برای سندرم پیش از قاعدگی چه بخوریم

برای سندرم پیش از قاعدگی چه بخوریم تا علائم آن کمتر شود؟

بسیاری از زنان سندرم پش از قاعدگی Premenstrual Syndrome یا PMS را تجربه می کنند. این سندرم بدون کوچکترین نشانه جسمی، در رفتار و تغییر در خلقیات زنان به وضوح قابل مشاهده است. تغذیه و رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی دارد. بنابراین تغییر در سبک غذا و خوراکی های مورد استفاده توسط زنان نقش بسزایی در کاهش و یا افزایش علائم ناشی از آن خواهد داشت. امروز در این مطلب از آلامتو پاسخ سوال برای سندرم پیش از قاعدگی چه بخوریم تا علائم آن کمتر شود؟ را تهیه و تنظیم نموده ایم. امید است مورد توجه قرار گرفته و مفید و موثر واقع گردد.

همچنین بخوانید: عوارض قرص مفنامیک اسید در دوران قاعدگی

برای سندرم پیش از قاعدگی چه بخوریم ؟

برای سندرم پیش از قاعدگی چه بخوریم ؟ احتمالا این سوال بسیاری از زنانی است که سندرم پیش از قاعدگی را تجربه می کنند. روزهایی که برای برخی از زنان طاقت فرسا و تحمل آن به سختی صورت می گیرد. با اینکه علت اصلی سندرم پیش از قاعدگی مشخص نیست. ولیکن تحقیقات بسیاری از محققان تاثیر تغذیه بر کاهش یا تشدید علائم سندرم پیش از قاعدگی را به اثبات رسانده است. لذا رعایت نکاتی که در ذیل آمده است می تواند در کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی موثر واقع گردد.

مصرف غذاهای حاوی کلسیم

مصرف 700 واحد ویتامین D و 1700 میلی گرم کلسیم به طور روزانه نقش بسزایی در کاهش سندرم پیش از قاعدگی خواهد داشت. البته ناگفته نماند بهتر است این میزان از کلسیم و ویتامین D از منابع غذایی تامین شود. استفاده از مکمل های دارویی توصیه نمی گردد. منابع غذایی از جمله ماست، شیر سویا، شیر کم چرب و پنیر غنی از کلسیم است. شیرهای غنی شده با ویتامین D و ماهی سالمون از منابع غذایی حاوی ویتامین D می باشند.

همچنین بخوانید: برای درد پریودی چه قرصی بخوریم؟ بهترین قرص برای کاهش درد پریودی

مصرف غذاهای حاوی کلسیم

مصرف منابع غذایی حاوی منیزیم

کاهش سطح منیزیم نیز می تواند یکی از دلایل مشاهده علائم سندرم پبش از قاعدگی باشد. مصرف مکمل منیزیم و ویتامین B6 برای کاهش این علائم از جمله بی خوابی، افسردگی، حساسیت نوک پستان ها و اضطراب بسیار موثر باشد. منابع غذایی حاوی منیزیم سبزیجات برگ دار، بادام زمینی و درختی می باشد.

مصرف منابع غذایی مغذی حاوی فیبر

مصرف منابع غذایی سرشار از فیبر در تمام روزهای ماه نقش بسیار موثری در کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی دارد. استفاده از منابع غذایی مغذی و مفید صرفا در روزهای مشاهده علائم توصیه نمی گردد. منابع غذایی حاوی ویتامین های گروه B ریبوفلاوین و تیامین نیز در کاهش این علائم بسیار موثر واقع می شود.

عدم حذف وعده های غذایی

گرسنگی و حذف وعده های غذایی موجب کاهش سطح گلوکز خون می شود. لذا علائم سندرم پیش از قاعدگی افزایش خواهد یافت. مصرف وعده های سبک و کم کالری با فواصل نزدیک به هم نقش بسیار موثری در کاهش این علائم ایفا خواهد نمود.

عدم مصرف بیش از حد شکر

برای سندرم پیش از قاعدگی چه بخوریم ؟ بهتر است این سوال نیز مطرح گردد که برای سندم پیش از قاعدگی چه نخوریم؟ ممکن است پیش از قاعدگی تمایل به مصرف شیرینیجات افزایش یابد و زنان را به سوی یک رژیم فاقد ارزش هدایت نماید. لذا توصیه می شود برای کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی غلات جایگزین شکر و شیرین کننده های دیگر شود.

عدم مصرف بیش از حد الکل، کافئین و نمک

کاهش یا قطع مصرف کافئین و الکل می تواند در کاهش نفخ و درد پستان ها در این دوره موثر باشد. همچنین مصرف بیش از اندازه نمک نفخ و تورم را به همراه دارد. لذا مصرف فست فودها، غذاهای کنسروی که حاوی میزان نمک بالایی هستند؛ توصیه نمی گردد.

همچنین بخوانید: طریقه مصرف قرص دوفاستون برای تنظیم قاعدگی و پریود

سندرم پیش از قاعدگی

سخن پایانی

همواره سبک زندگی سالم در طول روزهای ماه می تواند نقش بسیار موثری در کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی داشته باشد. ولیکن دانستن اینکه برای سندرم پیش از قاعدگی چه بخوریم ؟ نقش تعیین کننده در انتخاب سبک زندگی خواهد داشت. حذف خوراکی هایی که ارزش غذایی پایینی دارند و جایگزین نمودن منابع غذایی پر ارزش می تواند به عنوان یک سبک غذایی تاثیر گذار مطرح باشد. ورزش و داشتن تحرک نیز در بهبود سبک زندگی سالم بسیار موثر است.

چنانچه سندرم پیش از قاعدگی چند روز از ماه زندگی شما را مختل می نماید بهتر است سبک زندگی بدون دخانیات و الکل را انتخاب نمایید. امید است با رعایت موارد بالا شاهد کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی باشید.