رهبر معظم انقلاب؛امام از سرآمدان تاریخ ما است

3

1402/3/14

11:15


رهبر معظم انقلاب؛امام از سرآمدان تاریخ ما است

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

گزیده‌ بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

- به نظر من نسل‌های جدید این کشور به آشنایی بیشتر با امام بزرگوار نیازمندند، ما قدیمی‌ها هم همینطور.

- همه ما نیازمندیم با ابعاد این شخصیت چندبعدی و باعظمت بیشتر آشنا شویم. این امر در پیشرفت و ادامه راه کمک خواهد کرد.

- اولین نکته این است که امام از سرآمدان تاریخ ماست نه فقط از سرآمدان روزگار ما. در میان بزرگان و اشخاص باعظمت برخی یک سروگردن از بقیه برترند و اینان سرآمد نام می‌گیرند.

- سرآمدان را نمی‌شود از حافظه تاریخ حذف کرد و این نکته مهم مورد توجه ماست. آنان را نه می‌شود حذف کرد و نه تحریف.

- رسانه‌های تبلیغاتی که روزبه‌روز مجهزتر می‌شوند می‌توانند شب را روز و روز را شب معرفی کنند و چهره‌های منور را هم بد جلوه دهند اما این کف روی آب است. خورشید زیر ابر باقی نمی‌ماند.

- ابعاد شخصیت امام بزرگوار ما از ابن سینا و شیخ طوسی وسیعتر است. خصوصیاتی که در شکل‌گیری این شخصیت دخالت دارند به مراتب بیشتر از خصوصیات آن شخصیت‌های برجسته و سرآمدی است که یاد کردیم.

- امام هم در ایمان و تقوا سرآمد است، هم در استحکام شخصیت و قوت اراده، هم در قیام برای خدا و سیاست‌ورزی انقلابی و ایجاد تحول در نظام بشری سرآمد است و این‌ها همه تنها در امام بزرگوار جمع است.

- امام را هیچکس نمی‌تواند از حافظه تاریخ پاک کند نه امروز و نه در قرن‌های آتی. شاید چند صباحی دروغ‌پردازی و تحریف شخصیت شود اما این خورشید را نمی‌توان پشت ابر نگه داشت.

- امام سه تحول بزرگ به وجود آورد؛ یکی در سطح کشور ایران، یکی در سطح امت اسلامی و یکی در سطح جهان. این سه تحول هیچکدام سابقه ندارد و شاید در آینده هم شبیه این‌ها را نتواند انسان پیش‌بینی کند که به وجود آید.

- تحول در سطح کشور به وجود آمدن انقلاب اسلامی بود. این انقلاب یک ساخت سیاسی سلطنتی را درهم شکست و مردم‌سالاری را جایگزین آن کرد. این انقلاب یک نظام دست‌نشانده و ذلیل در برابر قدرت‌ها را از میدان خارج کرد و یک نظام مستقل و متکی به عزت ملی را جایگزین آن کرد.

- این انقلاب استبداد را به آزادی بدل و هویت ملی و اعتماد به نفس را احیا کرد. این‌ها معجزه‌های انقلاب اسلامی است.

- ما مشکلات داشتیم، داریم و خواهیم داشت اما آن‌چه می‌تواند مشکلات فعلی را برطرف کند، در گذشته هم حلال مشکلات بوده و در آینده هم علاج مشکلات باشد همین روحیه ما می‌توانیم است و انقلاب است که در کشور این روحیه را به وجود آورد.

- امام جریان بیداری اسلامی را در دنیای اسلام به راه انداخت. امروز امت اسلامی نسبت به دوران پیش از پیروزی انقلاب، پرتحرک‌تر، آماده‌تر، سرزنده‌تر است هرچند نیاز به کار بیشتر در این زمینه محسوس است.

- مسئله فلسطین بعد از این‌که به خیال صهیونیست‌ها و حامیان‌شان تمام‌شده تلقی می‌شد با حرکت امام بدل به کانون توجه ملت‌های مسلمان و مسئله اول جهان اسلام بدل شده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو