مشخصات گوشی Xiaomi Mi 11 Lite؛ تاریخ عرضه، دوربین و قیمت

مشخصات گوشی Xiaomi Mi 11 Lite؛ تاریخ عرضه، دوربین و قیمت


منبع: پلازا

4

1402/3/13

13:27


مشخصات گوشی Xiaomi Mi 11 Lite؛ تاریخ عرضه، دوربین و قیمت

زمان عرضه پرچم دار پایین رده تازه شیائومی با نام گوشی Xiaomi Mi 11 Lite مشخص شد. گوشی می 11 لایت یک تازه نفس سبک و لاغرتر با فناوری 5G است. در ادامه به بررسی شیائومی می ۱۱ لایت می پردازیم.

گوشی Xiaomi Mi 11 Lite که در تاریخ 29 مارس 2021 معرفی شد، قرار است 16 آپریل همین سال نیز به بازار ارائه گردد. این گوشی با عنوان گوشی پایین قیمت شیائومی قرار است روانه بازار گردد. گوشی می 11 لایت نسخه کوچکتر و لاغرتر شیائومی می 11 است. این گوشی علاوه بر قیمت پایینش قابلیت اتصال به 5G هم دارد. البته ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگری هم دارد که اگر علاقه مند به خرید یک گوشی جدید 5G هستید، در ادامه با ما باشید تا با هم گوشی را بخوانیم.

شیائومی می 11 لایت/Xiaomi-Mi-11-Lite

فهرست مطالب

بررسی گوشی Xiaomi Mi 11 Lite

گوشی شیائومی می ۱۱ لایت یکی از محبوب ترین محصولات از برند شیائومی بوده است که اگر تصمیم به خرید آن دارید پیشنهاد می شود قبل از خرید نگاهی به ویژگی و معایب گوشی mi 11 lite 5g داشته باشید تا به شکل بهتری بتوانید با این محصول آشنا شوید و در پایان تصمیم گیری بهتری داشته باشید. در اولین گام بررسی به مزایا و معایب محصول خواهیم پرداخت که در ادامه اطلاعات آن ذکر شده است.

مزایا و معایب

معایب گوشی mi 11 lite 5gمزایای گوشی شیائومی می ۱۱ لایت
ظرفیت باتری که میتوانست بیشتر باشداستفاده از تراشه اسنپدراگون و سی پی یو قدرتمند
قیمت گذاری نسبتا بالادوربین سه گانه و سلفی قدرتمند
حافظه داخلی محدود از 64 تا 128 گیگابایتصفحه نمایش امولد با مزیت های برجسته بسیار
عدم پشتیبانی از 4G و 5Gتست استقامت باتری که 100 ساعت بوده است

تاریخ عرضه و قیمت گوشی  Xiaomi Mi 11 Lite

گوشی شیائومی می ۱۱ لایت قرار بود ابتدا 8 فوریه معرفی شد. اما ارائه آن به تعویق افتاد و قرار است آپریل 2021 به بازار عرضه شود. هرچند شیائومی به طور رسمی تاریخ دقیقی برای عرضه گوشی 5G خود اعلام نکرده است. اما گمان می‌رود اواخر آپریل شاهد ارائه این گوشی باشیم.

شیائومی هنوز قیمت رسمی برای شیائومی می ۱۱ لایت اعلام نکرده است. اما از آنجایی که شیائومی هرکدام از گوشی‌های خود را که در تاریخ‌های به خصوص عرضه می‌ند قیمت‌های نسبتا مشابهی دارد. بنابراین گفته می‌شود که گوشی می 11 لایت قیمتی در حدود 299 یورو خواهد داشت. اگر این قمیت درست باشد، گوشی Xiaomi Mi 11 Lite ارزان‌ترین گوشی لایت شیائومی خواهد بود که به فناوری 5G مجهز است.

مشخصات شیائومی می ۱۱ لایت

می 11 لایت

اول از همه لازم است بگوییم که گوشی می 11 لایت 5G به طور کلی با معادل 4G اش تفاوت دارد. و البته نسخه 5G آن بیشتر در دسترس است و قیمت آن هم طبیعتا بیشتر است.

از مشخصات گوشی Mi 11 Lite می‌توان رابط کاربری MIUI 12 نام برد. این گوشی با سیستم عامل اندروید 11 ارائه خواهد شد. در این گوشی از چیپ‌ست اسنپدراگون 732G استفاده شده است. این تراشه بر اساس معماری 8 نانومتری طراحی شده است. و 8 هسته ای است. دو هسته آن از نوع Kryo 470 Gold و 6 هسته دیگر از نوع Kryo 470 Silver.

گرافیک گوشی Xiaomi Mi 11 Lite از نوع Adreno 618 است. این گوشی در سه نسخه در دسترس خواهد بود: نسخه 64 گیگابایتی با رم 6 GB، نسخه 128 گیگابایتی با رم 6 GB و نسخه 256 گیگابایتی با رم 8 GB. البته مجهز به اسلات کارت حافظه هم هست. که می‌توانید برای افزایش میزان حافظه از کارت حافظه میکرو SD استفاده کنید.

این گوشی یک جک 3.5 میلی متری برای اتصاله هدفون و هندزفری و یک پورت اینفرا رد مجهز است.

طراحی شیائومی می ۱۱ لایت

به طور کلی می‌توان گفت گوشی می 11 لایت از طراحی زیبایی برخوردار است. ابعاد گوشی می ۱۱ لایت 6.8*75.7*106.5 میلی متر است. وزن آن نیز 157 گرم است.

کاور مدل بتمن شیائومی می 11 لایت / می 11 لایت 5G

کاور مدل بتمن شیائومی می 11 لایت / می 11 لایت 5GBatman Cover For Xiaomi Mi 11 Lite / Mi 11 Lite 5G

جنسپلاستیک سخت
سطح پوششقاب پشتی,کلیدها,لبه ها

این گوشی از نسخه قبلی خود سبک‌تر و لاغرتر است. جنس پنل پشتی از سرامیک و فریم آن از جنس آلومینیوم است. بنابراین با یک گوشی محکم طرف هستیم. که با صفحه نمایش آن به گوریلاگل ویکتس مجهز است. یعنی مقاومت بیشتری در برابر خط و خش دارد. صفحه نمایش آن میزان حاشیه کمی نیز دارد.

پشت این گوشی یک ماژول مربعی شکل برای دوربین می‌بینیم که حاوی 3 دوربین و یک فلش LED است. این ماژول به زیبایی گوشی افزوده است. سنسور اثر انگشت نیز کنار گوشی است. در واقع سنسور اثر انگشت با کلید پاور ادغام شده است.

صفحه نمایش گوشی می 11 لایت

گوشی Xiaomi Mi 11 Lite

صفحه نمایش گوشی Mi 11 Lite 6.67 اینچی و از نوع AMOLED است. رزولوشن آن 1080*2400 است. این رزولوشن یعنی نمایش 1 میلیارد رنگ را دارد. بنابراین می‌توان گفت کیفیت آن خیلی خوب و بالاست. درواقع یکی از بهترین صفحه نمایش‌هایی است که شیائومی تا کنون تولید کرده است. این صفحه نمایش به گوریلا گلس 5 به عنوان محافظ مجهز شده است.

دوربین گوشی  Xiaomi Mi 11 Lite

شیائومی می ۱۱ لایت

همان طور که گفته شد دوربین‌های اصلی شیائومی  Mi 11 Lite 3 گانه است:

  • لنز اصلی 64 مگاپیکسلی
  • لنز فوق عریض 8 مگا پیکسلی
  • لنز ماکرو 5 مگا پیکسلی

دوربین گوشی می 11 لایت قابلیت فیلمبرداری 4k با سرعت 30 فریم بر ثانیه دارد. دوربین سلفی این گوشی نیز 16 مگاپیکسلی است. که می‌تواند به صورت Full HD فیلم برداری کند. کیفیت دوربین‌های عالی که نه ولی خوب هستندو رنگ‌ها را به خوبی نشان می‌‌دهند.

به طور کلی دوربین این گوشی با برچسب ارزان قیمت خوب است و از کیفیت خوبی برخوردار است.

باتری گوشی  Xiaomi Mi 11 Lite

در پایان بررسی شیائومی Mi 11 Lite به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر گوشی یعنی باتری آن می‌رسیم. گوشی گوشی می 11 لایت به یک باتری 4250 میلی آمپری مجهز شده است. به گفته خود شیائومی مهم نیست با این گوشی کار می‌کنید یا بازی، باتری آن پاسخگوی همه کارهای شما در طول روز خواهد بود. شارژر آن نیز از نوع فست و 33 واتی است. شارژر آن نیز همچون همه گوشی‌های جدید از نوع USB-C  است.

سخن پایانی

در تمامی توضیحات فوق به مزایا و معایب گوشی شیائومی می ۱۱ لایت اشاره شد اما نکته ای که در این زمینه مهم بوده تجربه کاربری بوده است که شما عزیزان میتوانید نظر خود را نسبت به پنل کاربری گوشی mi 11 lite 5g بیان کنید و اگر مشکلی در حین کار با آن وجود داشت آنرا برایمان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانید نظر خود را نسبت به سطح کیفی مقاله بیان کنید و بگویید که آیا ارزش خریدن دارد یا خیر.

کاور پشت مات مدل شیائومی می 11 لایت / می 11 لایت 5G

کاور پشت مات مدل شیائومی می 11 لایت / می 11 لایت 5GCover For Xiaomi Mi 11 Lite / Mi 11 Lite 5G

جنسپلاستیک نرم
سطح پوششقاب پشتی,کلیدها,لبه ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو