تالار پنهان و مرموز در هرم بزرگ فرعون

منبع: دلتا پیام

6

1402/3/13

18:33


رموز اهرام ثلاثه مصر با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی پرده‌بردای می‌شوند. یکی از این رموز که به تازگی کشف شده‌ است وجود تالارهایی پنهان در هرم بزرگ فرعون است.

تالار پنهان و مرموز در هرم بزرگ فرعون

رموز اهرام ثلاثه مصر با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی پرده‌بردای می‌شوند. یکی از این رموز که به تازگی کشف شده‌ است وجود تالارهایی پنهان در هرم بزرگ فرعون است. با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

اهلام ثلاثه مصر

اهرام ثلاثه یا هرم‌های گیزه در مصر، یکی از شاهکارهای باستانی و عجایب جهان محسوب می‌شوند. این ساختمان‌ها با بزرگی، دقت و برتری معماری خود، نمادی از قدرت و ثبات دولت فرعونیان مصر باستان را نشان می‌دهند.

اهرام شامل سه هرم اصلی است:

  • هرم خوفو : بزرگترین و قدیمی‌ترین هرم اهرام ثلاثه
  • هرم خفرع
  • هرم منکوره

رموز اهرام ثلاثه مصر

این سازه‌های غول‌آسا با استفاده از سنگ‌های سنگزنی شده قادر به حفظ شکل هندسی خاص خود بوده‌اند و تا به امروز بسیاری از رموز اهرام ثلاثه مصر کشف نشده‌اند.

نحوه ساخت اهرام بیانگر پیشرفت فنی و فرهنگی بزرگان مصریان در زمان خود بوده و همچنین تجسمی از دانش ریاضی و نجومی آن دوران را نشان می‌دهند.

کشف رمزی تازه از رموز اهرام ثلاثه مصر

‌باستان‌شناسان مصری یک اتاق مخفی ۹ متری در نزدیکی ورودی اصلی یکی از هرم‌های بزرگ جیزه کشف کرده‌اند.

کشف این اتاق اتاق مخفی ۹ متری بخشی از پروژه‌ای تفحصی است که با استفاده از ”تکنولوژی غیرتهاجمی” ساختارهای باستانی و اسرارآمیز مصر را بدون آسیب به آن‌ها بررسی می‌کند.

این کشف در داخل هرم بزرگ خوفو که مقبرهٔ فرعون خوفو است، صورت گرفته است. فرعون خوفو از سال ۲۵۰۹ قبل از میلادی تا ۲۴۸۳ قبل از میلاد سلطنت می‌کرد.
هرم بزرگ جیزه توسط فرعون خوفو از دودمان چهارم بنا شد و آرامگاه اوست و به همین جهت به این بنا هرم خوفو هم گفته می‌شود.

رموز اهرام ثلاثه مصر

این بنا که از عجایب دنیا به شمار می‌رود، حدود ۴۵۰۰ سال پیش ساخته شده است. از همین رو کوچک‌ترین اکتشاف جدید در آن، علاقه و توجه بسیاری به خود جلب می کند.

مسوولان آثار باستانی اطلاعی از نحوه استفاده از این اتاق مخفی ندارند. در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز اتاق دیگری در داخل همین هرم کشف شده بود. اهرام بزرگ جیزه تنها یکی از عجایب هفتگانه باستانی جهان است که پابرجا مانده است.

مصر به منظور جذب بیشتر گردشگران، در سال‌های اخیر همواره تلاش کرده است تا رموز اهرام ثلاثه مصر را بیشتر و بیشتر کشف و تبلیغ کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تجربه صرف غذا با وحشت و هیجان را بخوانید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو