اعلام محدودیت‌ های ترافیکی ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه

منبع: سیمرغ

6

1402/3/13

14:51


اعلام محدودیت‌ های ترافیکی ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه

محدودیت‌ های ترافیکی ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه اعلام شد

سردار محمدحسین حمیدی؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، اظهار کرد: ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۱۶ روز شنبه سیزدهم خردادماه آغاز شده و تا پایان مراسم و تخلیه کامل جمعیت در معابر، خیابان‌ها و تقاطع‌های همجوار با حرم مطهر امام خمینی (ره) ادامه خواهد شد.

وی افزود: ۱۴ پارکینگ برای پذیرش و توقف اتوبوس‌های زائران سراسر کشور در نظر گرفته شده است. از ساعت ۲۲ روز شنبه سیزدهم خرداد تا خاتمه مراسم و تخلیه کامل پارکینگ‌ها و معابر و برقرار شدن شرایط عادی، تردد تمام وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم و بزرگراه شهید رجایی و آزادراه تهران قم از پل حسن آباد تا پل بزرگراه آزادگان و بالعکس ممنوع است و این قبیل وسایل می‌توانند از طریق جاده حسن آباد به جاده ساوه و آزادگان غرب و شرق و وسایل نقلیه سنگین به قم از طریق بزرگراه آزادگان به جاده ساوه تردد کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: از ساعت شش صبح روز یکشنبه چهاردهم خردادماه تا پایان مراسم، تردد تمام وسایل نقلیه از شمال به جنوب بزرگراه شهید هاشمی از پل آزادگان به سمت جنوب و مسیر غرب به جنوب و شرق به جنوب آزادگان به بزرگراه شهید هاشمی (صالح‌آباد) جنوب ممنوع و خودروها به سمت آزادگان غرب و شرق و جاده قدیم قم هدایت خواهند شد.

وی گفت: از ساعت ۲۲ روز شنبه سیزدهم خردادماه تا پایان مراسم، تردد تمام وسایل نقلیه از تقاطع سه‌راه باقر شهر به سمت علامه عسگری غرب تا پل حرم و مسیرهای بالعکس ممنوع خواهد بود؛ همچنین از ساعت ۲۲ روز شنبه سیزدهم خردادماه تا پایان مراسم، در مسیر جنوب به شمال آزادراه قم _ تهران از پل حسن‌آباد اعمال محدودیت شده و تنها کاروان زائران می‌توانند به سمت شمال آزادراه ادامه مسیر دهند.

حمیدی اضافه کرد: تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزادراه تهران قم مسیر شمال به جنوب حد فاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران قم مجاز است و محدودیتی اعمال نخواهد شد. در صورت نیاز، پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در مسیرهای مختلف نیز اقدام خواهد داشت که متعاقباً اعلام می‌شود.

ممنوعیت‌های توقف در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در تهران

وی با اشاره به ممنوعیت‌های توقف برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال، گفت: از ساعت ۲۴ روز شنبه سیزدهم خردادماه تا پایان مراسم، ممنوعیت‌های توقف در بزرگراه خلیج فارس از پل شهید کاظمی به سمت عوارضی در هر دو مسیر اعمال می‌شود؛ همچنین توقف تمام وسایل نقلیه در مدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌ها و خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا (س) ممنوع است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: توقف تمام وسایل نقلیه در طول بلوار علامه عسگری در هر دو مسیر از سه‌راهی باقر شهر تا پل حرم (خلیج فارس) و در طول بزرگراه شهید هاشمی (صالح آباد) از پل صنیع خانی تا علامه عسگری نیز ممنوع است.

اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در ۱۰ روز آتی

سرهنگ احمد شیرانی؛ رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، اظهار کرد: با توجه به تعطیلات پیش‌رو، پلیس راهنمایی و رانندگی تمهیدات ترافیکی خود را از امروز چهارشنبه دهم خردادماه آغاز کرده است که بعضی از این محدودیت‌ها تا پایان روز پانزدهم خرداد و بعضی دیگر تا روز شنبه بیستم خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این ایام و از ساعت ۱۲ امروز تا ساعت شش صبح روز شنبه بیستم خردادماه تردد موتورسیکلت از محورهای کرج _ چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران _ سمنان _ مشهد و بالعکس ممنوع است؛ البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: تردد انواع وسایل نقلیه از مسیر جنوب به شمال در آزادراه خلیج فارس (تهران _ قم) در محدوده پل واوان تا پل شهید کاظمی از ساعت ۲۲ روز سیزدهم خردادماه تا ساعت ۱۶ روز یکشنبه چهاردهم خردادماه ممنوع است.

وی تصریح کرد: تردد تمام کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه دهم خردادماه و از ساعت شش صبح تا ۲۴ روزهای پنجشنبه، جمعه، شنبه، دوشنبه و جمعه مورخ دوازدهم، سیزدهم، پانزدهم و نوزدهم خردادماه نیز از محور هراز ممنوع است.

شرانی اضافه کرد: تردد تمام تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۸ روز شنبه سیزدهم خردادماه تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه چهاردهم خردادماه از محور قدیم قم _ تهران ممنوع و مسیر جایگزین آزادراه ساوه تهران و قم _ گرمسار است.

جاده چالوس یک‌طرفه می‌شود؟

وی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی شده در جاده‌ها، گفت: در محور کرج چالوس، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت کماکان ممنوع است؛ همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه دهم خرداد از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ از میدان امیرکبیر کرج و آزاد راه تهران _ شمال به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه انجام خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا افزود: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۹ تا ۲۲ روز پنجشنبه یازدهم خردادماه نیز از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و تردد انواع وسیله نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۲ همان روز از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران شمال به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی ادامه داد: تردد انواع وسایل نقلیه از روز جمعه دوازدهم خردادماه از ساعت ۹ تا ۲۱ از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۱ همان روز از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران _ شمال به سمت مرزن آباد به صورت یک طرفه خواهد بود.

شیرانی اظهار کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۹ تا ۲۲ روز دوشنبه پانزدهم خردادماه از میدان امیرکبیر کرج و ابتدای آزادراه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۲ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی ادامه داد: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه نوزدهم خردادماه نیز از میدان امیرکبیر کرج و ابتدای آزادراه تهران شمال به سمت مرزن آباد ممنوع و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ همان روز از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه خواهد بود.

جاده هراز یک طرفه می‌شود؟

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به محدودیت‌های تردد در محور هراز، گفت: تردد تمام تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است. تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز دوشنبه پانزدهم خرداد از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از آب اسک به رودهن در محدوده مشاء به صورت یک طرفه خواهد بود.

وی اضافه کرد: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه، محدودیت یک طرفه مقطعی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، شنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و جمعه مورخ دهم، یازدهم، دوازدهم، سیزدهم، پانزدهم و شانزدهم خردادماه نیز به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

شیرانی گفت: در محور قدیم رشت _ قزوین و بالعکس تردد انواع کامیون و تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه و پنجشنبه دهم و یازدهم خردادماه ممنوع است. در این محور همچنین تردد انواع کامیون و تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هشت تا ۲۴ روز پانزدهم خردادماه و روز جمعه نوزدهم خردادماه ممنوع است.

وی ادامه داد: در محور آستارا _ اردبیل و بالعکس تردد انواع کامیون و تریلر به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز چهارشنبه دهم خردادماه ممنوع است. همچنین تردد انواع کامیون و تریلر به استثنای حاملان موادسوختی و فاسدشدنی از ساعت هشت تا ۲۴ روز دوشنبه پانزدهم خرداد و روز جمعه نوزدهم خرداد در محور مذکور ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا اظهار کرد: در محور زنجان _ اردبیل (سرچم) نیز تردد انواع کامیون و تریلی به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۶ روز یکشنبه چهاردهم خرداد تا ساعت هفت روز دوشنبه پانزدهم خرداد فقط در مسیر برگشت به اردبیل ممنوع خواهد بود.

وی با اشاره به محور آزادراه قزوین _ رشت، افزود: در این محور تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز پنجشنبه یازدهم خردادماه در مسیر قزوین به رشت محدوده رودبار در صورت صلاح‌دید یک طرفه به صورت مقطعی اعمال خواهد شد. تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روزهای دوشنبه و جمعه پانزدهم و نوزدهم خردادماه نیز در مسیر رشت به قزوین محدوده رودبار در صورت صلاحدید یک طرفه به صورت مقطعی اعمال خواهد شد.

شیرانی ادامه داد: در محور قدیم قزوین _ رشت نیز تردد کلیه تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت تا ۲۴ روزهای دهم، دوازدهم و پانزدهم خردادماه ممنوع است.

وی اضافه کرد: اجرای محدودیت‌های پیش‌بینی شده منوط به شرایط ترافیک است و در صورت عادی بودن با هماهنگی مأموران پلیس راه در محل و فرمانده میدان اجرای محدودیت‌ها لغو می‌شود و در شرایط افزایش حجم تردد و ترافیک، ساعات اجرای محدودیت افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به شماره تلفن ۱۲۰، خاطرنشان کرد: رانندگان و مسافران، پیش از شروع سفر با این شماره تماس گرفته و از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و وضعیت محدودیت‌های ترافیکی مطلع شوند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemolrgh.com/news
منبع: imna.ir



نظرات


تصویری


ویدئو