طرز تهیه پلو بلغور یک پلوی بین المللی با طعم متفاوت

منبع: آرگا

8

1402/3/13

09:41


طرز تهیه پلو بلغور بسیار ساده است. این پلو طعم و خاصیت زیادی دارد. ترکیب برنج با بلغور موجب رفع یبوست و مشکل گوارشی است.

پلو یک غذای محبوب بین المللی است که به ویژه در میان ایرانیان طرفداران زیادی دارد. شما  برای لذت بردن از خواص یک برنج عالی می توانید در این بخش با طرز تهیه پلو بلغور آشنا شوید.

تهیه یک پلو با خاصیت های فراوان می توانید به سلامت بدن شما کمک کند. شما می توانید در لینک با طرز تهیه پلو مخلوط و پلو بندری یز آشنا شوید.

دستور تهیه پلو بلغور

مواد اولیه:

  • عدس سبز: ۱ و نیم لیوان
  • پیاز: ۱ عدد
  • بلغور: ۲ لیوان
  • رب گوجه فرنگی: ۱ و نیم قاشق غذاخوری
  • سیر: ۲ حبه
  • روغن زیتون: ۶ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه، نمک و فلفل قرمز: به میزان لازم
  • کره: به میزان لازم
  • آب جوش: به میزان لازم

طرز تهیه پلو بلغور:

این پلو یک ترکیب از برنج و بلغور است و به همین دلیل آن را پلوی بلغور می نامند. برای داشتن این پلوی خوشمزه و پرخاصیت باید ابتدا عدس ها را پاک کرده و بعد بوشیید. سیر و پیاز را پوست کنده و رنده کنید. حالا تابه ای را روی حرارت قرار داده و درون آن مقداری روغن بریزید. در ادامه نیز پیازها و سیر را اضاقه کنید.

طبخ ساده پلو بلغور

بعد از اینکه پیازها کمی سبک و شیشه ای شدند، می توانید از مقداری رب گوجه فرنگی در آن استفاده کنید. بعد از اینکه مقداری بوی خامی رب از بین رفت، باید بلغورهای شسته شده را به آن اضافه کرده و کمی تفت دهید.

در این بخش باید کره باز شده را به بلغورها اضافه نمایید. بعد از اینکه آب بلغورها کمی تبخیر شدند، درب قابلمه را به همراه یک دمکنی قرار دهید. برنج و بلغور را به مدت  دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا پخته شوند. همانطور که مطالعه کردید، طرز تهیه پلو بلغور بسیار ساده است و در کمتر از  ساعت پلوی عالی دارید.

بعد از پخت می توانید این پلو را سرو نمایید. شما می توانید این پلو را در کنار ماهیچه و یا مرغ و زرشک هم سرو نمایید. افرادی که دارای مشکلاتی همچون یبوست و یا مشکلات گوارشی می باشند حتما باید این برنج را تهیه کنند.

طرز تهیه پلو بلغور

تهیه انواعی از برنج های خانگی خوشمزه کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در ارگا با نحوه طبخ انواعی از پلوهای خانگی آشنا شوید. کلم پلو، ماش پلو، قنبر پلو و … از انواع پلوهای خوشمزه ای هستند که شما از طعم و مزه آن لذت می برید.

این پلوها وعده مناسبی برای شام و ناهار هستند. ترکیب این پلوها با مواد مغذی دیگر موجب شده تا بدن شما ویتامین های کافی را کسب کند و بدن سالم تری داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو