طرز تهیه باقلوا پلیسه خوشمزه و ساده مرحله به مرحله

طرز تهیه باقلوا پلیسه خوشمزه و ساده مرحله به مرحله


منبع: نکته چی

5

1402/3/14

09:39


طرز تهیه باقلوا پلیسه باقلوا پلیسه یکی از شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ و ساده است که بافتی سبک و ترد دارد و خیلی …

طرز تهیه باقلوا پلیسه

طرز تهیه باقلوا پلیسه , دستور پخت باقلوا پلیسه

باقلوا پلیسه یکی از شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ و ساده است که بافتی سبک و ترد دارد و خیلی راحت و سریع آماده و درست می‌شود، باقلوا پلیسه را می‌توان با خمیر یوفکا و کمترین مواد در دسترس تهیه کرد و برای پذیرایی و مهمانی از آن استفاده کرد، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا پلیسه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای باقلوا پلیسه
یوفکای باقلوا ۱ بسته
کره ۲۰۰ گرم
روغن مایع ۱ استکان
پسته یا گردوی خرد شده ۱ لیوان معادل ۲۵۰ گرم
سرشیر به مقدار لازم
مواد لازم برای شربت
شکر ۲ و نیم لیوان
آب ۲ و نیم لیوان
لیمو ترش تازه ۱ برش

طرز تهیه باقلوا پلیسه

مرحله اول

ابتدا یوفکا باقلوا را در جهت طولی به دو قسمت برش بزنید و بعد هر برش یوفکا را از دو جهت با دست بگیرید و از ابتدا تا انتهای آن را چین دهید و به شکل پلیسه دربیاورید، سپس در وسط آن به دلخواه خودتان یک قاشق مربا خوری سرشیر بریزید.

مرحله دوم

بعد روی آن مقداری پسته و یا مغز گردوی خرد شده بریزید و سپس کناره‌های خمیر یوفکا را جمع کنید و تا بزنید، طوری که مواد داخل آن بیرون نریزید و بعد طوری که قسمت تا کرده خمیر در زیر قرار بگیرد، آن‌ها را در سینی فر و یا ظرف مناسب بچینید.

مرحله سوم

همه خمیر‌ها را به همین شکل آماده کنید و در ظرف بچینید و بعد مقداری کره را در یک ظرف کوچک بریزید و آن را روی بخار کتری به روش بن ماری ذوب کنید و سپس مقداری روغن با آن مخلوط کنید و هم بزنید تا ترکیب آن‌ها یکدست شود.

مرحله چهارم

سپس مخلوط کره و روغن را روی شیرینی‌ها بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید و بعد در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت تقریبا ۲۰ دقیقه خوب بپزند.

مرحله پنجم

در این فاصله برای درست کردن شربت مقداری آب را در یک ظرف بریزید و بعد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و سپس یک برش لیموی ترش تازه را هم به مایه شربت اضافه کنید تا عطر و طعم آن به خورد مواد برود.

مرحله ششم

سپس ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا مواد به مدت ۱۵ تا ۱۶ دقیقه با هم بجوشند و شربت قوام پیدا کند و غلظت آن زیاد شود، بعد از این که شربت به غلظت مناسب رسید، ظرف آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله هفتم

بعد باقلواها را که خوب پخته و طلایی رنگ شده‌اند از فر بیرون بیاورید و شربت داغ را روی شیرینی‌های داغ بریزید و اجازه دهید تا شربت کاملا به خورد شیرینی‌ها برود و در دمای محیط خنک شوند، سپس آن‌ها را به آرامی از داخل سینی بیرون بیاورید.

مرحله هشتم

بعد باقلواها را در یک ظرف بچینید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خودشان را بگیرند و عطر و طعم شربت کاملا به خورد شیرینی‌ها برود و سپس شیرینی‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و تعدادی باقلوا پلیسه را در ظرف مناسب بچینید.

مرحله نهم

سپس باقلوا پلیسه را با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های مغز گردو، خرده‌های مغز فندق و خلال بادام تزیین کنید و این شیرینی خوش طعم و شیک را به عنوان یک عصرانه سالم یا دسر مناسب و دلچسب همراه با چای برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

نظرات


تصویری


ویدئو