وحید رجبلو توان یاب کارآفرین و مدیر عامل استارتاپ «توانینو» به آمریکا مهاجرت کرد

وحید رجبلو توان یاب کارآفرین و مدیر عامل استارتاپ «توانینو» به آمریکا مهاجرت کرد


منبع: روزیاتو

4

1402/3/14

20:36


وحید رجبلو توان یاب کارآفرین و مدیر عامل استارتاپ «توانینو» به آمریکا مهاجرت کرد

وحید رجبلو توان یاب کارآفرین و مدیر عامل استارتاپ «توانینو» به آمریکا مهاجرت کرد

وحید رجبلو کارآفرین توان یاب ایرانی و مدیرعامل استارتاپ «توانیتو» با انتشار عکسی از خود در اینستاگرام از مهاجرتش به آمریکا و شهر سن رافائل در کالیفرنیا خبر داد. وحید رجبلو یک جوان کرجی خوش فکر و کارآفرین در عرصه فناوری اطلاعات است که با وجود ناتوانی جسمی، کارهای بزرگی انجام داده است که از او به عنوان استیون هاوکینگ ایران یاد می شود. رجبلو که به بیماری مبتلاست با معلولیت ۹۸ درصدی توانست در سال ۱۳۹۹ به عنوان اولین ایرانی در لیست ۲۰ جوان شایسته و تأثیرگذار کمیته بین‌المللی JCI قرار بگیرد. ۲ درصد بدن وحید رجبلو قصه ما، کار می کند و او توانسته با عزمی پولادین، فعل خواستن را صرف کند و کارهای بزرگی انجام دهد. عین فاطمه حمامی ، دختر نقاش کاشانی که با انگشتان پا نقاشی می کند.

وحید رجبلو ، موسس استارت آپ توانیتو است که در نشانی tavanito.com قرار دارد. او سرپرستی یک تیم ۱۲ نفری استارت آپی را بر عهده دارد و حدود ۲۰۰ سایت را طراحی و راه اندازی کرده است. این پسر توانمند ایرانی به خیلی ها نشان می دهد که هرگز نباید گفت هرگز و هیچ گاه نباید تسلیم شد. در زندگی، تسلیم شدن معنی ندارد و این را وحید رجبلو ، اثبات کرده است.

او هیچ وقت نتوانسته راه برود. اما ذهنش سریع می دود. سریع تر از خیلی ها به قول قدیمی ها، ۴ ستون سالم دارند اما همت ندارند. ۹۸ درصد وجود وحید رجبلو را بیماری SMA گرفته ولی با همان ۲ درصد، کارهایی کرده کارستان. وحید رجبلو یک استعداد کم نظیر است. چهره خندانی که اکنون در فهرست یکی از جوانان برتر جهان قرار دارد.

این استعدادهای ناب باید شناسایی شده ودر عصر دیجیتال از ان ها حمایت شود. وحید رجبلوها و فاطمه حمامی ها و خیلی های دیگر نمی توانند به عصر جدید بروند تا دیده شوند. در عصر جدید، باید این نوابغ را دید و حمایت کرد.

صحبت های وحید رجبلو در زمان راه اندازی سایت جدیدش را در فیلم زیر تماشا کنید.

صورت درشت وحید رجبلو دوست داشتنی ما، روی دست ظریف استخوانی، سنگینی می کند. بدنی دارد که در اختیارش نیست. معلولیت ۹۸ درصدی سبب نشده تا او، صاحب یک استارت آپ نشود. بمب خلاقیت و الگوی الهامی بخشی به جوانان کم همت این روزها است. پیش تر دفتر او در جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف بود. برادرش مجید، همیشه در کنار او بوده است.

وحید رجبلو

وحید رجبلو یک استعداد کم نظیر ایرانی است

وحید رجبلو متولد سال ۱۳۶۶ در کرج است. سومین فرزند خانواده بوده و پزشکان در تشخیص صحیح بیماری او عاجز بودند. عضلاتش تحلیل رفته است و همه بدنش را فرا گرفت. پدرش قصاب است و ۵ خواهر و برادر دارد. او استارت آپ دیگری به نام ریبرندینگ داشت که به توانیتو تغییر داد.

تا ۱۳سالگی سواد خواندن و نوشتن نداشت، اما خانواده‌اش خیلی نگران بودند و برای‌شان قابل تحمل نبود. بنابراین خواهر و مادرش با راهنمایی دورادور یک معلم، آموزش‌دادن به او را شروع کردند. دوران ابتدایی را طی یک سال و نیم و به صورت غیرحضوری تمام کرد، دوران راهنمایی را هم با معلم خصوصی و سال به سال خواند. چون هزینه‌ها خیلی زیاد بود، دبیرستان نرفت و ترک تحصیل کرد. اما برای اینکه نمی‌خواست مصرف‌کننده باشد، مجددا به کارهای خلاقانه برگشت و کارهایی مانند سیاه‌قلم، مجسمه‌سازی، سفال‌گری و… انجام می‌داد.

سایت توانیتو وحید رجبلو دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صمت بوده و گواهی کسب وکارهای مجازی از اتحادیه کشوری دارد.

با کمک یکی از دوستانش برنامه‌نویسی را طی یک سال یاد گرفت. این دوستش برای آموزش‌دادن به او، به خان اش می‌آمد. یک لپ‌تاپ و یک گوشی موبایل داشت. او مصمم شد که برنامه‌نویسی را یاد بگیرد. کم‌کم Java، CSSو اچ‌تی‌ام‌ال و PHP را یاد گرفت و در واقع افتاد در این مسیر. نه اینکه خیلی حرفه‌ای شده باشد ولی به اندازه‌ای یاد گرفته بود که یک سایت را راه‌اندازی کند و نخستین سایت را هم برای خودش راه‌اندازی کرد.

اتاق بین الملل جوانان ایران (JCI IRAN) در اولین سال شرکت در رویداد TOYP (انتخاب ده جوان برتر جهان)، موفق به راهیابی به مرحله نهایی شده است و نام وحید رجبلو به عنوان نماینده ایران در بین ۲۰ نفر برتر جهان می‌درخشد. او صدها میلیون بابت طراحی سایت گرفته که خرج درمانش شده است.

رجبلو در مورد فعالیت هایش گفته بود: «من علی‌رغم معلولیت شدیدی که داشتم توانستم پلتفرمی به نام توانیتو طراحی کنم که بیش از ۱۳ هزار کاربر دارد و ۱۷ کارمند تمام وقت در آن کار می‌کنند. این طرح پلی ارتباطی میان توان‌جویان و خدمات‌رسانان تاسیس کرده است. توانیتو اکنون نزدیک به یک هزار خدمات‌دهنده فعال دارد که در حوزه‌های سلامت، پزشکی، توانبخشی، آموزش و خدمات عمومی به شهروندان ایرانی سرویس‌دهی می‌کنند. حالا این فعالیت مورد توجه کمیته بین المللی جوانان جهانی JCI قرار گرفته است. این کمیته حدود ۱۰۳ سال است که در ۱۲۵ کشور دنیا فعالیت دارد و تعداد اعضای آن به ۱۱ میلیون نفر می‌رسد».

کریپتوکارنسی ها، کارآفرینی دیجیتالی و هوش مصنوعی و معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه، قرن بیست و یکم را با اقتصاد دیجیتالی، در اختیار میلیونرهای زیر ۴۰ سال قرار خواهد داد. میلیونرهایی که مثل وحید رجبلو، ارث پدری نداشتند و با جادوی ICT، کارهای بزرگ انجام می دهند و خلق ثروت می کنند.

همت بلنددار که مردان روزگار 

 از همت بلند به جایی رسیده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو