معرفی انیمیشن جنگ های تک شاخ ؛ داستان، صداپیشگان و نمرات

معرفی انیمیشن جنگ های تک شاخ ؛ داستان، صداپیشگان و نمرات


منبع: پلازا

6

1402/3/13

15:32


معرفی انیمیشن جنگ های تک شاخ ؛ داستان، صداپیشگان و نمرات

انیمیشن جنگ های تک شاخ یکی از آثار معروف غیر‌انگلیسی‌زبان است که در سال 2022 منتشر شد. با ما همراه باشید تا نگاهی به انیمیشن Unicorn Wars 2022 داشته باشیم و با جزئیات این اثر آشنا شویم.

احتمالا خرس‌های تدی و تک‌شاخ‌ها در ذهن همه‌ی ما موجوداتی معصوم و دوست داشتنی‌اند اما احتمالا با دیدن انیمیشن جنگ تک‌شاخ‌ها، نظرتان درباره آن‌ها عوض می‌شود. کارتون جنگ های تک شاخ داستان موجودات افسانه‌ای و تخیلی در جنگلی جادویی است که بینشان دشمنی خونینی وجود دارد. این اثر محصول مشترک اسپانیا و فرانسه است و زبانش نیز اسپانیایی است. کارگردانی این اثر را آلبرتو وازکز (Alberto Vázquez) هنرمند کتاب‌های کامیک و فیلمساز اسپانیایی برعهده داشته. او علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه این اثر را نیز نوشته است.

اولین تاریخ اکران انیمیشن جنگ های تک شاخ به جشنواره سالانه انیمیشن Annecy در 16 ژوئن 2022 (26 خرداد 1401)‌ باز می‌گردد. مدت زمان این انیمیشن 92 دقیقه است. ژانر انیمیشن جنگ های تک شاخ جنگی و اسپلتر است. اسپلتر در واقع زیر‌‌ژانری از فیلم‌های ترسناک است که در آن صحنه‌ها خشن و خون و خونریزی زیادی دیده می‌شود. در این مقاله از پلازا قصد داریم به معرفی کارتون جنگ های تک شاخ بپردازیم پس اگر به جنگ و به موجودات تخیلی علاقه‌مندید، تا انتهای این مقاله با ما باشید.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن جنگ های تک شاخ

انیمیشن Unicorn Wars 2022

در این اثر می‌بینیم که خرس‌های تدی و اسب‌های تک‌شاخ (یا همان یونیکورن‌ها) سال‌ها دشمنان خونین و قسم‌خورده‌ی هم بوده‌اند. تدی‌ها به یک پیش‌بینی قدیمی باور دارند که می‌گوید با پیروزی آن‌ها بر تک‌شاخ‌ها، دوران جدیدی آغاز خواهد شد. در میانه‌ی این جنگ خونین، مشخص می‌شود که رابطه بین دو برادر که روز به روز هم اختلافات بیشتری پیدا می‌کنند، تأثیر زیادی بر نتیجه این جنگ خواهد داشت اما…

صداپیشه‌ها و شخصیت های کارتون جنگ های تک شاخ

در ادامه با صداپیشه‌های این انیمیشن و شخصیت‌های آن آشنا می‌شویم.

جان گویری در نقش ازولین

کارتون جنگ های تک شاخ

جان گویری (Jon Goiri) بازیگر و راوی اسپانیایی است. او در کارنامه کاری‌اش آثاری به زبان‌های اسپانیایی و باسکی دارد. دوبله انیمیشن La crisis carnívora محصول 2007، فیلم کوتاه Decisiones محصول 2013 و انیمیشن Birdboy: The Forgotten Children برخی از آثار او هستند.

جایون اینساستی در نقش گوردی

معرفی کارتون جنگ های تک شاخ

جایون اینساستی (Jaione Insausti) بازیگر باسکی است که علاوه بر انیمیشن جنگ های تک شاخ در آثاری چون انیمیشن اسپانیایی Betizu izar artean محصول 2003 و همچنین Nola Egin Zen: Euskal Bikoizketa محصول 2015 حضور داشته است. او در دوبله اسپانیایی و باسکی انیمه‌های مختلفی همچون Happy Lesson و One Piece نیز همکاری کرده است.

رامون باریا در نقش راوی

بررسی انیمیشن Unicorn Wars 2022

رامون باریا (Ramón Barea) بازیگر اسپانیایی متولد 13 جولای 1949 برابر با 22 تیر 1328 است. اولین تجربه هنری او به فیلم La fuga de Segovia محصول 1981 باز می‌گردد. او طی بیش از چهار دهه حضور در عرصه سینما، در آثار اسپانیایی‌زبان مختلفی به ایفای نقش پرداخته است . در انیمیشن جنگ تک‌شاخ‌ها نیز به عنوان راوی حضور دارد. برخی از دیگر آثار رامون باریا عبارتند از فیلم La buena Estrella (ستاره شانس) محصول 1997، فیلم درام اسپانیایی-آرژانتینی Las huellas borradas (خاطرات فراموش شده) محصول 1999، فیلم ورزشی کمدی درام Seven Billiard Tables (هفت میلیارد میز) محصول 2007، فیلم کمدی درام La reina de España (ملکه اسپانیا) محصول 2016، فیلم اکشن ماجراجویی Twin Murders: The Silence of the White City محصول 2019 و فیلم درام روانشناختی Edén محصول 2022.

چما رگالادو در نقش پدر

تاریخ اکران انیمیشن جنگ های تک شاخ

چما رگالادو (Txema regalado) صداپیشه اسپانیایی متولد 14 ژوئن 1960 برابر با 24 خرداد 1339 است. یکی از برجسته‌ترین اثار کارنامه هنری او دوبله باسکی سریال Sonic Prime است. او همچنین در دوبله انیمه‌هایی چون Crayon Shin-chan و Tokyo Revengers نیز همکاری کرده است.

ماریبل لگارتا در نقش جودیت / ازولین جوان

داستان انیمیشن جنگ های تک شاخ

ماریبل لگارتا (Maribel Legarreta) صداپیشه اسپانیایی است که در انیمیشن جنگ تک شاخ ها صداپیشگی جودیت را برعهده دارد. او پیش از این در سریال انیمیشنی سونیک پرایم به عنوان صداپیشه حضور داشت. لگارتا همچنین در دوبله اسپانیایی انیمه‌هایی چون Case Closed، انیمه Dragon Ball Z Kai و Hamtaro نیز همکاری کرده است.

سایر صداپیشگان کاراکترهای انیمیشن جنگ های تک شاخ عبارتند از:

  • ایچاسو کوئینتانا (Itxaso Quintana) در نقش ماریا
  • مانو هراس (Manu Heras) در نقش گروهبان کاریسیاس / پاپا
  • گایزکا سوریا (Gaizka Soria) در نقش کوکو
  • کپا کوئتو (Kepa Cueto) در نقش سرهنگ اوتو
  • خوان کارلوس لوریز (Juan Carlos Loriz) در نقش فرمانده فلافی
  • استیوالیز لیزاراگا (Estívaliz Lizárraga) در نقش پاندی
  • ایکر دیاز (Achuchones) در نقش آچوچونس
  • پدرو آریتا (Pedro Arrieta) در نقش بلکی
  • آلبرتو وازکز (Alberto Vázquez) در نقش سونریزاز

نقد و امتیازات انیمیشن Unicorn Wars 2022

شخصیت های کارتون جنگ های تک شاخ

حالا که با داستان، صداپیشگان و شخصیت‌های این انیمیشن آشنا شدیم، وقت این فرا رسیده که سراغ بررسی انیمیشن Unicorn Wars 2022 برویم. این اثر پس از انتشار با نظرات مثبتی مواجه شد و جوایز مختلفی از جمله جایزه بهترین انیمشن جشنواره گویا (Goya) و همچنین جشنواره Mestre Mateo را از آن خود کرد.

جنگ تک شاخ ها در سایت راتن تومیتوز با رأی مثبت 84 درصدی مواجه شد که حاصل ارزیابی نظرات 31 منتقد است. در اجماع کلی این سایت درباره جنگ تک شاخ‌ها می‌خوانیم: «درحالیکه طنز آن ممکن است گاهی بیهوده به نظر بیاید، جنگ تک شاخ‌ها یک حمله بصری جسورانه علیه فاشیسم فرهنگی و نظامی است.» کاربران IMDb امتیاز 6.8 را به این انیمیشن داده‌اند. در متاکریتیک نیز بر اساس نظرات 7 منتقد، این اثر میانگین امتیاز 73 از 100 را دریافت کرده در حالیکه 5 مورد از این 7 نظر مثبت و دو مورد متوسط بودند. در ضمن هیچ نظر منفی‌ای نسبت به آن وجود نداشت. می‌توانید نقد انیمیشن Unicorn Wars 2022 توسط این منتقدان را در این بخش مطالعه کنید.

Los Angeles Times / کارلوس آگیلار: 90

یک حماسه ضدجنگ الهام گرفته‌شده که اخیرا جایزه گویا (معادل اسکار در اسپانیا) برای بهترین انیمیشن را دریافت کرد، دومین داستان پریان کابوس‌وار وازکز با استعاره ترسناک روشنگری به اوج خود می‌رسد که نشان‌دهنده‌ی الگوی نابوی‌است که در تاریخ بشر وجود دارد.

Paste / اندرو کرامپ: 86

داستانی درباره اعتیاد به مواد مخدر، مقامات فاسد و فروپاشی زیست محیطی هم روی کاغذ و هم روی پرده سینما غمگین به نظر می‌رسد. اما انیمیشن جنگ تک شاخ ها چیزی بیشتر از غمگین است؛ دیوانه‌کننده است.

RogerEbert.com / کیتی رایف: 75

از آنجایی که وازکز تا نیم ساعت اخر هم به اضافه کردن عناصر جدید ادامه می‌دهد، جنگ تک شاخ ها شروع یک سه گانه یا حتی یک سریال تلویزیونی به نظر می‌رسد که به طور ناگهانی کنسل شده و مجبور شده‌اند داستانش را در چند قسمت کوتاه جمع‌بندی کنند.

Collider / مارکو ویتو اودو: 75

در حالی که ریتم Unicorn Wars می تواند ناهموار باشد، فیلم همچنان یک داستان ضد جنگ درخشان است که توسط کارگردانی هنری مسحورکننده وازکز ارتقا یافته است.

Polygon / تاشا رابینسون: 75

جدیدترین اثر آلبرتو وازکز، کارگردان و نویسنده اسپانیایی تا حدی تهاجمی است که تحملش سخت است: موجودات کارتونی بامزه را علیه مخاطبانش به سلاح تبدیل می‌کند و معصومیت و زیبایی را به تصویر می‌کشد تا بتواند آن را روی پرده به وحشتناک‌ترین شکل ممکن نابود کند. تماشای این فیلم راحت نیست اما حرکتی جسورانه و به یادماندنی است.

The New York Times / بئاتریس لویزا: 60

انیمیشن جنگ های تک شاخ به شدت تحریک‌آمیز است و برای جلب توجه بینندگان تلاش زیادی می‌کند و حتی کاوش‌های دقیق‌تری در مردانگی و قدرت دارد. برای وازکز، انبوهی از اجساد کارتونی به خوبی منظور را می‌رسانند.

کلام آخر

دانلود انیمیشن Unicorn Wars 2022

ممنون از اینکه تا پایان معرفی انیمیشن Unicorn Wars 2022 ما را همراهی کردید. در این مقاله نگاهی به داستان، صداپیشگان و نمرات این انیمیشن کردیم. انیمیشن فانتزی و ضدجنگ یونیکورن وارز یکی از عناوین جدیدی است که برای بزرگسالان ساخته شده و به خاطر صحنه‌های خشن فراوان، تماشا و دانلود انیمیشن Unicorn Wars 2022 به هیچ وجه به کودکان پیشنهاد نمی‌شود. نظر شما درباره این انیمیشن چیست؟ آیا تریلر انیمیشن Unicorn Wars 2022 را دیده‌اید؟ به نظرتان این اثر در انتقال پیامش چگونه عمل کرده؟ می‌توانید نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان پلازا درمیان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو