دریاچه ناصر و جاذبه های دیدنی آن برای گردشگران

دریاچه ناصر و جاذبه های دیدنی آن برای گردشگران


منبع: آرگا

6

1402/3/14

11:42


اگر راهی سفر به مصر هستید، می توانید از زیبایی های دریاچه ناصر دیدن کنید. دریاچه ای که شامل زیبایی های زیادی می باشد. این دریاچه را سدی بزرگ در دنیا می دانند.

مصر یکی از سرزمین های باستانی و دیدنی بوده که شما علاقه مندان می توانید در این بخش با یکی از زیبایی های آن بیشتر آشنا شوید. دریاچه ناصر دارای جذابیت های فوق العاده ای می باشد و شما شاهد زیبایی های زیادی از آن هستید.

بازدید از سد ناصر

شگفتی دریاچه ناصر:

این دریاچه را امروزه از دیدنی های مهم مصر می دانند. دریاچه ای با چشم انداز زیبا و در عین حال طبیعت بکر که شما شاهد زیبایی های زیادی از آن می باشید. این دریاچه محل و مکان بسیار مناسبی برای علاقه مندان و گردشگران خواهد بود.

دریاچه ناصر

موقعیت دریاچه:

این دریاچه با همه عظمت و شگفتی های خود در پشت سد اسوان واقع شده است. این دریاچه به نوعی بر روی رود نیل که در جنوب مصر می باشد، واقع شده است. این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه هایی بوده که شما می توانید در مصر از آن بازدید کنید.

علت نامگذاری دریاچه ناصر را برگرفته از ریس جمهور سابق مصر انتخاب کرده اند. این دریاچه در واقع یک سد است که آب در پشت آن قرار می گیرد و دارای مصارف بسیار زیادی می باشد. این آب اهمیت زیادی داشته و از نظر زیست محیطی نیز می تواند به این نواحی کمک کند.

جذابیت سد ناصر

این دریاچه در سال ۱۹۷۱ بر اثر آب گیری از سد اسوان به وجود آمد. آب های این دریاچه نیز از نظر ظرفیت و حجم خود به عنوان ششمین دریاچه پر آب دنیا هستند. در واقع این دریاچه را می توان یکی از بزرگ ترین دریاچه های دنیا دانست. این دریاچه یکی از دیدنی های مصر می باشد.

دیدنی های مصر:

دیدنی های قاهره نیز یکی از مکان های دیدنی مصر بوده که شهری زیبا و گردشگری است و شما می توانید سفری خوب به این شهر داشته باشید. مصر سرزمینی با مکان های دیدنی مختلف بوده که شما در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شوید.

سد ناصر

هرم مصر:

هرم های مصر یکی از مجموعه هرم های مهمی هستند که شما از آن بازدید خواهید کرد. از مهم ترین هرم های این سرزمین باستانی می توان به هرم جیزه اشاره کرد. این هرم که یکی از عجایب هفت گانه دنیا است، خارق العاده بوده و سازه ای بسیار قدیمی می باشد.

فانوس اسکندریه:

جاذبه ای دیگر از مصر که شامل زیبایی های زیادی است. این فانوس را هم می توانید از عجایب هف گانه دنیا دانست. دور تا درو این فانوس را آب هایی احاطه کرده اند که با قایق می توانید در آن گشت و گزار کنید. دریانوردی، ساحل نوردی از مهم ترین جاذبه های این نواحی هستند.

سد تفریحی ناصر

از دیگر دیدنی های مصر می توان به مسجد محمد علی، هرم پلکانی جوزر، مجسمه رامسس دوم، کتابخانه اسکندریه و … از مهم ترین دیدنی های این ناحیه هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو