تراشه اختصاصی آنر در راه است

منبع: ترنجی

3

1402/3/13

22:19


همانطور که به یاد دارید، برند Honor قبلا زیرمجموعه هواوی بود. این برند زیرمجموعه جدیدی را راه‌اندازی کرده که به طراحی تراشه اختصاص دارد. به این ترتیب باید گفت که تراشه اختصاصی آنر در راه است.

تراشه اختصاصی آنر در راه است

همانطور که به یاد دارید، برند Honor قبلا زیرمجموعه هواوی بود. این برند زیرمجموعه جدیدی را راه‌اندازی کرده که به طراحی تراشه اختصاص دارد. به این ترتیب باید گفت که تراشه اختصاصی آنر در راه است.

تراشه اختصاصی آنر

تصمیم شرکت‌های فناوری درباره توسعه تراشه اختصاصی تا حدود زیادی ضدونقیض است. مثلا Oppo به تازگی بخش توسعه تراشه اختصاصی خود را تعطیل و بسیاری از کارمندان خود را اخراج کرد.

در همین حال آنر یک زیرمجموعه جدید به نام Shanghai Honor Intelligent Technology Development Co را با سرمایه ثبت شده ۱۰۰ میلیون یوان (معادل ۱۴ میلیون دلار) تاسیس کرده است.

تراشه مدیاتک

تمرکز اصلی واحد جدید شامل طراحی تراشه، فروش، خدمات مرتبط و توسعه نرم افزار کاربردی هوش مصنوعی (AI) است. آنر اعلام کرد که این زیرمجموعه یکی از پنج مرکز تحقیقاتی آن در چین خواهد بود که تاکید ویژه‌ای بر نرم‌افزار، الگوریتم‌های گرافیکی، ارتباطات و عکاسی دارد. سایر مراکز تحقیقاتی در پکن، شنژن، شیان و نانجینگ قرار دارند.

اگرچه آنر به صراحت تایید نکرده است که آیا توسعه تراشه بخشی از فعالیت‌های شرکت تابعه خواهد بود یا خیر، این اقدام توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده است، به ویژه پس از تصمیم اوپو برای انحلال تیم طراحی تراشه و اخراج کردن هزاران مهندس.

اوپو این تصمیم را به عدم قطعیت در اقتصاد جهانی و بازار گوشی‌های هوشمند نسبت داد، اما گمانه‌زنی‌هایی درباره عوامل غیرمالی، از جمله تنش‌های ژئوپلیتیکی آمریکا و چین، وجود دارد.

در مقابل، شیائومی یکی دیگر از برندهای چینی بزرگ گوشی‌های هوشمند، اخیرا تعهد خود را به توسعه تراشه تأیید کرد و آن را عنصری حیاتی در تجارت اصلی خود دانست که نیاز به سرمایه‌گذاری بلندمدت دارد.

مدیر عامل آنر، ژائو مینگ؛ اعلام کرده است که استراتژی تراشه این شرکت بر اساس نیازهای خاص تعیین خواهد شد. وی تاکید کرد که تصمیم برای پیگیری توسعه داخلی یا همکاری با شرکای خارجی به نیازهای محصولات آنها بستگی دارد.

همکاری آنر با کوالکام و مدیاتک برای تراشه‌های پیشرفته‌تر

دو ماه پیش بود که Honor اولین تراشه ارتباطی فرکانس رادیویی خود را با نام Honor C1 معرفی کرد که برای تقویت سیگنال‌های 5G طراحی شده است. با این حال، این شرکت اذعان می‌کند که برای طراحی‌های پیچیده‌تر سیستم روی تراشه، همکاری با تامین‌کنندگان معتبری مانند Qualcomm و MediaTek ضروری است.

آنر که در سال ۲۰۱۳ توسط هواوی تأسیس شد، به سرعت به عنوان یکی از برندهای پیشرو گوشی های هوشمند در چین محبوبیت پیدا کرد. این شرکت حضور خود را به 20 بازار بین المللی در سراسر آسیای جنوب شرقی، اروپا، خاورمیانه و آمریکای لاتین گسترش داده است. در نوامبر 2020، آنر به عنوان یک اقدام استراتژیک برای فرار از تحریم های تجاری ایالات متحده که بر هواوی تأثیر گذاشته است، به کنسرسیومی به رهبری دولت شنژن، شهر اصلی آن فروخته شد.

علیرغم کاهش ۱۴ درصدی مجموع فروش گوشی های هوشمند در چین به دلیل رکود اقتصادی، آنر موفق شد فروش خود را ۳۰ درصد افزایش دهد و به 52.2 میلیون دستگاه در سال گذشته برسد. در نتیجه، سهم بازار آن از 12 درصد به 18 درصد افزایش یافت.

نظر شما چیست؟ آیا برندها باید تراشه اختصاصی خود را توسعه دهند؟

نظرات


تصویری


ویدئو