فروش کالاهای ممنوعه در خرده‌فروشی‌های آنلاین ممنوع می‌شود

منبع: تکراتو

4

1402/6/3

10:00


نمایندگان مجلس آمریکا با ارسال نامه‌ای به متا، ای‌بی، آمازون و شرکت‌های دیگر ممنوعیت فروش کالاهای ممنوعه در خرده‌فروشی‌های آنلاین را اعلام کردند.

فروش کالاهای ممنوعه در خرده‌فروشی‌های آنلاین ممنوع می‌شود

نمایندگان مجلس آمریکا با ارسال نامه‌ای به متا، ای‌بی، آمازون و شرکت‌های دیگر ممنوعیت فروش کالاهای ممنوعه در خرده‌فروشی‌های آنلاین را اعلام کردند.

به گزارش تکراتو و به نقل از مهر، کمیته انرژی و بازرگانی مجلس آمریکا طی نامه‌ای به آمازون، ای‌بی، متا، والمارت و دیگر پرتال‌های خرید آنلاین درخواست جلوگیری از فروش کالاهایی را داشته که طبق فراخوان اعلام شده است و این پلتفرم‌ها در مورد محصولات ممنوع سوالاتی مطرح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: سودآورترین شرکت‌های سال 2022 ؛ آرامکو بازهم بالاتر از اپل!

ممنوعیت فروش کالاهای ممنوعه در خرده‌فروشی‌های آنلاین

به گزارش انگجت، به نظر می‌رسد به‌نظر باتوجه به تصمیم مجلس آمریکا مبنی‌بر ممنوعیت فروش کالاهای ممنوعه در خرده‌فروشی‌های آنلاین بسیاری خرده‌فروشان اینترنتی با سوالاتی در مورد روش‌های برخورد با محصولات مرجوعی مواجه شده‌اند. آنها به خصوص در مورد تلاش بی‌نتیجه متا جهت ایجاد توقف در فروش دو محصول مرجوعی ویژه کودکان در فیس‌بوک ابراز نگرانی کرده‌اند.

کمیسیون ایمنی محصول مصرف‌کنندگان آمریکا (CPSC) برای گهواره Rock ‹n Play شرکت فیشر پرایس در سال 2019 و تشک نوزاد Newborn Lounger محصول شرکت باپی در سال 2021 میلادی فراخوان کالاهای ممنوعه صادر کرده است. با این حال سازمان مذکور مدعی شده که نرخ درخواست‌های حذف محصول (ماهانه به‌طور متوسط هزار قطعه) با کاهش روبرو نشده و هیچ اقدامی جهت ممنوعیت فروش کالاهای ممنوعه در خرده‌فروشی‌های آنلاین صورت نگرفته است. گفتنی است که گهوارهRock ‹n Play  با مرگ حدود 100 نوزاد در ارتباط بوده است.

فروش کالاهای ممنوعه در خرده‌فروشی‌های آنلاین

به همین جهت اعضای کنگره آمریکا نگران این هستند که فروشگاه‌های آنلاین با انجام اقدامات اندک و ناکافی جهت توقف فروش این محصولات، سلامت کودکان و تمام کاربران را با خطر روبرو سازند. لذا نمایندگان مجلس از کلیه شرکت‌ها درخواست کرده‌اند تا جزئیات تلاش‌هایشان جهت توقف فروش کالاهای ممنوع یا شامل فراخوان از جمله حضور کارمندانی متعدد و فعال در این زمینه را اطلاع‌رسانی کنند.

همچنین این سیاستمداران قصد دارند تا از اقدامات شرکت‌ها در آینده اطلاع حاصل کنند و در خصوص وجود قطعیت درباره برخورد با این مشکلات اطمینان پیدا کنند. در نامه مذکور از شرکت‌ها پرسیده شده که آیا تصمیم دارند تا جهت یافتن راه‌حل مشکل با کمیته همکاری کنند یا خیر. در همین راستا شرکت‌ها وظیفه دارند تا تاریخ 31 اوت به این نامه پاسخ خود را ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت فروش کالاهای ممنوعه در خرده‌فروشی‌های آنلاین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو