چگونه یک ازدواج شاد و موفق داشته باشیم؟

3

1402/3/13

16:34


چگونه یک ازدواج شاد و موفق داشته باشیم؟

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

عاشق شدن و ازدواج یک اتفاق خجسته و شادی آور است که معمولا تا مدت ها طعم شیرین روزهای خوش آن و حرف ها و جملات، متن عاشقانه ای که بین زوجین رد و بدل می شده زیر زبان شان باقی می ماند.

با این حال هیچ وقت نمی توان انتظار داشت روزهای بعد از ازدواج نیز به همان اندازه روز عروسی سرشار از لذت و شادی باشد، بگذریم از این که حتی برخی ازدواج ها به غم و اندوه بیشتر افراد منجر شده و عملا به شکست می انجامند.

اگر مدتی است از ازدواج شما می گذرد و با وجود عشق و علاقه ای که میان شما و همسرتان وجود دارد، احساس می کنید حس عادت و عادی شدن بر رابطه شما غلبه کرده، در ادامه قصد داریم به راهکارهایی اشاره کنیم که با به کارگیری آن ها در زندگی مشترک می توانید تا پایان عمر در کنار همسر خود با شادمانی زندگی کرده و احساسات شبیه روزهای اول ازدواج را تجربه کنید.

1. قبول این که حتی زوج های خوشبخت نیز گاهی با هم بحث می کنند

هیچ ازدواجی همیشه و در همه لحظات شاد نیست بلکه در رابطه زناشویی نیز مانند سایر روابط، فراز و نشیب هایی وجود دارد.

با این حال در یک ازدواج سالم و شاد، زوجین به نقطه نظرات یکدیگر گوش می‌ دهند، تشخیص می‌ دهند نقطه پایان یک بحث کجا است و سعی می کنند اقدامات لازم برای ترمیم رابطه را انجام دهند.

بنابراین اگر گاهی اوقات شما و همسرتان با هم دعوا می‌ کنید یا مشکلات سختی را پشت سر می‌ گذرانید لزوما به این معنی نیست که ازدواج سالمی نداشته باشید بلکه احتمالا معنای آن طبیعی بودن رابطه شما می باشد.

2. روی نقاط قوت یکدیگر تمرکز کنید

این که زن و شوهر شاهد آزار و اذیت های جزئی از جانب یکدیگر باشند همیشه آسان نیست و حتی گاهی می تواند باعث تنفر شود اما برای داشتن یک ازدواج شاد باید نقاط قوت و ضعف شریک زندگی خود را پذیرفته و انتظارات واقع بینانه از طرف مقابل خود داشته باشید.

3. انتظار نداشته باشید او زندگی شما را کامل کند

کسانی که از ازدواج و همسر خود انتظار دارند که شخصیت و زندگی آن ها را کامل کند و در این مورد به همسرشان تکیه می کنند در واقع به یک فرد بیش از حد وابسته تبدیل می شوند که در رابطه زناشویی به هیچ رشدی نمی رسد.

این در حالی است که زوج های با روابط سالم و شاد در واقع مکمل یکدیگر هستند.

شما در عین حال که فردیت خود را حفظ کرده و از درون به عنوان یک فرد بالغ رشد کرده اید، لازم است با آغوش باز از عشق و محبتی که بین شما و همسرتان شکل می گیرد نیز استقبال کنید.

توصیه می کنیم در زندگی مشترک، به جای این که منتظر باشید همسرتان حفره های خالی زندگی شما را پر کند، خودتان علایق و خواسته های خود را پرورش داده و استقلال شخصیتی داشته باشید.

4. با هم مشارکت داشته و در کنار هم لذت ببرید

اگرچه برای حفظ یک ازدواج شاد بسیار مهم است که به طور کامل به شریک زندگی خود وابسته نباشید اما در عین حال لازم است در کنار یکدیگر خاطرات مشترک و زیبا خلق کرده و تجربیات زیبایی را به اشتراک بگذارید.

در واقع تزریق فعالیت ها و علایق جدید به رابطه مشترک می تواند پیوند میان زن و شوهر را قوی تر کند. تجربیات جدید و یادگیری مهارت هایی همچون آشپزی یا موسیقی در کنار هم به رشد زن و شوهر کمک زیادی می کند.

5. جذب همسرتان شوید

آیا فکر می کنید همسرتان مثل روزهای اول برای شما جذاب و دوست داشتنی است؟ جذاب بودن یا نبودن همسرتان از دیدگاه شما در واقع تصمیمی است که می توانید در طول زندگی مشترک تان بگیرید و برای این منظور باید از افکار جذب استفاده کنید.

منظور از افکار جذب تمرکز روی ویژگی هایی از همسرتان است که شما را جذب یا شیفته خود می کند. به عنوان مثال شیوه تربیتی فرزندان یا یک خصوصیت اخلاقی مثبت یا حتی چهره جذاب او.

6. با هم بخندید

زندگی همه ما ممکن است با نگرانی ها و استرس هایی همراه باشد، به همین دلیل توصیه ای که به زوجین می شود این است که در شرایط خوب و بد بهانه ای برای خندیدن در کنار هم پیدا کنند.

مشخص شده زن و شوهرهایی که یک ازدواج شاد را تجربه می کنند حتی به شیوه های ساده از جوک های خنده دار گرفته تا رفتارهای گاه احمقانه و یا تماشای فیلم کمدی در کنار هم سعی می کنند شوخ طبعی خود را در زندگی حفظ کنند.

ارتباط توام با خنده و شادی می تواند پیوند زناشویی میان زوجین را تقویت کند.

7. با یکدیگر مهربان باشید

بسیار مهم است که زن و شوهر نسبت به یکدیگر مهربان بوده و احترام و درک متقابلی نسبت به هم داشته باشند.

انتقاد و قضاوت های بیش از حد می تواند به گارد گرفتن و رنجاندن یکدیگر منجر شود. بنابراین توصیه می شود برای شاد کردن شریک زندگی خود، در بحث ها و ناراحتی ها به او حمله نکنید و نقطه ضعف هایش را به رخ نکشید. به جای آن سعی کنید خواسته ها و نیازهای خود را با بیان محترمانه عنوان کنید.

8. خوبی های کوچک زندگی خود را جشن بگیرید

همه ما سعی می کنیم در زمان های دشوار در کنار شریک زندگی خود باشیم اما جشن گرفتن اتفاقات خوب در کنار یکدیگر نیز به همان اندازه مهم است.

خوشبختانه در زندگی زناشویی معمولا اتفاقات خوب بیشتر از اتفاقات بد رخ می دهند اما متاسفانه زوجین معمولا فرصت های ارتباط خوب در این اتفاقات را از دست می دهند.

بنابراین دفعه بعد که همسرتان یک اتفاق خوب را برای شما تعریف می کند فورا دست از هر کاری که مشغول آن هستید کشیده و تمام توجه خود را روی آن متمرکز کنید.

9. قدر یکدیگر را بدانید

ازدواج و زندگی مشترک معمولا بعد از مدتی به تله عادی شدن افتاده و ممکن است زن و شوهر به وجود یکدیگر عادت کنند.

یکی از مواردی که توصیه شده برای جلوگیری از این مسئله انجام شود قدردانی کردن از یکدیگر است. به عنوان مثال اگر همسرتان صبح برای شما قهوه درست می کند به او بگویید که باعث شده صبح تان را با لبخند شروع کنید.

قدر یکدیگر را بدانید و قدردان هم باشید تا هر لحظه زندگی مشترک برای شما به یک معجزه زیبا تبدیل شود.

منبع :  oprahdaily

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو