نکاتی که قبل و حین سفر به دبی باید بدانید: 10 نکته مهم و کاربردی!

منبع: فوت و فن

4

1402/3/13

14:33


دبی از مهم‌ترین و بهترین شهرهای خاورمیانه است که همواره گردشگران زیادی را جذب می‌کند. دانستن نکات مهم برای سفر به دبی، مسئله‌ای است که هر گردشگر و حتی هر مهاجری باید به آن آگاه باشد.

نکاتی که قبل و حین سفر به دبی باید بدانید: 10 نکته مهم و کاربردی!

دبی از مهم‌ترین و بهترین شهرهای خاورمیانه است که همواره گردشگران زیادی را جذب می‌کند. دانستن نکات مهم برای سفر به دبی، مسئله‌ای است که هر گردشگر و حتی هر مهاجری باید به آن آگاه باشد. شهر دبی با جاذبه‌های دیدنی خود و سازه‌های خارق‌العاده، مقصدی رؤیایی برای گردشگران به شمار می‌آید.

دبی دومین شهر بزرگ امارات متحده عربی است. این شهر رکوردهای زیادی از جمله بلندترین آسمان‌خراش دنیا، طولانی‌ترین نقاشی دنیا، بهترین هتل دنیا و غیره را دارد. با سفر به دبی شما می‌توانید بهترین پاساژها و مراکز خرید جهان، جاذبه‌های دیدنی فوق‌العاده، امکانات فراوان برای فعالیت‌های مهیج و ساختمان‌های بسیار بلند را ببینید.

اما شما به‌عنوان کسی که به دبی سفر می‌کند، باید نکاتی را دربارهٔ سفر به دبی بدانید. در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی را برای سفر به دبی برایتان شرح دهیم.

10 نکته برای سفر به دبی

سفر به دبی، به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای خاورمیانه، فرصتی مناسب برای استراحت و تفریح شما است. بعضی افراد حتی ممکن است برای سرمایه‌گذاری به فکر خرید خانه در دبی باشند. اما شما به‌عنوان گردشگر باید نکات مهم برای سفر به دبی را بدانید تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

مواردی مانند اختلاف ساعت، کد تلفن، واحد پول و بهترین فصل سفر است از مهم‌ترین نکات سفر به دبی هستند. علاوه بر این‌ها، موارد دیگری نیز هست که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا از نکات مهم برای سفر به دبی اطلاع یابید.

قوانین و مقررات دبی

در فرودگاه‌ دبی موقع کنترل گذرنامه، از اتباع ایران و تعدادی کشور دیگر، اسکن چشم می‌گیرند. اگر لنز تماسی داشته باشید ممکن است مشکلی ایجاد شود. توصیه می‌کنیم قبل اسکن چشم آن را از چشم خارج کنید.

توریست‌ها در دبی امکان رانندگی و کرایه ماشین دارند. با اینکه نرخ جنایت در دبی پایین است، اما نرخ تصادف بالا است. در هنگام ردشدن از خیابان و رانندگی بسیار مراقبت کنید. از مساجد، ساختمان‌های ارتش و ایستگاه پلیس، بندرها و فرودگاه‌ها به‌هیچ‌وجه عکاسی نکنید.

اگر به استفاده از مواد مخدر یا مشروبات الکلی مشکوک باشید، از شما آزمایش می‌گیرند و درصورتی‌که اثبات شود به زندان خواهید رفت. در مکان‌های عمومی استفاده از این موارد ممنوع است. تنها مصرف مشروبات الکلی برای افراد غیرمسلمان در مکان‌های خاص مانند هتل‌ها مانعی ندارد.

استفاده از سیم‌کارت و اینترنت

در کشور امارات متحده عربی، برای اینترنت و برقراری تماس، دو اپراتور با نام‌های اتصالات (Etisalat) و دو (DU) شناخته شده‌اند. سیم‌کارت‌های اتصالات نسبت به رقیب خود پوشش بهتری دارد، اما در مجموع گردشگران از آنتن‌دهی هر دو رضایت دارند.

چیزی که سیم‌کارت دو را از اتصالات متمایز می‌کند، قیمت مناسب و خدمات متنوع آن است که باعث می‌شود این سیم‌کارت برای گردشگران به گزینه‌ای مناسب بدل شود. هزینهٔ خرید سیم‌کارت دو بین 55 تا 110 درهم است. سیم‌کارت‌های توریستی اتصالات حدوداً 105 درهم هزینه دارند.

لوازم مهم برای سفر

یکی از نکات مهم برای سفر به دبی، این است که شما باید تعادل را رعایت کنید و لوازم مناسبی را همراه خود داشته باشید. داروهای جزئی و کمک‌های اولیه را حتماً همراه خود داشته باشید تا در سفر به‌خاطر مشکلات کوچک مانند زخم و کبودی یا سردرد دچار مشکل اساسی نشوید.

گردشگران خانم باید از پوشیدن لباس تنگ و بدن‌نما خودداری کنند. باید این نکته را در نظر داشته باشید که لباس متناسب بافرهنگ دبی را باید بپوشید. همچنین به این موضوع باید دقت کنید که لباس خود را بر اساس آب‌وهوای منطقه انتخاب کنید، یعنی مثلاً لباس روشن، سبک و نخی بپوشید.

آفتاب تیز و گرمای شدید دبی ممکن است باعث اذیت شما شود. همراه خود کرم ضدآفتاب و کلاه و عینک‌آفتابی به همراه داشته باشید. همچنین برای استخر و تفریحات آبی مایو و لباس مخصوص را فراموش نکنید.

سلامتی و امنیت

از لحاظ امنیت، نیازی به نگرانی نیست. دبی از امن‌ترین شهرهای دنیا است و سطح جرم و جنایت در آن بسیار پایین است. از لحاظ پاکیزگی نیز دبی شهری بسیار تمیز است و خطری سلامتی شما را تهدید نمی‌کند. در سفر به این شهر مطمئناً تجربهٔ خوبی از پاکیزگی این شهر خواهید داشت.

از دیگر نکات مهم برای سفر به دبی این است که بهتر است شما اقدامات امنیتی اولیه را رعایت نمایید. مثلاً مدارک اصلی خود را در صندوق امانات هتل بگذارید و فقط کپی آن را همراه خود داشته باشید.

زمان سفر به دبی

دبی به‌خاطر نزدیکی به خلیج‌فارس، آب‌وهوایی بسیار مرطوب و گرم دارد. این آب‌وهوای دبی در فصل‌های گرم سال مانند تابستان، گردشگران را اذیت می‌کند و تحملش دشوار است. بهترین زمان برای سفر به دبی، ماه‌های سرد سال و مخصوصاً آذر تا اسفند است.

ابراز احساسات ممنوع است

این مسئله از نکات مهم برای سفر به دبی است. در مکان‌های عمومی، شما نباید دست شریک زندگی خود را بگیرید یا او را در آغوش بگیرید. این کار مغایر با فرهنگی است که در دبی وجود دارد. رعایت این نکته باعث می‌شود در سفر برای شما دردسری ایجاد نشود و از سفر خود لذت ببرید.

گردش در شهر و حمل‌ونقل محلی

برای گشتن در شهر دبی، بهترین روش کرایه‌کردن تاکسی دربست است. از نکات مهم برای سفر به دبی این است که شما باید بدانید همهٔ رانندگان تاکسی محلی نیستند، پس باید نقشهٔ شهر دبی را همراه خود داشته باشید تا به‌راحتی به مقصد خود برسید.

اگر می‌خواهید ماشین کرایه کنید، نسبت به رفتارهای رانندگان محتاط باشید و از آن‌ها بخواهید با سرعت مناسب رانندگی کنند و سبقت نگیرند.

خریدکردن در دبی

ممکن است یکی از اهداف شما از سفر به دبی خریدکردن باشد. اگر قصد شما این است، توصیه می‌کنیم طوری برنامه‌ریزی کنید که با شگفتی‌های تابستانهٔ دبی در جولای یا فستیوال خرید دبی در ژانویه هماهنگ شود. در این صورت شاهد قیمت‌های مناسب و تخفیف خواهید بود.

از نکات مهم این است که برندهای بین‌المللی قیمت بالاتری دارند، زیرا مالیات شامل آن‌ها می‌شود. در سفر به دبی توصیه می‌کنیم حتماً به بازار طلا هم بزنید. قبل از خرید قیمت‌ها را مقایسه کنید و از فروشنده تخفیف هم بگیرید.

نوع پوشش و ارزش‌های اجتماعی

زمانی که به جایی سفر می‌کنید، حتی‌الامکان باید به ارزش‌ها و رسوم آن منطقه احترام بگذارید. در دبی هنگام گشتن در مکان عمومی، باید شانه و زانوهای خود را بپوشانید. در مکان‌های توریستی بزرگ پوشیدن لباس بدون آستین یا شلوارک مانعی ندارد. کنار ساحل و استخر نیز می‌توانید مایو بپوشید.

قبل از ورود به مسجد یا خانه باید کفش خود را درآورید. همچنین نباید بدون اجازه از افراد محلی عکس بگیرید؛ زیرا این کار بی‌احترامی حساب می‌شود.

مدارک موردنیاز و پول نقد

برای سفر به دبی این نکته را به‌خاطر داشته باشید که حداقل از یک ماه قبل ویزای خود را تهیه کنید. فرم‌ها و مدارک موردنیاز را از سایت دانلود و آماده کنید. این از نکات مهم برای سفر به دبی است.

دفترچه بیمه، پاسپورت و دیگر مدارک را به‌هیچ‌وجه فراموش نکنید. اگر می‌خواهید در دبی خودرویی کرایه کنید، باید گواهینامهٔ بین‌المللی خود را همراه داشته باشید.

پول رایج دبی درهم است. قبل سفر حتماً مقداری پول نقد داشته باشید تا در پرداخت تاکسی و غذا دچار مشکل نشوید.

سخن پایانی

دبی یکی از بهترین شهرها برای گردشگری و زندگی در خاورمیانه است. وجود رفاه و امکانات در هر زمینه‌ای باعث جذب گردشگر و مهاجر به این شهر شده است. در این مطلب نکات مهم برای سفر به دبی را با شما مطرح کردیم. با رعایت این نکات مهم برای سفر به دبی، می‌توانید از سفر خود به مروارید حاشیهٔ خلیج‌فارس لذت ببرید.

برای کسب اطلاعات بهتر و بیش‌تر در رابطه با سفر به دبی و خرید ملک و زندگی در دبی، پیشنهاد ما این است که به سایت dxboffplan.com سر بزنید و از خدمات آن در زمینهٔ خرید ملک و خرید یا اجارهٔ اقامتگاه بهره‌مند شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو