چگونه سینما خانگی را به تلویزیون وصل کنیم؟

منبع: پلازا

3

1402/3/13

12:49


چگونه سینما خانگی را به تلویزیون وصل کنیم؟

در دنیای مدرن امروز، لوازم دیجیتال روزبه‌روز پیشرفته‌تر شده و لذت استفاده از آن‌ها نیز بالاتر رفته است. در میان وسایل دیجیتالی که در بازارهای لوازم خانگی می‌بینید، سینمای خانگی یکی از پرطرفدارترین‌هاست. در این مطلب می‌خواهیم به روش‌های اتصال این سیستم صوتی به تلویزیون اشاره کرده و به نکات مربوط به آن بپردازیم.

اجزای اصلی سینمای خانگی

در زمان خرید سینما خانگی، جعبه بزرگی شامل کلیه اجزای اصلی این سیستم صوتی را دریافت خواهید کرد. معمولا کاملترین مدل‌های این محصول شامل اجزای زیر هستند:

  • بلندگوها: تعداد بلندگوها در مدل‌های ارزان و قدیمی یک عدد و به همین ترتیب در مدل‌های جدید به 6 عدد می‌رسد. این اسپیکرها شامل دو بلندگوی چپ و راست جلو، دو بلندگوی چپ و راست کناری، یک بلندگوی مرکزی و یک ساب ووفر است.
  • DVD Plyer: این بخش قسمت اصلی تنظیمات این سیستم صوتی بوده که پورت‌های مخصوص اتصال روی آن قرار گرفته است.
  • منبع تغذیه یا Receiver: اتصال همه اجزای سینمای خانگی به این قسمت مربوط است و تمام عملکردهای آن توسط این قسمت انجام می‌شود.
  • کابل‌های اتصال: این کابل‌ها در بسته‌بندی برخی از مدل‌ها قرار گرفته‌اند و باعث اتصال آن به تلویزیون می‌شوند. در صورت عدم وجود سیم‌ها می‌توانید با توجه به پورت‌های موجود روی دی وی دی پلیر و تلویزیون، آنها را به صورت جداگانه خریداری کنید.

چگونه سینما خانواده را به تلویزیون وصل کنیم؟

چگونه سینما خانواده را به تلویزیون وصل کنیم

روش‌های مختلفی برای اتصال سینمای خانگی به تلویزیون‌ وجود دارد. برخی از آنها با استفاده از سیم و برخی بدون نیاز به کابل و از طریق بلوتوث متصل می‌شوند. شما می‌توانید بسته به مدل تلویزیون خود و سینمای خانگی روش‌های زیر را برای وصل کردن آنها امتحان کنید:

با استفاده از کابل اپتیکال چگونه سینما خانگی وصل کنیم؟

بهترین روش، استفاده از کابل Optical است که با نام انتقال صدای دیجیتال نیز شناخته می‌شود. باید قبل از اتصال مطمئنا شوید که هم تلویزیون و هم سینمای خانگی این درگاه را دارد، سپس با فراهم کردن یک کابل اپتیکال مراحل زیر را برای اتصال انجام دهید:

  1. تلویزیون و سینمای خانگی را روشن کنید.
  2. یک سر کابل را به تلویزیون و سر دیگر آن را به سینمای خانگی متصل کنید.
  3. اکنون باید صدای تولید شده توسط تلویزیون از طریق بلندگوهای سینمای خانگی پخش شود.
  4. اگر صدا منتقل نشد، به قسمت تنظیمات تلویزیون بروید و بخش مربوط به خروجی صدا را روی Optical قرار دهید یا گزینه‌هایی که مربوط به بلندگوهای تلویزیون است را خاموش و بلندگوهای خارجی را فعال کنید.
  5. سپس به تنظیمات سینمای خانگی بروید و آن را هم روی اپتیکال یا AUX قرار دهید.
  6. سپس صدا را از گیرنده پخش کنید و از آن لذت ببرید.

در صورت نداشتن کابل اپتیکال، چگونه تلویزیون را به سینمای خانگی وصل کنیم؟

اگر کابل اپتیکال ندارید، می‌توانید کواکسیکال را جایگزین آن کنید. در این روش نیز باید همه چیز را مانند روش قبل انجام دهید. در صورت عدم اتصال از این طریق، کابل یا درگاه‌های مربوط به سینمای خانگی و تلویزیون را باید بررسی کنید.

با استفاده از کابل HDMI، چگونه صدای تلویزیون را به سینما خانگی وصل کنیم؟

برای آنکه بتوانید پخش صدا را از سینمای خانگی بشنوید، می‌توانید از کابل HDMI هم استفاده کنید، البته به شرطی که هم تلویزیون و هم سینمای خانگی این درگاه را داشته باشد. برای این کار ابتدا باید پورت HDMI ARC را روی دستگاه‌های خود پیدا کرده و یک کابل HDMI با ورژن 4 به بالا را هم در دست داشته باشید. سپس دو مرحله زیر را برای اتصال این دو دستگاه به هم انجام دهید:

  1. یک طرف کابل را به درگاه تلویزیون و طرف دیگر را به بلندگوی مورد نظرتان متصل کنید.
  2. بلندگویی که به تلویزیون نصب شده را روشن کنید تا صدای پخش شده را از طریق آن بشنوید.

چگونه سینما خانواده را به تلویزیون ال جی وصل کنیم؟

برخی از سینماهای خانگی و تلویزیون‌ها قابلیت اتصال بدون سیم را هم به یکدیگر دارند. به عنوان مثال در محصولات برند ال جی این امکان دیده می‌شود. بنابراین برای اتصال دیگر نیاز به استفاده از کابل‌ نخواهید داشت. تنها کاری که برای اتصال باید انجام دهید، طی کردن مراحل زیر است:

  1. هر دو دستگاه را روشن کنید.
  2. گزینه همگام سازی صدا بی سیم یا Sound Sync را در تلویزیون فعال کنید.
  3. منتظر بمانید تا تلویزیون به سینمای خانگی متصل شود.

با استفاده از AV، چگونه صدای تلویزیون را به سینمای خانگی وصل کنیم؟

روش دیگر وصل کردن این سیستم صوتی به تلویزیون، استفاده از کابل‌های 2 به 2 AV است. کابلی که برای اتصال این دو دستگاه استفاده می‌شود به رنگ سفید و قرمز بوده و تنها در صورتی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد که تلویزیون و سینمای خانگی پورت مربوط به آن را داشته باشند. در این صورت باید مراحل زیر را برای اتصال به آن طی کنید:

  1. یک سر کابل را به تلویزیون و درگاه AV OUT و سر دیگر را به سیستم صوتی و درگاه AUX IN متصل کنید.
  2. تغییرات مورد نیاز برای اتصال این دو سیستم را انجام دهید تا صدای تلویزیون از طریق بلندگوها پخش شود.

با استفاده از کابل AUX، چگونه سینما خانواده را به تلویزیون سامسونگ وصل کنیم؟

روش بعدی برای اتصال در انواع تلویزیون‌های سامسونگ و دیگر برندها، به کار بردن کابل AUX 2 به 1 است. برای این روش پس از پیدا کردن کابل مورد نظر باید مراحل زیر را برای اتصال انجام دهید:

  1. سر تک فیش را به درگاه مخصوص خود روی تلویزیون متصل کنید.
  2. سر دو فیش را به سینمای خانگی متصل کنید.
  3. تنظیمات صدا را روی AUX قرار دهید تا بتوانید صدای پخش شده از تلویزیون را از طریق بلندگوهای سینمای خانگی خود بشنوید.

چگونه سینما خانگی وصل کنیم

کلام آخر…

در این مطلب به روش‌های مختلفی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک سینمای خانگی را به تلویزیون خود متصل کنید، صحبت کردیم و به صورت مرحله به مرحله آن‌ها را به شما آموزش دادیم. معمولا این روش‌ها برای تمام تلویزیون‌ها و دستگاه‌های سینما خانگی قابل انجام است، اما در صورتی که نتوانید اتصال درستی را برقرار کنید، باید با نمایندگی برند تولید کننده سیستم صوتی یا تلویزیون خود تماس بگیرید. در برخی از مدل‌ها تنظیماتی وجود دارد که باید انجام گیرد تا صدا با بهترین کیفیت ممکن منتقل شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو