با شماری از معروف ترین کافه های روباز شهر تهران آشنا شوید

با شماری از معروف ترین کافه های روباز شهر تهران آشنا شوید


منبع: همگردی

3

1402/4/3

23:32


این روزها شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شده تا کافه ها و رستورانهای زیادی تعطیل شوند. البته، در حال حاضر با واکسیناسیون عمومی میزان شیوع بیماری کرونا کمتر شده و بسیاری از کسب و کارها فعالیت خود را از سر گرفته اند. با این حال، توصیه می شود که پروتکل های بهداشتی همچون رعایت فاصله اجتماعی میان افراد باید رعایت شوند. یکی دیگر از مقررات جدید و پروتکل های بهداشتی، ارائه خدمات در فضای باز است. با توجه به این موضوع، میتوان نتیجه گرفت که رستورانها و کافه های روباز بهترین مکانها برای دورهمی های صمیمی و دوستانه هستند. با ما در مقاله معروف ترین کافه های روباز شهر تهران همراه شده تا شما را با شماری از بهترین کافه های روباز شهر تهران آشنا کنیم.

کافه نزدیک

یکی از کافه های روباز در پایتخت ایران، کافه نزدیک است که در منطقه کریم خان واقع شد. این کافه از محیط بی مثالی برخوردار بوده و در آن یک بالکن وجود دارد که افراد می توانند در فضای باز آن بنشینند. نکته مهم در مورد کافه نزدیک کتاب مربوط به اجرای موزیک زنده در بالکن این کافه است. این کافه از دکوراسیون داخلی بسیار جذابی بهره مند بوده و طراحی بسیار زیبا و دلنشینی دارد. نکته مهم دیگری که در مورد این کافه وجود داشته، این است که شما می توانید در طراحی آن مواردی همچون سادگی و دقت را در کنار هم به خوبی مشاهده کنید. برای دسترسی به کافه نزدیک کتاب، ابتدا باید خود را به خیابان کریمخان در تهران برسانید و سپس، بین ایرانشهر و ماهشهر و پلاک 134 می توانید این کافه را پیدا کنید.

کافه نزدیک

کافه امیر شکلات دارآباد

یکی از معروف ترین کافه های روباز در تهران، کافه امیر شکلات بوده که در دارآباد قرار گرفته است. نکته مهمی که در مورد کافه امیر شکلات دارآباد وجود دارد، مربوط به چشم انداز و ویوی بسیار زیبای آن است. این کافه از چشم انداز بسیار جذابی برخوردار بوده و در شب زیبایی آن چندین برابر است. برای دسترسی به این کافه، ابتدا باید خود را به منطقه آجودانیه در تهران برسانید. آنگاه، باید به سمت خیابان ابرار حرکت کرده و در نهایت، در نبش آن و پلاک 25 می توانید کافه امیر شکلات دارآباد را مشاهده کنید. کافه امیر شکلات در موزه حیات وحش واقع شده است.

شما می توانید با حضور در این مورد از معروف ترین کافه های روباز شهر تهران، خوراکی مورد علاقه خود را سفارش دهید تا برایتان آماده کنند. علاوه بر آن، می توانید سری به موزه حیات وحش بزنید و از آن نیز بازدید نمایید و حسابی خوش بگذرانید. منوی غذاهای این کافه بسیار متنوع بوده و شما می توانید در آن نام انواع خوراکی های لذیذ را مشاهده کنید.

کافه امیر شکلات دارآباد

کافه چای بار

کافه چای بار فضای بسیار دلنشینی دارد و در داخل یک عمارت کلاه فرنگی واقع شده است. این عمارت در دوران قاجار ساخته شده و در بخشی از باغ انجمن خوشنویسان ایران شما می توانید این کافه جذاب را مشاهده کنید. برای دسترسی به چای بار، ابتدا باید به خیابان دزاشیب بروید و سپس از آنجا باید خود را به خیابان کریمی برسانید. آنگاه، در خیابان سلیمی شمالی می توانید این کافه را پیدا کنید. اکثر مشتریانی که به چای بار مراجعه می کنند، افراد فرهنگی، فرهیخته و تحصیل کرده هستند. شما نیز می توانید با مراجعه به این مورد از معروف ترین کافه های روباز شهر تهران، یک فنجان قهوه سفارش داده و از نوشیدن آن در این فضای زیبا نهایت لذت را ببرید.

کافه چای بار

کافه گالری مارکوف

کافه گالری مارکوف در موزه قصر تهران قرار گرفته است. کافه گالری مارکوف از چشم انداز بسیار زیبا و نمای شیشه ای بهره مند هست. کافه گالری مارکوف از دکوراسیون و فضای داخلی بسیار جذاب و زیبایی برخوردار است. در فضای داخلی این کافه، مبلمانهای رنگی، گلدانهای رنگی و وسایل قدیمی مشاهده می شوند که بسیار زیبا چیده شده اند. حیاط کافه گالری مارکوف هم در واقع فضای روباز آن بوده که بسیار باصفا و دلنشین است. برای دسترسی به این کافه گالری، ابتدا باید به خیابان انقلاب در تهران بروید. بعد از پشت سر گذاشتن چهارراه ولیعصر و خیابان خارک هم باید به سمت کوچه شهرود حرکت کرده و آنگاه، می توانید کافه گالری مارکوف را پیدا کنید.

کافه گالری مارکوف

کافه مجنون

کافه مجنون از فضایی خاص و جذاب بهره مند بوده و هم محوطه سرباز و هم سرپوشیده دارد. یکی از مزیتهای کافه مجنون که می توانیم به آن اشاره کنیم، این است که برای مشتریان خود پارکینگ اختصاصی در نظر گرفت. پیتزاهای این کافه طعم فوق العاده ای دارند و بسیار لذیذ هستند. همه کافه مجنون را با باریستای معروفش می شناسند. برای دسترسی به کافه مجنون، ابتدا باید به شهرک غرب بروید و سپس، از آنجا خود را به خیابان ایران زمین برسانید. در نهایت، بین چهارم و ششم و باغ راه فدک می توانید این مورد از بهترین کافه های روباز شهر تهران را ببینید.

کافه مجنون

کافه ویکولو

برای دسترسی به کافه ویکولو، باید به آفریقای شمالی بروید و سپس، از آنجا خود را به مجتمع مدرن الهیه برسانید. آنگاه، در رویال فلور می توانید این کافه لوکس را پیدا کنید. در کافه ویکولو گریل پرسنلی مجرب و کاربلد مشغول به کار و ارائه خدمت هستند. در این کافه رستوران شما می توانید انواع مختلفی از پیش غذا، غذای اصلی، شیک، صبحانه، قهوه دمی، دسر، کرپ، دمنوش، آبمیوه طبیعی، چای و غیره را میل نمایید. در اطراف این مورد از بهترین کافه های روباز شهر تهران نیز تعدادی فروشگاه لوکس، قنادی و بوتیک دیده می شود.

کافه ویکولو

کافه ایوان

کافه ایوان به سبکی طراحی شده که در آن می توانید تلفیقی از سنت و مدرنیته را مشاهده کنید. برای دسترسی به این کافه، ابتدا باید خود را به خیابان سعدی در تهران برسانید و سپس، از آنجا به سمت خیابان منوچهری حرکت کنید. در این خیابان پاساژ مرجان هست که در طبقه اول آن می توانید کافه ایوان را پیدا کنید. در این منطقه عمارتی مشرف به کافه ایوان قرار گرفته که زمان ساخت آن به سال 1247 باز می گردد. شعار این کافه از طهران تا تهران با کافه ایوان بوده که بسیار جالب و جذاب است. در منوی این کافه هم نام انواع غذا و نوشیدنی ها بچشم میخورد و همبرگر، پاستا، هات چاکلت فندقی، میرزا قاسمی و شربتهای سنتی نمونه هایی از خوراکی های خوشمزه این کافه هستند.

کافه ایوان

کافه تهرون

کافه تهرون بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و در منوی غذایی آن نام انواع مختلفی از دمنوش ها، نوشیدنی ها، دسرها، شیرینی ها و همچنین انواع غذاهای سنتی و ایرانی بچشم میخورد. برای دسترسی به کافه تهران، ابتدا باید به خیابان ویلا بروید و سپس، از آنجا به سمت کوچه خسرو حرکت کنید. کافه تهرون از فضایی نوستالژیک و صمیمی برخوردار بوده و حیاطی بزرگ دارد. در این حیاط آن می توانید حوض آبی فیروزه ای را مشاهده کنید که در وسط آن فواره ای زیبا قرار گرفته است. در درون این حیاط گلدانهای سفالی و گلهای زیبا و رنگارنگ بچشم میخورند.

کافه تهرون

کافه کیپ لیک

کافه کیپ لیک در باغ زیبای کاخ سعدآباد واقع شده و برای دسترسی به این کافه ابتدا باید به تجریش بروید. سپس، از آنجا به سمت خیابان ولیعصر حرکت کنید و پس از آن، خود را به زعفرانیه و انتهای خیابان طاهری برسانید. آنگاه، در کاخ موزه سعدآباد می توانید کافه کیپ لیک را پیدا کنید. در این کافه رستوران شما می توانید خوشمزه ترین صبحانه ها را با نان تازه نوش جان فرمایید.

کافه کیپ لیک

کافه ریبار

در مجاورت موزه زمان در تهران و در خیابان ولیعصر می توانید یکی از زیباترین کافه های روباز را پیدا کنید. در کافه ریبار این امکان برای شما وجود دارد که هنگام سرو قهوه یا نوشیدنی مورد علاقه خود، از تماشای فضای باغ و نمای زیبای موزه نیز نهایت لذت را ببرید. در کافه ریبار مکانهای خاصی برای بازی کودکان و خردسالان وجود دارند که این مورد یکی از مزیتهای مهم این کافه بشمار می آید. صبحانه هایی که در این کافه رستوران سرو می شوند، بسیار لذیذ و خوشمزه هستند.

کافه ریبار

کافه گودو یاس

این کافه فضایی بسیار آرامش بخش و کلاسیک دارد و در حیاط کافه گودو یاس یک حوض فیروزه ای مشاهده می شود که بسیار زیباست. علاوه بر آن، نمای آجری نیز جذابیت این فضا را دوچندان کرد. برای دسترسی به این کافه، ابتدا باید به خیابان نجات اللهی بروید و آنگاه نرسیده به سمیه و در خیابان محمدی باید به سمت بن بست گل یاس حرکت کنید. در این کافه انواع مختلفی از نوشیدنی های گرم، سرد، دسر، قهوه، شیرینی، کیک، غذاهای سنتی و ایرانی سرو می شوند. آش رشته، دیزی، کباب تابه ای و لوبیا پلو از غذاهای پرطرفدار و محبوب این کافه هستند.

کافه گودو یاس

کافه سفال آنسو

کافه آنسو دکوراسیون داخلی ساده و زیبایی دارد و به عبارتی یک خانه قدیمی در مرکز شهر است. برای دسترسی به کافه سفال آنسو باید به خیابان ویلا بروید و سپس از آنجا به سمت خیابان ورشو حرکت کنید. آنگاه، در عمارت آنسو می توانید این کافه را پیدا کنید. کافه سفال آنسو فضای خاص و آرامش بخشی را برای مشتریان خود فراهم کرده است. علاوه بر آن، در این کافه یک فروشگاه محصولات هنری و همچنین یک کارگاه سفالگری نیز وجود دارد. در این کافه دوره های مختلف آموزشی و هنری نیز برگزار می گردند.

کافه سفال آنسو

کافه باکارا

کافه باکارا در خیابان کارگر شمالی و بالاتر از میدان انقلاب قرار دارد و برای دسترسی به آن باید وارد کوچه رهنما شوید و به پلاک 19 مراجعه کنید. در حیاط این کافه می توانید یک تلویزیون قدیمی زرد رنگ را مشاهده نمایید و علاوه بر آن، یک حوض آبی نیز در این محوطه وجود دارد که بسیار زیباست. در کافه باکارا یکسری فعالیتهای جانبی نیز انجام می شوند که از جمله آنها می توانیم به رویداد شعر خوانی، سینما باکارا، موسیقی تجربی و…اشاره کنیم.

کافه باکارا

کافه روحی

کافه روحی باغ نگارستان علاوه بر بخش روباز، دارای فضای سرپوشیده نیز است. در سالن اصلی این کافه تزیینات بسیار زیبای قجری بچشم میخورند. برای دسترسی به کافه روحی، ابتدا باید به میدان بهارستان بروید و سپس از آنجا به سمت خیابان دانشسرا حرکت کنید و خود را به خیابان شریعتمدار رفیع برسانید. در نهایت، در باغ نگارستان می توانید این کافه زیبا را پیدا کنید. در کافه روحی انواع مختلف غذا، دسر و نوشیدنی سرو می شوند که از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و طعم فوق العاده ای دارند.

کافه روحی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو