سریال برای خودت زندگی کن (Live Your Own Life) | تلاش های یک زن برای استقلال در جامعه کره

سریال برای خودت زندگی کن (Live Your Own Life) | تلاش های یک زن برای استقلال در جامعه کره


منبع: پلازا

3

1402/8/2

10:22


سریال برای خودت زندگی کن (Live Your Own Life) | تلاش های یک زن برای استقلال در جامعه کره

سریال برای خودت زندگی کن یکی از جدیدترین مجموعه‌های تلویزیونی کشور کره جنوبی درام خانوادگی محسوب می‌شود که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است. در مقاله پیش‌رو با معرفی سریال Live Your Own Life 2023 همراه شما هستیم.

درام‌های خانوادگی کره‌ای یکی از پرطرفدارترین انواع سریال‌های این کشور هستند که علی‌الخصوص خود مردم کره، استقبال زیادی از آنها می‌کنند. حال وقتی کمی داستان عاشقانه و بازیگران جذاب به این آثار اضافه شود، یعنی یک سریال ایده آل که می‌تواند با سلیقه اکثر مخاطبان مطابقت داشته باشد. در ادامه قصد داریم یکی از آثار جدید با همین ویژگی‌ها را به شما معرفی کنیم.

سریال زندگی مستقل هیو شیم (Hyo-shim’s Independent Life) که بیشتر با نام برای خودت زندگی کن معروف است، به کارگردانی کیم هیونگ-ایل (Kim Hyeong-il) ساخته شده و جو جونگ-سون (Jo Jeong-seon) نویسندگی آن را برعهده دارد. پخش این اثر از تابستان 2023 شروع شده است و از شبکه KBS2 کره جنوبی به روی آنتن می‌رود. در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا با معرفی سریال زندگی مستقل هیو شیم همراه شما خواهیم بود. همچنین می‌توانید درباره بهترین سریال‌های کره ای IMDb در این مطلب بیشتر بخوانید.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال برای خودت زندگی کن

ژانر سریال Live Your Own Life 2023 درام، ملودرام، عاشقانه و خانوادگی است. این اثر نخستین بار در تاریخ 16 سپتامبر 2023 (25 شهریور 1402) بر روی آنتن شبکه KBS2 کره جنوبی رفت و در تاریخ 14 مارس 2024 (24 اسفند 1402) به پایان خواهد رسید. سریال زندگی مستقل هیو شیم روزهای شنبه و یکشنبه ساعت 20:05 به وقت کره (01:35 دقیقه بامداد به وقت ایران) بر روی آنتن می‌رود. تعداد قسمت های سریال برای خودت زندگی کن به طور کلی 50 قسمت خواهد بود که طی یک فصل پخش می‌شود و تا کنون 9 قسمت آن پخش شده است.

داستان سریال برای خودت زندگی کن

داستان سریال برای خودت زندگی کن

هیو شیم دختری بسیار پرتلاش و سخت‌کوش است که اندامی عالی دارد و به عنوان یک مربی زیبایی اندام در حرفه خود موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. اما از طرف دیگر، کمر او زیر فشارهای خانواده در حال خم شدن است. هیو شیم تنها دختر خانواده با سه برادر است که هیچکدام آنها، او را بیشتر از یک ماشین پول‌سازی یا برده نمی‌بینند. برادر بزرگترش فقط به خانواده خودش اهمیت‌ می‌دهد، برادر دومش نیز اگرچه هوش بالایی دارد اما خودخواه و خود محور است. سومین برادرش که سن کمتری نسبت او دارد، نیز در رویای به دست آوردن ثروتی بادآورده غرق شده است. هیو شیم تنها به مادرش امید دارد که او نیز طرفداری پسرانش را می‌کند.

حال دختر که سال‌ها فرزندی ایده‌آل بوده اما از او قدردانی نشده، با کمک عضو جدید باشگاه، کانگ ته هو، تصمیم می‌گیرد این بار بر روی خودش تمرکز کند و مستقل زندگی کند. او باید کنترل زندگی خودش را به دست بگیرد. این خلاصه سریال زندگی مستقل هیو شیم بود که برای شما گفتیم.

بازیگران سریال برای خودت زندگی کن

یوئی (Uee) اولین انتخاب برای نقش اول سریال بود که از سال 2018 تا کنون در سریال‌های KBS2 حضور نیافته بود. سپس گو جو-وون (Go Joo-won) برای یکی از نقش‌های اصلی انتخاب شد و بعد از آن نوبت به سایر هنرپیشگان رسید. در ادامه ابتدا با بیوگرافی بازیگران اصلی و سپس معرفی سایر آنها همراه شما هستیم.

یوئی در نقش لی هیو شیم

یوئی - بازیگران سریال برای خودت زندگی کن

یوئی یا کیم یو-جین (Kim Yu-jin) خواننده و بازیگر اهل کره جنوبی است که در 9 آوریل 1988 (20 فروردین 1367) به دنیا آمد. او کار خود را از سال 2007 با گروه دخترانه موسیقی After School شروع کرد کرد و تا سال 2017 در این گروه حضور داشت. یوئی در سال 2009 اولین سریال خود یعنی Queen Seondeok (ملکه سوندوک) بازی کرد و سپس در سریال You’re Beautiful (تو زیبایی) حضور داشت. از دیگر آثار معروف او باید به دراماهای (2009), Ojakgyo Family (2011), Jeon Woo-chi (2012), Golden Rainbow (2013), High Society (2015), Marriage Contract (2016), and My Only One (2018) و Ghost Doctor (2022) اشاره کنیم. او در سریال Live Your Own Life 2023 نقش اصلی را ایفا می‌کند.

ها جون در نقش کانگ ته هو

ها جون - هنرپیشه های سریال زندگی مستقل هیو شیم

ها جون (Ha Jun) بازیگر کره ای که پیش از این با نام سابق استیج خود یعنی سونگ ها-جون شناخته می‌شد، متولد 3 آوریل 1987 (14 فروردین 1366) است. او بازیگری را از سال 2012 با تئاتر شروع کرد و سپس در سال بعد با سریال Who Are You? وارد تلویزیون شد. این هنرپیشه در سال 2016 اولین فیلم سینمایی خود یعنی The Boys Who Cried Wolf را بازی کرد. از جمله آثار معروف ها جون باید به دراماهای Six Flying Dragons (2015), Arthdal Chronicles (2019), SF8 (2020), High Class (2021) و Destined With You (2023) اشاره کنیم. او نقش اصلی مرد سریال زندگی مستقل هیو شیم است.

کیم دو یون در نقش لی هیو دو

کیم دو یون - خلاصه سریال زندگی مستقل هیو شیم

کیم دو-یون (Kim Do Yeon) بازیگر کره‌ای متولد 9 آوریل 1991 (20 فروردین 1370) است‌‌‌. او کار خود را از سال 2018 با سریال Tempted به صورت رسمی آغاز کرد. از جمله سریال‌های معروف کیم دو-یون باید به My ID Is Gangnam Beauty (2018), The Nokdu Flower (2019), Move to Heaven (2021) و Strong Underdog (2023) اشاره کنیم. این بازیگر یکی از نقش‌های کلیدی سریال است.

گو جو وون در نقش کانگ ته مین

گو جون وون - زمان پخش سریال برای خودت زندگی کن

گو جو-وون هنرپیشه اهل کشور کره جنوبی در 16 اکتبر 1981 (24 مهر 1360) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2003 با سریال Punch شروع کرد و دو سال بعد با نقشی مکمل در سریال Resurrection معروف شد. سریال‌های Bizarre Bunch (2005) و Famous Chil Princesses (2006) به پیشرفت او کمک کردند. گو جو-وون در آثاری همچون The King and I (2007), Kim Su-ro, The Iron King (2010), You’re the Best, Lee Soon-shin (2013 و Haechi (2019) حضور پیدا کرد و اکنون پس از 4 سال در سریالی جدید ایفای نقش دارد.

سایر هنرپیشه های سریال زندگی مستقل هیو شیم عبارتند از:

نام سونگ-جین (Nam Sung-Jin) در نقش لی هیو-سونگ

  • لی کوانگ-کی (Lee Kwang-Ki) در نقش یوم جین-سو
  • سول جونگ-هوان (Seol Jung-Hwan) در نقش لی هیو-جون
  • یون می‌-را (Yoon Mi-Ra) در نقش لی سون-سون
  • ایم جی‌-اون (Im Ji-Eun) در نقش یانگ هی-سو
  • لی گا-یون (Lee Ga-Yeon) در نقش لی رو-بی

نقد سریال Live Your Own Life 2023

زندگی مستقل هیو شیم یکی از آن دسته سریال‌های کشور کره است که از همان ابتدا توانست توجه‌ها را جلب کند و با پخش یک قسمت از آن، در قسمت دوم شاهد بالا رفتن تعداد تماشاگران آن، به شکل شگفت‌انگیزی بودیم. سریال محوریت خود را بر روی مفهوم استقلال در یک فرد گذاشته است و به موضوع مهمی اشاره دارد. همچنین بازیگرانی که در این اثر حضور پیدا کرده‌اند، چهره‌هایی آشنا هستند که در طی سال‌های اخیر کم‌‌کار تر از همیشه بوده‌اند و اکنون قرار گرفتن آنها در کنار هم با وجود داشتن مهارت کافی، تصویر قشنگی ایجاد کرده است. شخصیت اصلی که یوئی ایفای نقش آن را برعهده دارد، پختگی کاراکتر و همچنین نقاط ضعف و قوت او را به خوبی به تصویر می‌کشد.

اما نقاط ضعفی تا کنون در سریال به چشم می‌خورد. یکی از آنها همان کلیشه همیشگی سریال‌های کره جنوبی یعنی افراد بدجنس و مثلث عشقی است. در برخی از نقاط سریال منطقی برای روابط عاطفی شخصیت اصلی ندارد و همچنین مثلث عشقی به وجود آمده، دلیل خاصی ندارد. از سوی دیگر شخصیت‌های منفی را می‌بینیم که بیش از حد سیاه هستند و اگر کمی انعطاف برای آنها به خرج داده می‌شد، بهتر بود. به هر حال نمرات سریال کره ای برای خودت زندگی کن قابل قبول هستند و به عنوان یک سریال آخر هفته‌ای که قرار است 50 قسمت طول بکشد، با مجموعه‌ای درخور تماشا روبه‌رو هستیم.

سخن پایانی

نقد سریال Live Your Own Life 2023

به پایان مطلب معرفی و بررسی سریال کره ای برای خودت زندگی کن رسیدیم و سعی کردیم هر آنچه از آن می‌دانیم‌ برای شما بازگو کنیم. این مجموعه کاملا بدون عجله و سر فرصت قصد نشان دادن یک درام خانوادگی و عاشقانه را به شما دارد. آیا قصد دانلود سریال Live Your Own Life 2023 دارید؟ به نظر شما نقاط مثبت و منفی این اثر چیست؟ از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید، سپاس‌گزاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو