ورزشی که حال مردان را بهتر می‌کند

4

1402/3/14

22:02


در دنیای ورزش، پیلاتس به‌عنوان یک روش تناسب اندام محبوب که بر افزایش قدرت، انعطاف‌پذیری، اصلاح ساختار بدن و تعادل تمرکز دارد، معروف شده و ورزشی ضروری برای آقایان است.

ورزشی که حال مردان را بهتر می‌کند

به گزارش بهداشت نیوز در دنیای ورزش، پیلاتس به‌عنوان یک روش تناسب اندام محبوب که بر افزایش قدرت، انعطاف‌پذیری، اصلاح ساختار بدن و تعادل تمرکز دارد، معروف شده است.

تمرینات پیلاتس هم شامل تمریناتی است که با وزن بدن (بدون وسیله ورزشی) انجام می‌شود و هم شامل تمریناتی است که در آن از دستگاه‌های مخصوص پیلاتس استفاده می‌شود.

تمرینات پیلاتس مت که با وزن بدن و معمولا بدون وسیله انجام می‌شوند، در حالت‌های ایستاده، نشسته و خوابیده تمرین می‌شوند. بیشترین تأکید پیلاتس بر تقویت عضلات مرکزی بدن است و هدف آن افزایش انعطاف ستون فقرات، بهبود دامنه حرکتی مفاصل و در عین حال تقویت عضلات عمقی است.

مطالعات نشان می‌دهند که انجام پیلاتس می‌تواند قدرت و انعطاف‌پذیری را بهبود بخشد، کمردرد را کاهش دهد، به کاهش سطح گلوکز، کاهش درد آرتریت، بهبود تعادل، افزایش عملکرد ورزشی و حتی افزایش خلق و خوی شما نیز کمک کند.

پیلاتس به‌عنوان یک روش تمرینی منطقی، الگوهای حرکتی اشتباه را با متعادل کردن قدرت و انعطاف، برطرف می‌کند؛ چراکه وقتی بدن ما متقارن باشد و قدرت عضلات یکپارچه باشد، آسیبی اتفاق نمی‌افتد. پیلاتس بر حرکت از مرکز بدن برای تثبیت وضعیت بدن و محافظت از ستون مهره‌ها نیز تأکید خاصی دارد.

پیلاتس باعث یکپارچگی قدرت می‌شود

بسیاری از مردان هر هفته ساعت‌های طولانی را صرف وزنه زدن می‌کنند و گروه‌های عضلانی بزرگ را هدف قرار می‌دهند. یا روزانه کیلومترها دوچرخه‌سواری می‌کنند یا می‌دوند اما قادر نیستند چند حرکت ساده‌ای که بر عضلات مرکزی بدن تمرکز دارد را انجام دهند! متأسفانه، این عزیزان سایر عضلات مهم را که برای یکپارچگی قدرت ضروری هستند، نادیده می‌گیرند. پیلاتس در هر قسمت از بدن قدرت یکنواخت ایجاد می‌کند.

پیلاتس انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد

این روزها بسیاری از ما زندگی کم‌تحرکی داریم. کم‌تحرکی باعث خشکی و سفتی عضلات می‌شود. این مسئله به‌طور جدی زندگی مردان را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد، چراکه ساختار آناتومیک مردان بیشتر از زنان مستعد گرفتگی، اسپاسم و خشکی است. برای رهایی از این مشکل بهترین راه، انجام مداوم تمرینات تمام بدنی و کششی مانند تمرینات پیلاتس است.

پیلاتس به پیشگیری و ترمیم آسیب‌ها کمک می‌کند

می‌توان گفت که افزایش فشارهای عصبی و تحمل اضطراب در طولانی‌مدت، یکی از شایع‌ترین دلایل بروز کمردرد در مردان است. پیلاتس به تقویت ساختار بدن شما کمک می‌کند و از نقاط‌ضعفی که ممکن است در طول سال‌ها بی‌توجهی ایجاد شده باشند، حمایت می‌کند. و از طریق تمرینات مقاومتی، عضلات عمقی شما را تقویت می‌کند و بدن را برای جلوگیری از آسیب آماده می‌سازد.

 
منبع: روزنامه همشهری

نظرات


تصویری


ویدئو