت صغیر، تفسیر دقیق و کامل Four of Cups، توضیحات کامل کارت تاروت چهار جام عمودی و معکوس در زمینه سلامتی، حرفه، مال و عشق صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معنی کارت تاروت چهار جام

معانی کلیدی (عمودی): کسالت، دلتنگی، پشیمانی، سرخوردگی، امتناع از پیشنهادات، فرصت های از دست رفته، رکود، بی تفاوتی، سرخوردگی، تمرکز بر موارد منفی

معانی کلیدی (معکوس): علاقه، تمرکز، خودآگاهی، تمرکز بر موارد مثبت، قدردانی، استفاده از فرصت ها، رها کردن پشیمانی، پایان رکود، انگیزه، اشتیاق، فعال بودن


حتما بخوانید: خواندن کارت های تاروت


توضیحات کامل کارت تاروت چهار جام در تاروت صغیر

تصویر روی کارت نشان دهنده پیوندی به درونی ترین  خود فرد است. به خصوص در یک شراکت، ممکن است برای برخی نشان دهنده نارضایتی و مالیخولیا باشد. اگر ارتباط خود را با دوستان قطع کرده باشید، دوست دارید با آنها در تماس باشید. تصویر روی کارت شخصی را نشان می دهد که پشت یک درخت نشسته است. دست‌های او روی هم قرار گرفته‌اند، که نشان می‌دهد در حال تأمل و مراقبه است و در عین حال عمیقاً متفکر است. او در فکر فرو رفته و متوجه  دستی که برای دادن جام به سمت او دراز شده است نمی شود.

او دلش برای سه جامی که درست در مقابلش قرار گرفته اند، تنگ شده است. در عوض، آنها به عنوان فرصت هایی در نظر گرفته می شوند که در دسترس او هستند. در چهار جام، جوانی به تنهایی در دامنه کوه دیده می شود که زیر درختی استراحت می کند. به نظر می رسد که او در حال تأمل و مراقبه است. سه جام روی چمن های روبروی او پهن می شود و جام چهارم با یک دست در هوا به سوی او دراز می شود.


حتما بخوانید: معنی کارت تک جام در تاروت


مرد نمی تواند ببیند که جام توسط دست کشیده به او تقدیم می شود زیرا دست و پاهایش را روی هم گذاشته و با غفلت به سه جام نگاه می کند. چهار جام نمادی است برای تمایل ما به بدیهی گرفتن دارایی‌هایی که داریم، که ما را از قدردانی کامل از هدایایی که کیهان برای ما دارد جلوگیری می‌کند. ما اغلب راه حل های مشکلات خود را می دانیم.

معنی کارت تاروت چهار جام

کارت چهار جام (عمودی)
تعبیر کارت تاروت چهار جام در فال تاروت

کارت تاروت چهار جام به طور کلی به شانس های از دست رفته، غم و اندوه یا گناه اشاره دارد. همچنین ممکن است نشان دهنده غرق شدن در خود در نتیجه یأس، نارضایتی یا بی حالی باشد. چهار جام می تواند به این معنی باشد که شما از زندگی خود خسته شده اید یا دلسرد شده اید، روی چیزهای بد تمرکز می کنید، یا فکر می کنید که علف بهتری در جای دیگری وجود دارد. می توانید احساس کنید که انگیزه و اشتیاق شما برای زندگی از بین رفته است. این کارت صغیر تاروت با احتیاط همراه است که از پتانسیل یا پیشنهادات قابل دسترسی در هنگام پخش تاروت شما آگاه باشید.


حتما بخوانید: معنی کارت دو جام در تاروت 


ممکن است در حال حاضر وسوسه شوید که آنها را بی اهمیت جلوه دهید، اما ممکن است بعداً متوجه شوید که آنها پایه و اساس چیزهای شگفت انگیز را فراهم می کردند. این کارت نشان می دهد که، اگرچه شما یک جریان بی پایان از انتخاب ها دارید، اما در حال حاضر آنها را رد می کنید. این امکان وجود دارد که از این پیشنهاد خوشتان نیاید یا در حال حاضر چیزهای زیادی در ظرف خود دارید. شما باید گزینه های خود را برای گنجاندن یا انجام امور حیاتی در نظر بگیرید و ارزیابی کنید.

هرگز نترسید که جایگزین های جدید یا قدیمی را در صورتی که حیاتی نیستند کنار بگذارید. هنگامی که این کارت ظاهر می شود، ممکن است به طور کامل موقعیت را نپذیرید. در عوض، ممکن است منتظر علامتی باشید تا انتخاب کنید که آیا از فرصت استفاده کنید یا نه. شما به بررسی احتمال از هر زاویه فکر می کنید.

توضیحات کامل کارت تاروت چهار جام در تاروت صغیر

تعبیر کارت چهار جام در فال تاروت در زمینه عشق و رابطه (عمودی)

شما در حال حاضر جنبه های مثبت زندگی عاشقانه خود را نادیده می گیرید و مدام به اشتباهات گذشته خود فکر می کنید. بنابراین از انجام آن خودداری کنید تا بعد از آن پشیمان نشوید. به نظر می رسد که شما از بهترین و مثبت ترین جنبه های زندگی غافل شده اید، زیرا درگیر افکار خود در مورد اینکه یک رابطه چگونه باید باشد، هستید. در نظر بگیرید که آیا می‌توانید این اشتیاق را در جهت تمجید از همراه خود برای تمام جنبه‌های مثبت اتحادیه خود هدایت کنید. چهار فنجان در یک گسترش تاروت عاشقانه می تواند نشان دهد که اگر مجرد هستید، از شکست های عاشقانه گذشته گلایه می کنید.


حتما بخوانید: معنی کارت سه جام در تاروت 


این می تواند به این معنی باشد که شما شانس یافتن عشق را از دست می دهید زیرا بیش از حد درگیر چیزهایی هستید که در زندگی عاشقانه خود یا روابط ناموفقی که داشته اید. همراهان یا دعوت‌های احتمالی برای رویدادها را رد نکنید زیرا اگر این فرصت را از دست بدهید ممکن است بعداً پشیمان شوید. گاهی اوقات ما عشق را در مکان های غیرمنتظره کشف می کنیم. اگر در یک رابطه هستید، چهار جام می تواند به این معنی باشد که شما به آن عادت کرده اید یا آنقدر درگیر تصور این هستید که شراکت شما چگونه باید باشد که از قدردانی آن برای آنچه هست ناتوان هستید. به این فکر کنید که آیا این استفاده مولد از قدرت شما است و اگر آن را به سمت دوست داشتن شریک زندگی خود برای آنچه که هستند هدایت کنید، چه چیزی می توانید به دست آورید.

تعبیر کارت چهار جام در فال تاروت در زمینه امور مالی (عمودی)

چهار جام می تواند نشان دهد که ممکن است در مورد مسائل مالی خود احساس انحراف کنید. آیا آنقدر درگیر حسادت خود نسبت به چیزهایی هستید که دیگران دارند که متوجه آنچه در کنار شماست ناتوان هستید؟ حتی اگر به طور مداوم شرایط خود را با دیگران مقایسه کنید، حسادت ممکن است شما را از لذت بردن از آنچه در حال حاضر دارید باز دارد. اگر بیشتر سپاسگزار باشید، ممکن است بتوانید بهتر درک کنید که چگونه می توانید وضعیت مالی خود را بهبود بخشید و در هنگام ریسک های مالی احساس راحتی بیشتری کنید. اگر خیلی روی چیزهایی که ندارید تمرکز کنید، نمی توانید شانس دستیابی واقعی به چیزهایی را که به آنها حسادت می کنید، ببینید.


حتما بخوانید: معنی کارت پنج در تاروت


این کارت گهگاه نمادی از نارضایتی عمومی از پول و مادی گرایی است. در مورد حرفه خود، چهار جام نشان می دهد که شما در محل کار بی الهام هستید. ممکن است فکر کنید که زندگی حرفه ای شما متوقف شده است. کارت تاروت چهار جام ممکن است نشان دهنده بی‌تفاوتی شما نسبت به شانس‌های اطرافتان باشد، زیرا شما بیش از حد مشتاق مقایسه شرایط خود با دستاوردهای مالی و حرفه‌ای دیگران هستید. اگر روی خودتان تمرکز کنید، قدردانی را برای چیزهایی که در حال حاضر دارید کشف کنید و به روی فرصت های اطرافتان باز شوید، همه چیز تغییر خواهد کرد.

تعبیر کارت تاروت چهار جام در فال تاروت

تعبیر کارت چهار جام در فال تاروت در زمینه حرفه (عمودی)

این کارت نشان می دهد که شغل شما باعث می شود که شما را بی الهام کند. شما جنبه های بهتر زندگی کاری خود را نادیده می گیرید زیرا به موفقیت ها، زندگی ها و دستاوردهای دیگران حسادت می کنید. چهار جام می تواند نشان دهنده کسالت یا نارضایتی در زندگی حرفه ای شما باشد. ممکن است باور داشته باشید که پیشرفت حرفه ای شما متوقف شده است. کارت تاروت چهار جام می تواند نشان دهنده این باشد که شما از شانس های اطراف خود هم از نظر پول و هم از نظر شغلی کور هستید زیرا بیش از حد درگیر حسادت نسبت به آنچه دیگران هستند هستید.


حتما بخوانید: معنی کارت شش جام در تاروت


اگر چهار جام در خواندن تاروت در مورد حرفه شما ظاهر شود، می توانید در دفتر کار دچار سردرگمی و دوری شوید. حفظ تمرکز یا احساس انگیزه برای پروژه ها می تواند چالش برانگیز باشد. ممکن است روحیه شما از این کسالت رنج ببرد. اگر نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید، می تواند سازنده بودن چالش برانگیز باشد. یکنواختی فوق العاده ای که احتمالاً تجربه می کنید به هیچ یک از اینها کمک نمی کند. مشکل ممکن است ریشه در این رکود داشته باشد. اگر فکر می‌کنید به جایی نمی‌روید، ممکن است تمرکز کردن دشوار باشد. برای مرتب کردن مسائل وقت بگذارید. درون نگر بودن، شناسایی آنچه شما را غمگین می کند و اقدامی برای رفع آن می تواند مفید باشد.

تعبیر کارت چهار جام در فال تاروت در زمینه سلامتی (عمودی)

شما به دلیل سلامتی خود ناراضی و افسرده هستید. محدودیت سلامتی می تواند دلیل حمایت از احساس شما باشد. به جای خرخر کردن و تمرکز بر روی چیزهایی که خارج از کنترل شما هستند، روی انجام کاری تمرکز کنید که از عهده آن بر می آیید. به عنوان مثال، کارت چهار جام تاروت ممکن است نشان دهنده مشکلات مربوط به سلامتی باشد که باعث شده شما احساس ناراحتی، خستگی یا عصبانیت کنید.

ممکن است از محدودیت هایی که مسائل سلامتی شما بر شما تحمیل می کند افسرده شوید. به جای کارهایی که نمی توانید انجام دهید، روی کارهایی که می توانید انجام دهید تمرکز کنید و اگر حفظ نگرش خوش بینانه را چالش برانگیز می دانید، از درخواست کمک از شبکه های پشتیبانی یا یک درمانگر آموزش دیده دریغ نکنید. گاهی اوقات ممکن است صحبت در مورد مشکلات کمک کند و متوجه شوید که تنها نیستید.

دریافت این کارت در خواندن همچنین به این معنی است که شما اوقات خوبی را در مراقبه و انجام تمرینات سرگرم کننده گرامی خواهید داشت. به بهترین شکل ممکن به شما کمک خواهد کرد. همچنین، اگر اقدامات مناسبی برای سلامتی خود انجام دهید، مشکلات باقی می ماند.

تعبیر کارت چهار جام در فال تاروت در زمینه سلامتی

کارت تاروت چهار جام (برعکس)
معنی کامل کارت تاروت چهار جام معکوس

چهار جام بیانگر زمان تأمل و انزوا است. برای تمرکز بر آنچه برای شما ضروری است و آنچه شما را حفظ می کند، در حال عقب نشینی به دنیای درونی خود هستید. حتی اگر دیگران بخواهند با شما معاشرت کنند یا شما را دعوت کنند، شما ترجیح می دهید در خانه بمانید و با یک کتاب خوب یا در مکان خاص خود برای تمرکز استراحت کنید. فقط مراقب باشید که همکاران و خانواده خود را از خود دور نکنید یا نسبت به زندگی آنها بی علاقه به نظر نرسید. به آنها بگویید که به مدتی تنها نیاز دارید و زمانی که برای حضور مجدد آماده شدید دوباره با آنها در تماس خواهید بود. به منظور تمرکز بر آنچه برای شما ضروری است، قفسی در اطراف خود ایجاد کرده اید.


حتما بخوانید: معنی کارت هفت جام در تاروت صغیر


دیگران ممکن است تمایل داشته باشند که شما با آنها ارتباط برقرار کنید یا اتاق را ترک کنید. با این حال، شما در خانه می مانید، استراحت می کنید و مطالعه می کنید. فرصت ها را با فداکاری به دست خواهید آورد. این بدان معناست که شما متوجه شده اید که خود محوری و احساس انزوای شما از دنیای بیرون با خودآگاهی و اشتیاق به زندگی جایگزین شده است. شما آماده هستید تا دوباره وارد جهان شوید و یک استراتژی سازنده برای ایجاد تغییراتی که می خواهید در زندگی خود ببینید، اتخاذ کنید.

کارت تاروت چهار جام (برعکس)

تعبیر کارت چهار جام معکوس در فال تاروت در زمینه عشق و رابطه (معکوس)

در خواندن تاروت عاشقانه، چهار جام معکوس می تواند نشان دهد که شما در حال بیرون آمدن از یک دوره جدایی یا انزوا هستید که در طی آن تمایلی به قرار گذاشتن یا شروع رابطه در صورت مجرد بودن ندارید. به دلیل استرس ناشی از جدایی آسیب زا، ممکن است خود را از دنیای بیرون جدا کرده باشید تا به خود فرصت دهید تا بهبودی پیدا کنید. برعکس، چهار جام نشان می دهد که شما به اندازه کافی در غم خود فرو رفته اید و برای شروعی جدید آماده شده اید. اگر چهار جام معکوس شد و شما در یک رابطه هستید، ممکن است نشانه آن باشد که پس از هوشیاری و تأمل بسیار آماده پایان دادن به شراکت هستید. متناوبا، ممکن است آماده باشید که توجه خود را به رابطه معطوف کنید و متوجه شوید که شور و هیجان و انگیزه شگفت انگیزی در ایجاد آن دارید.


حتما بخوانید: معنی کارت هشت جام در تاروت 


با معنی معکوس چهار جام عشق تاروت، می توانید از یک دوره عقب نشینی و تأمل بیرون بیایید و زندگی عاشقانه خود را دوباره شروع کنید، این بار با دانش و آگاهی عمیق تر از آنچه به شما ارائه می دهد. اگر در حال شکست دادن یک جدایی هستید، ممکن است تازه شروع به رها کردن دردهای گذشته خود کرده اید و افق روشن به نظر می رسد. مشتاق باشید که ببینید آینده برای شما چه خواهد بود. معشوق‌های احتمالی که اکنون با آنها روبرو می‌شوید ممکن است فوق‌العاده منحصربه‌فرد باشند، اگر تصور واضح‌تری از آنچه می‌خواهید و چه کسی هستید داشته باشید.

تعبیر کارت چهار جام معکوس در فال تاروت در زمینه امور مالی (معکوس)

چهار جام، برعکس، ممکن است نشان دهنده پیشرفت و امنیت در وضعیت مالی فرد باشد. این بازتابی از تلاش شما برای گرامی داشتن آنچه در حال حاضر دارید و همچنین توانایی شما برای مدیریت امور مالی است. در حالی که ممکن است زمانی به خاطر ثبات اقتصادی دیگران حسادت می‌کردید، اکنون ممکن است تلاش کنید تا دیدگاه خوشبینانه‌تری نسبت به پول داشته باشید. هنگامی که تلاش های خود را به سمت ایجاد عادات خرج کردن سالم تر هدایت می کنید، جهان برای شما جبران می کند. بدون اجازه دادن به آنچه دیگران فکر می کنند یا حواس شما را پرت کرده اند، آماده و خرج کنید. جوایز نشان داده شده توسط این کارت نیاز به تلاش دارد، پس آماده باشید.

چهار جام معکوس در زمینه شغلی نشان دهنده دوره کندی در حرفه شما است که در شرف پایان است. شما از فرصت هایی که به روی شما باز می شود آگاه خواهید بود. اگر چهار جام برعکس شد، باید شروع به بهبود امور مالی و حرفه خود کنید. شما متمرکز هستید، مشتاق هستید و آماده هستید تا به دنبال آنچه می خواهید بروید. ممکن است پس از مدتی که بیش از حد به چیزهایی که کمبود دارید و احساس ناامنی یا رنجش نسبت به دیگران احساس می‌کنید، برای آنچه دارید سپاسگزار باشید.

معنی کامل کارت تاروت چهار جام معکوس

تعبیر کارت چهار جام معکوس در فال تاروت در زمینه شغل (معکوس)

مرحله بی تحرکی یا کسالت در کار خواهد گذشت. انبوهی از فرصت ها شما را احاطه خواهند کرد. شما تمام تلاش خود را برای پیشرفت شغلی و ثروت خود به کار خواهید گرفت. ممکن است با تمرکز بیشتر و انفجارهای ناگهانی انرژی به آنچه می خواهید برسید. شما می توانید تفاوت بین احساس حسادت و تمرکز بر بهبود زندگی خود را تشخیص دهید. چهار جام معکوس در یک محیط حرفه ای نشان می دهد که شما در دوران سکون در حرفه خود بوده اید که به طور ناگهانی تغییر می کند. امکاناتی که در دسترس شما قرار می گیرد برای شما شناخته می شود. اگر چهار جام در موقعیت معکوس قرار بگیرند، شما در حال برداشتن گام های تعیین کننده ای برای بهبود شغل و ثروت خود هستید.


حتما بخوانید: معنی کارت نه جام در تاروت 


شما آماده هستید که بیرون بروید و به اهداف خود برسید زیرا متمرکز هستید و انرژی مثبت از خود ساطع می کنید. پس از مدتی که بیش از حد نگران چیزهایی هستید که کمبود دارید و احساس ناامنی یا حسادت نسبت به دیگران دارید، اکنون ممکن است از آنچه دارید قدردانی کنید. ممکن است به نظر یک مکاشفه یا مه از بین رفته باشد. ممکن است متوجه شوید که عصاره خلاق شما دوباره ظاهر شده است. بنابراین، با به کارگیری این الهام و خلاقیت تازه، آماده خواهید بود تا وظایف حرفه ای خود را پیش ببرید. اکنون زمان آن است که تغییری ایجاد کنید اگر تحقیقات اخیر شغلی شما را متقاعد کرده است که به آن نیاز دارید. با وجود پتانسیل تغییر سریع، آن را برای شانس اشتباه نگیرید. شما هنوز باید انرژی تازه کشف شده خود را هدایت کنید.

تعبیر کارت چهار جام معکوس در فال تاروت در زمینه سلامت (معکوس)

کارت چهار جام تاروت به صورت معکوس شما را به عنوان احساس انرژی دوباره و شاداب در یک زمینه سالم به تصویر می کشد. بدانید که اگر مشکلات سلامتی شما را ناامید کرده باشد، اوضاع در شرف بهبود است. وقتی این کارت می آید، تمرکز و دیدگاه شما باید بسیار خوش بینانه تر شود، اگر اجازه داده اید مشکلات سلامتی بر دیدگاه شما به زندگی به طور کلی تأثیر بگذارد یا مانع از انجام کارها شود. همچنین احتمالاً انرژی تازه ای برای زندگی کشف خواهید کرد. چهار جام (معکوس) نشان می دهد که رفاه ذهنی و عاطفی شما در حال بهبود است.

اگر با مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم کرده اید، دل ببندید - همه چیز بهتر خواهد شد. هنگامی که این کارت رخ می دهد، باید ذهنیت مثبت تری اتخاذ کنید. در صورت لزوم به دنبال مشاوره پزشکی باشید. بدانید که بهترین نتایج برای شما با یک نگرش منظم و معمول خواهد بود. همچنین چهار جام (معکوس) شما را از اعمالتان برحذر می دارد. اگر سخت کار کنید، ممکن است دچار مشکلاتی شوید.

کارت چهار جام: کشیدن یک کارت

کشیدن یک کارت زمانی انجام می شود که می خواهید مستقیماً به اصل مطلب بروید و پاسخ های سریع داشته باشید. این برای زمانی است که می‌خواهید پاسخ‌های خاصی را به شکل بله یا خیر بدانید. بنابراین، اگر در شرایط چالش‌برانگیزی قرار دارید یا در دوراهی گیر کرده‌اید، گرفتن یک کارت همیشه مفید است. پس از به هم زدن کارت، می توانید یکی از عرشه را انتخاب کنید. سپس بسته به سوال خود، پاسخ سوال را خواهید گرفت. نتایج برای کشیدن یک کارت در کارت تاروت چهار جام به شرح زیر است:


حتما بخوانید: معنی کارت ده جام در تاروت


وضعیت عمودی: اگر کارت کشیده شده را در وضعیت عمودی قرار دهید، به عنوان پاسخ بله را نشان می دهد.

موقعیت معکوس: اگر کارت کشیده شده را در موقعیت معکوس دریافت کنید، به عنوان پاسخ، خیر را نشان می دهد.

کارت چهار جام: کشیدن یک کارت

کارت چهار جام برای زمان بندی

پیگیری شماره کارت، درک زمان را ساده‌تر می‌کند. از طریق خواندن کارت تاروت یا هر نوع خواندن معنوی دیگری، انجام پیش بینی های طولانی مدت می تواند چالش برانگیز باشد زیرا آینده ما به طور مداوم بسته به تصمیمات و اقداماتی که در زمان حال انجام می دهیم در معرض تغییر است.

4، 13، 22 یا 31 ماه، تاریخ تقریبی است که در ماه اندازه گیری می شود. به خاطر داشته باشید که هر آنچه را که درخواست کنید دریافت خواهید کرد، این است که چگونه باید این را بخوانید. چهار فنجان پیش بینی می کند که شما احساسات و شهود خود را برای تحقق رویاهای خود عملی خواهید کرد. این حادثه ممکن است در هفته ها یا ماه های آینده رخ دهد.

سخن آخر

هنگام کشیدن یک کارت حتی اگر همه چیز طبق برنامه شما پیش نمی رود، نباید امید خود را از دست بدهید و بدانید که این تنها یک سرگرمی است.