راه‌اندازی آزمایشگاه خدمات هوش مصنوعی در ایران کلید خورد

منبع: تکراتو

3

1402/3/13

22:03


آزمایشگاه خدمات هوش مصنوعی در ایران در شرف راه‌اندازی است. هوش مصنوعی با سرعت زیادی در جهان در حال پیشرفت است.

راه‌اندازی آزمایشگاه خدمات هوش مصنوعی در ایران کلید خورد

آزمایشگاه خدمات هوش مصنوعی در ایران در شرف راه‌اندازی است. هوش مصنوعی با سرعت زیادی در جهان در حال پیشرفت است.

راه‌اندازی آزمایشگاه خدمات هوش مصنوعی در ایران کلید خورد. دراین‌خصوص محمد رضوی‌زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، عنوان کرد که برای راه‌اندازی این آزمایشگاه باید اطمینان حاصل کنیم که چه تجهیزات و سرویس‌هایی باید در آن ارائه شود و با این وجود احتمالاً این آزمایشگاه پیشرفته تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پیشرفت هوش مصنوعی بیش از هرچیز جایگاه‌های شغلی زنان را تهدید می‌کند!

آزمایشگاه خدمات هوش مصنوعی در ایران راه‌اندازی می‌شود

آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی در مرحله طراحی است و رونمایی و راه‌اندازی آن تا پایان سال جاری در پژوهشگاه ارتباطات انجام می‌شود. محمد رضوی‌زاده، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی آزمایشگاه ارزیابی هوش مصنوعی گفت:

در حال حاضر طراحی آزمایشگاه یعنی اینکه چه محصولات و چه سرویس‌هایی را در کشور باید ارزیابی کنیم و چه تجهیزاتی نیاز است، در حال انجام است و چون یکی از ابزارهای این آزمایشگاه دیتا است در حال حاضر در فاز طراحی آن هستیم.

آزمایشگاه خدمات هوش مصنوعی در ایران راه‌اندازی می‌شود

وی با بیان اینکه همه کارهای پژوهشگاه در قالب یک پروژه پژوهشی انجام می‌شود (مانند HPC که یک پروژه‌ای است که با کمک بخش خصوصی استارت آن خورده و در حال طراحی است)، افزود: «در زمینه آزمایشگاهی نیز یک پروژه‌ای است که شروع شده و از توانمندی داخلی استفاده می‌کنیم، تیم آن تشکیل و پروژه آغاز شده است.» رضوی‌زاده در ادامه به زمان راه‌اندازی و رونمایی از آزمایشگاه خدمات هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت:

آزمایشگاه ارزیابی خدمات هوش مصنوعی در مرحله طراحی است و رونمایی و راه‌اندازی آن تا پایان سال جاری انجام می‌شود.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: «در بخش ICT، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات متولی اصلی هوش مصنوعی است و همچنان تلاش می‌کنیم تا با بخش‌های مرتبط با این حوزه تعامل بگیریم و بتوانیم کاربردهای حوزه ICT را به سمتی سوق دهیم که برای کشور مفید باشد.»

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ راه‌اندازی آزمایشگاه خدمات هوش مصنوعی در ایران چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو