به جای ایفون ۱۴ چی بخریم؟ 5 گزینه که رجیستر می‌شود

منبع: روزانه

5

1402/3/13

01:28


اگر از طرفداران شرکت اپل باشید یا دنیای گوشی‌ های هوشمند را دنبال کنید حتما می‌دانید که سری آیفون 14 از ابتدای ورود به کشور با مشکل رجیستری مواجه شدند و هنوز هم تکلیف این محصولات مشخص نیست و بعید است که دیگر رجیستر شوند. این اتفاق باعث شد تا ایفون 14 آن‌ طور که […]

اگر از طرفداران شرکت اپل باشید یا دنیای گوشی‌ های هوشمند را دنبال کنید حتما می‌دانید که سری آیفون 14 از ابتدای ورود به کشور با مشکل رجیستری مواجه شدند و هنوز هم تکلیف این محصولات مشخص نیست و بعید است که دیگر رجیستر شوند. این اتفاق باعث شد تا ایفون 14 آن‌ طور که باید و شاید به کشور وارد نشود و به فروش هم نرسد. در این مطلب قصد داریم به 5 گوشی بپردازیم که به‌ جای ایفون 14 می‌ توانید خریداری کنید و از کیفیت و امکانات بالای آن‌ها لذت ببرید.

گوشی آیفون 13

ایفون 13

شرکت اپل طی سیاست‌های چند سال اخیر همواره با ورود نسل جدید نسخه‌های پایه‌ای نسل قبلی را با کاهش قیمت به فروش رسانده است. برای مثال زمانی که سری ایفون 12 وارد بازار شد هنوز ایفون 11 به فروش می‌رسید، ولی با قیمت کمتر. این گوشی حتی با ورود سری ایفون 13 هم هنوز فروخته می‌شد و 200 دلار قیمت کمتری نسبت به زمان عرضه داشت.

همین اتفاق دقیقا در مورد قیمت ایفون ۱۳ رخ داد و با ورود سری ایفون 14، اپل این گوشی را به‌جای 799 دلار با قیمت 699 دلار به فروش رساند. این اتفاق باعث شده تا ارزش خرید ایفون 13 از هر زمان دیگری بیشتر شود؛ چرا که ایفون 14 عملا برتری محسوسی نسبت به نسل قبلی ندارد و شاید حتی نتوان آن را یک ارتقاء خوب هم ارزیابی کرد، مخصوصا که این دو گوشی هر دو از تراشه A15 استفاده می‌کنند و سازنده آمریکایی حتی این بخش را هم تغییر نداده است.

به غیر از قیمت ایفون ۱۳ که حالا مناسب‌تر از قبل شده، این گوشی در هیچ زمینه‌ای از ایفون 14 ضعیف‌تر نیست و می‌تواند شانه به شانه گوشی جدید حرکت کند. ایفون 13 دارای نمایشگر 6.1 اینچی از نوع OLED با کیفیت بسیار خوب است و دو دوربین اصلی و فوق عریض 12 مگاپیکسلی باکیفیت دارد که تصاویر عالی به ثبت می‌رساند. شارژدهی باتری این گوشی جذاب است و یک روز کامل را دوام می‌آورد و حتی در زمینه طراحی هم این گوشی هیچ تفاوتی با نسل جدید ندارد.

شما می‌توانید این گوشی را به صورت رجیستر شده و با گارانتی معتبر خریداری کنید.

گلکسی S23

سری S23 آخرین تلاش سازنده کره‌ای برای در اختیار گرفتن بازار پرچمداران است. این سری در سه گوشی گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا به بازار عرضه شده و گلکسی S23 می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای ایفون 14 باشد. این کهکشانی مانند ایفون 14 دارای نمایشگری 6.1 اینچی از نوع امولد است و به‌علاوه از نرخ نوسازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند، اتفاقی که در پنل ایفون 14 دیده نمی‌شود.

گلکسی S23 طراحی بسیار زیبا و بروزی دارد و همچنین از تراشه قدرتمند و جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرت می‌گیرد، تراشه‌ای که چیزی از A15 اپل کم ندارد. این گوشی از سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو استفاده می‌کند و برعکس ایفون 14 شما می‌توانید تصاویر زوم را بدون افت کیفیت به ثبت برسانید. این کهکشانی می‌تواند ویدئوهای 8K هم به ثبت برساند که برتری دیگری نسبت به رقیب آمریکایی به حساب می‌آید.

گلکسی S23 ultra

این پرچمدار به لطف یک باتری 3900 میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی هم دارد و می‌تواند به خوبی یک روز کامل شما را همراهی می‌کند. اگر اصراری به خرید ایفون ندارید، خرید گلکسی S23 را حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گلکسی S22 اولترا

بهترین پرچمداران شرکت سامسونگ با برچسب اولترا به فروش می‌رسند. گلکسی S23 اولترا در حال حاضر بهترین گوشی ساخت سامسونگ است ولی شما می‌توانید نماینده نسل قبلی یعنی S22 اولترا را با قیمت کمتر و نزدیک به S23 خریداری کنید. این گوشی با قلم عرضه می‌شود و از این نظر نسبت به همه گوشی‌های موجود در بازار برتری دارد و می‌تواند حس کار کردن بسیار بهتری را به کاربر انتقال دهد.

نمایشگر S22 اولترا اندازه 6.8 اینچی با رزولوشن QHD دارد و کیفیت فوق العاده‌ای را پیش روی شما قرار می‌دهد، کیفیتی که با نرخ نوسازی 120 هرتزی و قابلیت‌هایی مانند HDR10+ تکمیل می‌شود. این صفحه نمایش با داشتن حداکثر روشنایی 1250 نیتی یکی از بهترین‌های موجود در بازار به حساب می‌آید و به راحتی در محیط باز قابل مشاهده است.

این کهکشانی با دو تراشه اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 در دسترس قرار دارد و هر دو چیپست هم قدرت بالایی دارند و از پس هر کاری در بالاترین کیفیت ممکن برمی‌آیند. این محصول دارای چهار دوربین اصلی، فوق عریض، تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو است و می‌تواند تا 10 برابر به صورت اپتیکال و تا 100 برابر به صورت دیجیتال به روی سوژه‌ها زوم کند، امکانی که در هیچ ایفونی دیده نمی‌شود.

گلکسی S22 اولترا از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و شارژدهی خوبی هم دارد، از طرفی به لطف فناوری شارژ سریع 45 واتی در مدت زمان مناسبی فول شارژ می‌شود.

شیائومی بلک شارک 5 پرو

اگر اهل بازی کردن با گوشی هستید قطعا به عنوان جایگزین ایفون 14 می‌توانید به سراغ بلک شارک 5 پرو شرکت شیائومی بروید. این گوشی برای یک گیمر فوق‌العاده است و از هر نظر ویژگی‌های بسیار خوبی دارد. سازنده چینی برای این مدل تریگرهای پاپ آپ در نظر گرفته تا شما راحت‌تر بتوانید در بازی‌های شوتر دشمنان را از پای دربیاورید.

این گوشی از یک پنل 6.67 اینچی OLED با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی 144 هرتزی بهره می‌برد و گستره رنگی 1 میلیاردی را پوشش می‌دهد. این نرخ نوسازی بالا باعث می‌شود تا بازی و هر نوع محتوای دیگری به شکلی بسیار روان پیش روی شما قرار بگیرد. قلب تپنده این گوشی گیمینگ اسنپدراگون 8 نسل 1 است و می‌تواند همه بازی‌های موجود را در نهایت کیفیت به اجرا دربیاورد.

با وجود این که دوربین برای یک گوشی گیمینگ خیلی اولویت بالایی ندارد ولی باز هم شیائومی برای دوربین اصلی به سراغ یک سنسور 108 مگاپیکسلی رفته است و این یعنی شما در صورت گیمر نبودن هم می‌توانید این گوشی خاص و جذاب را خریداری کنید و با آن تصاویر باکیفیتی به ثبت برسانید.

شیائومی بلک شارک 5 پرو یک باتری با ظرفیت 4650 میلی آمپر ساعتی دارد و به کمک فناوری شارژ سریع 120 واتی تنها در مدت 18 دقیقه شارژ می‌شود، بله درست خواندید، تنها 18 دقیقه!

گلکسی زد فلیپ 4

گوشی‌های تاشو چند سالی است که وارد بازار شده‌اند. در ابتدا این محصولات چندان ارزش خرید نداشتند؛ چرا که طراحی آن‌ها کامل نبود و مثلا شارژدهی خوبی هم نداشتند. شرکت سامسونگ رفته رفته تلاش کرد تا کهکشانی‌های تاشو خود را کامل‌تر روانه بازار کند تا بالاخره سری جدید این گوشی‌ها یعنی زد فلیپ 4 و زد فولد 4 ارزش خرید بالایی دارند.

گوشی z fold 4 سامسونگ

اگر به گوشی‌های تاشو علاقه دارید و یک گوشی خاص و متفاوت می‌خواهید، می‌توانید به‌جای ایفون 14 به سراغ زد فلیپ 4 بروید، گوشی که ظاهری شبیه به یک محصول معمولی دارد و در صورت نیاز از وسط تا می‌شود تا به صورت یک مربع کوچک به راحتی درون جیب قرار بگیرد.

نمایشگر این گوشی کیفیت بسیار خوبی دارد و از نوع امولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی است. این پنل دارای رزولوشن FHD+ است و از محتوای HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. این کهکشانی از چیپست 4 نانومتری اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 قدرت می‌گیرد، تراشه‌ای که نسخه بهبود یافته اسنپدراگون 8 نسل 1 است و قدرت بسیار زیادی هم دارد.

سامسونگ برای این گوشی دو دوربین واید و اولترا واید با سنسور 12 مگاپیکسلی در نظر گرفته است و باتری هم ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعتی دارد. این گوشی با توجه به قیمت و امکانات به خوبی می‌تواند جایگزین ایفون 14 تلقی شود.

جمع بندی

در این مطلب به شما 5 گوشی مختلف را معرفی کردیم که می‌توانید به‌جای ایفون 14 آن را خریداری کنید. این گوشی‌ها همگی ارزش خرید بالایی دارند ولی به طور کلی اگر به خرید ایفون اصرار دارید بدون شک به سراغ ایفون 13 بروید و در غیر این صورت گوشی مثل گلکسی S23 یا S22 اولترا یا حتی بلک شارک 5 پرو را انتخاب کنید.

نظرات


تصویری


ویدئو