بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو و درباره زندگی شخصی و هنری اش و لیست بهترین فیلم ها

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو و درباره زندگی شخصی و هنری اش و لیست بهترین فیلم ها


منبع: روزانه

4

1402/3/13

17:33


ما امروز در روزانه به بررسی زندگی شخصی و هنری بازیگر محبوب هالیوود یعنی لئوناردو دی‌کاپریو خواهیم پرداخت. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید. لئوناردو دی‌کاپریو بی‌شک جزو پنج بازیگر برتر تاریخ سینماست. او با بازی درخشان خود از کودکی تا به امروز، نظر منتقدان بسیاری را به خود جلب کرده است. همچنین […]

بیوگرافی لئوناردو دی‌کاپریو و درباره زندگی شخصی و هنری اش و لیست بهترین فیلم ها

ما امروز در روزانه به بررسی زندگی شخصی و هنری بازیگر محبوب هالیوود یعنی لئوناردو دی‌کاپریو خواهیم پرداخت. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

بیوگرافی و بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو

لئوناردو دی‌کاپریو بی‌شک جزو پنج بازیگر برتر تاریخ سینماست. او با بازی درخشان خود از کودکی تا به امروز، نظر منتقدان بسیاری را به خود جلب کرده است. همچنین او تا به کنون چندین‌ بار نامزد دریافت جوایز مهمی همچون اسکار و گلدن گلوب شده و یک‌ بار نیز موفق به کسب جایزه اسکار شده است. ما امروز در روزانه به بررسی کامل زندگی این هنرمند خواهیم پرداخت؛ پس تا آخر همراه ما باشید.

بیوگرافی

لئوناردو دی‌کاپریو در 11 نوامبر 1974 در شهر لس آنجلس به دنیا آمد. پدر او یک نویسنده کتاب‌های کمیک بوده و مادرش خانه‌دار بود. اما والدین لئوناردو در سن یک سالگی وی،  از یکدیگر جدا شدند و لئوناردو به همراه مادرش در محله‌های فقیرنشین لس‌آنجلس بزرگ شد. مادر وی در یک مصاحبه عنوان کرد که دلیل نامگذاری پسرش، علاقه شدید او به نقاش شهیر ایتالیایی یعنی لئوناردو داوینچی بوده است.

لئوناردو از همان سنین کم به بازیگری علاقه نشان داد و مادر وی او را به تمام تست‌های بازیگری می‌برد. خود دی‌کاپریو در یک مصاحبه تلوزیونی عنوان کرد که بدون وجود مادرش نمی‌توانست به موفقیت در سینما دست یابد.

بیوگرافی و بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو

اولین حضور در سینما

اولین حضور لئوناردو در سینما به سال 1989 و بازی در یک سریال تلوزیونی برمی‌گردد؛ او در این سریال با توبی مگوایر (بازیگر مرد عنکبوتی) آشنا شد و دوستی آن‌ها تا به کنون ادامه دارد. البته با توجه به اینکه او از سن پنج سالگی در سینما حضور داشته اما درواقع اولین حضور چشمگیر او در سینما، به فیلم زندگی این پسر بازمی‌گردد. لئوناردو در این فیلم از میان 400 پسر، توسط شخص رابرت دنیرو انتخاب شد و در کنار وی نیز به ایفای نقش پرداخت.

سپس دی‌کاپریو با بازی بی‌نظیر خود در فیلم چه چیزی گیلبرت گریب را آزار می‌دهد، موفق به نامزدی در اسکار شد و این درحالی بود که او تنها 19 سال سن داشت. نکته جالب توجه درباره این فیلم، این است که دی‌کاپریو در این فیلم نقش یک پسر معلول را بازی می‌کند، و او به قدری در نقش خود موفق عمل کرده بود که همه در مراسم اسکار فکر می‌کردند که او به راستی یک پسر معلول است و از اینکه او نرمال رفتار می‌کرد تعجب کرده بودند.

با اینکه دی‌کاپریو در این فاصله زمانی در فیلم‌های بسیاری به ایفای نقش پرداخت؛ اما اصلی‌ترین معروفیت او در سینما به فیلم تایتانیک برمی‌گردد. این فیلم از دی‌کاپریو یک سوپر‌استار ساخت. بعد از این موفقیت‌های پی در پی، او در فیلم‌هایی همچون دار و دسته نیویورکی، اگه میتونی منو بگیر، هوانورد و… به ایفای نقش پرداخت.

مطلب مشابه: بیوگرافی دنیل دی لوئیس و لیست بهترین فیلم های این بازیگر معروف

بیوگرافی و بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو

لئونارو دی‌کاپریو برنده جایزه اسکار می‌شود

لئوناردو دی‌کاپریو بارها و بارها در آکادمی اسکار نامزد شد اما هربار آن را به کسی دیگر واگذار کرد؛ تا اینکه برای بازی درخشان خود در فیلم شاهکارِ از گور برخواسته برای اولین بار برنده جایزه اسکار شد و به هنگام سخرانی از مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو تشکر ویژه کرد. همچنین تعداد توئیت‌های تبریک برای وی در یک روز، از میلیون‌ها توئیت گذشت و در گینس یک رکورد ثبت کرد.

مطلب مشابه: بیوگرافی اسکارلت جوهانسون و معرفی بهترین فیلم‌ های اسکارلت جوهانسون

بیوگرافی و بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو

زندگی شخصی

اولین جدی رابطه دی‌کاپریو به سال 1999 و  ژیزلی بینچنی، مدل برزیلی بازمی‌گردد. لئوناردو تا سال 2005 با او قرار می‌گذاشت. بعد از این مدل برزیلی، لئوناردو با مدل سرشناس اسرائیلی  بار رافائلی قرار عاشقانه می‌گذاشت. بعد از این مدل اسرائیلی، در شب مهمانی هالووین، یک مدل به نام آرتا ویلسون به دلایل نامشخصی با یک بطری به دی‌کاپریو حمله کرد و او را به شدت زخمی و راهی بیمارستان کرد. این مدل بعد‌ها به دو سال زندان محکوم شد.

سپس دی‌کاپریو از سال 2014 تا 2017 با مدل آلمانی تونی گارن قرار می‌گذاشت و در آخرین رابطه خود با کامیلا مورون، مدل و بازیگر آرژانتینی همراه بود که با وی نیز در سال 2022 قطع رابطه کرد. نکته جالب توجه این است که دی‌کاپرو تا به کنون هرگز ازدواج نکرده و در جواب به این سوال که آیا روزی بچه‌دار خواهد شد یا نه. پاسخ داد: این دنیا جای خطرناکی برای یک بچه است.

بیوگرافی و بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو

دیکاپریو و سن 25 !

دی‌کاپریو تا به کنون فقط با مدل‌های معروف قرار گذاشته و به گفته خود آن‌ها این دی‌کاپریو بوده است که همیشه با آن‌ها قطع رابطه می‌کرده است؛ در سال 2015 یک رسانه اینترنتی با بررسی دقیق به این موضوع پی برده است که او تا زمانی با یک دختر رابطه برقرار می‌کند که سن او کمتر از 25 سال باشد و همین که سن این دختران از 25 بیشتر شد دی‌کاپریو با آن‌ها قطع رابطه می‌کند.

این موضوع باعث توجه ویژه رسانه‌ها به این داستان شد و حتی کمدین‌های معروفی همچون ریکی جرویز در مراسم گلدن گلوب سال 2019، از این موضوع جوک ساخت و حتی باعث خنده خود دی‌کاپریو شد. اما او تا به کنون هیچ توضیحی را در این باره نداده است.

مطلب مشابه: بیوگرافی مارگو رابی درباره زندگی شخصی و هنری اش و لیست بهترین فیلم هایش

بیوگرافی و بهترین فیلم‌های لئوناردو دی‌کاپریو

فعالیت در سازمان محیط زیست

او فعالیت‌های وسیعی را برای منابع طبیعی به خصوص در حفظ و نگه‌داری گوریلها انجام می‌دهد و نیز تقبل بخشی از کمک‌های بیمارستان لس آنجلس که مخصوص کودکان سرطانی‌است را به عهده دارد. وی در سپتامبر 2014 به سمت سفیر صلح سازمان ملل متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات جوی برگزیده شد. وی از سال 1998 تاکنون همواره برای حفظ محیط زیست تلاش کرده‌است و در بنیادی که با نام او راه‌اندازی شده، فعالیت می‌کند. او در اکتبر 2014 برای ایجاد و گسترش مناطق حفاظت شده دریایی و همچنین متوقف کردن صید غیرقانونی در دریاها و 5 اقیانوس زمین، 2 میلیون دلار کمک کرد، مجموع کمک‌های مالی وی در این زمینه به بیش از 3 میلیون دلار می‌رسد.

مطلب مشابه: بیوگرافی برد پیت ؛ در مورد روابط عاشقانه، زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم هایش

بهترین فیلم‌های دی‌کاپریو

ما در ادامه متن بهترین فیلم‌های دی‌کاپریو را به شما عزیزان و همراهان همیشگی روزانه معرفی خواهیم کرد؛ پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

اگه می‌تونی منو بگیر - Catch Me if You Can

اگه می‌تونی منو بگیر – Catch Me if You Can

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، تام هنکس، کریستوفر واکن، ایمی آدامز
  • سال ساخت: 2002
  • ژانر: بیوگرافی , جنایی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.1

خلاصه داستان: فرانک به دنبال اختلاف پدر و مادرش در زندگی، و جامه عمل پوشاندن به آرزوهای پدر، تصمیم می‌گیرد به فرد پولداری تبدیل شده و همچنین، به شأن اجتماعی بالایی دست پیدا کند. در همین راستا، از جعل یک چک شروع کرده و از ظاهر شیک و جذاب خلبانی برای نقد کردن چکها بهره می‌برد تا اینکه رفته رفته کلاه برداری هایش را گسترده کرده و به یک جوان میلیونر تبدیل میشود تا اینکه یک کاراگاه حرفه ای او را تقیب میکند تا وی را دستگیر کند.

کوتاه درباره فیلم: بی‌شک این فیلم جزو درخشان‌ترین آثاراین هنرمند محبوب است. دی‌کاپریو با بازی بسیار خوب خود توانست نظر بزرگان را به خود جلب کند و همچنین تحسین همگان را برانگیزد. این فیلم در مقام کارگردان، استیون اسپیلبرگ بزرگ را دارد و این خود یکی از دلایل خوب بودن فیلم است. اگر تا به کنون این فیلم شاهکار را ندیده‌اید حتما در اولین فرصت به سراغ دیدنش بروید.

چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد - What's Eating Gilbert Grape

چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد – What’s Eating Gilbert Grape

  • کارگردان: لاسه هالستروم
  • بازیگران: جانی دپ، جولیت لوئیس، لئوناردو دی‌کاپریو، مری استینبرگن
  • سال ساخت: 1993
  • ژانر: درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.7

خلاصه داستان: در شهری دور افتاده و سوت وکور؛ گیلبرت گریپ (جانی دپ) از برادر عقب مانده  خود (لئوناردو دی کاپریو) و مادرش که از فرط چاقی هیچ گاه از خانه خارج نمی شود، مراقبت می کند. او مسئول نگهداری از کل خانواد است تا اینکه با ورود بکی به شهر، که همراه مادر بزرگش سفر می کند. گیلبرت گریپ برای نخستین بار عشق را تجربه می کند و دچار مشکلات زیادی میشود چرا که اکنون او باید بین خانواده و عشق یکی را انتخاب کند.

کوتاه درباره فیلم: این فیلم به شدت زیبا و درجه یک است که به کلی دیدگاه شما را نسبت به جهان عوض می‌کند. این فیلم نقطه عطف مهمی در دوران هنری دی‌کاپریو به حساب می‌آید چرا که او با بازی درخشان خود در این فیلم تونست نامزد دریافت جایزه اسکار شود.

گتسبی بزرگ - The Great Gatsby

گتسبی بزرگ – The Great Gatsby

  • کارگردان: باز لورمن
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، توبی مگوایر، کری مولیگان، جوئل اجرتون
  • سال ساخت: 2013
  • ژانر: درام , عاشقانه
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.2

این فیلم اقتباسی از کتاب شاهکار گتبسی بزرگ به قلم اسکات فیتزجرالد است. این فیلم نیز با وفاداری به نسخه اصلی سعی می‌کند فیلمی قابل قبول برای طرفداران ادبیات و سینما بسازد. این فیلم پس از اکران توانست به فروش 353 میلیون دلاری دست یابد.

داستان درباره یک مرد به نام نیک کاراوی است که در جزیره لانگ زندگی می‌کند؛ همسایه بغلی او، که انسان بسیار ثروتمندی است، از وی دعوت می‌کند تا در مهمانی‌اش شرکت کند. نیک رفته رفته جذب شخصیت مرموز و عجیب گتسبی (لئوناردو دی‌کاپریو) می‌شود. آن دو زمان بسیاری را با یکدیگر می‌گذرانند تا اینکه عشق دوران جوانی گتسبی، باری دیگر پیدایش می‌شود و زندگی این مرد ثروتمند را به کلی دگرگون می‌کند.

مطلب مشابه: بهترین فیلم ها با محوریت طبیعت (فیلم هایی که قبل از سفر حتما باید دید!)

 جاده انقلابی - Revolutionary Road

 جاده انقلابی – Revolutionary Road

  • کارگردان: سم مندس
  • بازیگران::  لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، مایکل شنون، کاترین هان
  • سال ساخت: 2008
  • ژانر: درام ، عاشقانه
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.3

یکی دیگر از فیلم‌های مشترک کیت وینسلت و لئوناردو دی کاپریو جاده انقلابی است. فیلمی با داستان به شدت جذاب و درجه یک که سم مندز همسر سابق کیت وینسلت آن‌ را کارگردانی است. داستان درباره یک زوج در دهه پنجاه میلادی است که زندگی آرام و نسبتا خوبی را دارند. داستان هرچقدر جلوتر می‌رود زن بیشتر دچار پوچ انگاری می‌شود و برای همین به همسر خود پیشنهاد می‌دهد که برای زندگی به پاریس بروند.

نخست شوهر پیشنهاد سفر را قبول می‌کند اما همین که از طرف شرکت به او ترفیع درجه می‌دهند او تصمیم می‌گیرند بماند و سفر نکند. در همین حین زن متوجه می‌شود که ناخواسته برای سومین بار باردار شده‌است؛ او در صدد سقط این جنین بر می‌آید و همین موضوع باعث درگیری‌های متعددی بین زن و شوهر می‌شود. این نکته را نیز اضافه کنم که کیت وینسلت برای بازی در این فیلم موفق به کسب جایزه گلدن گلوب شد.

تایتانیک - Titanic

تایتانیک – Titanic

  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، کیت وینسلت، فرانسیس فیشر، بیلی زین
  • سال ساخت: 1997
  • ژانر: درام , عاشقانه , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.9

یکی از بهترین فیلم های لئوناردو دی‌کاپریو که در همان نفطه اول باعث محبوبیت گسترده او در جهان شد؛ فیلم محبوب و شاهکار تایتانیک است. این فیلم در سرتاسر جهان به روش باورنکردنی 2.5 میلیارد دلار رسید!

 داستان درباره یک پسر آس و پاس به نام جک در یک شرط‌بندی موفق می‌شود بلیط حضور در بزرگ‌ترین کشتی جهان یعنی تایتانیک را به‌دست آورد. او درر این کشتی با دختری زیبا به‌نام رُز آشنا می‌شود. اما کشتی برخلاف تصور همگان دچار یک سانحه می‌شود و این دو نفر اکنون باید برای بقا خود بجنگند.

مطلب مشابه: معرفی بهترین فیلم های اکشن + لیست 50 فیلم محبوب

جانگوی رها شده - Django Unchained

جانگوی رها شده – Django Unchained

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: جیمی فاکس، کریستف والتس، لئوناردو دی‌کاپریو، کری واشینگتن
  • سال ساخت: 2012
  • ژانر: درام , وسترن
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.4

این فیلم فوق‌العاده دیدنی و جذاب به کارگردانی تارانتینو، یکی  از بهترین فیلم‌های دی‌کاپریو است که در سال 2012 اکران شد و توانست به فروش 426 میلیون دلاری برسد.

داستان درباره یک جایزه بگیر معروف به نام کینگ شولتز (کریستف والتس) است که یک برده سیاه پوست قوی هیکل (جیمی فاکس) را خریداری می‌کند تا با کمک او خلافکاران را بکشد و در عوض او به این مرد سیاه پوست قول می‌دهد که کمک کند تا او همسرش را که یک برده است، نجات دهد. اما مشکل اینجاست که همسر او برده یک زمین‌دار خبیث و معروف است.

جزیره شاتر - Shutter Island

جزیره شاتر – Shutter Island

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، مارک رافلو، بن کینگزلی، میشل ویلیامز
  • سال ساخت: 2010
  • ژانر: معمایی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.2

این فیلم به قدری شوک‌آور و هیجانی است که حتی لحظه‌ای اجازه نمی‌دهد تا حواس مخاطب از فیلم کم شود. و حتی بعد از پایان این فیلم، به شما اطمینان می‌دهم که مغزتان سوت خواهد کشید!

داستان درباره دو کاراگاه پلیس است که از جزیره‌ای دورافتاده که مختص بیماران روانی است، خواسته می‌شود تا برای حل یک پرونده با آنجا بروند. رئیس این تیمارستان به هنگام ورود، به این دو نفر می‌گوید که آن‌ها بیماران را به گونه‌ای در اینجا نگهداری می‌کنند که آن‌ها متوجه نیستند که در تیمارستان هستند، بلکه فکر می‌کنند در زندگی عادی خود حضور دارند. رفته رفته داستان پیچیده‌تر می‌شود تا زمانی که رئیس تیمارستان به کاراگاه (دی‌کاپریو) می‌گوید که او نیز یک بیمار روانی در این مکان است…!

گرگ وال استریت – The Wolf of Wall Street

گرگ وال استریت – The Wolf of Wall Street

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، جونا هیل، مارگو رابی، متیو مک‌کانهی
  • سال ساخت: 2013
  • ژانر: بیوگرافی , جنایی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.2

یکی دیگر از فیلم‌هایی که برای دی‌کاپریو که نامزدی در اسکار را به همراه داشت،  فیلم جذاب و دیدنی گرگ وال استریت است که توسط کارگردان نامدار هالیوود، یعنی مارتین اسکورسیزی کارگردانی شده است. این فیلم پس از اکران مورد توجه گسترده مخاطبان قرار گرفت و توانست به فروش 400 میلون دلاری دست یابد.

داستان این فیلم درباره زندگی واقعی جوردن بلفورت، دلال و کلاه‌بردار بزرگ وال استریت است که توانست با دور زدن قوانین مالیاتی، میلیون‌ها دلار را به دست آورد. اما آخر سر، او توسط پلیس دستگیر و به چندین سال زندان محکوم شد.

مطلب مشابه: بهترین فیلم های درام + لیست 20 تایی ژانر درام با توضیحات و نقد

هوانورد - The Aviator

هوانورد – The Aviator

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، کیت بلانشت، کیت بکینسیل، الک بالدوین
  • سال ساخت: 2004
  • ژانر: بیوگرافی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.5
  • دستاورد‌ها: برنده اسکار فیلم‌برداری برای رابرت ریچاردسون، برنده اسکار طراحی صحنه برای سندی پاول، برنده اسکار تدوین برای تلما شونمیکر، برنده اسکار نقش مکمل زن برای «کیت بلانشت»، برنده اسکار بهترین طراحی لباس

این فیلم یکی دیگر از همکاری‌های اسکورسیزی و دی‌کاپریو است که منجر به خلق شاهکاری دیگر شد. این فیلم نیز همچون بسیاری از آثار اسکورسیزی موفق شد چندین جایزه را در مراسم اسکار تصاحب کند.

داستان درباره تاجر، بازیگر، تهیه کننده و خلبان جنگی یعنی هاوارد هیوز است. او که از سنین جوانی امپراتوری تجاری پدرش را به عهده گرفته بود؛ در فاصله سال‌های 1920 تا 1940 وسواس شکست رکورد در پرواز را پیدا کرد و بعد از کلی تلاش موفق به این کار شد.

روزی روزگاری در هالیوود - Once Upon a Time in Hollywood

روزی روزگاری در هالیوود – Once Upon a Time in Hollywood

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، امیل هرش
  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: درام , کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.6
  • دستاورد‌ها: برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل برای برد پیت

این فیلم دوران افول و ظهور ستارگان هالیوود را نشان می‌دهد و درواقع می‌شود گفت که در نوع خود یکی از بهترین و درخشان‌ترین آثار است. همچنین این فیلم چندمین همکاری دی‌کاپریو با تارانتیو است و البته با اینکه دی‌کاپریو و برد پیت دوستان چندین ساله هستند اما این فیلم، اولین و تنها اثر این دو هنرمند محبوب است که در آن بایکدیگر همکاری کرده‌اند.

جدامانده - The Departed

جدامانده – The Departed

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمون، جک نیکلسون، مارک والبرگ
  • سال ساخت: 2006
  • ژانر: جنایی , درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8.5
  • دستاورد‌ها: برنده اسکار بهترین فیلم

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های مارتین اسکورسیزی که در لیست امروز ما قرار دارد، فیلم برنده اسکارِ جدا‌مانده است (این فیلم تنها اسکار هنری اسکورسیزی را به همراه داشته است). داستان درباره یک مامور مخفی با بازی مت دیمون است که وارد یک گروه مافیایی می‌شود تا برای پلیس خبرچینی کند. سردسته این گروه مافیایی یک فرد خطرناک به نام  فرانک کاستلو است که نقش آن را جک نیکلسون بزرگ بازی کرده‌است. کاستلو پس از مدتی یک خبرچین را به درون تشکیلات پلیس می‌فرستد تا بفهمد چه‌کسی در بین این گروه خبرچین است.

دارودسته‌های نیویورکی - Gangs of New York

دارودسته‌های نیویورکی – Gangs of New York

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، دنیل دی-لوئیس، کامرون دیاز
  • سال ساخت: 2002
  • ژانر: جنایی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.5

خلاصه داستان: در خلال جنگ‌های آمریکا طی سالهای 1840 تا 1852، شهر نیویورک بر اثر جنگ‌های بین آمریکایی‌های بومی و ایرلندی‌های مهاجر به کوره‌ای داغ از آتش مبدل شده‌است. بیلی قصاب (دنیل دی لوئیس) سردسته آمریکایی هایی است که مخالف ایرلندی هاست. در طرف مقابل کشیش ایرلندی و دارودسته‌اش قرار دارد.

این دو گروه در یک نبرد خونین بایکدیگر درگیر می‌شوند، در این نبرد بیلی قصاب گروه ایرلندی‌ها را شکست می‌دهد و سردسته آنان را نیز می‌کشد. اما پسر کوچک او بعد از شانزده سال برمی‌گردد تا انتقام پدر را بگیرد.

کوتاه درباره فیلم: اگر بگویم این فیلم یک شاهکار به تمام معناست اغراق نکرده‌ایم. اسکورسیزی در این فیلم اوج هنر خود را به رُخ می‌کشد و با ترکیب کردن دنیل دی لوئیس و دی‌کاپریو به راستی سنگ تمام گذاشته است.

دی‌کاپریو بازی مقابل دنیل دی لوئیس را یکی از بهترین تجربه‌های زندگی خود نامیده است. و خود نیز با بازی دقیق و خوب، در خدمت داستان قرار دارد و این ترکیب مثلثی اسکورسیزی، دی‌کاپریو، دنیل دی لوئیس باعث شده است تا این فیلم تبدیل به یکی از درخشان‌ترین فیلم‌های تاریخ شود.

یک مشت دروغ - Body of Lies

یک مشت دروغ – Body of Lies

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، راسل کرو، گلشیفته فراهانی، مارک استرانگ
  • سال ساخت: 2008
  • ژانر: اکشن , درام , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.1

خلاصه داستان: داستان درباره یک مامور سیا به نام راجر فریس است که برای پیدا کردن یکی از سران تروریست القاعده به نام سلیمان به اردن می رود. در این بین او با پرستاری عرب به نام عایشه آشنا می شود.

کوتاه درباره فیلم: این فیلم مضامینی ضد تروریستی دارد اما با این همه به مداخله آمریکا در امور خاورمیانه نیز نقد وارد می‌کند. نکته جالب توجه درباره این فیلم، این است که ریدلی اسکات چنان این فیلم را ضبط کرد که برای گلشیفته فراهانی مشکلی ایجاد نکند؛ و همین حضور گلشیفته فراهانی یکی از دلایلی است که باعث شده است تا فیلم میان ما ایرانی‌ها محبوب شود.

الماس خونین - Blood Diamond

الماس خونین – Blood Diamond

  • کارگردان: ادوارد زوئیک
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر کانلی، جایمن هانسو، مایکل شین
  • سال ساخت: 2006
  • ژانر: درام , ماجراجویی , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8

داستان این فیلم جذاب و هیجانی، درباره یک دلال الماس است که در کشور آفریقای جنوبی به هنگام خرید و فروش الماس، به الماسی کمیاب و به شدت با ارزش برخورد می‌کند. سپس او تلاش می‌کند به همراه یک بومی آفریقایی آن‌ را از این کشور خارج کرده و بفروشد. اما یک قاچاقچی محلی با ارتش خود به دنبال این دو نفر می‌افتد تا الماس را خود تصاحب کند.

بالا رو نگاه نکن - Don't Look Up

بالا رو نگاه نکن – Don’t Look Up

  • کارگردان: آدام مک‌کی
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر لارنس، راب مورگان، جونا هیل
  • سال ساخت: 2021
  • ژانر: درام , علمی و تخیلی , کمدی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 7.2

این فیلم یکی از بهترین اثار دی‌کاپریو است که نگاهی منتقدانه به جهان امروز ما دارد. جهانی که توسط سلبریتی‌های زرد تسخیر شده و دانشمندان بزرگ به حاشیه رانده شده‌اند. داستان درباره دو دانشمند و اخترشناس است که به هنگام تحقیق در‌می‌یابند که یک شهاب سنگ بزرگ درحال نزدیک شدن به جو زمین و برخورد با آن است.

این دو تمام تلاش خود را می‌کنند تا به مقامات مهم، این موضوع را اطلاع دهند اما چه رسانه‌ها و چه مقامات به هشدار آن‌ها توجهی نمی‌کنند.

برنده و بازنده - The Quick and the Dead

برنده و بازنده – The Quick and the Dead

  • کارگردان: سم ریمی
  • بازیگران: شارون استون، جین هکمن، راسل کرو، لئوناردو دی‌کاپریو
  • سال ساخت: 1995
  • ژانر: اکشن , عاشقانه , هیجان انگیز، وسترن
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.5

این فیلم بی‌شک یکی از بهترین فیلم‌های وسترن است که دی‌کاپریو نیز در سن 20 سالگی در آن به ایفای نقش پرداخته است، اما اضافه کنم که کل فیلم یک طرف موسیقی متن این فیلم یک طرف! پس حتما به هنگام تماشای این فیلم، به موسیقی متن آن نیز توجه کنید.

داستان درباره یک شهر دورافتاده در آمریکا است که هرساله در آن یک مسابقه دوئل با هفت‌تیر برگزار می‌شود، شهردار این شهر که درواقه یک شارلاتان است، همه‌کاره این شهر کوکچک است. اما همه‌چیز با آمدن زنی هفت‌تیرکش و مرموز تغییر پیدا می‌کند.

رومئو + ژولیت - Romeo + Juliet

رومئو + ژولیت – Romeo + Juliet

  • کارگردان: باز لورمن
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، کلر دینز، برایان دنهی، جان لگویزمائو
  • سال ساخت: 1996
  • ژانر: درام , عاشقانه
  • امتیاز در ای ام دی بی: 6.7

این فیلم اقتباسی جذاب از نمایشنامه معروف رومئو و ژولیت به قلم ویلیام شکسپیر بزرگ است. دی‌کاپریو برای بازی در این فیلم موفق به کسب جایزه خرس طلایی از جشنواره برلین شد.

داستان درباره دو خانواده معروف در شهر است که جنگ دیرینه‌ای میان آن‌ها در جریان است و هر وقت اعضای این خانواده جلوی یکدیگر سبز می‌شوند، کار به جنگ و خونریزی می‌کشد. اما جالب این است که دختر و پسر این خانواده مخالف، در یک مهمانی بایکدیگر ملاقات کرده و عاشق یکدیگر می‌شوند.

از گور برخاسته - The Revenant

از گور برخاسته – The Revenant

  • کارگردان: الخاندرو گونسالس اینیاریتو
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، تام هاردی، دامنل گلیسون، ویل پولتر
  • سال ساخت: 2015
  • ژانر:  اکشن , بیوگرافی , تاریخی , درام , ماجراجویی , وسترن
  • امتیاز در ای ام دی بی: 8
  • دستاورد‌ها: برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای الخاندرو گونسالس اینیاریتو ، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای لئوناردو دی‌کاپریو، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌برداری برای امانوئل لوبزکی

خلاصه داستان: : فیلم داستانِ یک گروه شکارچیان پوست را روایت میکند که به دنبال شکار پا به جنگل سرخ پوستان و بومیان محلی میگذارند؛، همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه این گروه توسط جنگجویان محلی مورد حمله قرار می‌گیرند، در این جنگ خونین عده زیادی کشته می‌شوند و باقی بازمانده ها از محل حادثه فرار می‌کنند. آنها بعد از این حادثه زخمی و گرسنه به جنگل پناه می‌برند در این بین هیو گلاس ( لئوناردو دی کاپریو ) به همراه پسر دو درگه اش که در این گروه کوچک بازمانده ها حضور دارد مورد حمله یک خرس گریزلی قرار می‌گیرد و…

کوتاه درباره فیلم: و در آخر این شما و بهترین فیلم لئوناردو دی‌کاپریو از نگاه سایت روزانه. دی‌کاپریو با بازی درخشان خود در این فیلم چنان توجهات را به خود جلب کرد که منتقدان بزرگ جهان بازی او را جزو بهترین بازی‌های تاریخ دانستند. و اگر شما تا به کنون این فیلم شاهکار را تماشا نکرده‌اید، حتما در اولین فرصت آن را ببینید.

کلام آخر

ممنون که تا آخر این مقاله همراه سایت روزانه بودید. ما امروز تمام تلاش خود را کردیم تا با نگاهی دقیق به زندگی لئوناردو دی‌کاپریو، تصویری منسجم از او در ذهن شما بسازیم؛ همچنین ما با دقت بالایی بهترین فیلم‌های این هنرمند را به شما عزیزان عزیزان معرفی کردیم. در پایان امیدواریم تا این مقاله مورد پسند شما بوده باشد./ نویسنده: امیرسالار کریمی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو