اعتراض تند دبیر ستاد امر به‌ معروف به افزایش قیمت خودرو ؛ شورای رقابت پاسخگوی این «منکر» باشد!

منبع: تکراتو

3

1402/8/1

17:30


دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر خواستار پاسخگویی شورای رقابت در رابطه با افزایش قیمت خودرو و شیوه قیمت‌گذاری خودرو در کشور شده که آنرا یک منکر خوانده است.

اعتراض تند دبیر ستاد امر به‌ معروف به افزایش قیمت خودرو ؛ شورای رقابت پاسخگوی این «منکر» باشد!

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر خواستار پاسخگویی شورای رقابت در رابطه با افزایش قیمت خودرو و شیوه قیمت‌گذاری خودرو در کشور شده که آنرا یک منکر خوانده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، «حجت‌الاسلام طاهری آکردی»، دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر، در جریان جلسه معاونان این ستاد، ضمن انتقاد از قیمت‌گذاری‌های جدید خودرو از سوی شورای رقابت، این‌گونه اقدامات را عاملی در ناکارآمد نشان دادن نظام قلمداد کرد.

وی یکی از اصول اساسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را، پیگیری مطالبات مردم عنوان کرده و در رابطه با گلایه مردم مبنی‌بر افزایش قیمت خودرو بیان داشت: «طی روزهای گذشته ما تماس‌های مکرر مردمی داشتیم که درخواست داشتند ستاد امر به معروف در این موضوع وارد شود. شورای رقابت باید در این زمینه پاسخگو باشد. ما از مطالبه‌گران می‌خواهیم ضمن حفظ فرآیند قانونی، در این موضوع ورود جدی داشته باشند و به تبیین بپردازند. اجازه ندهند چند نفر به‌خاطر منافع شخصی نظام را زیر سوال ببرند.»


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


انتقاد از افزایش قیمت خودرو در کشور

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره گزارشات مردمی در حوزه نابسامانی بازار خودرو اظهار کرد: «حتی گزارش‌های متعدد مردمی داشتیم که برخی از خودروها دارای ایرادات اساسی بودند و خودروسازان رفع این ایرادات را به عنوان آپشن مطرح کرده‌اند. کجای دنیا رفع ایراد خودرو که وظیفه خودروساز است، آپشن به حساب می‌آید؟»

وی ضمن اشاره به اثر اقدام شورای رقابت در دلسردی مردم از نظام به مسئولان هشدار داد: «آسیب این گونه کارها کمتر از اقدامات دشمن نیست. چرا باید برای اضافه شدن چند آپشن، قیمت خودرو تا حدود 50 درصد افزایش یابد؟»

طاهری آکردی درباره افزایش قیمت خودرو افزود: «یک نفر باید جلوی اقدامات خودروسازان و شورای رقابت را بگیرد. مگر قرار نبود که طی یکی دو سال قیمت خودرو استاندارد شود، پس چه شد؟ قیمت استاندارد یعنی این‌که خودروسازان قیمت بازار را کاهش دهند نه این‌که قیمت کارخانه را به‌گونه‌ای افزایش دهند که به اندازه قیمت بازار شود. بعداً هم ادعا کنند که ما دو نرخی بودن خودرو را از بین بردیم.»

افزایش قیمت خودرو

وی این‌گونه رفتارها را منجر به ایجاد نارضایتی عمومی قلمداد کرد و ادامه داد: «شورای رقابت باید مبنای قیمت‌گذاری و افزایش قیمت خودرو را به صورت شفاف برای مردم تبیین کند. دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم می‌گیرد که وضعیت بازار خودرو را سروسامان دهد، ولی شورای رقابت به نحو دیگری رفتار می‌کند. بلند شدن چنین صدای دوگانه‌ای در حاکمیت جایز نیست.»

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با تاکید بر اینکه قیمت‌گذاری خودروی داخلی مطابق با قیمت خودروی خارجی ظلم آشکار عنوان است، عنوان داشت: «مگر خودروسازهای داخلی از یارانه دولتی، برق، آب و گاز ارزان‌قیمت و… استفاده نمی‌کنند که شما می‌خواهید بر اساس آن‌ها قیمت‌گذاری کنید؟ کارگر ایرانی درآمد ریالی دارد چرا باید خودرو با قیمت دلاری بخرد؟»

طاهری آکردی اقدامات این‌چنینی را یک علت جهت زیر سوال رفتن خدمات خوب و امیدبخش دولت قلمداد کرد و تصریح کرد: «ما در بحث مسکن، بهداشت و درمان، مالیات و… شاهد تحولات عظیمی هستیم که حقیقتا خبرهای خوبی بوده و در مردم امیدآفرینی می‌کند، ولی افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت تمام این زحمات را زیر سوال می‌برد و مردم را نسبت به نظام و دولت بدبین می‌کند.»

این مقام مسئول یکی دیگر از انتقادهای اساسی مردم را مربوط به روش تحویل خودرو توسط خودروسازان دانست، وی در این مورد خاطرنشان کرد: «این‌ها در حالی که هنوز به تعهدات چندماه پیش خود درباره تحویل خودرو عمل نکرده‌اند، خودروها را احتکار می‌کنند تا بازار را تشنه کنند و راه را برای افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت باز کنند. صدای مردم را چه کسی باید در بحث خودرو بشنود؟ این‌که ما هم بخواهیم درباره این موضوع سکوت کنیم قطعاً ظلم است. تابه‌حال گزارش‌های متعدد مردمی درباره بحث خودرو به ما رسیده و ما افراد را به خویشتن‌داری دعوت کرده‌ایم، ولی تا کجا باید مردم سکوت کنند؟»

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان اعلام داشت: «با توجه به حجم مطالبات مردمی و نارضایتی از کیفیت و قیمت خودروهای داخلی و عدم پاسخگویی شورای رقابت به عنوان متولی قیمت‌گذاری خودرو در کشور، این ستاد پویش مطالبه‌گری از شورای رقابت را به آدرس https://bia2safa.net/goto/web/url/3699831 راه‌اندازی کرده تا مردم با ثبت‌نام در آن اعتراض خود را به قیمت‌گذاری غیرشفاف و غیرمنطقی خودرو اعلام کنند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انتقاد از روش افزایش قیمت خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو