خانه فسیلی یکی از جاذبه های گردشگری استان ایلام به شمار می رود

منبع: همگردی

5

1402/3/13

18:32


تریپ یار/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، خانه فسیلی یکی از جاذبه های گردشگری استان ایلام به شمار می رود.

خانه فسیلی آبدانان توسط ماشاالله عبداللهی پس از چندین سال تلاش با سنگهای فسیلی ساخته شد. او از سال 81 با شناسایی و جمع آوری سنگهایی که فسیل حیوانات بر روی آنان خودنمایی می کنند، سعی کرد خانه ای متفاوت را در دل این شهر بنا و تزئین کند. نمای بیرونی و داخلی این خانه و محوطه آن با سنگهای طرح دار فسیلی در رنگهای مختلف جلوه بدیع و چشم نوازی را ایجاد کرده و در حال حاضر، یکی از زیبایی های این منطقه هست.

صاحب این منزل برای پیدا کردن این سنگهای تزئینی مجبور بوده بیشتر کوهها، رودخانه ها و بیابانهای این شهرستان را بصورت پیاده طی کند. بیشتر این سنگها که اغلب از انواع رسوبی آذری و دگرگون شده بوده، اغلب در دامنه کبیرکوه که در جوار این شهرستان قرار دارد، تهیه شده است. در داخل حیاط خانه چیزهای دیگری نیز بچشم میخورد که آقای عبداللهی با فسیلها و سنگها درست کرده که از جمله منقل و گلدان است و حوض و ورودی خانه نیز با سنگهای رنگارنگ ساخته شد.

وی که علاقه بسیار به ائمه و تاریخ دارد، با در کنار هم گذاشتن این فسیل ها و سنگها، فضایی معنوی و تاریخی را در خانه خود بوجود آورده است. عکس عقاب، آرش کمانگیر، اسامی ائمه که با هنر در حیات خانه نقش بسته، جلوه ای خاص را به این خانه داده است. این خانه منحصر بفرد و خوش ساخت هم اکنون به مکانی دیدنی برای مردم آبدانان بویژه دانش آموزان و دانشجویان تبدیل شد.

خانه فسیلی یکی از جاذبه های گردشگری استان ایلام به شمار می رود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو