بازیگران سریال میکائیل [بیوگرافی + عکس]

بازیگران سریال میکائیل [بیوگرافی + عکس]


منبع: تکراتو

3

1402/3/29

19:46


در این مطلب به خلاصه داستان و زندگینامه بازیگران سریال میکائیل می‌پردازیم. مجموعه پلیسی درام اکشن «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم از شبکه آی فیلم روی آنتن می‌رود.

بازیگران سریال میکائیل [بیوگرافی + عکس]

در این مطلب به خلاصه داستان و زندگینامه بازیگران سریال میکائیل می‌پردازیم. مجموعه پلیسی درام اکشن «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم از شبکه آی فیلم روی آنتن می‌رود.

سریال تلویزیونی میکائیل، از چهارشنبه هفدهم خرداد ماه، جایگزین مجموعه فوق سری در شبکه آی فیلم فارسی شده است. در این سریال علیرضا خمسه، پرویز پورحسینی، کامران تفتی، کامبیز دیرباز، بهنوش طباطبایی و متین ستوده به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

سریال میکائیل موفق به دریافت تندیس برتر و دیپلم افتخار بهترین سریال جشنواره فیلم و سریال‌های پلیسی مسکو شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های پلیسی ایرانی

بهترین سریال های ایرانی

بازیگران سریال میکائیل

این سریال پلیسی به نویسندگی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی الهام غفوری با مشارکت ناجی هنر در سال 1393 ساخته شد و در فروردین سال ۹۴ از شبکه یک سیما پخش شد.

بازیگران سریال میکائیل

بازیگران سریال میکائیل

در سریال میکائیل علاوه بر بازیگرانی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، کاوه سماک‌باشی، مجید واشقانی، مجید سعیدی، مهدی صبایی، مجید مشیری، سیروس میمنت، مریم خدارحمی و علی دهکردی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در ادامه می‌توانید عکس بازیگران سریال میکائیل را نیز مشاهده کنید.

کامبیز دیرباز

بازیگران سریال میکائیل

کامبیز دیرباز در دوازدهم شهریور ماه سال 1354 در تهران به دنیا آمد. وی یک برادر به نام کسرا دارد. او دانش آموخته رشته بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی است و از سال 76 بازیگری را با تئاتر آغاز کرد.

دیرباز در سال 1378 با ایفای یک نقش فرعی در سریال آژانس دوستی وارد قاب تلویزیون شد. یک سال بعد در سریال همسر و پس از آن در مجموعه رستوران خانوادگی بازی کرد. او در سال 1383 با نقش‌آفرینی در سریال تب سرد در کنار شهاب حسینی به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد.

کامبیز دیرباز دو سال بعد با بازی در نقش مجید سوزوکی در فیلم اخراجی‌ها ساخته مسعود ده‌نمکی، به اوج شهرت رسید. دیرباز تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های موفق بسیاری به نقش‌آفرینی پرداخته است؛ فیلم‌های تک تیرانداز، آینده، قفس طلایی، شرط اول و سریال‌های آقا و خانم سنگی، میکائیل، پشت بام تهران و زیر پای مادر برخی از کارهای او در عرصه بازیگری هستند.

کامبیز دیرباز در سال 1387 ازدواج کرد و حاصل این ازدواج موفق یک دختر به نام نیاز است. او درباره نحوه آشنایی با همسرش گفته است: «همسرم را در رشته ادبیات نمایشی در همان دانشکده‌ای که درس می‌خواندم دیدم، چندسالی است که همسرم ترجیح داده است به عنوان معلم فعالیت کند. ایشان یکی از مهم‌ترین منتقدان بنده است و همیشه در انتخاب نقش به من مشورت می‌دهد.»

وی تاکنون موفق به دریافت یک سیمرغ بلورین نقش مکمل بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم دوئل به کارگردانی احمدرضا درویش شده است.

بهنوش طباطبایی

بازیگران سریال میکائیل

عکس بازیگران سریال میکائیل

بهنوش طباطبایی متولد بیست‌و‌هفتم اردیبهشت ماه سال 1360 در تهران است. مادرش آموزگار و پدرش مهندس راه و ساختمان بوده و یک خواهر بزرگتر به نام تینوش دارد. وی کارشناسی مهندسی کامپیوتر و دکترای روانشناسی دارد.

او در دوره دبستان با مهراوه شریفی‌نیا همکلاسی بود و بازی شریفی‌نیا در فیلم «دزد و عروسک ها» باعث شد به بازیگری علاقه پیدا کند. بهنوش طباطبایی در 12 سالگی در مدرسه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان دوره بازیگری را گذراند و پس از آن همزمان با آغاز دوره دانشجویی وارد کلاس‌های آزاد بازیگری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد.

او با گذراندن دوره‌های بازیگری توانست در سال ۱۳۷۴ در مجموعه جدی نگیرید هنرنمایی کند. وی در سال 1385 با فیلم مصائب دوشیزه به کارگردانی مسعود اطیابی وارد سینما شد. طباطبایی در این فیلم با مهدی پاکدل آشنا شد و در سال 1389 با یکدیگر ازدواج کردند، اما زندگی مشترک آن‌ها سال 1395 به جدایی ختم شد.

بهنوش طباطبایی در سال ۱۳۹۷ (سی‌وهفتمین جشنواره‌ی فیلم فجر) برای نقش‌آفرینی در فیلم ماجرای نیمروز ۲: رد خون به کارگردانی محمد حسین مهدویان، نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. وی علاوه بر بازیگری به عنوان استاد رشته روانشناسی در دانشگاه پیام نور تدریس می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های طنز ایرانی

بهترین سریال های تاریخی ایرانی

علیرضا خمسه

بازیگران سریال میکائیل

علیرضا خمسه در نهم بهمن ماه سال ۱۳۳۱ در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته روان‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی است.

وی در سال ۱۳۵۷ برای شرکت در دوره‌های پانتومیم، حرکات بدنی و بازیگری به فرانسه رفت و در مدرسه ون سن، آتلیه اگوستوبوال و آتلیه سیته یونیورسیته پاریس این مهارت‌ها را آموخت.

خمسه در سال ۱۳۶۰ برای اولین بار برای بازی در فیلم مرگ یزدگرد مقابل دوربین سینما رفت و پس از آن در برنامه‌های تلویزیونی مانند «نوروزنامه»، «هوشی و موشی»، «بورزید و بخندید»، «حواستو جمع کن» و «نگاه سوم» به اجرای قطعات نمایشی طنز پرداخت.

ایشان یکی از پرکارترین و موفق‌ترین بازیگران تلویزیون و سینماست. چوب خط، زمین گرم، زندگی از نو، دورهمی، بیمار استاندارد، پایتخت، شهر گربه‌ها، ملاقات با جادوگر، جنجال در عروسی، وروجک‌ها، نیکان و بچه غول، از تهران تا بهشت، عملیات مهد کودک و سلام بر فرشتگان برخی ار آثار علیرضا خمسه در تلویزیون هستند.

پرویز پورحسینی

بازیگران سریال میکائیل

زندگینامه بازیگران سریال میکائیل

پرویز پورحسینی که در بیستم شهریور ماه سال ۱۳۲۰ در تهران به دنیا آمد، دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

پورحسینی از سال ۱۳۳۹ با شرکت در کلاس‌های شبانه اداره هنرهای دراماتیک بازیگری را به طور حرفه‌ای آموخت و یک سال بعد با اجرای نمایش «مرد گل بدهی» به کارگرانی سمندریان کارش را آغاز کرد.

جاده قدیم، قاتل اهلی، رستاخیز، کمیته مجازات، روز فرشته، رنو تهران – ۲۹، کشتی آنجلیکا، باشو غریبه کوچک و کمال‌الملک برخی از فیلم‌های کارنامه هنری پورحسینی هستند.

او در مجموعه‌هایی از جمله هزاردستان، ز هر کوی، روزی روزگاری، تصویر یک رویا، همسفر و مختارنامه به ایفای نقش پرداخته است. وی از بازیگران سریال شب دهم  نیز بود.

پرویز پورحسینی در سال ۱۳۵۳ با ناهید ارسباران که او نیز بازیگر بود، ازدواج کرد و حاصل زندگی این زوج بازیگر یک پسر به نام پورنگ است. وی صاحب دو نوه، یک پسر به نام سپهر و یک دختر به نام ستاره بود.

پرویز پورحسینی بازیگر محبوب و مطرح سینما و تلویزیون در بیست و چهارم آبان ماه سال ۱۳۹۹ به ویروس کرونا مبتلا شد و پس از چند روز تحمل و مبارزه با بیماری، در هفتم آذر ماه سال ۱۳۹۹ در بیمارستان فیروزگر تهران، در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

کاوه سماک باشی

بازیگران سریال میکائیل

کاوه سماک باشی متولد بیست‌هفتم فروردین ماه سال 1361 در تهران است. پدرش از صدابرداران و صداگذاران سینما و تلویزیون و مادرش فرهنگی است. او تنها یک خواهر کوچک‌تر از خود به نام تارا دارد.

کاوه سماک باشی کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک دارد و بازیگری را از تئاتر شروع کرد. اولین بار در سال 1381 با فیلم چشمان سیاه در کنار محمدرضا گلزار و ماه چهره خلیلی جلوی دوربین رفت و سینما را تجربه کرد.

سماک باشی در 23 سالگی با سریال ریحانه به کارگردانی سیروس مقدم وارد قاب تلویزیون شد. همکاری وی با سیروس مقدم در سریال میکائیل تکرار شد و او با ایفای نقش در این سریال به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

بهترین فیلم های کمدی ایرانی 1401

متین ستوده

بازیگران سریال میکائیل

عکس بازیگران سریال میکائیل

متین ستوده زاده‌ی بیست و دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ است و کارشناسی مدیریت بازرگانی دارد. او آخرین فرزند یک خانواده‌ی پنج نفره است.

مادرش معلم ابتدایی و پدرش کارمند صدا و سیما بودند. او اولین بار در کودکی به واسطه‌ی پدرش وارد دنیای بازیگری شد. اما بعد مدتی از این حرفه دور شد و سپس با حضور در کلاس‌های بازیگری امین تارخ به عرصه هنر بازیگری بازگشت.

ستوده از بازیگران سریال سه دونگ سه دونگ بود. او در مجموعه‌های چرخ فلک و لیسانسه‌ها نیز ایفای نقش کرده است.

متین ستوده: « کل زندگی موسیقی است، زندگی همه آدم‌ها یک موسیقی و ریتم تمپویی دارد که این در فراز و نشیب زندگی بالا و پایین می‌رود و تئاتر برای من یک کارگاه بازیگری از صفر تا ابد است که با هر کاری در تئاتر، روح من زنده و انگیزه من برای کار، بهتر می‌شود.»

مجید مشیری

بازیگران سریال میکائیل

در ادامه مطلب بیوگرافی بازیگران سریال میکائیل سراغ مجید مشیری می‌رویم. مشیری در سال 1340 در شیراز به دنیا آمد. او دارای مدرک لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه سراسری شیراز است. مشیری ازدواج کرده و صاحب سه دختر به نام‌های صبا، مهسا و پریسا است.

وی مدتی در معدن سنگ بوشهر مشغول کار شد و پس از آن در یک دوره کلاس و کارگاه آزاد بازیگری امین تارخ را شرکت کرد. مشیری در مجموعه تلویزیونی سرنخ بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت. او پس از مدتی با نقش‌آفزینی در سریال خط قرمز به شهرت رسید.

مجید مشیری تاکنون در سینما و تلویزیون در نقش‌های متفاوتی ظاهر شده است. او در سال 1381، با بازی درخشان خود در فیلم «رای باز» به کارگردانی مهدی نوربخش، مورد توجه بینندگان قرار گرفت و تحسین منتقدان را برانگیخت.

کامران تفتی

بازیگران سریال میکائیل

بازیگران سریال میکائیل

کامران تفتی متولد نوزدهم فروردین ماه سال 1358 در شهرک قصر فیروزه است. او اولین فرزند خانواده بوده و تنها یک برادر بنام کیوان متولد 1363 دارد که در زمینه موسیقی فعالیت می‌کند. پدرش «اردشیر تفتی» از کارکنان نیروی هوایی ارتش بوده که سابقه‌ی بازیگری هم دارد.

وی فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته بازیگری بوده و فعالیتش را از تئاتر شروع کرده است. تفتی با ادامه فعالیت بازیگری و بازی در چندین مجموعه وارد قاب تلویزیون شد.

به هدف شلیک کن، سلام بر عشق، مرگ کسب‌وکار من است، پایان‌نامه، گلوگاه، رسوایی، تولد جنجالی، هفت معکوس و این زن حقش را می‌خواهد برخی از فیلم‌های سینمایی کارنامه هنری کامران تفتی هستند.

کامران تفتی چند‌سالی است که وارد عرصه‌ی نوازندگی، خوانندگی و مجری‌گری نیز شده است. او در سال 1396 خبر ازدواجش را در برنامه‌ی حالا خورشید رضا رشیدپور، رسانه‌ای کرد.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین فیلم های ایرانی 1401

بهترین فیلم های اکشن ایرانی

مجید واشقانی

بازیگران سریال میکائیل

مجید واشقانی در ششم خرداد ماه سال 1359 در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته مهندسی متالوژی است. واشقانی با توجه به علاقه‌ای که به بازیگری داشته از سال 1377 در 18 سالگی وارد تئاتر شد.

نقش آفرینی در فیلم هشدار پلیس در سال 1378 آغاز کار حرفه‌ای او بود. واشقانی پس از حضور در آثار مختلف تلویزیونی و سینمایی، در سال 1390 با بازی در سریال مسیر انحرافی به شهرت رسید.

مجید واشقانی از بازیگران سریال بی نشان بود که اخیرا از شبکه سه سیما پخش شد و مورد توجه بینندگان سریال‌های تلویزیونی قرار گرفت.

ماتادور، انقلاب زیبا، میکائیل، هوش سیاه 2، کمین، زیر هشت و پایتخت برخی از سریال‌های تلویزیونی هستند که واشقانی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

علی‌ دهکردی

بازیگران سریال میکائیل

بیوگرافی بازیگران سریال میکائیل

علی‌ دهکردی در هفدهم آبان ماه سال ۱۳۴۴ در شهرکرد به دنیا آمد. وی بازیگری را از زمان دبیرستان با اجرای تئاتر در اداره ارشاد آغاز کرد. او دانش‌آموخته‌ی رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

ایشان در سال ۱۳۷۰، با بازی در فیلم از کرخه تا راین به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، نخستین تجربه بازیگری در سینما را به دست آورد.

پاییز بلند، روز شیطان، در قلب من، مزد ترس، جوان امروز، شیخ مفید، ماه و خورشید، عبور از خط سرخ، خلبان، سجده بر آب، راز پرواز، گاهی به آسمان نگاه کن، سلام، آن مرد آمد، تاکسی نارنجی و دریاچه ماهی از آثار کارنامه هنری این بازیگر مطرح تلویزیون و سینما هستند.

علی دهکردی در 24 سالگی با آفرین چیت ساز (روزنامه نگار) ازدواج کرد اما زندگی مشترک آن‌ها در سال 1381 به طلاق ختم شد.

ایشان در مصاحبه‌ای درباره‌ی اینکه انتخاب اولش کار در تلویزیون است یا سینما؟ گفته بود: «به این سوال اگر بخواهید عادلانه پاسخ دهید کار سختی است. متاسفانه یک قضاوت سطحی محتوایی نسبت به کارهای تلویزیونی وجود دارد. من در یک تعریف واقعی رسانه‌‌ای، تفاوت خاصی بین این دو قائل نیستم.»

سیروس میمنت

بازیگران سریال میکائیل

بیوگرافی بازیگران سریال میکائیل را با سیروس میمنت رنجبر به پایان می‌رسانیم. این بازیگر توانمند در بیست‌وسوم  آذر ماه ۱۳۳۹ در کرمانشاه به دنیا آمد. او کارش را در سال 1375 با فیلم معجزه خنده شروع کرد و پس از آن در سریال‌های طنز تلویزیونی از جمله خانه‌به‌دوش و سه‌دونگ سه‌دونگ ایفای نقش کرد.

میمنت که سال‌ها بازیگر و فیلمنامه‌نویس بوده با بازی در نقش کیوان در سریال نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی محبوب‌تر شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تاریخی ایرانی

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

خلاصه داستان سریال میکائیل

پس از بیوگرافی بازیگران سریال میکائیل سراغ داستان آن می‌رویم که درباره پلیس وظیفه‌شناسی به نام میکائیل است. او در شهری در ۶۰ کیلومتری جنوب کشور که پاتوق آقاخان، قاچاقچی مواد مخدر شده، در پی این خلافکار  است.

در این میان، رسول دوست صمیمی میکائیل، به اشتباه قربانی توطئه اشرار می‌شود. میکائیل برای استقرار نظم و آرامش بیشتر، عزم خود را جزم می‌کند و با تکیه بر حمایت‌های مردم، دل به دریا می‌زند.

بازیگران سریال میکائیل

عکس بازیگران سریال میکائیل

در سریال میکائیل تقریبا جایی در قشم وجود ندارد که سیروس مقدم آن مکان را جلوی دوربینش نبرده باشد. این کارگردان مطرح و محبوب در این باره می‌گوید: «من فکر می‌کنم سریال میکائیل جدا از نمایش یک قصه پلیسی و پرحادثه، این جذابیت را ایجاد می‌کند تا ایرانی‌های داخل و خارج کشور ترغیب بشوند تا به قشم بیایند و سواحل زیبا، طلوع و غروب‌های زیبا و فضاهای زیبای جزیره را از نزدیک ببینند.»

کارگردان سریال میکائیل

بازیگران سریال میکائیل

سیروس مقدم متولد یکم فروردین ماه سال ۱۳۳۳ در آبادان است. او دانش‌آموخته‌ی دبیرستان امیرکبیر آبادان و دانشکده هنر‌های زیبا در رشته نقاشی است.

مقدم فعالیت هنری خود را از سال 1355 وقتی 22 ساله بود با دستیاری کارگردان و طراحی صحنه در سریال دایی جان ناپلئون به کارگردانی ناصر تقوایی (پسر خاله‌اش) آغاز نمود.

سیروس مقدم با ساخت سریال‌های پایتخت، اغما، پیامک از دیار باقی، رستگاران، زیر هشت، مدینه و علی‌البدل، به کارگردانی فوق‌العاده در تولید سریال‌های پرمخاطب تلویزیون تبدیل شده است.

سیروس مقدم سال‌‌هاست با الهام غفوری، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون ایرانی ازدواج کرده است که ثمره این زندگی، یک پسر بنام سهیل و دو دختر به نام‌های آناهید و آزاده است.

این کارگردان موفق و محبوب درباره‌ی حضور در کلاس‌های سینمایی گفته است: «در طول این سال‌ ها یک ساعت هم سر هیچ کلاس دانشگاهی که مربوط به سینما باشد نرفتم، هر چه دارم از تجاربی است که از دایی جان ناپلئون سال 55 کسب کردم. به دلیل همین علاقه، دوران تدوین، صداگذاری و موسیقی دائی جان ناپلئون را هم در کنار دوستان بودم تا هم کار یاد بگیرم هم کمک کنم.»

عوامل سریال سریال میکائیل

  • کارگردان: سیروس مقدم
  • نویسنده: سعید نعمت‌الله
  • تهیه‌کننده: الهام غفوری
  • مدیر برنامه‌ریزی: فهیمه کمالی
  • دستیار یک کارگردان: محمد بدرلو
  • دستیار کارگردان: حامد بیسادی‌
  • منشی صحنه: بیتا ارسطویی
  • مدیر تولید: محمود اتحادی‌
  • طراح گریم: مجید اسکندری‌
  • طراح صحنه و لباس: آرزو غفوری‌
  • مدیر تصویربرداری: امیر معقولی‌
  • تصویربردار: حسین قلی پور‌
  • صدابردار: هادی افشار‌
  • تدوینگر: خشایار موحدیان‌
  • مشاور رسانه‌‌ای: مجتبی احمدی‌
  • موسیقی: آریا عظیمی نژاد
  • مدیر تدارکات: آرش صالحی

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال میکائیل نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این مجموعه، علیرضا خمسه، پرویز پورحسینی، کامران تفتی، کامبیز دیرباز، بهنوش طباطبایی، متین ستوده، کاوه سماک‌باشی، مجید واشقانی، مجید سعیدی، مهدی صبایی، مجید مشیری، سیروس میمنت، مریم خدارحمی و علی دهکردی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال میکائیل کی پخش می‌شود و چند قسمت دارد؟

سریال میکائیل از 1402/3/17 هر شب ساعت 20 از شبکه آی فیلم پخش می‌شود. این سریال در 19 قسمت 45 دقیقه‌ای، به کارگردانی سیروس مقدم ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال میکائیل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو