با بلوبانک، بانکداری را به شکلی نو تجربه کنید

منبع: زومجی

3

1402/3/13

13:10


با بلوبانک، بانکداری را به شکلی نو تجربه کنید

جهان پیرامون ما به سرعت در حال متحول شدن است و صنعت بانکداری هم با وجود قدمت چند صدساله، از این تحولات سریع جدا نمانده است. شکل نوین بانکداری دیجیتال، بانک‌های مجازی هستند. بانک‌هایی که در بستر اینترنت هستند و دیگر خبری از شعبه‌های فیزیکی نیست. به این بانک‌های نوین، «نئوبانک» گفته می‌شود. بلوبانک اولین نئوبانک ایرانی است که توسط بانک سامان وارد صنعت بانکداری کشور شده است. بلوبانک در شرایطی وارد زندگی مالی جامعه شد که کرونا شیوع پیدا کرده بود و جامعه از هر نوع خدمت غیرحضوری استقبال می‌کرد و همین کمک کرد ناگهان این بانک نوین بتواند جایش را در بین رقبای بزرگ و سنتی‌اش باز کند. شعار بلوبانک و اپلیکیشن آن «بانک ولی دوست‌داشتنی» است و این نشان از تلاش این بانک جدید برای ارائه تصویری متفاوت از بانکداری است. 

در این نوشته بیشتر با امتیازها و ویژگی‌های اپلیکیشن بلوبانک آشنا می‌شویم. همچنین این اپ نوین بانکی را با یک سوپراپ مالی رقیب مقایسه می‌کنیم و در آخر هم درباره روش نصب نسخه‌های متفاوت بلوبانک گفتگو می‌کنیم. 

اپ بلوبانک چه خدمات بانکی متمایزی را عرضه می‌کند؟

بسیاری بلوبانک را با کارت‌های بانکی متمایز و منحصربه فردش می‌شناسند. اما برجستگی کلیدی بلوبانک خدمات بانکی ویژه‌اش آن هم در بستری تماما آنلاین و اینترنتی است. اپ بلوبانک برای شما بانکی است که هیچ درختی برای تولید فرم‌های کاغذی قطع نمی‌شود. 

ضمانت سرمایه همراه با امنیت توامان: بلوبانک با پشتیبانی بانک سامان که خود از بانک‌های نوگرا و موفق ایرانی است، اصل همه سپرده‌های بانکی را طبق قواعد و مقررات بانک مرکزی تضمین می‌کند. همچنین به عنوان یک بانک تماما اینترنتی، بالاترین استانداردهای امنیت اطلاعات مالی و حفظ حریم خصوصی را برای مشتریانش به کار گرفته است.

افتتاح حساب رایگان و بدون موجودی: آسان‌سازی یکی از اصول بانکداری نوین و اینترنتی در بلوبانک است. شما در اپ بلوبانک بابت افتتاح حساب هیچ کارمزدی نمی‌پردازید. همچنین نیازی نیست مبلغی را به عنوان موجودی در حساب خود حفظ کنید. ولی اگر در حساب شما موجودی وجود داشته باشد، سالانه ۵ درصد سود دریافت می‌کنید. فرایند بازکردن حساب برای شما بیشینه ۷ دقیقه زمان می‌برد. شناسایی هویت شما تمام اینترنتی است و فعال‌شدن حسابتان در کمتر از ۲ ساعت اتفاق می‌افتد. 

صدور و ارسال رایگان کارت بانکی: شما می‌توانید کارت‌های بانکی دوست‌داشتنی بلوبانک را به کمک اپ ویژه آن در رنگ‌های مختلف انتخاب کنید و آن را در طول ۵ روز کاری در تهران و ۱۰ روز کاری در هر نقطه ایران دریافت کنید.

اتصال به شبکه شتاب: شما با اپ بلوبانک به شبکه شتاب متصل هستید و هر نوع انتقال پولی و مالی را می‌توانید انجام دهید. به عبارتی شما می‌توانید با اپ بلوبانک با همه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری که در این شبکه گسترده هستند تبادل مالی داشته باشید. 

مدیریت آنلاین رمزهای بلوکارت: اگر اپ بلوبانک را در اختیار داشته باشید، به صورت کاملا آنلاین می‌توانید رمزهای بلوکارت‌هایتان را فعالسازی کنید، تغییر بدهید و یا در صورت نیاز مسدود کنید.

انتقال هوشمند پول: اپ بلوبانک، شما را از دانستن روش‌های انتقال پول مثل ساتنا، پایا و غیره بی‌نیاز کرده است. شما مبلغ جا به جایی را مشخص می‌کنید و بقیه را به اپ می‌سپارید تا با روش بهینه و مناسب، جا به جایی مبلغ را برایتان انجام دهد.

پرداخت خودکار قبض‌ها: شما به کمک اپ بلوبانک می‌توانید قبوض خدماتی را به صورت خودکار مدیریت و پرداخت کنید و نگران دیرکرد پرداخت و گرفتاری‌های پیرامون آن نباشید. 

وام آسان با بلوبانک: با در اختیار داشتن اپ بلوبانک و داشتن حساب در آن، می‌توانید به آسانی بر مبنای میانگین موجودی خود در حسابتان، درخواست وام بدهید و خیلی سریع، بدون نیاز به ضامن و وثیقه وام خود را دریافت کنید.

تصویر سه نوع کارت مختلف در آگهی بلو بانک

مقایسه اپلیکیشن بلوبانک با اپ مالی همراه کارت

بسیاری از کاربران در دنیای دیجیتالی امروز، ترجیح می‌دهند، سوپراپ‌های مالی مثل اپلیکیشن آسان پرداخت (آپ) یا برنامه همراه کارت  را جایگزین اپلیکیشن‌های بانکی کنند. حال می‌خواهیم یکی از مدرن‌ترین اپ‌های بانکی یعنی بلوبانک را در یک‌طرف و اپ همراه کارت را در طرف دیگر با هم مقایسه کنیم و ببینیم یک کاربر کدام یک را باید برگزیند. اپی مثل همراه کارت مجوزهای لازم از نهادهای نظارتی را دارد؛ اما اپ بلوبانک به پشتوانه بلوبانک دلگرم است و از ضمانت‌های بانک مرکزی برخوردار است. پس شاید بلوبانک اپ مالی ایمن‌تری باشد. در نقطه مقابل، چون سوپراپ مالی مثل همراه کارت، وابسته به هیچ بانکی نیست، دست بازتری در ارائه خدمات دارد و در چارچوب‌های بسته قواعد و مقررات یک بانک خاص نیست. از یک زاویه دید دیگر، اپ بانکی مثل بلوبانک سعی می‌کند جایگاه یک مشاور مالی و بانکی را برای شما ایفا کند و به شما در مدیریت دارایی‌های نقدی‌تان یاری کند. ولی اپ‌های مالی، بیشتر تلاش می‌کنند در نقش آچارفرانسه‌های مالی ظاهر شوند و روی تنوع خدماتشان تمرکز کنند. 

چگونه اپلیکیشن بلوبانک را روی گوشی خود داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید یک اپ بانکی با امکانات مدرن و متفاوت را داشته باشید، می‌توانید بلوبانک را روی گوشی‌هایی با سیستم عامل‌های متفاوت نصب و اجرا کنید. سخت‌افزارهای اندرویدی می‌توانند بلوبانک را از گوگل‌پلی، اپ‌استورهای ایرانی و وب‌سایت بلوبانک دریافت کنند. گوشی‌ها و تبلت‌های آیفون هم که از سیستم عامل ios بهره می‌برند می‌توانند علی‌رغم محدودیت‌های وضع‌شده اپ‌استور رسمی اپل، دانلود بلو بانک برای ایفون به کمک سیبچه؛ اپ استور ایرانی iOS امکان پذیر است. کافی است یکی از بسته‌های اشتراک سیبچه را تهیه کنید و مجموعه گسترده‌ای از اپ‌های کارامد ایرانی از جمله بلوبانک را روی گوشی خود داشته باشید و از آن‌ها بدون نگرانی استفاده کنید. 

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو