انیمه دنیای گریدمن؛ داستان، شخصیت‌ها، نمرات

انیمه دنیای گریدمن؛ داستان، شخصیت‌ها، نمرات


منبع: پلازا

3

1402/3/13

18:32


انیمه دنیای گریدمن؛ داستان، شخصیت‌ها، نمرات

انیمه دنیای گریدمن یکی از انیمه‌های سینمایی است که در سال 2023 منتشر شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمه Gridman Universe آشنا شویم.

انیمه سینمایی دنیای گریدمن ادامه داستان دو  انیمه سریالی SSSS.Gridman و SSSS.Dynazenon است که در Studio Trigger تولید شده بودند. این دو انیمه در 2018 و 2021 منتشر شده بودند و هر کدام شامل دوازده اپیزود هستند. ژانر انیمه سینمایی دنیای گریدمن اکشن، ماجرایی و علمی تخیلی است و کاراکترهای عظیم الجثه نیز در آن وجود دارند. زمان پخش انیمه دنیای گریدمن در تاریخ 24 مارس 2023 معادل 4 فروردین 1402 بوده است و مدت آن حدود دو ساعت است. کارگردانی این فیلم را مانند دو سریال دیگر آکیرا آممیا (Akira Amemiya) بر عهده داشته است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی انیمه دنیای گریدمن می‌پردازیم و بیشتر درباره این انیمه صحبت می‌کنیم.

داستان انیمه سینمایی دنیای گریدمن

انیمه سینمایی دنیای گریدمن

با توجه به این که داستان انیمه Gridman Universe و شخصیت‌های آن با دو انیمه SSSS.Gridman و SSSS.Dynazenon که پیش از آن منتشر شده بودند مرتبط است، بهتر است در ادامه به توضیح این که داستان این مجموعه انیمه از کجا شروع شد بپردازیم که اگر فرصت تماشای بیست و چهار قسمت دو انیمه را ندارید و فقط می‌خواهید انیمه سینمایی دنیای گریدمن را تماشا کنید با داستان اولیه آن آشنا شده باشید.

داستان این مجموعه انیمه در SSSS.Gridman از آن‌جا آغاز می‌شود که یوتا هیبیکی در اتاق یکی از همکلاسی‌های خود، ریکا تاکارادا، از خواب بیدار شد اما حافظه خود را از دست داده بود و در صفحه یک کامپیوتر قدیمی یک ربات که گریدمن نام داشت دید که با او حرف می‌زد اما ریکا تاکارادا نمی‌توانست او را ببیند. وقتی به بیرون رفتند یوتا هیبیکی در پشت مه یک کایجو (Kaiju) یا موجود عظیم الجثه را دید که ریکا تاکارادا نتوانست آن را ببیند.  پس از این که یوتا به خانه برگشت متوجه شد که پدر و مادرش برای یک سفر شغلی رفته اند. مدتی بعد شو اوتسومی را ملاقات می‌کند و از او درباره خودش می‌پرسد. وقتی با شو اوتسومی به آن‌جا رفتند او نیز نتوانست گریدمن را در صفحه کامپیوتر ببیند که به یوتا می‌گفت خطر نزدیک است و در آن لحظه یک کایجو به شهر حمله می‌کند. سپس یوتا صدای گریدمن را می‌شنود و به سمت کامپیوتر می‌رود و به داخل آن کشیده می‌شود و پس از نابود شدن آن کایجو به کمک ریکا و شو، یوتا از صفحه نمایش کامپیوتر برمی‌گردد. روز بعد مشاهده کردند که مکان‌هایی که در اثر حمله کایجو از بین رفته بودند به حالت قبل برگشته اند. آن‌ها متوجه شدند که کسی حمله کایجو به شهر را به یاد نمی‌آورد. پس از مدتی این سه نفر گروه Gridman Alliance را تشکیل می‌دهند تا با کایجوها مبارزه کنند و کسی که مسئول ظاهر شدن آن‌ها در شهر است پیدا کنند.

داستان این مجموعه انیمه در SSSS.Dynazenon از آن‌جا آغاز می‌شود که یوموگی آساناکا (Yomogi Asanaka) که دانش‌آموز دبیرستان است با شخصی به اسم گایوما (Gauma) که یک Kaiju User است رو به رو می‌شود. وقتی شهر مورد حمله یک کایجو قرار می‌گیرد گایوما یک ربات بزرگ به اسم داینازنون (Dynazenon) را صدا می‌کند که با آن کایجو مبارزه کند و در این هنگام یوموگی آساناکا و یومه مینامی (Yume Minami) و شخص دیگری به اسم کویومی یاماناکا (Koyomi Yamanaka) ناخواسته وارد این مبارزه می‌شوند.

انیمه سینمایی دنیای گریدمن ترکیبی از ماجراهای کاراکترهای دو انیمه SSSS.Gridman و SSSS.Dynazenon است که می‌توانید آن را تماشا کنید.

شخصیت های انیمه دنیای گریدمن و معرفی صداپیشگان آن‌ها

در این بخش قصد داریم به معرفی کاراکترهای انیمه سینمایی دنیای گریدمن بپردازیم و با صداپیشگان آن‌ها نیز آشنا شویم.

گریدمن (Gridman)

انیمه Gridman Universe

گریدمن یک Hyper Agent است که به وسیله یک کامپیوتر قدیمی با یوتا هیبیکی صحبت می‌کند.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم هیکارو میدوریکاوا (Hikaru Midorikawa) است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه دنیای گریدمن رابرت مک کولوم (Robert McCollum) نام دارد. در ادامه به معرفی شخصیت یوتا هیبیکی می‌پردازیم.

یوتا هیبیکی (Yuta Hibiki)

معرفی انیمه دنیای گریدمن

یوتا هیبیکی پسری است که حافظه خود را از دست داده است و تنها کسی است که می‌تواند از صفحه نمایش کامپیوتر با گریدمن حرف بزند. صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم یویا هیروس (Yuya Hirose) است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه دنیای گریدمن براندون مک اینیس (Brandon McInnis) نام دارد. در ادامه به معرفی شخصیت ریکا تاکارادا می‌پردازیم.

ریکا تاکارادا (Rikka Takarada)

بررسی انیمه سینمایی دنیای گریدمن

ریکا تاکارادا، همکلاسی اش یوتا هیبیکی را که بی‌هوش در جایی افتاده بود یافت. صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم یومه میاموتو (Yume Miyamoto) است. صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه دنیای گریدمن جیل هریس (Jill Harris) نام دارد. در ادامه به معرفی شو اوتسومی می‌پردازیم.

 شو اوتسومی (Sho Utsumi)

کاراکترهای انیمه سینمایی دنیای گریدمن

سو اوتسومی همکلاسی یوتا و مؤسس گروه Gridman Alliance است. صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم سوما سایتو (Soma Saito) است. صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه دنیای گریدمن گرگ آیرس (Greg Ayres) نام دارد. در ادامه به معرفی آکان شینجو می‌پردازیم.

آکان شینجو (Akane Shinjo)

دانلود انیمه Gridman Universe

آکان شینجو همکلاسی یوتا و معروف‌ترین دانش‌آموز کلاس و به کایجوها مرتبط است. صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم رینا اوئدا (Reina Ueda) است. صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه دنیای گریدمن لیندزی سایدل (Lindsay Seidel) نام دارد. در ادامه به معرفی گایوما می‌پردازیم.

گایوما (Gauma) 

داستان انیمه سینمایی دنیای گریدمن

گایوما یک Kaiju User است که وقتی گرسنه بود و یوموگی آساناکا به او غذا داد با او دوست شد. قدرت او در استفاده از غول‌ها کاهش پیدا کرده است و یک داینازنون را می‌راند.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم دایکی هامانو (Daiki Hamano) است. صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه دنیای گریدمن آرون کمپبل (Aaron Campbell) نام دارد. در ادامه مقاله نمرات و نقدهای انیمه سینمایی دنیای گریدمن را بررسی می‌کنیم.

امتیازات انیمه Gridman Universe و نقدهای آن

حال که با داستان و کاراکترهای انیمه دنیای گریدمن آشنا شدیم، در این بخش به نقد انیمه Gridman Universe و بررسی نمره‌های آن در دو سایت معروف می‌پردازیم. انیمه سینمایی دنیای گریدمن در سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 8.3 از 10 و در سایت My Anime List امتیاز 6.9 از 10 را به دست آورده است. البته تا الان تعداد کسانی که در هر یک از این دو سایت به این انیمه امتیاز داده اند خیلی کم بوده است و این نمره‌ها بر اساس همین تعداد کم به دست آمده است. همچنین نقدهای کمی تا الان درباره این انیمه در سایت مای انیمه لیست وجود دارد پس برخی از نقدهای دو سریال مرتبط آن را بررسی می‌کنیم. در بعضی از نقدها بیان شده است که این مجموعه انیمه در ابتدا نتوانسته بود توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند اما با پیش رفتن داستان توانست مخاطبان بیشتری پیدا کند. همچنین در برخی نقدها به تکراری شدن موضوع راندن یک ربات توسط تعدادی کاراکتر دیگر و مبارزه با کایجوها اشاره شده است.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی انیمه سینمایی دنیای گریدمن پرداختیم. در این مجموعه انیمه کاراکترهای مختلفی وجود دارند که با ربات‌های بزرگ و کایجوها ماجراهای زیادی را تجربه می‌کنند. می‌توانید تریلر انیمه Gridman Universe را تماشا کنید و اگر حس می‌کنید می‌توانید از تماشای این انیمه لذت ببرید و می‌خواهید با شخصیت‌های دیگر این مجموعه از انیمه‌های سریالی و سینمایی آشنا شوید، دانلود انیمه Gridman Universe و همچنین SSSS.Gridman و SSSS.Dynazenon را شروع کنید. می‌توانید نظرتان درباره انیمه دنیای گریدمن را در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو