راه‌های سریع برای دسترسی به Sticky Notes در ویندوز 10 و 11

راه‌های سریع برای دسترسی به Sticky Notes در ویندوز 10 و 11


منبع: بیتوته

3

1402/3/14

10:26


وقتی صحبت از برنامه های ویندوز می شود، Sticky Notes به دسته قدیمی اما طلایی تعلق دارد. این برنامه یک ابزار ساده برای ایجاد یادداشت های سریع است که روی دسکتاپ شما باقی می مانند. در نسخه‌های اخیر ویندوز، می‌توان آن را بین دستگاه‌ها و رایانه‌ها همگام‌سازی کرد تا بتوانید از هر کجا به یادداشت‌های خود دسترسی داشته باشید. در این مطلب از بیتوته شما را با نحوه اجرای برنامه Sticky Notes آشنا می کنیم.

راه‌های سریع برای دسترسی به Sticky Notes در ویندوز 10 و 11



نحوه باز کردن Sticky Notes, نحوه استفاده از Sticky Notes در ویندوز, برنامه Sticky Notes در ویندوز

برنامه Sticky Notes در ویندوز

 

نحوه باز کردن Sticky Notes در ویندوز 10 و ویندوز 11

وقتی صحبت از برنامه های ویندوز می شود، Sticky Notes به دسته قدیمی اما طلایی تعلق دارد. این برنامه یک ابزار ساده برای ایجاد یادداشت های سریع است که روی دسکتاپ شما باقی می مانند. در نسخه‌های اخیر ویندوز، می‌توان آن را بین دستگاه‌ها و رایانه‌ها همگام‌سازی کرد تا بتوانید از هر کجا به یادداشت‌های خود دسترسی داشته باشید. در این مطلب از بیتوته شما را با نحوه اجرای برنامه Sticky Notes آشنا می کنیم.

Sticky Notes چیست؟

Sticky Notes یک برنامه داخلی در سیستم عامل ویندوز است که به کاربران اجازه می دهد یادداشت های چسبنده مجازی را روی دسکتاپ خود ایجاد و مدیریت کنند. این اپلیکیشن برای اولین بار در ویندوز ویستا معرفی شد و در نسخه های بعدی ویندوز از جمله ویندوز 7، 8 ، 10 و 11 در دسترس قرار گرفت.  

 

Sticky Notes در ویندوز همچنین برخی از ویژگی های اضافی مانند امکان تغییر رنگ و فونت یادداشت ها و همچنین امکان تغییر اندازه و جابجایی آنها را در دسکتاپ فراهم می کند. کاربران همچنین می توانند از میانبرهای صفحه کلید برای ایجاد یادداشت های جدید، حذف یادداشت ها و حرکت بین آنها استفاده کنند.

 

Sticky Notes در ویندوز همچنین دارای ویژگی همگام‌سازی است که به کاربران اجازه می‌دهد به یادداشت‌های خود در چندین دستگاه دسترسی داشته باشند. به طور کلی، Sticky Notes در ویندوز ابزاری ساده اما مفید برای پیگیری یادآوری‌ها، فهرست‌های کارها و سایر اطلاعات مهم روی دسکتاپ است.

 

نحوه باز کردن Sticky Notes, نحوه استفاده از Sticky Notes در ویندوز, استفاده از Sticky Notes در ویندوز

استفاده از Sticky Notes در ویندوز

 

نحوه اجرای برنامه Sticky Notes

قبل از اینکه بتوانید از آن استفاده کنید، باید بدانید که چگونه آن را باز کنید. در اینجا نحوه اجرای برنامه Sticky Notes در ویندوز 10 و ویندوز 11 آورده شده است:

 

1. نحوه باز کردن Sticky Notes با استفاده از جستجو

جستجو یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای راه‌اندازی برنامه Sticky Notes است.در ویندوز 10 و 11، روی کادر جستجو در نوار وظیفه کلیک کنید یا ضربه بزنید، Sticky Notes را تایپ کنید و Enter را فشار دهید یا روی نتیجه جستجوی Sticky Notes کلیک یا ضربه بزنید. برای آسان‌تر کردن کارها، به محض اتمام تایپ کلمه Sticky ، برنامه باید در بالای نتایج جستجوی شما قرار گیرد.

 

نحوه باز کردن Sticky Notes, نحوه استفاده از Sticky Notes در ویندوز, باز کردن Sticky Notes با کمک جستجوی برنامه

باز کردن Sticky Notes با کمک جستجوی برنامه

 

در سمت راست نتایج جستجوی بازگردانده شده توسط Windows 10 و Windows 11، متوجه میانبرهایی برای گزینه‌های مفید در برنامه Sticky Notes می‌شوید ، مانند  New note, Notes list و Settings . با خیال راحت از آنها برای تسریع در تعامل خود با Sticky Notes استفاده کنید.

 

2. نحوه اجرای Sticky Notes از منوی Start

منوی شروع مکانی برای همه برنامه های ویندوزی است که نصب کرده اید. در ویندوز 10، روی نماد ویندوز کلیک کرده یا ضربه بزنید ، سپس فهرست برنامه‌ها را به سمت پایین اسکرول کنید تا با حرف S شروع شوند. در آنجا میانبر Sticky Notes را خواهید یافت. برای شروع برنامه روی آن کلیک یا ضربه بزنید.

 

نحوه باز کردن Sticky Notes, نحوه استفاده از Sticky Notes در ویندوز, باز کردن Sticky Notes از طریق منوی استارت

باز کردن Sticky Notes از طریق منوی استارت

 

در ویندوز 11، این فرآیند کمی طولانی‌تر طول می‌کشد: روی نماد Windows کلیک کنید یا ضربه بزنید تا منوی Start باز شود و به All apps در گوشه بالا سمت راست بروید. سپس، فهرست برنامه‌های نصب شده را به برنامه‌هایی که با حرف S شروع می‌شوند اسکرول کنید و روی Sticky Notes کلیک یا ضربه بزنید. برنامه بلافاصله باز می شود.

 

نحوه باز کردن Sticky Notes, نحوه استفاده از Sticky Notes در ویندوز, باز کردن Sticky Notes در ویندوز 11 از طریق منوی استارت

باز کردن Sticky Notes در ویندوز 11 از طریق منوی استارت

 

نکته: اگر نمی توانید میانبر Sticky Notes را در منوی استارت پیدا کنید ، ممکن است برنامه روی رایانه شما نصب نشده باشد. می‌توانید آن را در فروشگاه مایکروسافت پیدا کنید. 

 

3. یک میانبر Sticky Notes روی دسکتاپ خود ایجاد کنید

می توانید به سرعت یک میانبر Sticky Notes ایجاد کنید و آن را به دسکتاپ خود پین کنید. اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، منوی استارت را باز کنید و میانبر Sticky Notes را پیدا کنید . سپس، آن را به دسکتاپ خود بکشید. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، زمانی که کلمه Link در کنار آن نمایش داده شد، میانبر را روی دسکتاپ رها کنید.

میانبر Sticky Notes اکنون روی دسکتاپ شما قرار دارد و می‌توانید هر زمان که بخواهید از آن برای اجرای برنامه استفاده کنید.

 

این فرآیند در ویندوز 11 یکسان است. با این حال، رسیدن به میانبر Sticky Notes به کمی کار بیشتر نیاز دارد: به Start > All apps > Sticky Notes بروید. سپس میانبر را به دسکتاپ بکشید و رها کنید.

 

نحوه باز کردن Sticky Notes, نحوه استفاده از Sticky Notes در ویندوز, میانبر Sticky Notes را به دسکتاپ بکشید

میانبر Sticky Notes را به دسکتاپ بکشید

 

4. میانبر Sticky Notes را به نوار وظیفه یا منوی استارت پین کنید

اگر روی Sticky Notes از منوی استارت ویندوز 10 کلیک راست کنید (یا فشار دهید و نگه دارید) ، گزینه Pin to Start را خواهید داشت. روی آن کلیک کنید یا روی آن ضربه بزنید و یک میانبر Sticky Notes در سمت راست منوی Start دریافت می کنید. در همان منوی متنی، همچنین می‌توانید به More بروید و Pin to taskbar را انتخاب کنید و یک میانبر Sticky Notes بلافاصله برای دسترسی آسان به نوار وظیفه اضافه می‌شود.

 

نحوه باز کردن Sticky Notes, نحوه استفاده از Sticky Notes در ویندوز, پین کردن Sticky Notes به منوی استارت

پین کردن Sticky Notes به منوی استارت

 

همین امر در مورد ویندوز 11 نیز صدق می کند: منوی استارت را باز کنید ، به همه برنامه ها بروید و میانبر Sticky Note را کلیک راست کرده یا فشار دهید و نگه دارید . سپس، در منوی متنی بعدی ، بین Pin to Start یا More > Pin to taskbar را انتخاب کنید. میانبر Sticky Notes به مکان مورد نظر شما در ویندوز 11 اضافه شده است.

 

5. از کورتانا بخواهید تا Sticky Notes را برای شما باز کند

اگر از کورتانا در رایانه ویندوز 10 یا ویندوز 11 خود استفاده می‌کنید ، بگویید کورتانا  و سپس از او بخواهید یادداشت‌های چسبنده را باز کند.

 

نحوه باز کردن Sticky Notes, نحوه استفاده از Sticky Notes در ویندوز, باز کردن Sticky Notes با استفاده از کورتانا

 باز کردن Sticky Notes با استفاده از کورتانا

 

شما همچنین می توانید این دستور را تایپ کنید، نه اینکه فقط آن را دیکته کنید. سپس کورتانا Sticky Notes را برای شما راه اندازی می کند.

 

مهم: دستور قدیمی Sticky Notes Run دیگر کار نمی کند

در نسخه‌های قدیمی‌تر مانند Windows 7 و Windows 8.1، می‌توانید از دستور Run برای باز کردن Sticky Notes استفاده کنید : Windows + R را روی صفحه‌کلید خود فشار دهید ، stikynot.exe یا stikynot را تایپ کنید و روی OK کلیک یا ضربه بزنید. این دستور Sticky Notes را اجرا می کند و با استفاده از آن در Command Prompt و PowerShell همان نتیجه را می گیرید.

 

نحوه باز کردن Sticky Notes, نحوه استفاده از Sticky Notes در ویندوز,اجرای برنامه Sticky Notes با پنجره Run

اجرای برنامه Sticky Notes با پنجره Run 

 

با این حال، این دستور دیگر در ویندوز 10 و ویندوز 11 کار نمی کند. این به این دلیل است که برنامه Sticky Notes در نسخه های اخیر ویندوز تغییرات زیادی کرده است. اکنون این یک برنامه مدرن است که از طریق فروشگاه مایکروسافت توزیع شده است ، نه یک برنامه دسکتاپ کلاسیک. بنابراین، دیگر نمی توانید به محل فایل Sticky Notes EXE دسترسی پیدا کنید.

 

نسخه جدید همچنان از پنجره Run ، CMD یا PowerShell با استفاده از یک دستور جدید قابل

دسترسی است. برای اجرای Sticky Notes دستور زیر را کپی و پیست کنید:

 

shell:appsFolder\Microsoft.MicrosoftStickyNotes_8wekyb3d8bbwe!App

 

نتیجه

اینها همه روش‌هایی هستند که ما برای راه‌اندازی یادداشت‌های چسبنده در رایانه‌ها و دستگاه‌های دارای ویندوز 10 و ویندوز 11 می‌شناسیم. البته برخی از آنها سریع‌تر از سایرین هستند. شما باید آنها را امتحان کنید و سپس گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته 

 

نظرات


تصویری


ویدئو