بیکاری 4 هزار نفر در یک ماه به وسیله هوش مصنوعی!

منبع: تکراتو

3

1402/3/14

23:37


به گزارش شرکت کاریابی Challenger, Gray & Christmas، برای اولین بار هوش مصنوعی اخیراً عامل بیکاری 4 هزار نفر در یک ماه در آمریکا معرفی شده است.

بیکاری 4 هزار نفر در یک ماه به وسیله هوش مصنوعی!

به گزارش شرکت کاریابی Challenger, Gray & Christmas، برای اولین بار هوش مصنوعی اخیراً عامل بیکاری 4 هزار نفر در یک ماه در آمریکا معرفی شده است.

براساس گزارش شرکت کاریابی آمریکایی Challenger, Gray & Christmas، در میان بیش از 80 هزار نفری که در ماه می بیکار شده‌اند، چیزی بالغ بر 3900 مورد به هوش مصنوعی به عنوان عامل این رخداد اشاره داشته‌اند. دیگر دلایل عنوان شده در این گزارش مواردی همچون شرایط بازار و اقتصاد، کاهش هزینه‌ها، بازسازی یا ادغام شامل می‌شود.

این در حالی است که به‌تازگی طی گزارش‌های بسیاری نسبت به نگرانی کارمندان نسبت به هو‌ش مصنوعی هشدار داده شده است. در همین زمینه شرکت Revelio Labs طبق مطالعه اداره ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا هفته پیش طی گزارشی خبر از عمدتاً تهدید جایگاه‌های شغلی زنان توسط هوش مصنو‌عی داده بود. مایکروسافت هم طی ماه پیش در گزارش سالانه خود اعلام کرد که 49 درصد از کارمندان این شرکت نگران وضعیت شغلی خودشان و جایگزینی با هوش مصنوعی هستند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی پاسخ می‌دهد: آیا صدای خاص محسن چاوشی واقعی است؟

بیکاری 4 هزار نفر در یک ماه توسط هوش مصنوعی

مسئله مهم دیگری که در کنار بیکاری 4 هزار نفر در یک ماه توسط هوش مصنوعی در گزارش شرکت Challenger, Gray & Christmas به آن اشاره شده به مدت زمانی ژانویه تا ماه می ارتباط دارد که در این بازه زمانی چیزی بالغ بر 417500 نفر شغل خود را از دست داده‌اند.

همچنین از سال 2020، یعنی درست زمانی که جهان درگیر همه‌گیری کرونا بود و این معضل جهانی باعث اخراج بیش از 1.4 میلیون نفر شد. در حقیقت این رخداد باعث شکل‌گیری بدترین شروع پنج ماهه ابتدایی یک سال شده است. همچنین در صورتی که به همه‌گیری توجهی نشود، امسال هم نیز از شروع سال 2009 که در آن هنگام 820 هزار کارمند از شغل خود اخراج شده‌اند تا به امروز هم بدترین آغاز را به ثبت رسانده است.

بیکاری 4 هزار نفر در یک ماه

طبق اعلام یکی از سخنگویان این شرکت به اینسایدر طی گزارش ماه می، برای نخستین بار هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از دلایل اخراج کارمندان عنوان شده است. همچنین AI بیشترین تاثیرگذاری را بر حوزه فناوری داشته و شرکت‌هایی همچون گوگل، ادوبی و آمازون به علت پیشرفت‌های اخیر فناوری هوش مصنوعی همچون ChatGPT، نیروی کار خود را تعدیل کرده‌اند. مسئله قابل توجه دیگر اینکه Challenger, Gray & Christmas پیش‌بینی تداوم این روند را دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بیکاری 4 هزار نفر در یک ماه در پی به‌کارگیری هوش مصنوعی در مشاغل دنیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو