بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023 [+ امکانات رفاهی و قیمت]

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023 [+ امکانات رفاهی و قیمت]


منبع: تکراتو

5

1402/3/14

10:31


یکی از خودروهای جدید میتسوبیشی در بازارهای جهانی، اکسپندر مدل 2023 است. در ادامه به بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023 و امکانات رفاهی آن می‌پردازیم.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023 [+ امکانات رفاهی و قیمت]

یکی از خودروهای جدید میتسوبیشی در بازارهای جهانی، اکسپندر مدل 2023 است. در ادامه به بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023 و امکانات رفاهی آن می‌پردازیم.

صنعت خودرو از سال 96 به بعد با مشکلات و تحریم‌های بسیاری رو به رو شد که یکی از دلایل افزایش قیمت خودروها هم محسوب می‌شود.

آزادسازی واردات خودرو امیدهای بسیاری به خریداران و فروشندگان تزریق کرد و باعث شد که بازار جان تازه‌ای بگیرد؛ ولی اینکه تا چه اندازه می‌توان روی این مسئله حساب باز کرد، هنوز مشخص نیست. یکی از برندهای معروفی که قرار است مجددا وارد بازار کشورمان شود، میتسوبیشی است و خودروی اکسپندر مدل 2023 این کمپانی جزو گزینه‌های پیشنهادی روی میز است. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در ادامه به بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023 بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

بررسی میتسوبیشی ASX 2023 [+مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت]

بررسی ساندرو استپ وی ؛ [+مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت]

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023

ژاپنی 15 هزار یورویی که رقیبی سرسخت برای چینی‌های موجود در بازار به حساب می‌آید، به زودی پا به جاده‌های کشور می‌گذارد و حریف می‌طلبد. جالب اینجاست که اکسپندر یکی از محصولات تازه وارد میتسوبیشی در ژاپن است و اولین بار در سال 2017 رونمایی شد. کشورهایی که عهده‌دار تولید و مونتاژ این خودرو هستند، مالزی، اندونزی و ویتنام هستند و احتمالا واردات این خودرو از یکی از این سه کشور خواهد بود.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023

اکسپندر مدل 2023 مجهز به سه ردیف صندلی شده و می‌تواند تا 7 نفر را در خود جای دهد. سگمنت این خودرو چیزی بین ام پی وی و کراس اوور است و در کل ظاهر جذابی دارد. شرکت میتسوبیشی نیز برای اینکه بتواند خودروی جدید خود را به بازارهای جهانی عرضه کند از اصطلاح کراس اوور ام پی وی استفاده می‌کند. (هر چه باشد اکسپندر موفق شده در سال 2021 لقب سومین خودروی پرفروش را از آنِ خود کند.)

تا سال 2023 شاهد تغییر در میتسوبیشی اکسپندر نبوده‌ایم و حالا فیس لیفت تازه‌ای از آن رونمایی و عرضه شده و گویا قرار است همین فیس لیفت به ایران وارد شود. قسمت عمده‌ای که در این فیس لیفت بیشتر به چشم می‌آید، نمای جلویی خودرو است. در کل کراس اوور ام پی وی اسپرت‌تر از قبل شده است.

یکی از نام‌های این محصول تازه وارد در آسیای جنوب شرق، اکسپندر کراس است و گفته می‌شود فلاپ‌های مشکی بدنه و ارتفاع زیاد از سطح زمین باعث شده شباهت زیادی با کراس اوورهای امروزی داشته باشد. البته با توجه به محدودیت‌های واردات از کشورهای رسمی تولیدکننده این خودرو، به نظر می‌رسد نسخه معمولی و ساده اکسپندر به بازار ما راه یابد، نه فیس لیفت جذابی که همین اواخر رونمایی و عرضه شده است! در ادامه با جزئیات بیشتری به بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023 ، طراحی، امکانات رفاهی و قیمت این خودرو می‌پردازیم.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023

بیشتر بخوانید:

بررسی پژو 206 تیپ 5 ؛ [+امکانات رفاهی، مشخصات فنی و قیمت]

بررسی مزدا 3 نیو ؛ [+امکانات رفاهی، مشخصات فنی و قیمت]

طراحی ظاهری میتسوبیشی اکسپندر 2023

ماشین ژاپنی جدیدی که برای بازار ایران لقمه گرفته شده، قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای دارد و به همین دلیل نباید انتظار داشت طراحان آن نهایت دقت و ظرافت لازم را خرج آن کرده باشند.

خوشبختانه مسئولیت‌پذیری مهندسان ژاپنی جواب داده و با محصولی زیبا طرف حساب هستیم که حس خوبی به خریدار منتقل می‌کند و باعث نمی‌شود به آن لقب زشت یا نازیبا بدهیم. چراغ‌های جلو داخل سپر تعبیه شده و چراغ‌های روشنایی روز نیز در فوقانی‌ترین قسمت قرار گرفته‌اند. تزئینات کرومی و نقره‌ای با جلو پنجره‌ای که تقسیم به دو بخش شده، ظاهر اسپرتی به اکسپندر 2023 داده است.

از پهلو می‌توان شاهد خطوط برجسته روی درب‌ها و گلگیرها بود و آینه‌های جانبی پایه‌دار نیز روی درب‌های جلو قرار گرفته‌اند و باعث پویایی هر چه بیشتر خودرو شده‌اند. یکی از نقاط ضعفی که می‌توان به آن اشاره کرد، چرخ‌های کوچک نسبت به سایز ماشین است و باعث شده جلوه نازیبایی برای خودرو به وجود آید.

خطوط شکسته نمای عقبی کراس اوور MPV در کنار چراغ‌های دو قسمتی ال شکل هارمونی خوبی تشکیل داده است. با ورود به کابین اکسپندر به این نتیجه خواهیم رسید که با محصولی مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده طرف هستیم. علت انتقال چنین حسی به مشتری، فقدان فناوری‌های روز دنیا، نظیر مانیتورهای بزرگ و صفحات لمسی و کلاسترهای دیجیتالی است.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023

بررسی میتسوبیشی اکسپندر 2023

مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023 نشان می‌دهد که یکی از نقاط ضعف این خودرو، ضعف مدل‌های مختلف پیشرانه‌ای آن است. تنها یک نوع پیشرانه برای این کراس اوور MPV در نظر گرفته شده و تنها مزیت آن، عرضه با سه نوع جعبه دنده متفاوت است. با این اوصاف زیر کاپوت اکسپندر یک پیشرانه 1.5 لیتری قرار گرفته که می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

موتور تنفس طبیعی این خودرو مزایایی از جمله استهلاک و مصرف سوخت پایین دارد و مجهز به سیستم زمان‌بندی متغیر باز و بسته شدن سوپاپ است. نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتومات به محور جلو انتقال می‌یابد. ابعاد بزرگ خودرو و اعدادی که ملاحظه می‌کنید باعث می‌شوند راننده از قید رانندگی پرسرعت و تهاجمی بزند و به توانایی‌های حرکتی ساده آن دل خوش کند.

به طور ترکیبی در هر صد کیلومتر مسافتی که با اکسپندر 2023 طی کنید، 4.4 لیتر سوخت مصرف خواهید کرد و شتاب صفر تا صد 14.5 ثانیه‌ای خواهید داشت. حداکثر سرعتی که می‌توان با محصول جدید میتسوبیشی طی کرد، 180 کیلومتر خواهد بود. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب تیر پیچشی است. مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023 با توجه به آنچه ملاحظه کردید، مطلوب ارزیابی می‌شود و می‌تواند پتانسیل خوبی داشته باشد.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023

بیشتر بخوانید:

بهترین خودروهای چینی در ایران

بررسی مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس [+امکانات رفاهی و قیمت]

امکانات رفاهی میتسوبیشی اکسپندر 2023

پس از بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023 نوبت به آپشن‌های رفاهی و ایمنی آن می‌رسد. خودروی اقتصادی طبیعتا آپشن‌ها و امکانات رفاهی یک خودروی رده‌بالا و لوکس را ندارد و باید به همان اندک تجهیزاتی که برایش تدارک دیده شده بسنده کرد. شاید اکسپندر 2023 آپشن‌های رفاهی بسیاری نداشته باشد، اما در عوض همان تعداد آپشن‌های محدود، کاربردی خواهند بود. در فول‌ترین نسخه این خودرو می‌توان امکانات زیر را مشاهده کرد:

چراغ‌های جلو و عقب ال ای دی، دی لایت، مه شکن جلو و عقب، سنسور نور، یو اس بی، بلوتوث، اندروید اتو و اپل کارپلی، مانیتور 9 اینچی لمسی، 6 بلندگو، رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، شیشه‌های جانبی برقی، آینه‌های جانبی تاشو برقی، تهویه مطبوع دستی، تهویه جداگانه برای سرنشینان عقب، سه ردیف صندلی با ظرفیت مجموع 7 نفر، روکش پارچه‌ای، تنظیم دستی، قابلیت نصب صندلی کودک با استاندارد ایزوفیکس.

از جمله تجهیزات ایمنی میتسوبیشی اکسپندر مدل 2023 نیز می‌توان به ترمز کمکی، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، ایربگ راننده و سرنشین جلو اشاره کرد. امکانات رفاهی این کراس اوور ام پی وی هم شامل کی لس استارتر، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، سنسور پارک عقب، فرمان با نیروی کمکی برقی، سنسور باران، سنسور فشار باد لاستیک‌ها، غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم در 4 جهت می‌شود.

بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023

قیمت میتسوبیشی اکسپندر 2023

قیمت میتسوبیشی اکسپندر 2023

قیمت میتسوبیشی اکسپندر 2023 حدود 15 هزار یورو است که اگر با نرخ یوروی امروز حساب کنیم، نزدیک به یک میلیارد تومان خواهد بود. در نظر داشته باشید که این قیمت خام است و باید به آن هزینه‌هایی نظیر عوارض گمرکی و مالیات‌های مختلف را اعمال کرد که با این اوصاف به بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان خواهد رسید.

جمع‌بندی

در بررسی میتسوبیشی اکسپندر 2023 به مشخصات، امکانات، طراحی و قیمت این خودرو اشاره کردیم و آنچه باید درباره اکسپندر 2023 می‌دانستید را با شما به اشتراک گذاشتیم. با بررسی دقیق و نگاهی کلی به مزایا و معایب اکسپندر به این نتیجه خواهیم رسید که کفه ترازو برابر است و به همان میزان که عیب دارد، مزیت نیز خواهد داشت. بنابراین برای خرید آن نیاز است فاکتورها با یکدیگر بررسی شوند و عجله نکرد. یکی از مهمترین عوامل خرید خودرو در کشورمان، قیمت آن است و این موضوع در خصوص خودروی تازه وارد میتسوبیشی بیشتر صدق می‌کند.

در صورتی که قیمت میتسوبیشی اکسپندر 2023 اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه باشد، می‌توان به دوام و پایداری آن در بازار امیدوار بود. به هر حال میتسوبیشی یکی از برندهای معروف جهان است و نمی‌توان به این سادگی‌ها از کنار آن عبور کرد. قیمت گذاری گران برای این کراس اوور MPV صرفا به ضررش خواهد شد؛ چرا که با قیمت‌های پایین‌تر می‌توان محصولات چینی بهتری خرید.

مزایای میتسوبیشی اکسپندر 2023

  • برند معتبر
  • پیشرانه کم مصرف با استهلاک پایین و سازگار با سوخت موجود در ایران
  • 7 نفره بودن

معایب میتسوبیشی اکسپندر 2023

  • استایل ظاهری شبیه به ام پی وی
  • فضای کم در ردیف سوم صندلی‌ها
  • توانایی‌های حرکتی بسیار معمولی
  • آپشن‌های کمتر نسبت به رقبای چینی

سوالات متداول

مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023 چیست؟

در بررسی مشخصات فنی میتسوبیشی اکسپندر 2023 گفتیم که زیر کاپوت اکسپندر یک پیشرانه 1.5 لیتری قرار گرفته که می‌تواند 103 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور تنفس طبیعی این خودرو مزایایی از جمله استهلاک و مصرف سوخت پایین دارد و مجهز به سیستم زمان‌بندی متغیر باز و بسته شدن سوپاپ است. نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتومات به محور جلو انتقال می‌یابد.

امکانات رفاهی میتسوبیشی اکسپندر 2023 چیست؟

آپشن‌های این خودرو شامل چراغ‌های جلو و عقب ال ای دی، دی لایت، مه شکن جلو و عقب، سنسور نور، یو اس بی، بلوتوث، اندروید اتو و اپل کارپلی، مانیتور 9 اینچی لمسی، 6 بلندگو، رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، شیشه‌های جانبی برقی، آینه‌های جانبی تاشو برقی، تهویه مطبوع دستی، تهویه جداگانه برای سرنشینان عقب، سه ردیف صندلی با ظرفیت مجموع 7 نفر، روکش پارچه‌ای، تنظیم دستی، قابلیت نصب صندلی کودک با استاندارد ایزوفیکس می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی میتسوبیشی اکسپندر 2023 چیست؟ ارزش خرید این خودرو را چطور برآورد می‌کنید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو