راه های مقابله با سرفه های خشک

راه های مقابله با سرفه های خشک


منبع: دونفره

205

1398/3/4

13:33


سرفه های خشک همیشگی و مداوم بسیار خسته کننده ان و باعث آزار و اذیت شما و خانواده تان میشوند. ممکنه گاهی در طول روز سرفه های خشک داشته باشید گاهی صبح یا گاهی عصر یا هنگامی که بیرون میروید. خوشبختانه این سرفه ها بدون درمان نیستند و با راهکار های طبیعی میتوان از شدت آنها کم کرد. فقط کافیه یک راه رو انتخاب کنید و برای چند هفته انجام بدید تا از شدت سرفه ها کم بشه.

سرفه های خشک

سرفه های خشکhttps://homeremedyshop.com/12-home-remedies-for-persistent-dry-cough/

دلیل سرفه های خشک مداوم چیست؟

سرفه های خشک و همیشگی سرفه های غیر فعالی هستند که با سرفه های ناشی از سرماخوردگی وگلو درد فرق میکنن و دارای خلط نیستند.

این سرفه ها میتونه روی بزرگسالان یا بچه ها تاثیر بگذاره و گاهی بعد از عفونت ها و تب ها ایجاد میشه

دلیل دیگه ممکنه الودگی هوا باشه که باعث تحریک گلو میشه .

سرفه ناشی از تحریک گلو

سرفه ناشی از تحریک گلو

سرفه ها باعث اذیت و بروز مشکلاتی میشن ولی به راحتی میتونیم اونها رو کنترل کنیم اگه به تازگی دچار این سرفه ها شدید یا حتی اگه مدت زیادی دارید باهاشون دست و پنجه نرم میکنید بهتره یکی از راه های ارائه شده رو انتخاب کنید  تا سرفه ها رو کم کنید.

1. نوشیدنی گرم بنوشید

بیشتر اوقات سرفه های خشک به خاطر وجود التهاب هست که نوشیدنی های گرم ناحیه ملتهب رو آرام میکنه و میتونید مدتی از سرفه ها خلاص بشید. چای طبیعی و دمنوش ها از بهترن گزینه ها هستند چون هم گرم هستند و هم از موادی تشکیل شده اند که برای بدن مفیده. اگر دوست ندارید در طول روز از چای و دمنوش استفاده کنید سوپ هم گزینه بسیار مناسبی است چون هم گرمه و هم مقوی و التهاب ها رو تسکین میده.

دمنوش ها ونوشیدنی های گرم

دمنوش ها ونوشیدنی های گرم

2. آب نمک غرغره کنید

غرغره کردن یکی از کارهای اساسی است زیرا باعث بیرون ریختن باکتری های مضر میشود بهتر است صبح ها و عصرها غرغره کنید. در مقداری آب ولرم یک قاشق چای خوری نمک را حل کنید و غرغره کنید نمک باعث میشود تمام مایعات ناحیه ملتهب کشیده شود همچنین غرغره باغث از بین رفتن سوزش و کم شدن خلط میشود .

غرغره کردن

غرغره کردن

3. بخور دهید

یک روش راحت و در دسترس بخور دادن است. بخار آب گرم باعث میشه تمام راه های سینه و بینی باز و سرفه و سرماخوردگی کمتر شود. میتوانید آب را ساده  یا همراه روغن ها و رایحه های خوب و ضروری بجوشانید. به راحتی در کنار بخار بنشینید و با آرامش تنفس کنید میتوانید یک حوله تمیز روی سر خود بیندازید تا بخار ها از دست نرود و همه داخل مجرای تنفسی شود دو یا سه بار در روز بمدت 10 دقیقه این کار را تکرار کنید. این کار باعث باز شدن مجرای تنفسی و از بین رفتن ویروس ها میشود.

بخور

بخور

4. سرتان را بالاتر قرار دهید

بعضی بیماران در شب با سرفه ها مواجه میشوند و مجبورند ساعاتی را بیدار بمانند. یکی از دلایل این است که وقتی میخوابید ماده مخاطی از بینی به گلو میچکد که به وضعیت قرار گرفتن بدن بستگی دارد اگر در هنگام خواب سر را بالاتر و روی بالش مناسب قرار دهید به خواب بهتر و کم شدن سرفه ها کمک میکند.

قرار گرفتن سر بالاتر از بدن هنگام خواب

قرار گرفتن سر بالاتر از بدن هنگام خواب

5. پونه کوهی

پونه کوهی یکی از بهترین راه حل ها برای درمان سرفه های مداوم است این گیاه باعث میشود از خلط ها خلاص شوید و مجرای هوایی را پاک و تمیز نگه میدارد. پونه دارای منیزیم فیبر و ویتامین های A,K,E,C میباشد پونه به راحتی با ویروس ها مبارزه میکند که میتوان آن را به صورت خام یا دمنوش استفاده کرد.

پونه

پونه

6. زردچوبه

زرد چوبه علاوه بر اینکه یک چاشنی غذاست تاثیر فوق العاده ای بر سرفه دارد. مخلوط کردم شیر گرم با زردچوبه یک راه بسیار معروف است. نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با شیر مخلوط کنید و انقدر هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.این نوشیدنی ضد التهاب و ضد باکتری میباشد. راه دیگر غرغره کردن زردچوبه است نصف قاشق چایخوری زردچوبه را در آب گرم حل کنید و روزی دو یا سه بار غرغره کنید. همچنین میتوانید آنرا با عسل ترکیب کنید. عسل و زردچوبه هردو آنتی باکتری و ضد التهاب هستند و به بهبود سرفه کمک میکنند.

زردچوبه

زردچوبه

7. عسل

اگر طرفدار زردچوبه نیستید از عسل استفاده کنید که یکی از راه های آرام کردن سینه و گلوست، عسل فواید بسیاری دارد و میواند سرفه ها را کاهش دهد. میتوانید عسل را به شیوه های مختلف مصرف کنید. آن را به چای آب میوه شیر و یا شربت خود اضافه کنید و میل کنید.

عسل

عسل

8. زنجبیل

یکی از راه های کاهش سرفه خوردن زنجبیل است که دارای آنتی اکسیدان ضد التهاب و ضد حساسیت میباشد یک تکیه کوچک را جدا کنید و بجوید یا چای زنجبیلی درست کنید و یا آنرا در نوشیدنی های گرم خود حل کنید و با مقداری عسل شیرین کنید و هر روز به طور مداوم میل کنید.

زنجبیل

زنجبیل

9. سیر

سیر یکی از راه های موثر برای درمان سرفه هاست. سیر ضد میکروب و ضد باکتری است و از سرماخوردگی جلوگیری میکند و دوره بیماری را کاهش میدهد. بهترین روش استفاده از سیر خام است که در غذاها دسرها و سالاد ها میتوان از ان استفاده کرد. اگر خواص بینظیر سیر را بدانید در همه غذاها از آن استفاده میکنید.

سیر

سیر

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو