بهترین فیلم های کیانو ریوز ؛ محبوب ترین بازیگر هالیوود

بهترین فیلم های کیانو ریوز ؛ محبوب ترین بازیگر هالیوود


منبع: فیگار

3

1402/7/4

18:00


کیانو ریوز یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین بازیگران هالیوود است که در این مقاله قصد داریم تا بهترین فیلم های کیانو ریوز را به شما معرفی کنیم.

بهترین فیلم های کیانو ریوز ؛ محبوب ترین بازیگر هالیوود

کیانو ریوز یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین بازیگران هالیوود است که در این مقاله قصد داریم تا بهترین فیلم های کیانو ریوز را به شما معرفی کنیم.

به سختی می‌توان ستاره‌ای با حرفه‌ای متفاوت‌تر از کیانو ریوز پیدا کرد، کسی که در طول سال‌ها تلاش می‌کرد تا با بازی در فیلم‌های متفاوت، آثار درخشانی را به تصویر بکشد. کیانو ریوز کانادایی با ایفای نقش در سه فرنچایز موفق، ثابت کرد که یک بسیار فوق العاده است، چه او یک ابرقهرمان سایبری، چه یک نوجوان در سفر زمانی یا مرگبارترین قاتل جهان باشد.

کیانو ریوز در بسیاری از فیلم‌ها با ژانرهای مختلف ایفای نقش کرده است و این موضوع باعث شد تا سینما دوستان عاشق او شوند. همچنین امروزه او را به عنوان یکی از بهترین بازیگران جهان تا سال 2023 می‌شناسند که همچنان به فعالیت خود در صنعت سینما ادامه می‌دهد. در این مقاله تیم تحریریه فیگار لیستی از بهترین فیلم های کیانو ریوز بر اساس تجربیات خود تهیه کرده است تا با آثار برتر این بازیگر محبوب آشنا شوید.

بهترین فیلم های کیانو ریوز

برترین فیلم های Keanu Reeves

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های کیانو ریوز را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های کیانو ریوز

کیانو ریوز، بازیگر محبوب و توانمند صنعت سینما، با ایفای نقش‌های بی‌نظیر و استعداد خارق‌العاده خود، به عنوان یکی از بهترین بازیگران مرد هالیوود شناخته می‌شود. او با حضور در فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف، توانسته است توجه علاقه‌مندان سینما را به خود جلب کند و در ذهن و قلب آنها جاودانه شود. در ادامه بهترین فیلم های کیانو ریوز را به شما معرفی خواهیم کرد.

The Devil’s Advocate (1997)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

یکی از بهترین فیلم های کیانو ریوز ، وکیل مدافع شیطان، یک نوع فیلم ترکیبی عجیب بود. بخشی از درام حقوقی به سبک جان گریشام، بخشی فیلم ترسناک فراطبیعی، بخشی مطالعه شخصیت روانشناختی و بخشی ادای احترام به فیلم بهشت ​​گمشده است. اما این ترکیبی بود که جواب داد و منجر به یکی از منحصربه‌فردترین آثار در رزومه کیانو ریوز شد.

او در اینجا در نقش کوین لومکس، وکیل با استعدادی که هیچ تردیدی در مورد دفاع از موکل‌های گناهکار خود نداشت، بازی کرد. زمانی که لومکس به یک شرکت بزرگ حقوقی در نیویورک دعوت به کار شد، متوجه می‌شود که یکی از شرکای این شرکت حقوقی، جان میلتون با بازی آل پاچینو، در واقع شیطان است و ماجرا بسیار جذاب می‌شود. برخی از سینما دوستان معتقدند که فیلم “وکیل مدافع شیطان” بهترین فیلم کیانو ریوز تا به امروز است.

Constantine (2005)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

کیانو ریوز در این فیلم، در نقش جان کنستانتین، یک شکارچی شیاطین بازی می‌کند که با اکراه درگیر جنگ بین فرشتگان و شیاطین روی زمین می‌شود. در برابر اقتباس‌های کتاب‌های مصور، کنستانتین چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما با نادیده گرفتن این واقعیت که این یک اقتباس عالی از کمیک‌های Hellblazer دی‌سی نیست، کنستانتین در واقع یک فیلم اکشن ماوراء الطبیعه است که شما را سرگرم خواهد کرد.

این فیلم از خط داستانی اصلی “عادات خطرناک” الهام گرفته است که چگونه از سرطان ریه کنستانتین به عنوان نیروی محرکه در تلاش او برای فریب دادن دشمنان شیطانی خود و اجتناب از نفرین ابدی استفاده می‌کند. اگر به دنبال دیدن بهترین فیلم های کیانو ریوز هستید، تماشای فیلم کنستانتین به شما پیشنهاد می‌شود.

The Matrix: Reloaded (2003)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

یکی دیگر از بهترین فیلم های کیانو ریوز ، قسمت دوم ماتریکس است. کیانو ریوز و عوامل برای این ساخت دنباله پرفروش ماتریکس بازگشتند که یک نئوی در حال پرواز و یک سکانس تعقیب و گریز در بزرگراه که هنوز به عنوان بهترین صحنه اکشن در هر فیلم ماتریکس یاد می‌شود را بسازند.

فیلم The Matrix: Reloaded اولین فیلم کلاسیک ریوز نبود، زیرا به مرور با انتقادهای منفی همراه شد، اما این فیلم هنوز هم به عنوان یکی از برترین فیلم های Keanu Reeves محسوب می‌شود.

Bill & Ted Face the Music (2020)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

یکی از فیلم های جدید کیانو ریوز ، “ستاره‌های بیل و تد”، دنباله دو فیلم “Bill and Ted’s Excellent Adventure” و “Bill and Ted’s Bogus Journey” است که در سال 2020 اکران شد. کیانو ریوز به همراه الکس وینتر برای ساخت این دنباله مورد انتظار بازگشتند. این فیلم داستان دو رفیق دوست‌داشتنی را دنبال می‌کند که پس از سال‌ها سعی دارند تا بفهمند چرا با موسیقی‌شان دنیا را آنطور که گفته شده نجات نداده‌اند.

سامارا ویوینگ و بریژت لوندی پین نیز در نقش تئا و بیلی به ترتیب دختران بیل و تد، در یکی از دنباله‌های کمیاب که مدت‌ها در انتظارش بودیم، به ایفای نقش پرداخته‌اند. کسانی که این فرانچایز را تماشا کرده‌اند می‌دانند که این اثر جزو بهترین فیلم های کیانو ریوز است که یک دنباله بسیار خوب را به تصویر کشید.

Parenthood (1989)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

این فیلم به کارگردانی ران هاوارد، محصول 1989 که بعداً به صورت ضعیف‌تر در یک سریال درام موفق در شبکه NBC اقتباس شد، یک کمدی گروهی با بازی استیو مارتین، مری استینبرگن، ریک مورانیس، دایان ویست و موارد دیگر در داستانی درباره ناتوانی‌های خانواده بود.

کیانو ریوز در نقش اصلی این داستان حضور ندارد، اما او بخشی از این ترکیب بود و نقش شوهر دوست داشتنی شخصیت مارتا پلیمپتون را بازی می‌کرد. دوران مهمی بود که ریوز در پروژه‌های معروف نقش‌های مکمل را بر عهده داشت. این فیلم جزو بهترین فیلم های کمدی کیانو ریوز قرار می‌گیرد.

Always Be My Maybe (2019)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

در نقش‌های فرعی، ریوز یک تقلید ملایم از خودش، یا حداقل از انواع بازیگران هالیوود، در فیلم باشکوه Always Be My Maybe اجرا کرد. ریوز در این داستان نقش زیادی نداشت و به عنوان دوست پسر یکی از شخصیت‌ها ظاهر شد، اما اگر این فیلم را دیده باشید، متوجه شده‌اید که کیانو ریوز با هر حضور خود در سکانس، توجه‌ها را می‌دزدد. فیلم Always Be My Maybe یکی از بهترین فیلم های کیانو ریوز است که باید آن را تماشا کنید.

Toy Story 4 (2019)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

ریوز به چهارمین و آخرین فیلم فرنچایز داستان اسباب‌بازی پیوست، در نقش کابوم، یک فرد شجاع کانادایی دوست‌داشتنی با لباس سفید که از اسباب‌بازی چرخه شیرین کاری “Evel Knievel Rally” در سال 1975 الگوبرداری شده بود.

ریوز به‌طور ظاهری وارد این فرانچایز شد و در میان فیلم‌های داستان اسباب‌بازی عملکرد بسیار خلاقانه‌ای داشت و باعث شد که این اثر به یکی از بهترین انیمیشن‌های پیکسار تبدیل شود. این اثر یکی از جدیدترین فیلم های کیانو ریوز است که بسیار فوق العاده بود.

Bram Stoker’s Dracula (1992)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

اگر منصف باشیم، کیانو ریوز برای بازی خود در نقش جاناتان هارکر در فیلم غم انگیز دراکولا، ساخته فرانسیس فورد کاپولا در سال 1992، دست کم گرفته شد. ریوز مقابل گری اولدمن که بدون زحمت در حال دزدیدن صحنه بود، دیده نمی‌شد و زیر سایه اولدمن و سر آنتونی هاپکینز قرار گرفت. با این حال، خود فیلم هنوز هم یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک دهه 90 محسوب می‌شود. این فیلم جزو بهترین فیلم های کیانو ریوز است که افراد کمی آن را تماشا کرده‌اند.

River’s Edge (1986)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

فیلم River’s Edge یک درگیری ساده اما جذاب را ارائه می‌دهد که از یک پرونده قتل واقعی در کالیفرنیا الهام گرفته شده است. جان با بازی دانیل روباک به گروه دوستان دبیرستانی خود می‌گوید که به دختری تجاوز کرده و او را به قتل رسانده است.

پس از یافتن جنازه او، نوجوانان ناراضی و از نظر عاطفی جدا شده با میل به محافظت از دوست خود دست و پنجه نرم می‌کنند. فیلم River’s Edge نمونه اولیه بازیگران با استعدادی مانند ریوز و گلاور است و به همان اندازه پاسخ خوبی به این استدلال خواهد بود که ریوز نمی‌تواند نقش‌های سرراست و دراماتیک را ایفا کند.

Point Break (1991)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

قبل از اینکه فرنچایز Fast and the Furious وجود داشته باشد و قبل از اینکه کاترین بیگلو درام‌های جنگی سختی مانند The Hurt Locker و Zero Dark Thirty را بسازد، فیلم Point Break وجود داشت. این فیلم اساساً همان داستان فیلم اول Fast and the Furious را دارد، فقط یک دهه زودتر اکران شد.

ریوز در نقش کاراتک فوتبال کالج ایفای نقش کرد که تبدیل به مامور اف‌بی‌آی شد. جانی یوتا وظیفه نفوذ به گروه موج‌سواران به رهبری بودی با بازی پاتریک سویزی را دارد که گمان می‌رود با مجموعه‌ای از سرقت‌های بانکی مرتبط هستند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های اکشن کیانو ریوز است که حتما باید آن را تماشا کنید.

My Own Private Idaho (1991)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

در اوایل دهه 90، ریوز بدون شک به دنبال نقش‌های خوش‌رنگ‌تر و بی‌نظیرتر بود تا ثابت کند که فقط یک بازیگر معمولی نیست. فیلم My Own Private Idaho ممکن بود مخاطبان محدودتری را جذب کند، اما مطمئناً ثابت کرد که ریوز چیزی بیشتر از یک گیتار و لبخند مسخره دارد و به سرعت جزو بهترین فیلم های کیانو ریوز قرار گرفت.

فیلم My Own Private Idaho اثر گاس ون سنت، بسیار آزادانه بر اساس نمایشنامه‌های شکسپیر ساخته شده است. اگرچه طرح داستان کمی بد بود، اما این فیلم به مشکلاتی می‌پردازد که این مردان جوان با آزمایش‌های روزمره و تلاش مایکی برای برقراری ارتباط مجدد با مادرش مواجه می‌شوند. این اثر یکی از بهترین فیلم های عاشقانه کیانو ریوز است که ارزش تماشا را دارد.

John Wick (2014)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

به طرفداران بستگی دارد که خودشان تصمیم بگیرند که کدام فیلم جان ویک مورد علاقه آنهاست، اما برای سادگی، از قسمت اول، مربوط به سال 2014، استفاده می‌کنیم، زیرا این فیلم یک فیلم هیجان انگیز و فوق العاده بود. این فیلم انتقام جویانه درباره قاتلی که پس از کشته شدن سگش که توسط همسر مرحومش به او هدیه داده شده بود، کسانی که با این ماجرا ارتباط داشتند را به کام مرگ می‌کشاند. کیانو، آزاد از باری که مجبور بود خود را به عنوان یک ستاره اکشن دوباره در اینجا ثابت کند، به یک ماشین قتل تبدیل شد و یک فرنچایز کاملاً موفق را تولید کرد.

Bill & Ted’s Excellent Adventure (1989)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

خوب یا بد، ماجراجویی عالی بیل و تد حرفه ریوز را در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 شکل داد. ریوز در نقش تئودور لوگان دوست‌داشتنی اما کم‌هوش حضور داشت. بیل و تد رویای این را داشتند که گروه خود، به نام The Wyld Stallyns را به سوی سوپراستار بودن در سبک راک اند رول سوق دهند، اما ابتدا باید آخرین مراحل سخت زندگی خود را پشت سر بگذارند.

خوشبختانه برای آنها، ساکنان مفید آینده‌نگر و آرمان‌گرای کالیفرنیا، یک باجه تلفن در سفر در زمان فرستادند تا به بیل و تد کمک کنند تا مشهورترین رهبران تاریخ را برای پروژه خود گرد هم آورند. نتیجه یک کمدی واقعا مفرح و احمقانه بود که دو قهرمان به معنای واقعی کلمه با زمان مبارزه می‌کردند. ریوز در این فیلم یکی از بهترین نقش‌های خود را ایفای کرد. فیلم Bill & Ted’s Excellent Adventure همواره به عنوان بهترین فیلم های کیانو ریوز شناخته می‌شود.

Speed (1994)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

فیلم “سرعت” یکی از قوی‌ترین و لذت بخش‌ترین فیلم‌های اکشن ساخته شده است. این فیلم یک شیرین کاری دیدنی و جذاب را ارائه می‌دهد که از داستان ساده خود با هیجان بالا و عملکرد عالی ساندرا بولاک نهایت استفاده را کرد. ریوز در نقش جک ترون، عضو تیم LAPD SWAT، در نقش قهرمان این فیلم نقش آفرینی نمود.

وقتی یک بمب‌گذار سرکش اتوبوس شهری را خراب می‌کند و تمام شهر را گروگان می‌گیرد، اتوبوس مجبور می‌شود همیشه با سرعت بالای 50 مایل در ساعت رانندگی کند تا منفجر نشود. در حالی که این می‌توانست به یک فیلم بسیار تکراری منجر شود، اما Speed ​​به یکی از موفقیت‌های شگفت‌انگیز صحنه اکشن اواسط دهه 90 تبدیل شد و به شهرت ریوز به عنوان یک ستاره در این فرآیند کمک کرد.

The Matrix (1999)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

در سال 1999، ماتریکس، به سادگی ذهن همه را با ترکیبی منحصر به فرد از زیبایی شناسی سایبرپانک و کونگ فوی مافوق بشری منفجر کرد. ریوز در نقش یک هکر به نام نئو حضور دارد که با گروهی از مبارزان آزادی به رهبری مورفیوس، پس از اینکه فهمید جهان چیزی بیش از یک شبیه‌سازی دیجیتال پیچیده ایجاد شده توسط روبات‌هایی نیست که از نسل بشر به عنوان باتری برای حفظ جهان خود استفاده می‌کنند، همکاری کرد.

امپراتوری ماتریکس در سطوح مختلف کار می‌کرد. پرسش‌های فلسفی جالبی درباره ماهیت واقعیت به وجود آورد. به لطف کار دوربین 360 درجه ابداعی و سکانس‌های اکشن شگفت انگیز بسیار مورد توجه قرار گرفت. خود ریوز در نقش یک فرد که به یک استاد هنرهای رزمی تبدیل شد، بسیار فوق العاده بود. این فیلم همچنان به عنوان یکی از بهترین فیلم های کیانو ریوز شناخته می‌شود که انقلابی در آثار اکشن به وجود آورد.

John Wick: Chapter 4 (2023)

بهترین فیلم های کیانو ریوز

قسمت چهارم جان ویک یک اثر اکشن و هیجانی، از جدیدترین فیلم های کیانو ریوز به کارگردانی چاد استاهلسکی است. این فیلم چهارمین قسمت در سری فیلم‌های محبوب “جان ویک” بود و نقش اصلی آن را کیانو ریوز ایفا کرد. فیلم با انتظار بالایی از سوی طرفداران این سری که بخاطر صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز و داستان جذاب آن شناخته می‌شود، همراه بود.

در این قسمت، داستان با ادامه‌ی ماجراهای قاتل افسانه‌ای، جان ویک، ادامه می‌یابد که پس از کشتن یکی از اعضای سازمان بین‌المللی قاتلان، مشهور به “میز والا”، در محوطه‌ی هتل کانتیننتال، تحت تعقیب قرار می‌گیرد. جان ویک با تحمل تعقیب و گریز بی‌وقفه، در تلاش است تا از دست دشمنانش فرار کند و به دنبال انتقامی بی‌رحمانه برود. قسمت چهارم جان ویک یکی از بهترین فیلم های کیانو ریوز در سال 2023 بود که این فرانچایز پرطرفدار را به پایان رساند. اگر این فیلم را دیده‌اید، مقاله نقد فیلم جان ویک 4 را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های کیانو ریوز سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو