مصرف ماینوکسیدیل ۵ درصد برای مو و ریش

مصرف ماینوکسیدیل برای مو و ریش

ماینوکسیدیل قدیمی ترین نوع داروی روگاین است که پس از گذشت سالها محبوبیت خود را حفظ نموده است. ماینوکسیدیل برای تقویت و جلوگیری از ریزش موهای سر و صورت مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو به صورت خوراکی و موضعی به صورت 10%، 5% و 2% وجود دارد که پزشکان متخصص با در نظر گرفتن شرایط هر فرد درصد مناسب آن را تجویز می نمایند. سازمان غذا و دارو (FDA) تاثیر این دارو بر روی سر را مورد آزمایش قرار داده و تایید نموده است. با این حال برخی افراد برای تقویت ریش و سبیل از آن استفاده کرده اند و نتایج خوبی گزارش شده است. امروز در آلامتو طریقه مصرف ماینوکسیدیل ۵ درصد برای مو و ریش را تهیه و تنظیم نموده ایم. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: خواص گیاه خرگوشک برای پوست و مو، ریش و ابرو

طریقه مصرف ماینوکسیدیل ۵ درصد برای مو و ریش چگونه است؟

استفاده از ماینوکسیدیل 5% برای مو و ریش مورد توجه بسیاری از افرادی است که با ریزش مو در این نواحی دست و پنجه نرم می کنند. برای تقویت موی سر و ریش سبیل با ماینوکسیدیل 5% ابتدا صورت خود را بشویید. با یک حوله تمیز خشک نمایید. سپس دستکش بپوشید و نوک انگشتان خود را به محلول ماینوکسیدیل اغشته نمایید. سپس نواحی مورد نظر را ماساژ دهید. لازم به ذکر است که از دیگر نواحی صورت مراقبت نمایید تا به محلول آغشته نکردند. حدودا یک ساعت زمان می برد محلول به خوبی جذب پوست شود. بهتر است این کار را صبح و شب انجام شود.

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای ریش و سبیل

ماینوکسیدیل برای ریش و سبیل نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از آن ریش و سبیل و محاسن به شکل بهتری تغذیه می شوند. این امر رشد بهتر و موثر آنها را در پی دارد. محلول ماینوکسیدیل رگ خونی نواحی استفاده شده را باز می کند و به این ترتیب جریان خون بهتر صورت می پذیرد. ولیکن بهتر است بدانید که ممکن است در روزهای اول استفاده از این محلول ممکن است شاهد ریزش ریش و سبیل خود باشید. البته جای نگرانی نیست و این مشکل موقتی است. استفاده از محلول را ادامه دهید و منتظر نتایج آن باشید. براین منظور رعایت نکاتی که در ذیل آمده است ضروری می باشد.

  1. برای ریش سبیل از ماینوکسیدیل 5% استفاده نمایید.
  2. در هر دوز مقدار کمی از محلول را به ریش و سبیل خود بمالید.
  3. بهتر است روزانه دو مرتبه و تا شانزده هفته درمان را ادامه دهید.
همچنین بخوانید: طرز تهیه اسپری رزماری برای مو و خواص آن برای رشد، تقویت و ریزش مو

طریقه مصرف ماینوکسیدیل برای ریش و سبیل

ماینوکسیدیل برای چه افرادی مناسب است؟

کلیه افرادی که فولیکول های مو آنها آسیب ندیده است. ولیکن به هر دلیلی که ممکن است ناشی از ضعف فولیکول های مو باشد؛ رشد مو و ریش و سبیل آنها متوقف شده است. می توانند از محلول ماینوکسیدیل برای رفع آن استفاده نمایند. همچنین شایان ذکر است؛  محلول ماینوکسیدیل برای افرادی که پیاز مو فعال دارند موثر واقع می گردد. در غیر این صورت استفاده از این محلول هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

مزایای استفاده از ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل به عنوان یک لوسیون تقویت کننده مو مورد تایید سازمان غذا و دارو (FDA) است. این لوسیون رگ های خونی را منبسط و جریان خون را در نواحی مورد نظر افزایش می دهد. لوسیون ماینوکسیدیل قادر است مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را مستقیما به فولیکول های مو برساند. علاوه بر آن این محلول دارای مزایای دیگری است که در ذیل به آنها اشاره ای خواهیم داشت:

  1. فولیکول های مو را تقویت و موجب تولید دوباره مو می شود.
  2. ریزش مو را متوقف می کند.
  3. ساقه موها را تقویت و ضخیم می کند.
  4. گردش خون را در تمام رگ های خونی افزایش می دهد.

مصرف ماینوکسیدیل برای چه افرادی ممنوع است؟

  • مصرف ماینوکسیدیل برای زنان باردار و شیرده ممنوع می باشد.
  • مردان و زنان بالاتر از 65 سال و همچنین افرادی که دارای سن کمتر از 18 سال هستند.
  • افراد دیابتی و کلیه افرادی که مبتلا به بیماری هایی هستند که موجب تشکیل زخم بر روی پوست می شود.
همچنین بخوانید: فواید سیاه دانه برای موی سر و موهای سفید و نحوه استفاده از روغن سیاه دانه

محلول ماینوکسیدیل

روش نگهداری از ماینوکسیدیل

  • محلول ماینوکسیدیل را دور از نور، رطوبت و حرارت نگهداری نمایید.
  • پس از هر بار استفاده درب محلول را محکم ببندید و دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  • به ناریخ تولید و انقضای محلول دقت نمایید. به هیچ عنوان از محلول ماینوکسیدیل که تاریخ انقضای آن فرا رسیده است؛ استفاده نمایید.