چهره های مشهور ایرانی که 13 خرداد متولد شده اند+عکس

منبع: آکا

3

1402/3/13

13:09


اگر دوست داريد بدانيد کدام يک از چهره هاي مشهور ايراني در تاريخ 13 خرداد بدنيا آمده يا در گذشته اند در ادامه با ما همراه باشید اسامی این چهره های معروف ایرانی ر

آکاایران:امروز 13 خرداد ماه 1402مصادف با تاريخ تولد يا تاريخ درگذشت برخي از هنرمندان,بازيگران، بازیکنان و خيلي از چهره هاي مشهور ايراني مي باشد.چهره های سرشناسی چون اسماعیل شنگله،فرهاد مجیدی و خیلی دیگر از چهره های مشهور عزیز کشورمان.

بیوگرافی فرهاد مجیدی سرمربی استقلال + (عکس همسر و فرزندانش) | مجله خودرو  کارستان

در ادامه این مقاله به معرفی این اشخاص میپردازیم. با ما همراه باشید.

اين چهره هاي مشهور ايراني 13 خرداد ماه متولد شده اند

فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی قادیکلایی(زادهٔ ۱۳ خرداد ۱۳۵۵) بازیکن سابق فوتبال و سرمربی کنونی باشگاه فوتبال الاتحاد امارات و اهل ایران است.

به مناسبت تولد فرهاد مجیدی؛ قاتلی که بارها به صحنه جرم برگشت! | طرفداری

مجیدی در فوتبال باشگاهی ایران؛ سابقه بازی در تیم‌های صنایع پارچین، کشاورز، بهمن کرج و استقلال را دارد و «نیم فصل» نیز برای راپید وین اتریش بازی کرده‌است. مجیدی در «۷ سال حضور در لیگ امارات» نیز برای تیم‌های الوصل، العین، الاهلی و النصر به میدان رفت و یک سال نیز در تیم الغرافه قطر بازی کرد.

او در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا؛ در فصل ۰۳–۲۰۰۲ موفق شد به همراه العین امارات، به قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند. مجیدی در رده ملی نیز ۴۵ بار برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفت و ۱۰ گل به ثمر رساند.مجیدی در ۷ آبان ۱۳۹۲؛ با پیراهن باشگاه استقلال تهران، به عنوان بازیکن از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

 

اسماعیل شنگله

اسماعیل شنگله (۱۳ خرداد ۱۳۱۵ – ۲۵ تیر ۱۴۰۱) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران بود

اسماعیل شنگله» بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت | خبرگزاری بین المللی شفقنا

اسماعیل شنگله در سال ۱۳۱۵ در تهران متولد شد. تئاتر را از سال ۱۳۳۲ آغاز نمود. در سال ۱۳۳۵ وارد هنرستان هنرپیشگی شد.

در مصاحبه‌ای که در ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ توسط خبرگزاری میزان انجام شده‌است، شنگله بیان داشت که مدتی از بیماری سرطان رنج می‌برده‌است، اما بهبود یافته و در وضعیت سلامتی به سر می‌برد. با اینحال دیگر فعالیت هنری ندارد.وی در ۲۴ تیر ۱۴۰۱ در سن ۸۶ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو