بیماری کاوازاکی کودکان، چگونه است؟

منبع: نی نی بان

89

1398/5/5

15:22


یک متخصص قلب گفت: بیماری کاوازاکی مختص کودکان است و زیر پنج سالگی رخ می‌دهد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،هاشم سزاوار، متخصص قلب و عروق درباره کاوازاکی اظهار کرد: این بیماری بسیار نادر و مرموز در کودکان زیر 5 سال اتفاق می افتد. بیماری کاوازاکی می‌تواند به عروق کرونری قلب که خون را به عضلات قلب می‌رسانند، آسیب وارد کند.
وی افزود: بسیاری از کودکانی که تحت درمان قرار می‌گیرند، بدون هیچ گونه عوارض طولانی مدتی بهبود می یابند. بعد از درمان کامل نیز، کودک شما باید برای چند هفته تا چند ماه تحت نظر پزشک باشد. این بیماری در کودکان یک تا ۲ سال شایع تر است و در کودکان بالای ۸ سال شیوع بسیار کمی دارد.
این متخصص قلب درباه علائم این نوع بیماری گفت: تب بالا، بثورات تکه ای، ورم و قرمزی دست ها و پاها، چشمان خونی و لب های قرمز و شکاف دار از علائم کاوازاکی است.
وی درباره علل بیماری کاوازاکی بیان کرد: هنگامی که یک کودک دچار بیماری کاوازاکی می شود، رگ های خونی در سراسر بدن او ملتهب می شوند این می تواند به شروع کروزی ( عروقی که خون را به قلب حمل می کنند) صدمه بزند اما این بیماری فقط روی قلب تاثیر نمی‌گذارد ، بلکه می تواند مشکلاتی را در گره های لنفاوی، پوست و پوشش دهان ، بینی و گلو ایجاد کند. اگر کودک درمان نشود، این بیماری به قلب آسیب می رساند و کشنده است.
این متخصص قلب درباره تشخیص بیماری کاوازاکی گفت: تشخیص بیماری کاوازاکی ممکن است دشوار باشد، زیرا برای تشخیص این بیماری هیچ گونه آزمایشی وجود ندارد.
وی در پایان گفت: اگر کودک بیش از ۵ روز تب داشته باشد،کودک شما را تحت آزمایش های معمول آزمایشگاهی قرار می دهند. ممکن است پزشک به منظور تشخیص مشکلات قلبی برای کودک شما اکوکاردیوگرافی تجویز کند. بعد از درمان ، پزشک قلب کودکتان را برای تشخیص مشکلات قلبیِ احتمالی معاینه می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو