بهترین نوشیدنی‌ها برای روزهای گرم

5

1402/3/14

11:02


نوشیدن مایعات کافی برای تامین نیاز بدن به آب ضروری است که به‌خصوص در روزهای گرم اهمیت بیشتری پیدا می‌‌کند. البته ممکن است تمایل به نوشیدن‌ آب برای بعضی افراد خوشایند نباشد که می‌توان با افزودن انواع طعم‌دهنده‌های طبیعی آنرا به نوشیدنی گوارا تبدیل کرد. این افزودنی‌ها حتی فواید دیگری نظیر تامین ویتامین‌ها یا کمک به دفع مواد زائد نیز دارند.

بهترین نوشیدنی‌ها برای روزهای گرم

به گزارش بهداشت نیوز، در ادامه این مطلب به معرفی انواع نوشیدنی هایی اشاره خواهیم کرد که عادت به مصرف آنها می تواند فواید مختلفی را به همراه داشته باشد.

 

1. نوشیدنی آب و لیمو
لیمو تاثیر خوبی در احساس خنکی و ایجاد تعادل الکترولیت‌های بدن دارد که منبع غنی از ویتامینC نیز محسوب می‌شود. افزودن لیمو به آب، طعم دلچسبی ایجاد می‌کند که برای این منظور می‌‌توانید چند برش لیموترش و چند برگ نعناع تازه را در یک بطری آب بریزید و در یخچال بگذارید. در طول روز از این نوشیدنی استفاده کنید که افزودن کمی عسل نیز طعم خوشایندی به آن می‌دهد.

 

2. نوشیدنی توت‌فرنگی 
اگر تمایل به طعم شربت‌های میوه ای دارید، این نوشیدنی انتخاب خوبی است. توت‌فرنگی نیز همانند لیمو منبع خوبی از ویتامینC و آنتی‌اکسیدان‌هاست. برای تهیه این نوشیدنی، 250 گرم توت‌فرنگی را خرد کرده و با چند برگ نعناع تازه و برش‌های لیمو در بطری دو لیتری آب بریزید و بگذارید چند ساعت بماند سپس آنرا میل کنید.

 

3. نوشیدنی خیار
خیار یکی از بهترین خوراکی‌ها در روزهای گرم است که به‌دلیل مقدار آب فراوان کمک خوبی به تامین رطوبت موردنیاز بدن می‌‌کند. افزودن آن به آب در رفع عطش موثر است. یک خیار را رنده کنید و با کمی عسل و در صورت تمایل آبلیمو تازه در یک لیوان آب بریزید. 

 

4. نوشیدنی هلو و ریحان
هلو میوه محبوب تابستانی و سرشار از ویتامین‌ها، فیبر و آب است. ریحان نیز به آرامش روانی کمک می‌کند و در تقویت سیستم دفاعی بدن نیز نقش دارد که مصرف آن برای بهبود خواب و گوارش موثر است. اگر طعم این دو خوراکی را می‌پسندید، چند برش هلو و کمی ریحان تازه را به بطری آب اضافه کرده و پس از چند ساعت صاف کرده و بنوشید.

 

5. نوشیدنی لیمو و زنجبیل
زنجبیل در کنار تاثیر خوبی که بر تسهیل گوارش و تسکین حالت تهوع دارد، آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب طبیعی محسوب می‌شود که خواص ضددرد و ضددیابت آن نیز ثابت شده‌است. برخلاف تصور عموم، زنجبیل فقط مختص به زمستان نیست و همیشه می‌توان از طعم آن لذت برد. برای بهره‌‌مندی از این خواص، یک لیتر آب را جوش بیاورید و کمی زنجبیل تازه در آن بریزید. تا زمانی که آب کاملا سرد شود، صبر کنید و سپس با افزودن کمی آبلیمو تازه، آنرا بنوشید. 

 

6. نوشیدنی هندوانه
رنگ قرمز هندوانه نشان‌دهنده مقدار فراوان بتاکاروتن است که در بدن به ویتامینA تبدیل می‌شود و برای سلامت چشم و پوست مفید است. این میوه فیبر بالایی دارد که به حفظ آب بدن کمک می‌کند. در روزهای گرم نوشیدنی هندوانه توصیه می‌شود که تهیه آن بسیار ساده است. تکه‌ای هندوانه را با آب در مخلوط‌کن بریزید و میل کنید. در صورت تمایل کمی نعناع تازه خرد شده نیز در آن بریزید.

نظرات


تصویری


ویدئو