آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز [+نحوه استعلام اعتبار]

منبع: تکراتو

4

1402/3/13

17:01


مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز آغاز می‌شود و طی آن افراد می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن شبکه ملی اعتبار از وضعیت اعتبار خود مطلع شوند.

آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز [+نحوه استعلام اعتبار]

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز آغاز می‌شود و طی آن افراد می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن شبکه ملی اعتبار از وضعیت اعتبار خود مطلع شوند.

خانوارهای مشمول یارانه نقدی در مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با استفاده از برنامه شبکه ملی اعتبار یا شما از وضعیت اعتبار خود مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: افزوده شدن دو کالای جدید به طرح کالابرگ الکترونیکی

آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز 13 خرداد 1402

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک از امروز 13 خردادماه ساعت 5 بعد از ظهر اجرا می‌شود. بر‌اساس این طرح، یارانه سه دهک پایین درآمدی مشروط به استفاده از یارانه برای خرید کالا، 20 درصد افزایش پیدا می‌کند.

در این مرحله و به‌نظور حمایت از دهک‌های اول تا سوم، یارانه خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) و سازمان بهزیستی در دهک‌های اول تا سوم اجرایی می‌شود و به‌واسطه آن یارانه این گروه ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

همه خانوارهای مشمول دریافت یارانه می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی

در مرحله جدید که از امروز آغاز خواهد شد، همه مشمولین طرح می‌توانند به‌صورت اختیاری از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند. براساس اطلاعیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، کارت جدیدی برای‌ کالابرگ الکترونیکی صادر نمی‌شود و همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار در طرح کالابرگ الکترونیک قابل استفاده است. شرط استفاده از افزایش اعتبار کالابرگ نیز خرید بیش از ۷۰ درصد از یارانه (معادل ۳۲۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر) است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای در مورد اجرای مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک، اعلام کرد: «این مرحله از 13 خردادماه سال جاری برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در دهک‌های اول تا سوم اجرایی می‌شود.»

شیر کم‌چرب (بطری)، پنیر، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح ملّی کالابرگ الکترونیک است.

۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو