انواع روش های زدن رژ لب و نکات طلایی که باید بدانید

انواع روش های زدن رژ لب و نکات طلایی که باید بدانید


منبع: آرگا

6

1402/3/14

00:41


زدن رژ از قسمت های جالب و محبوب آرایش یا میکاپ محسوب می شود. شاید این کار ساده به نظر برسد ولی دارای نکاتی است که با دانستن آن ها می توانید میکاپ لب زیباتری داشته باشید. این مطلب به انواع روش زدن رژ اشاره دارد.

یکی از بخش های مهم میکاپ چه برای آرایش روزانه و چه برای حضور در مهمانی آرایش لب است. با دانستن روش درست رژ زدن و استفاده از مداد لب می توانید زیبایی چهره خود را دو چندان نمایید. در ادامه مطلب با نکات مهمی در راستای انواع روش زدن رژ آشنا می شوید.

آشنایی با  انواع روش زدن رژ و نکات مهم این کار

همانطور که می دانید رژ زدن یکی از قسمت های جالب و محبوب هر آرایشی محسوب می شود. بیشتر خانم ها با روش زدن رژ آشنایی دارند ولی توصیه می شود مطلب پیش رو را نیز مطالعه تا نکات مهمی را در راستای انواع روش رژ زدن فرا گرفته و بتوانند حرفه ای تر این کار را انجام بدهند.

به عبارتی ممکن است رژ زدن لب ساده به نظر برسد ولی دارای نکاتی است که می تواند به زیباتر شدن میکاپ لب کمک شایانی نماید. این که چطور نسبت به فرم چهره، به آرایش لب بپردازیم تا میکاپ زیباتری داشته باشیم، اهمیت دارد. به بیان دیگر نخستین کار برای میکاپ لب این است که فرم لب های خود را تشخیص داده و بعد آرایش لب مناسب با آن را اجرا کنید.

دانستن روش درست رژ زدن لب بویژه برای خانم هایی که دارای لب های کوچک یا باریک هستند، بسیار کمک کننده خواهد بود. با این حال آرایش رژ لب می تواند میکاپ متفاوتی داشته باشد تا چهره شما جذاب تر دیده شود. شاید هم طرفدار آرایش لبی هستید که پرتر و برجسته تر نشان داده شود.

جالب است بدانید تنها با یادگیری روش زدن رژ، حالت لب و حتی چهره را به راحتی می توان تغییر داد. زیباتر دیده شدن لب ها بعد از رژ زدن یک ادعا نبوده می توانید تنها با فراگیری انواع روش زدن رژ میکاپ های کامل و زیبایی داشته باشید. برجسته نمودن لب با آرایش، یک روش متداول در میکاپ افرادی است که لب های باریک و کوچک دارند.

زیبایی لب های قلوه ای با سایر انواع مدل لب قابل قیاس نبوده و اگر لب ها به درستی آرایش شوند، می توان چهره جذاب تری داشت. خوشبختانه بدون نیاز به جراحی پلاستیک و تزریق می توان به کمک چند ابزار آرایشی و تکنیک درست میکاپ لب های برجسته و جذابی ایجاد کرد.

برای این کار به یک رنگ رژ مناسب لب و یک مداد لب هم رنگ با رژ لب نیاز است. و البته دانستن روش رژ زدن از همه مهمتر است. در ادامه با انواع روش رژ زدن و نکاتی مهم در این باره آشنا می شوید.

دقت به فرم لب ها

پیش از پرداختن به انواع روش رژ زدن قابل ذکر است در نگاه اول تصور بر این است که مدل رژ زدن لب برای همه یکسان است. در حالی که باید با توجه به اندازه، فرم لب و چهره به آرایش لب اقدام کرد. چرا که ممکن است با آرایش نادرست و صرفا کشیدن رژ لب ساده ای، لب های شما زیبایی اولیه اش را هم از دست بدهد.

یا آرایش لب به اندازه ای دارای اشتباه باشد که سن تان را بیشتر نشان بدهد. از این رو مدل و روش کشیدن رژ لب را بر اساس فرم لب و چهره خود انتخاب نمایید.

استفاده از خط لب در آرایش لب ها

کشیدن خط لب حرفه ای یکی از مراحل اصلی آرایش لب محسوب می شود. می توانید با یادگیری روش صحیح خط لب کشیدن، به زیبایی لب های خود اضافه کنید. نواقص لب را پنهان و آن را حجم بدهید. حتی در صورت داشتن لب های درشت می توانید با یادگیری خط لب گوشتی در آن تعادل برقرار نموده و متناسبتر نمایید.

برای انجام این کار ابتدا یک علامت ضربدر وسط بخش قلبی لب بالایی رسم کنید. سپس روی لب پایین یک خط ترسیم نموده و این خط دقیقا وسط لب پایین باشد. دو نقطه در طرفین لب بالا کشیده و وسط ضربدر بالا هم یک علامت بزنید. نقطه ها را به خط لب وصل کرده و گوشه های لب پایینی را هم با خط لب به خط وسطی که قبلا رسم کرده اید، برسانید. در نهایت از رژ لب مناسب رنگ پوست خود استفاده کنید.

روش زدن رژ جامد

برای یادگیری روش زدن رژ لب جامد به موارد زیر دقت کنید.

۱. از بالم لب یا مرطوب کننده کمک بگیرید:

زدن رژ لب بهتر است با مرطوب کننده لب شروع شود. از ماسک لب مناسب استفاده البته بالم لب هم گزینه عالی است. از بالم لبی استفاده که دارای ماندگاری بالایی بوده و خوب جذب شود. بعد بالم لب را پاک کرده و صبر کنید خشک شود.

۲. به کمک کرم پودر مناسب روی لب را بپوشانید:

برای زدن رژ لب می توانید پیش از رژ زدن کرم پودر مات استفاده کنید. خط لب رنگ پوست را بزنید. رژ لب را روی بخش های کمان دار لب زده و برای راحتی انجام کار از قلم مو یا براش مخصوص زدن رژ لب استفاده کنید. بعد گوشه های بیرونی و پایین لب را رژ زده و در نهایت بقیه لب را با رژ لب مورد نظر پر کنید.

قلم موی کوچکی را برداشته و پودر فیکس روی لب بزنید. سپس مجددا رژ لب زده و توسط کانسیلر نواحی که باید پاک شود، را خوب تمیز کنید. البته با گوش پاک کن هم می توان این کار را انجام داد.

لب های برجسته و حجیم

برای داشتن لب های برجسته و حجیم توصیه می شود به کمک دو سایه مختلف رژ بزنید. اول مثل همیشه رژ لب زده بعد توسط سایه سبک در وسط لب بالایی و پایینی سایه بزنید و خوب پخش نمایید. البته بهتر است قبل از زدن رژ، با یک فرچه لب ها را بی رنگ نموده و زیرسازی انجام بدهید. بعد رژ لب بزنید.

جهت برجسته تر نمودن لب می توان از خط لب نیز کمک گرفت. مداد لب باعث می شود رژ لب بهتر نشان داده شود. کافی است طرحی حدود ۰.۶ سانتی متر در اطراف لبها کشیده و سپس با رژ لب مناسب لب پر کنید. در نهایت مقداری براق کننده روی لب بزنید.

قوانین رژ زدن لب

موارد زیر در آرایش لب قوانینی همیشگی بوده و اگر آرایش لب استاندارد می خواهید بایستی آن ها را رعایت نمایید:

  • لایه برداری لب ها
  • مرطوب نمودن لب ها
  • خودداری از جویدن و کندن پوست لب
  • استفاده از بالم لب و صبر کردن برای جذب آن
  • استفاده از پرایمر لب برای مخفی کردن ترک های آن
  • کشیدن خط لب مطابق با شکل و اندازه لب ها
  • کشیدن رژ لب تنها تا روی خط لب
  • فید کردن خط لب و رژ لب تا رژ لب زشت و مصنوعی دیده نشود.

آرایش لب شاداب

اگر می خواهید در راستای انواع روش زدن رژ لب، بعد از آرایش لب، سایه ای ملایم در لب ها ایجاد شده و لب ها شاداب و جوان دیده شود مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا لب ها را مرطوب نموده که برای این کار از بالم لب یا وازلین کمک بگیرید.
  • بعد خط لب را از طرفین لب به سوی داخل لب پر نمایید.
  • روش زدن رژ لب دخترانه به این نحو است که رژ لب باید دقیقا تا جایی که خط لب کشیده شده، زده شود ولی مرکز لب را مقداری خالی بگذارید.
  • لب ها را روی هم فشرده تا رژ به خوبی پخش گردد، بعد می بینید که رنگ لب در مرکز لب ها کمرنگ تر و در قسمت های کناری تیره تر به نظر می رشد البته خطایی که ایجاد می شود سبب حجیم دیده شدن لب ها می گردد.

نکات آرایش لب کوچک

روش رژ زدن برای لب های کوچک و بزرگ متفاوت می باشد. در ادامه نکات زدن رژ لب زیبا روی لب های کوچک را طی کنید:

  • ابتدا لب ها را لایه برداری نمایید. برای این که لب ها بهترین حالت را داشته باشند اول بایستی سلول های مرده روی پوست لب پاک شود. این کار موجب افزایش جریان خون در لب شده و رنگ بهتری به لب ها می بخشد.
  • از بالم استفاده چرا که رطوبت کافی لب ها تامین می شود و حتی بدون رژ نیز برجسته و پر دیده می شود. حتما به بالم ۵ دقیقه زمان داده تا روی پوست لب تاثیر بگذارد.

روش درست زدن رژ لب

برای این که روش درست زدن انواع رژ لب را فرا بگیرید مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا به لب پرایمر زده و بعد از انجام لایه برداری لب و استفاده از بالم نوبت آن است که ماندگاری رژ لب را افزایش دهید. پرایمر به عنوان زیر ساز عمل کرده و با ایجاد یک لایه یکنواخت روی پوست لب موجب می شود رژ لب ماندگاری بیشتری روی لب داشته باشد. می توانید از پودر جاذب چربی هم استفاده تا خط لب کشیدن ساده تر شود.

در این روش، پس از زدن پرایمر و قبل از کشیدن رژ لب از خط لب استفاده کنید. اگر لب ها کوچک هستند حتما از خط لبی استفاده که موجب کوچک به نظر رسیدن لب نشود و از سویی سن شما را بیشتر نشان ندهد. در حقیقت خط لب بیشتر از رژ لب در آرایش لب کوچک و باریک حائز اهمیت است.

حتما خط لب بایستی نرم و روان باشد. خط لب کشیدن را از گوشه های بیرونی شروع و آن را صاف به سمت قسمت بالایی خط لب برسانید. حتما بعد از کشیدن رژ روی لب آن را با خط لب ادغام کنید تا لب های کوچک شما متفاوت دیده شود. اگر رژ لب فقط یک یا دو درجه روشن تر از خط لب باشد، می تواند سایه ای متعادل ایجاد و اطراف لب بالا و پایین حجیم تر به نظر برسد.

برای ایجاد لب برجسته و جذاب می توانید از سایه زدن کمک بگیرید. خط لب و سایه ای تیره تر از رژ برداشته و برای کشیدن طرح اولیه از خط لب استفاده نمایید. بعد آن را با رژ لب کامل کنید. زدن سایه روشن سبب شده رژ لب جذاب تر و چشمگیر تر دیده شود. در نهایت براق کننده هم بزنید.

برای آرایش لب غنچه ای طرح کلی را در بخش وسط لب لیجاد و گوشه های لب را رها کنید. استفاده از رژ قرمز رنگ برای پر کردن طرح لب غنچه ای بسیار مناسب است. خط لب سبکی برداشته و توسط آن سایه معکوس ایجاد کنید. اول طرح کلی لب را کشیده بعد با خط لب تیره سایه معکوس زده و در نهایت رژ لب بزنید و طرح را پر نمایید.

ترفندهای زدن رژ لب

در این بخش با ترفندها و نکاتی در راستای انواع روش زدن رژ لب آشنا می شوید.

  • اگر لب ها خشک باشد توصیه می شود از رژ لب مات استفاده نشود. و به جای آن از رژ لب های حاوی مرطوب کننده استفاده تا لب ها اندکی حالت پیدا کند.
  • اگر لب ها باریک است از زدن رژ لب تیره خودداری شود. زدن این رژ لب ها سبب کوچک و کم حجم تر شدن لب می شود.
  • می توانید از کانسیلر برای شکل دهی به لب ها استفاده کنید. براق کننده لب هم می تواند جلوه عالی به لب ببخشد.
  • مطمئن شوید که روی دندان ها هیچ ردی از رژ لب باقی نمی ماند.
  • سعی کنید از رژ لب مناسب پوست خود استفاده کنید. اگر پوست شما سفید است توصیه می شود رژ لب صورتی و هلویی استفاده کنید. البته برای پوست های روشن می توان رنگ های متنوعی استفاده کرد ولی این رژ لب ها با جلوه ای طبیعی تر و لایت تر زیبایی شما را دو چندان می کنند.
  • برای پوست های تیره پیشنهاد می شود از رژ لب های قرمز با تناژ نارنجی، رژ لب بنفش، جگری، و رژ لب صورتی با تناز کرم استفاده شود.

ترفندهای زدن رژ لب قرمز در میکاپ لب ها

همانطور که می دانید رژ لب قرمز از محبوب ترین رنگ های رژ لب محسوب می شود. اگر از طرفداران این رژ لب هستید در ادامه ترفندها و نکات مهم زدن رژ لب قرمز ارائه می شود.

اول اطراف لب یک خط بکشید، کمی بالم لب، نرم کننده یا لایه بردار روی لب ها اعمال کنید. بعد با تیره ترین رنگ مداد لب سعی کنید لب را اصلاح نموده و به فرم مدنظر درآورید. می توانید برای این کار از مداد لب شکلاتی رنگ کمک بگیرید. بعد با رژ لب آجری- قرمز از نوع مدادی لب را به خوبی قرمز کنید.

مرکز لب و گوشه لب را به صورت کامل و با دقت قرمز کنید. سپس رژ لب قرمزی با رنگ روشن تر برداشته و از بخش مرکزی لب شروع به قرمز کردن کنید. دقت کنید خیلی به خطی که قبلا ترسیم نموده اید نزدیک نشود. حالا نوبت به سایه روشن می رسد. با قلم مخصوص زدن رژ لب مقداری سفید کننده یا برق لب برداشته و مرکز لب اعمال کنید.

این کار سبب برجستگی بیشتر لب ها شده و نگاه ها را به مرکز لب شما متمرکز می نماید. در نهایت مقداری برق لب طبیعی استفاده تا رطوبت و تازگی در لب ها ایجاد شده و برجسته تر دیده شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو