فیلم بدون قرار قبلی ؛ تیزر، داستان، بازیگران و بررسی

فیلم بدون قرار قبلی ؛ تیزر، داستان، بازیگران و بررسی


منبع: پلازا

3

1402/3/14

00:43


فیلم بدون قرار قبلی ؛ تیزر، داستان، بازیگران و بررسی

فیلم بدون قرار قبلی اثری ساخته بهروز شعیبی و محصول سال 1400 است. این فیلم در بهار 1401 به اکران عمومی رسید. با معرفی و بررسی فیلم سینمایی بدون قرار قبلی همراه ما باشید.

فیلم بدون قرار قبلی درامی ایرانی محصول سال 1400 به کارگردانی بهروز شعیبی و نویسندگی فرهاد توحیدی و مهدی تراب بیگی است. تهیه کننده این فیلم نیز محمود بابایی است. جالب است بدانید که فیلمنامه فیلم سینمایی بدون قرار قبلی با الهام از یکی از داستان‌های مصطفی مستور، نویسنده و مترجم ایرانی، نوشته شده است. داستان این عنوان درباره دختری است که پس از سال‌ها به دلیل فوت پدرش به ایران برمی‌گردد. با معرفی کامل و بررسی اخبار فیلم بدون قرار قبلی همراه پلازا باشید.

در ویدیوی زیر می‌توانید تیزر فیلم بدون قرار قبلی را تماشا کنید تا با فضای آن بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم بدون قرار قبلی

فیلم بدون قرار قبلی برای اولین بار در تاریخ 18 بهمن 1400 در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. اکران عمومی این فیلم نیز در تاریخ 18 خرداد 1401 صورت گرفت. مدت زمان فیلم بدون قرار قبلی نیز 120 دقیقه است. این اثر در مدت زمان اکرانش موفق شد بیش از 3 میلیارد و دویست میلیون تومان فروش داشته باشد.

بررسی فیلم بدون قرار قبلی

داستان فیلم بدون قرار قبلی

خلاصه فیلم بدون قرار قبلی از این قرار است که شخصیت اصلی فیلم دختری به نام یاسمن است که بعد از سال‌ها به خاطر مرگ پدرش به ایران برمی‌گردد. پسر یاسمن مبتلا به اوتیسم است و همین موضوع نیز این سفر را برای او سخت کرده است. یاسمن پدرش را خوب نمی‌شناخته و از میراثی که برای او باقی گذاشته، حسابی غافلگیر و متعجب شده است…

بازیگران فیلم سینمایی بدون قرار قبلی

در ادامه مروری بر اسامی بازیگران بدون قرار قبلی و بیوگرافی آن‌ها خواهیم داشت.

پگاه آهنگرانی در نقش یاسمن

بازیگران سینمایی فیلم بدون قرار قبلی

پگاه آهنگرانی بازیگر ایرانی متولد 2 مرداد 1363 در شهر اراک است. او فرزند منیژه حکمت و جمشید آهنگرانی است که هر دو از کارگردانان ایرانی محسوب می‌شوند. وی در 6 سالگی و با فیلم گربه آوازخوان برای اولین بار جلوی دروبین رفت و سپس با بازی در فیلم دختری با کفش‌های کتانی در 15 سالگی درخشید.

برخی از دیگر آثار پگاه آهنگرانی عبارتند از زندان زنان (1380)، سه زن (1385)، آتش سبز (1386)، ورود آقایان ممنوع (1389)، دربند (1391)، مادر قلب اتمی (1393)، هفت ماهگی (1394)، سارا و آیدا (1395)، گیسوم (1398)، بندر بند (1399) و برای مرجان (1399).

مصطفی زمانی در نقش مهندس

بازیگران فیلم بدون قرار قبلی

مصطفی زمانی بازیگر ایرانی متولد 30 خرداد 1361 در گیلان است. این هنرپیشه با بازی در نقش یوسف پیامبر در سریالی به همین نام وارد عرصه بازیگری شد و به شهرت رسید. برخی از دیگر آثار مصطفی زمانی عبارتند از سریال‌های شهرزاد (1394-1396)، نهنگ آبی (1397)، کرگدن (1398) و فیلم‌های آل (1388)، قصه پریا (1389)، جیب بر خیابان جنوبی (1390)، خط ویژه (1392)، یک روز بخصوص (1394)، لابی (1395)، روز ششم (1399) و فیلم بدون قرار قبلی (1400).

الهام کردا در نقش دخترخاله یاسمن

بازیگران فیلم سینمایی بدون قرار قبلی

الهام کردا بازیگر و کارگردان تئاتر متولد 17 آذر 1357 در تهران است. وی لیسانس طراحی صحنه دارد و از سال 1380 وارد تئاتر شده است. برخی از آثار این هنرپیشه عبارتند از سریال‌های با من بمان (1380)، حیرانی (1391)، مهرآباد (1392)، تعبیر وارونه یک رویا (1394) و فیلم‌های برف روی کاج‌ها (1390)، حوض نقاشی (1391)، ملبورن (1392)، رگ خواب (1394)، آندرانیک (1396)، سرکوب (1397) و بدون قرار قبلی (1400).

صابر ابر در نقش وکیل

بازیگران فیلم سینمایی بدون قرار قبلی

صابر ابر از دیگر هنرپیشه‌های بدون قرار قبلی و متولد 18 خرداد 1363 است. او بازیگری را از سال 1384 آغاز کرده و طی این سال‌ها در آثار متعددی به ایفای نقش پرداخته و جوایز مختلفی نیز کسب کرده است. ابر برای ایفای نقش در فیلم درباره الی نامزدی جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و برای بازی در فیلم دایره زنگی نامزدی جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را در جشنواره فیلم فجر به دست آورد. برخی از آثار برجسته کارنامه هنری صابر ابر عبارتند از فیلم هیچ محصول 1388، فیلم انتهای خیابان هشتم محصول 1389، برف روی کاج‌ها محصول 1390، گس محصول 1391، رخ دیوانه محصول 1393، قندون جهیزیه محصول 1393، بی رویا محصول 1400 و کت چرمی محصول 1401.

سایر بازیگران بدون قرار قبلی عبارتند از:

  • امین میری در نقش همسر دخترخاله
  • محمد کیانی در نقش مسئول موقوفه
  • عرفان ابراهیمی در نقش نابرادری یاسمن
  • رضا صابری در نقش همسایه پروژه ساختمانی
  • حامی ترابی در نقش الکس پسر یاسمن
  • اریسا بیگی در نقش شیدا
  • حسنا ذاکری در نقش شیرین
  • بهروز شعیبی در نقش خادم حرم
  • محمد یارمطاقلو

عوامل فیلم بدون قرار قبلی

در ادامه می‌توانید با کارگردان فیلم ایرانی بدون قرار قبلی بیشتر آشنا شوید و نگاهی به فهرست سایر عوامل این فیلم بیندازید.

بهروز شعیبی (کارگردان)

کارگردان فیلم ایرانی بدون قرار قبلی

بهروز شعیبی بازیگر و کارگردان ایرانی متولد 25 شهریور 1359 در مشهد است. این فیلمساز برای کارگردانی فیلم دهلیز برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر شده است. وی تا کنون آثاری چون فیلم‌های باغ آلوچه (1384)، سیانور (1394)، دارکوب (1396)، روز بلوا (1398)، بدون قرار قبلی (1400) و سریال‌های پرده نشین (1393) و گلشیفته (1396) را کارگردانی کرده است.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از:

  • تهیه کننده: محمود بابایی
  • نویسندگان: فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی
  • موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست
  • فیلمبردار: محمد حدادی
  • تدوینگر: عطا مهراد
  • مدیر پروژه: علیرضا رضاداد
  • مجری طرح: محمدحسین انصاری
  • مشاور پروژه: بهزاد هاشمی
  • مدیر تولید: امیر نشاط
  • عکاس: امید صالحی
  • مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور
  • طراح صحنه: کیوان مقدم
  • طراح لباس: هدی میرزائی
  • طراح چهره‌پردازی: فاطمه کمالی و زهرا کمالی
  • جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک
  • جلوه‌های ویژه کامپیوتری: میلاد فرج الهی

جوایز و افتخارات فیلم سینمایی بدون قرار قبلی

در جدول زیر می‌توانید فهرست جوایز و افتخارات فیلم آخر بهروز شعیبی را مشاهده کنید.

جشنواره/مراسمبخشنامزدنتیجه
چهلمین دوره جشنواره فیلم فجربهترین صدابرداریعباس رستگارپورنامزد شده
چهلمین دوره جشنواره فیلم فجربهترین صداگذاریعلیرضا علویانبرنده
چهلمین دوره جشنواره فیلم فجربهترین فیلمبرداریمحمد حدادینامزد شده
چهلمین دوره جشنواره فیلم فجربهترین فیلمنامهفرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگینامزد شده
چهلمین دوره جشنواره فیلم فجربهترین کارگردانیبهروز شعیبینامزد شده
چهلمین دوره جشنواره فیلم فجرسیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملیبهروز شعیبی و محمود باباییبرنده

نقد فیلم بدون قرار قبلی

در ادامه می‌توانید برخی از نقدهای نوشته شده برای فیلم سینمایی بدون قرار قبلی را بخوانید.

شبنم محمودی شرق:

«شعیبی در کارگردانی عالی است. بازی بازیگران آنقدر حسی و خوب است که نمی‌دانی به کدام توجه کنی. پگاه آهنگرانی در نقش یاسی درخشیده، آن چهره‌ای که در اوایل فیلم هیچ حسی در آن پیدا نیست تا آن سکانس بی‌نظیر درد و دل با دخترخاله‌اش نرگس که تمامی بغض‌های چندساله‌اش را فرو می‌ریزد عالی است. الهام کردا با آن لهجه شیرین مشهدی و چشم‌های کمی درشت‌شده و حرکات اغراق آمیز بدن هم خوب است. بازیگر نقش الکس تصویر کاملی از یک بچه اوتیسمی به نمایش می‌گذارد و صابر ابر در آن نقش کوتاه درخشیده. شاید فقط در این میان مصطفی زمانی است که بازی متوسطی از خود ارائه می‌دهد».

 

علی کریمی:

«مفاهیم کلیشه‌ای مانند، کشف حقیقت در فیلم شعیبی رنگی تازه به‌خود می‌گیرد. نگرانی‌های سطحی مادرِ قصه، با برطرف شدن مشکل اصلی زندگیش، حل می‌شود و فرزند او نیز راه خوب زندگی کردن را پیدا می‌کند. بازی درخشان و البته متفاوت پگاه آهنگرانی در کنار کارگردانی خوبِ بهروز شعیبی، اثری متفاوت را در دوره چهلم جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته است. اثری که مخاطبان خودش را دارد».

نقد فیلم سینمایی بدون قرار قبلی

سام بهشتی:

«بدون قرار قبلی یک فیلم با رویکرد اجتماعی که دغدغه معنوی دارد و در این مسیر سر بلند است و این دغدغه در جهان فیلمساز به یک مساله مهم تبدیل شده است. سه ضلع دارد، ضلع نخست جهان حاکم بر قصه است که قصه‌اش را در یک چارچوب مشخص با شخصیت پردازی منسجم به دور از بیراهه رفتن و دور باطل روایت می‌کند و این امر در این فیلمنامه سخت؛ یک اتفاق بزرگ به لحاظ سینمایی بودن و شکل گیری درام محسوب می‌شود، ضلع دوم این ماجرا جایی شکل می‌گیرد که با یک کارگردانی مواجه هستیم که به پختگی و تکامل رسیده است و مسیر دشواری را برای رسیدن به این سلوک معنوی طی کرده است.

اما ضلع قوی و مقتدر آن انتخاب و از همه مهمتر اعتماد کارگردان به شخصیت اول زن قصه است. پگاه آهنگرانی در بدون قرار قبلی بدون شک حضور مغتنم و شورانگیزی دارد، جدی‌ترین و سخت‌ترین بازی عُمرش را در مقام بازیگر ارائه کرده است و این قابل باور بودنش و نحوه جان بخشیدن به شخصیت است که این فیلم را تماشایی می‌کند».

احسان رحیم زاده:

«فیلمساز با تاکید بر موقعیت الکس تفاوت‌های دو فرهنگ غربی و شرقی را بازنمایی‌ می‌کند. دویدن بچه‌ها در خانه‌های حیاط‌دار، آب‌بازی و آتش‌بازی آنها و اناری که لباس الکس را سرخرنگ می‌کند؛ همه تکه‌هایی از فرهنگ شرقی هستند. یاسی و الکس که سایه پدر را بر سرشان حس نکرده‌اند در شهر مشهد گرمای حضور همه اعضای خانواده در کنار یکدیگر را لمس می‌کنند. خانواده‌ای که اعضایش آدم‌های بی‌شیله و پیله‌ای هستند و زندگی را مثل آن طرف آبی‌ها سخت نمی‌گیرند».

 

حمیدرضا کاظمی پور:

«بدون قرار قبلی قصه جدیدی در سینمای ایران نیست، نه قصه‌اش، نه جنس روایتش و نه نوع زاویه نگاهش، اما فیلمی است که می‌تواند احساس مخاطب خود را تحریک کرده و ارتباطی عاطفی در آن ایجاد کند. فیلم پر است از خرده روایت‌هایی همچون پسربچه کاراکتر اصلی فیلم که از بیماری اتیسم رنج می‌برد و ماجراهایی را با خود به همراه دارد، قصه قبری میراثی در حرم مطهر امام رضا تا ارتباط میان یاسمین با مهندس شایقی با بازی مصطفی زمانی که همگی قرار است در خدمت روایت اصلی داستان فیلم با مضمون «بازگشت» باشند».

کلام آخر

دانلود فیلم سینمایی بدون قرار قبلی

در این مقاله از پلازا با معرفی فیلم بدون قرار قبلی، آخرین فیلم بلند بهروز شعیبی همراه شما بودیم. داستان این فیلم درباره زنی با بازی پگاه آهنگرانی است که بعد از سال‌ها به خاطر فوت پدرش به ایران برمی‌گردد. فیلم سینمایی بدون قرار قبلی در بهار سال 1401 در سینماها اکران شد. آیا شما این فیلم را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره فیلم آخر بهروز شعیبی و داستان آن چیست؟ اگر هنوز این اثر را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تیزر بدون قرار قبلی را ببینید و در صورت تمایل به دانلود فیلم بپردازید. در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات خودتان را با ما و دیگر خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو