سوپرمن کیست ؟ معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی از نگاه سایت فیگار

سوپرمن کیست ؟ معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

3

1402/3/13

15:33


برخی سوال ها پیش می آید که سوپرمن کیست ؟ امروز می خواهیم به معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی بیشتر بپردازیم. با فیگار همراه باشید.

سوپرمن کیست ؟ معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی از نگاه سایت فیگار

برخی سوال ها پیش می آید که سوپرمن کیست ؟ امروز می خواهیم به معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی بیشتر بپردازیم. با فیگار همراه باشید.

سوپرمن اولین بار در DC Comics Action Comics #1 در ژوئن 1938 ظاهر شد. او توسط جری سیگل و جو شوستر نوشته و خلق شد. او اغلب به دلیل قدرت آسیب ناپذیری اش، مرد فولادی نامیده می شود. نماد و نام سوپرمن به بخشی از فرهنگ آمریکایی تبدیل شده است و در سراسر فرهنگ ما از جمله در آهنگ‌ها، به عنوان نام مستعار، برای توصیف مردم، گفته‌های رایج و موارد دیگر دیده می‌شود. در ادامه میخواهیم بیشتر به معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی بپردازیم.

سوپرمن از یونیفورم آبی تا شنل قرمز روانش تا سپر “S” روی سینه‌اش، یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین سوپر قهرمانان دی سی در تمام دوران است که قدرت سوپرمن بیشترین دلیل پرطرفدار بودن آن است. مرد فولادی نماد نهایی حقیقت، عدالت و امید است. او اولین سوپر قهرمان جهان و چراغ راهنما برای همه است.

همه‌ی مقاله‌های دی سی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های دی سی

معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی

  • دشمنان سوپرمن

در ادامه قرار است معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی

معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی

سوپرمن هشتاد سال گذشته را صرف تعریف مجدد معنای دفاع از حقیقت، عدالت و روش آمریکایی کرده است. آخرین بازمانده از سیاره محکوم به فنا کریپتون، بزرگ شده در قلب آرام اسمالویل، کانزاس، سوپرمن به همان اندازه که یک مرد است یک افسان ه بوده که بزرگترین حرکت سوپرمن برای جهان قهرمانی، شفقت و مسئولیت است.

اگرچه میزان قدرت سوپرمن ، او را در کنار هموطنان انسانی‌اش خداگونه می‌سازد؛ اما داستان سوپرمن داستان طمع یا تسخیر نیست. در عوض، او تلاش می‌کند تا نیکی ذاتی روح انسان، و ظرفیت هر موجود زنده‌ای را برای انجام درست توسط همسایگان خود نشان دهد. در ادامه بشیتر به معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی پرداخت خواهیم کرد.

سوپرمن کیست ؟

معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی

بازیگر سوپرمن

در داستان های اصلی سیگل و شوستر، شخصیت سوپرمن خشن و تهاجمی است. دیده شد که او برای جلوگیری از کتک زن‌ها، سودجویان، اوباش لینچ و گانگسترها، با حرکت‌های خشن و قوانین اخلاقی ضعیف‌تر از آنچه امروز به آن عادت کرده‌ایم، وارد عمل شده است. در آینده، حرکت سوپرمن رو به بهتر بودن پیشی گرفت و بیشتر حس آرمان‌گرایی و اصول اخلاقی پیدا کرد. اگرچه به اندازه بتمن اولیه خونسرد نیست؛ اما سوپرمن که در کمیک های دهه 1930 ظاهر شد، نگران آسیب‌هایی که قدرت سوپرمن می‌تواند داشته باشد، شخصیت‌های شرور را به گونه‌ای پرتاب می‌‌کند که احتمالاً مرگ و میر رخ می‌دهد، اگرچه این موارد به ندرت به صراحت در فیلم نشان داده می‌شد.

این زمانی به پایان رسید که سوپرمن عهد کرد که هرگز جان افراد را نگیرد. سوپرمن فردی بسیار اخلاقی بود و معتقد است که کشتن کسی تحت هر شرایطی غیراخلاقی است و هر کاری که بتواند برای جلوگیری از آن انجام خواهد داد. تربیت کلارک در غرب میانه تا حد زیادی به این امر کمک می‌کند؛ زیرا خانواده سوپرمن او را برای انجام کار درست تربیت کردند. در کمیک سوپرمن/بتمن شماره 3، بتمن می‌گوید:

“این یک دوگانگی قابل توجه است. از بسیاری جهات، کلارک از همه ما انسان تر است. سپس… او از آسمان آتش شلیک می‌کند و به عنوان یک خدا فکر نکردن به او دشوار است.”

10 شخصیت قدرتمند مارول و دی سی از نگاه هوش مصنوعی

دشمنان سوپرمن

معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی

میزان قدرت سوپرمن

چه کسانی می توانند سوپرمن را شکست دهند ؟ دشمن سرسخت سوپرمن، نابغه شیطانی لکس لوتر است. لکس لوتر دشمنان سوپرمن هیچ قدرت فراطبیعی ندارد؛ اما نابغه‌ای با هوش بالایی است که او را قادر می‌سازد راه‌هایی برای مبارزه با سوپرمن بیابد. او از تکنولوژی، تهدید بیگناهان، سرسپردگان و کریپتونیت به عنوان راه‌هایی برای کنترل یا مبارزه با سوپرمن استفاده می‌کند. سوپرمن در طول سال‌ها دشمنان متعددی از جمله پازل، نوترون، پسر عمویش کرو-ال، افرون جادوگر و گولم کهکشانی داشته است.

بازیگران و فیلم های سوپرمن

معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی

خانواده سوپرمن

در اینجا لیستی از فیلم‌های اصلی و بازیگر سوپرمن آورده شده است:

  • Superman: The Movie (1978)
    • بازیگران : کریستوفر ریو، مارلون براندو، جین هکمن، بیل بیلی، دیوید نیل، دیوید دی کایسر
  • Superman II (1980)
    • بازیگران : جین هکمن، کریستوفر ریو، ند بیتی، جکی کوپر، سارا داگلاس، مارگو کیدر، جک اوهالوران، ولری پرین، سوزانا یورک، کلیفتون جیمز، ای.جی. مارشال، مارک مک‌کلور، ترنس استامپ
  • Superman III (1983)
    • بازیگران : کریستوفر ریو، ریچارد پریور، جکی کوپر، مارک مک‌کلور، انت اوتول، آنی راس، مارگو کیدر، رابرت وان، هلن هورتون
  • Superman IV: The Quest for Peace (1987)
    • بازیگران : کریستوفر ریو، جین هکمن، جکی کوپر، مارک مک‌کلور، جان کرایر، سام وانامیکر، ماریل همینگوی، مارگو کیدر، مارک پیلو
  • Superman Returns (2006)
    • بازیگران : براندون روث، کیت باسوورث، کوین اسپیسی، جیمز مارسدن، فرانک لانگلا، اوا ماری سنت، پارکر پوزی، کل پن، سام هانتینگتونرایلی هیل
  • (2013) Man of Steel

    • بازیگران : هنری کویل، ایمی آدامز، مایکل شنون، کوین کاستنر، داین لین، لارنس فیشبرن، آنتیه تراوه، آیلت زورر، کریستوفر ملونی، راسل کرو
  • (2016) Batman v Superman: Dawn of Justice
    • بازیگران : بن افلک، هنری کویل، ایمی آدامز، جسی آیزنبرگ، داین لین، لارنس فیشبرن، جرمی آیرونز، هالی هانتر، گل گدوت
  • (2021) Zack Snyder’s Justice League
    • بازیگران : بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، ری فیشر، ازرا میلر، جیسون موموآ، هری لنیکس، ایمی آدامز، جرمی آیرونز، داین لین، کانی نیلسن، جی. کی. سیمونز، کیران هایندز، امبر هرد، جو مورتون، ری پورتر 

میزان قدرت سوپرمن

معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی

قدرت سوپرمن

چه کسانی می توانند سوپرمن را شکست دهند ؟ قدرت سوپرمن شامل قدرت باورنکردنی، مخصوصا توانایی پرواز است. دید اشعه ایکس، سرعت فوق العاده، آسیب ناپذیری در برابر اکثر حملات، شنوایی فوق العاده و نفس فوق العاده، او را تقریباً غیرقابل توقف است. با این حال، سوپرمن یک نقطه ضعف دارد که آن کریپتونیت است. هنگامی که در معرض این عنصر رادیواکتیوی از سیاره خود قرار می‌گیرد، ضعیف و درمانده می‌شود. میزان قدرت سوپرمن از این واقعیت ناشی می‌شود که او در سیاره دیگری به نام کریپتون بزرگ شده است. گفته می‌شود که کریپتون گرانش بالاتری نسبت به زمین داشت و ساکنان آن را قوی‌تر می‌کرد. همچنین، نور خورشید زرد زمین، در مقابل خورشید قرمز کریپتون، به سوپرمن قدرت بیشتری می‌دهد.

سوپرمن چگونه می تواند پرواز کند؟

معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی

چه کسانی می توانند سوپرمن را شکست دهند

با توجه به کمیک‌ها، سوپرمن می‌تواند به دلیل ترکیبی از قدرت‌هایی که از خورشید “زرد” زمین و زیست شناسی فرازمینی اش به دست می‌آورد، پرواز کند. در سیاره تولد او، کریپتون، گرانش بسیار قوی تر از زمین بود، بنابراین کریپتونی‌ها فیزیک بدنی پیدا کردند که می‌توانست در برابر کشش آن مقاومت کند. وقتی سوپرمن روی زمین است، هیکل سوپرمن می‌تواند به راحتی با کشش ضعیف‌تر سیاره مقابله کند و این توانایی که با انرژی خورشیدی تقویت شده است، به او اجازه پرواز می‌دهد.

تاریخچه فیلم های سوپرمن

معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی

دشمنان سوپرمن

پوسترهای فیلم سوپرمن محصول 1978 یکی از به یاد ماندنی ترین تگ لاین های تاریخ را داشتند که بازیگر سوپرمن بهترین ایفای نقش را داشته است. سوپرمن با بودجه تولید بالا، بازی‌های قوی و سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز، عدالت را در اجرای افسانه‌ای شخصیت در عصر نقره‌ای رعایت کرد. سوپرمن حتی به نقش سوپرمن در کمیک‌های دهه 1950 و 1960 ادای احترام می‌کرد؛ اما به تغییر اسطوره‌های شخصیت به روش‌های جالب ادامه داد. شاید تاثیرگذارترین آن‌ها تصویر کریپتون بود. سوپرمن که قبلاً صرفاً به عنوان دنیایی که ساکنان آن فراتر از بشریت تکامل یافته بودند توصیف می‌شد، تمدن کریپتونی را تصویری منفی و دیستوپیایی را ارائه داد.

کریپتونی‌ها از نظر احساسی سرد و متکبر به تصویر کشیده شدند و دنیای کریپتون یک طرح تولیدی یخی و کریستالی داده شد. دنباله آن، سوپرمن دوم، در سال 1980 منتشر شد. این فیلم حاوی برخی از بهترین کارهای کریستوفر ریو در نقش سوپرمن است که سعی می‌کند وجود انسانی خود را با کلارک کنت (عاشقانه آن با لویس لین) و وظایفش به عنوان سوپرمن، جهان متعادل کند. چه کسانی می توانند سوپرمن را شکست دهند ؟ سه جنایتکار کریپتونی به رهبری ژنرال زود شرور به آن حمله کردند. سوپرمن دوم فراتر از یک فیلم اکشن بود و بخش خاطره انگیزی را به نمایش گذاشت که در آن سوپرمن از فناوری قلعه تنهایی برای حذف ابرقدرت های خود و تلاش برای رهبری یک زندگی انسانی استفاده می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار معرفی سوپرمن شخصیت محبوب دی سی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو