دانش بنیان| کیت‌های تشخیص هویت و تشخیص ژنتیکی ساخت داخل

3

1402/3/13

18:45


یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده است با تولید فرآورده‌های دارویی خاص، کیت‌های تشخیص هویت و تشخیص ژنتیکی، نیاز کشور را به این فرآورده‌ها تامین کند.

دانش بنیان| کیت‌های تشخیص هویت و تشخیص ژنتیکی ساخت داخل

به گزارش بهداشت نیوز، سیروس زینلی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست فناوری کوثر، با اشاره به فعالیت این مجموعه در زمینه دارو، کیت‌های تعیین هویت و تشخیص ژنتیکی عنوان کرد: این شرکت توانسته است یک داروی استراتژیک مخصوص بیماران خاص جهت جلوگیری از بافت پیوندی یعنی تولید آنتی بادی پلی کلونال خرگوشی ضد تیموس انسان را تولید کند. این دارو با مجوز سازمان غذا و داوری وزارت بهداشت از سال ۱۴۰۰ وارد بازار شده است.

این فعال فناور ادامه داد: این شرکت جزو ۵ شرکت تولید کننده کیت های تعیین هویت مولکولی در جهان است و توانسته تنوع بالایی از کیت های تعیین هویت را به بازار سلامت عرضه کند.

زینلی بیان کرد: شرکت زیست فناوری کوثر در زمینه ساخت کیت های تشخیص ژنتیکی فعالیت جدی دارد و موفق شده است ده‌ها کیت در این زمینه از جمله تشخیص سندرومهای بارداری، ناباروری در مردان، تشخیص چندین بیماری انسانی، پی جی دی و موارد متعدد دیگر را در طی سال‌های گذشته در اختیار آزمایشگاه های تشخیص ژنتیکی و مراکز علمی قرار دهد. کیت تعیین هویت اسب این شرکت،  یکی از محصولات تراز جهانی ساخت داخل به شمار می‌رود
این فعال حوزه زیست‌فناوری، با اشاره به اهمیت و کاربرد این محصول دانش‌بنیان گفتاین کیت‌ها در زمینه تشخیص بیماری های ژنتیکی و نیز تعیین هویت ژنتیکی افراد کارآمد هستند. مخاطبان آن آزمایشگاه های ژنتیک و تعیین هویت مانند آزمایشگاه های پلیس و پزشکی قانونی به شمار می‌روند.


جلوگیری از خروج ارز

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست‌فناوری کوثر، با اشاره به تولید محصولات دارویی هم‌تراز با استانداردهای جهانی و توانمندی در تامین نیاز داخلی گفت: در خصوص دارو نزدیک به 5 تا 6 میلیون یورو ارز بری صورت گرفته است که با حمایت از تولید داخل و توقف واردات سالانه حداقل ۶ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در پی خواهد داشت. در خصوص کیت های تشخیصی نیز صد ها هزار یورو ارزبری آن خواهد بود. هم اکنون نیز بخش مهمی از نیاز داخل از طریق محصولات این شرکت تامین می شود.

زینلی با بیان این‌که محصول تولید داخل با قیمتی 4 تا 10 برابر کمتر از نمونه خارجی به دست مصرف کننده داخلی می‌رسد، ادامه داد: این شرکت محصول داخلی را با قیمت 4 تا 8 برابر در بازار بین المللی می فروشد و می توان ادعا کرد که واردات با قیمت داخلی قابل رقابت نیست.

وی درباره اشتغال ایجاد شده در این مجموعه دانش‌بنیان اظهار کرد: این شرکت بیش از ۷۰ نفر کارمند تمام وقت دارد و غیر مستقیم به صد ها نفر و ده ها شغل کمک می کند.

نظرات


تصویری


ویدئو