پروژه Starline: احساس کنید که همراه هم هستید!

منبع: فوت و فن

5

1402/3/13

19:11


مردم دوست دارند همراه هم باشند – به اشتراک گذاشتن، همکاری و ارتباط برقرار کردن. و در سال گذشته، با محدود شدن سفر و افزایش کار از راه دور، همبستگی وجود داشتن همیشه مهم‌تر به نظر می‌رسید.

پروژه Starline: احساس کنید که همراه هم هستید!

مردم دوست دارند همراه هم باشند – به اشتراک گذاشتن، همکاری و ارتباط برقرار کردن. و در سال گذشته، با محدود شدن سفر و افزایش کار از راه دور، همبستگی وجود داشتن همیشه مهم‌تر به نظر می‌رسید.

تا به امروز، ما محصولاتی را برای کمک به مردم در احساس بیشتری از اتصال ساخته‌ایم. ما ایمیل را با Gmail ساده کرده‌ایم و امکان به اشتراک گذاری مطالب مهم را با Google Photos آسان‌تر کرده‌ایم و با Google Meet بیشتر به کارآمدی رسیده‌ایم. اما در حالی که در سال‌های اخیر پیشرفت‌هایی در این ابزارها و سایر ابزارهای ارتباطی داشته‌ایم، همه آنها به‌طور قطعی از نشستن در کنار هم و صحبت کردن چهره به چهره خیلی دور می‌باشند.

ما این موضوع را به عنوان یک مسئله مهم و پاسخ دادن نشده در نظر گرفتیم. از خودمان پرسیدیم: آیا می‌توانیم از فناوری استفاده کنیم تا احساس بودن با شخصی را ایجاد کنیم، تقریباً مثل اینکه واقعاً در کنار آن شخص باشید؟

برای حل این چالش، ما چند سالی روی پروژه Starline کار کرده‌ایم – یک پروژه فناوری که پیشرفت‌هایی در سخت‌افزار و نرم‌افزار را ترکیب می‌کند تا دوستان، خانواده و همکاران را قادر به حس کنار هم بودن کند، حتی زمانی که در شهرها (یا کشورها) متفاوت هستند.

تصور کنید از طریق یک پنجره جادویی نگاه می‌کنید و از طریق آن پنجره، فرد دیگری را به اندازه طبیعی و  سه بعدی می‌بینید. شما می‌توانید به طور طبیعی صحبت کنید، حرکت کنید و با چشمان تماس برقرار کنید.

برای امکان‌سنجی این تجربه، ما از تحقیقات در زمینه بینایی ماشین، یادگیری ماشین، صدای فضایی و فشرده‌سازی زمان واقعی استفاده می‌کنیم. همچنین، ما یک سیستم نمایش فیلد نوری نوآورانه توسعه داده‌ایم که حس حجم و عمق را ایجاد می‌کند و بدون نیاز به عینک یا هدست اضافی قابل تجربه است.

تأثیر این امر حس می‌شود که یک فرد دقیقاً روبروی شما نشسته است، مثل اینکه واقعاً در کنار شماست.

برخی از پیشرفت‌های کلیدی شامل تصویربرداری سه‌بعدی، فشرده‌سازی زمان واقعی و یک نمایش سه‌بعدی هستند.

یکی از اموری که بیشتر از همه به آن افتخار می‌کنیم این است که همان‌لحظه‌ای که شما می‌نشینید و صحبت کردن را شروع می‌کنید، فناوری به پس‌زمینه می‌روند و می‌توانید بر روی مهم‌ترین موضوع تمرکز کنید: شخص در برابر شما.

پروژه Starline در حال حاضر فقط در چند دفتر ما در دسترس است و به سخت‌افزار ساخته شده به‌صورت سفارشی و تجهیزات بسیار ویژه احتیاج دارد. ما معتقدیم که اینجاست که فناوری ارتباطات شخص به شخص می‌تواند بروید و باید بروید و به مرور زمان، هدف ما این است که این فناوری را قابل دسترسی و قابل پرداخت‌تر کنیم، از جمله اینکه برخی از این پیشرفت‌های فنی را به مجموعه محصولات ارتباطی خود اضافه کنیم.

برای شروع این سفر، ما هزاران ساعت را برای آزمایش پروژه Starline در Google صرف کرده‌ایم و همکاران را بین منطقه خلیج، نیویورک و سیاتل به هم متصل کرده‌ایم. همچنین، ما با شرکای نخبه شرکتی در زمینه‌های بهداشت و رسانه، نمایش‌های آزمایشی را برگزار کرده‌ایم تا بازخورد اولیه درباره فناوری و کاربردهای آن دریافت کنیم. ما برنامه‌ریزی برای آزمایش پروژه با شرکای شرکتی در انتهای امسال داریم.

ما واقعاً از پیشرفت‌هایی که در پروژه Starline داریم و قابلیت فناوری برای حل مسئله مهم میل به همبستگی با یک شخصی داریم، حتی زمانی که به صورت فیزیکی نمی‌توانید با او باشید، بسیار هیجان‌زده‌ایم. ما به اشتراک گذاری بیشتر در انتهای امسال نیز نگاهی می‌اندازیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو