طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی

منبع: خبرنما

4

1402/3/13

11:09


این کمپوت گیلاس را فقط با 3 ماده و تنها در 10 دقیقه درست کنید! از کمپوت گیلاس می‌توانید برای روی بستنی، پنکیک، کیک و حتی در ترکیب ماست نیز استفاده کنید. کمپوت گیلاس روی چیزکیک یا کاپ کیک شکلاتی هم معرکه است. حتما امتحان کنید. مواد لازم: گیلاس 450 گرم شکر گرانول 2 قاشق […]

طرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی

این کمپوت گیلاس را فقط با 3 ماده و تنها در 10 دقیقه درست کنید! از کمپوت گیلاس می‌توانید برای روی بستنی، پنکیک، کیک و حتی در ترکیب ماست نیز استفاده کنید. کمپوت گیلاس روی چیزکیک یا کاپ کیک شکلاتی هم معرکه است. حتما امتحان کنید.

مواد لازم:

گیلاس 450 گرم

شکر گرانول 2 قاشق غذاخوری

آب 1 قاشق غذاخوری

آبلیمو (آب لیمو یا آب پرتقال) 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کمپوت گیلاس:

  • برای تهیه کمپوت گیلاس ابتدا هسته‌های گیلاس را جدا کنید. همچنین می‌توانید کمپوت گیلاس را درسته و کامل نیز آماده کنید. برای درآوردن هسته می‌توانید از چاقو استفاده کنید یا یک نی را از وسط گیلاس‌ها فرو کرده و دانه را از سمت دیگر آن خارج کنید.
  • وقتی همه هسته ها را از گیلاس‌ها جدا کردید، آن‌ها را به همراه شکر، آب، آبلیمو یا آب پرتقال درون یک قابلمه بریزید و به مدت 10 دقیقه روی حرارت متوسط بپزید. در این مدت مرتب هم بزنید تا همه گیلاس‌ها به یک اندازه پخته شوند.
  • بعد قابلمه را از روی حرارت برداشته و بگذارید کمپوت گیلاس شما سرد شود. با سرد شدن کمپوت غلظت آن نیز بیشتر می‌شود.
  • حالا شیشه های استریل را از کمپوت گیلاس پر کنید. این کمپوت را می‌توانید تنها 2 هفته در یخچال نگهداری و مصرف کنید.

نکات مهم در تهیه کمپوت گیلاس

  • راه های زیادی برای حذف هسته گیلاس وجود دارد. بعضی از افراد با چاقو یا نی این کار را انجام می‌دهند. در هر صورت اگر از چاقوی تیز برای این کار استفاده می‌کنید، حتما مواد انگشتان تان باشید.
  • اگر در فصلی هستید که گیلاس تازه پیدا نمی‌شود، می‌توانید از گیلاس‌های یخ زده برای تهیه کمپوت استفاده کنید. اما قبل از تهیه، شب قبل آن را از یخچال بیرون بیاورید تا یخ آن‌ها کامل ذوب شوند.
  • اگر کمپوت گیلاس تان بعد از پختن رقیق است نگران نشوید، با سرد شدن غلظت آن نیز بیشتر می‌شود. اما اگر کمپوت رقیق دوست دارید، هنگام پختن گیلاس آب بیشتری درون قابلمه بریزید.
  • قبل از ریختن کمپوت گیلاس درون شیشه ها مطمئن شوید که آن‌ها را از قبل شسته و کامل خشک کرده باشید.
  • کمپوت گیلاس بعد از این که از روی حرارت برداشته شد خیلی داغ است. حتما صبر کنید تا کامل خنک شود و دستتان نسوزد.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو