مقامات ژاپن یک تابلوی نقاشی ربوده شده را به لهستان بازگرداندند

منبع: همگردی

3

1402/3/13

21:07


ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، مقامات ژاپن یک تابلوی نقاشی ربوده شده را به لهستان بازگرداندند.

یک تابلو نقاشی قرن شانزدهمی که توسط نازی ها در جریان جنگ جهانی دوم غارت شده بود، از ژاپن به لهستان بازگردانده شد.

این اثر هنری باروک که «مریم مقدس و کودک» نام دارد به هنرمند ایتالیایی به نام «آلساندرو تورچی» منسوب است. مقام های لهستان این نقاشی را سال گذشته در یکی از حراجی های توکیو شناسایی کردند و این اثر هنری پیش از آنکه به فروش برسد از حراجی حذف شد. مالک این تابلو نقاشی که ناشناس باقی مانده است، توافق کرده که بی قید و شرط این اثر هنری را به لهستان بازگرداند.

این تابلو نقاشی در جریان مراسمی که در سی و یکم می در سفارت لهستان در پایتخت ژاپن برگزار شد به مقام های لهستان تحویل داده شد. اثر مذکور جدیدترین مورد از حدود 600 اثر هنری است که توسط نازی ها غارت شده است و در جریان تلاش های مقام های لهستان به این کشور بازگردانده شده است. این تابلو نقاشی نخستین موردی است که از ژاپن به لهستان تحویل داده می شود.

براساس تحقیقاتی که درباره تاریخچه این نقاشی اثر «تورچی» انجام شده است، مشخص شد که این نقاشی در طول جنگ از کاخی واقع در پژوورسک خارج شده و به آلمان منتقل شده است.

از قرار معلوم این تابلو نقاشی در فهرست 521 مورد از ارزشمندترین آثار هنری نازی ها قرار داشت که در فاصله 1939 تا 1945 و در طول اشغال این لهستان غارت شده است.

نخستین شواهد درباره تاریخچه تابلو نقاشی «مریم مقدس و کودک» به کاخ «Henryk Lubomirski» واقع در «پژوورسک» می رسد. یکی دیگر از مالکان پیشین این نقاشی نیز یک اشراف زاده لهستانی بود که این اثر هنری را در یکی از سفرهاش به ایتالیا در فاصله 1772 تا 1797 خریداری کرده بود.

این تابلو نقاشی بزودی در یکی از موزه های لهستان به نمایش گذاشته خواهد شد.

مقامات ژاپن یک تابلوی نقاشی ربوده شده را به لهستان بازگرداندند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو