10 منطقه بکر و دیدنی ایران برای گردشگری

10 منطقه بکر و دیدنی ایران برای گردشگری


منبع: ساعد نیوز

4

1402/8/16

10:11


به هر کجای ایران زیبا که سفر کنید شاهد مکان های زیبا و محسور کننده ای خواهید بود ما در این مطلب به شما بکرترین مناطق ایران را معرفی خواهیم کرد.

بکر ترین مناطق ایران برای سفری دلنشین

انتخاب مقصد سفر یکی از اولویت های مهم مسافرت است.اغلب مردم با در اختیار داشتن چند گزینه محدود هرساله مسافرت های تکراری انجام می دهند.غافل از اینکه ایران دارای زیباترین مناطق دیدنی و بکر است که از جاذبه های گردشگری به شمار می آید اما برای عده بسیاری ناشناخته می باشند.

از این رو سفر به6 منطقه سیاحتی کشورمان را به شما پیشنهاد می کنیم که کمتر دیده و شناخته شده اند.

آبشار شِوی


آبشار شِوی یا تله زنگ، یکی از بزرگترین و زیباترین آبشارهای ایران است که در منطقه سردشت از توابع دزفول واقع در استان خوزستان قرار گرفته است و دارای طبیعتی سرسبز و به غایت زیبا است. بهترین زمان بازدید از آبشار شِوی در اوایل فصل بهار و خصوصا ماه فروردین است که هوا در آن نسبتا خنک و دارای طراوت بهاری است. شِوی در زبان لری بختیاری به معنای لطافت است. برای رسیدن به این منطقه باید از دزفول به سمت منطقه شهیون حرکت کنید و از آنجا روستای بیشه بزان و بازارگاه و پیرچل را پشت سر بگذارید. پس از آن با یکی دو ساعت کوهنوردی در مسیری بسیار خوش منظره، به آبشار بزرگ شِوی خواهید رسید.

آبشار شوی

چشمه های باداب سورت


چشمه آب شور باداب سورت، چشمه ای بی نظیر در ایران و کم نظیر در جهان است. این چشمه که واقع در بخش چهاردانگه شهرستان ساری است در سال 1387 به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران پس از کوه دماوند ثبت شد. خیال انگیزترین زمان در این منطقه، هنگام طلوع و غروب خورشید است که تلإلو خورشید در حوضچه ها همراه با سایه روشن طبیعت اطراف، جلوه هایی تحسین برانگیز از موهبت خداوندی را به نمایش می گذارد. باداب سورت در همه فصل های سال زیباست و در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد اما پربازدیدترین زمان ها، فصول بهار و تابستانند؛ چرا که در فصل بهار این منطقه بسیار سرسبز و خرم است و فصل تابستاننیز زمان خوبی برای آب تنی دراین حوضچه های زیبا و سرشار از مواد معدنی است.

چشمه های باداب سورت

کالپوش


منطقه کالپوش در شهر میامی شهرستان شاهرود استان سمنان واقع شده است. جلوه ای بهشت گونه از طبیعت سرخ و آتشین، آکنده از شقایق هایی که چشم هر بیننده ای را مسحور می کند، یکی از جاذبه های طبیعی و فصلی منطقه کالپوش است که همه ساله در اردیبهشت ماه، رُخ می نماید. دشت شقایق های کالپوش در 140 کیلومتری شمال میامی قرار دارد که دشت هایش در فصل بهار مملو از گل های شقایق و در شهریور پر از گل های آفتابگردان می شود و در پاییز و زمستان به دلیل مجاورت با پناهگاه حیات وحش و پارک ملی گلستان از موقعیت فوق العاده گردشگری برخوردار است.

کالپوش

زیارتگاه خالد نبی


در یک منطقه کوهستانی و در فاصله 90 کیلومتری شمال شرق شهرستان گنبد کاووس و 55 کیلومتری شمال شرق شهرستان کلاله و 6 کیلومتری روستای گچی سو، نزدیک آی تمراز توابع بخش مراوه تپه و بر فراز قله کوه گوگجه داغ واقع شده است. راه ارتباطی زیارتگاه خالد نبی کوهستانی بوده ولی از طریق کلاله و تمرقره قوزی تا آن محل راه دشواری نیست. به دلیل دوری راه و فقدان وسیله نقلیه و کمبود تسهیلات رفاهی در محل و همچنین گرمای شدید تابستان و سرمای زمستان، بهترین زمان برای انجام فرایض دینی و زیارت، ماه های فروردین و اردیبهشت است.

زیارتگاه خالد نبی

مازیچال


دهکده زیبای مازیچال در 50 کیلومتری شهر عباس آباد و نزدیک کلاردشت قرار دارد. چشم انداز بسیار زیبای روستای مازیچال با دیدی وسیع از رامسر تا چالوس، موقعیتی بی نظیر به این دهکده کوهستانی بخشیده است. وجود تپه ها و کوه ها در این منطقه به گونه ای است که در هنگام بارندگی، مازیچال پر از ابرهایی می شود که هر لحظه شکل های زیبایی به خود می گیرند. می گویند نام گذاری مازیچال به دلیل وجود درخت بلوط در این منطقه بوده است. در گویش محلی مردم منطقه، ماری به معنی درخت بلوط است و چال به معنی گودال و چاله.

مازیچال

شیمبار


دشت شیمبار یا شیرین بهار، مرز میان استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری است که در 75 کیلومتری مسجدسلیمان قرار دارد. از دیدنی های دشت شیمبار کوه قلندران است که پر از انگورهای یاقوتی است که مالک خصوصی ندارد! مهمترین راه دسترسی به این منطقه، مسیر جدیدالاحداث مسجدسلیمان به شهرکرد است که در حال حاضر تا ابتدای منطقه به صورت آسفالت شده است. در درون منطقه راه های دسترسی شنی روستایی درجه 3 وجود دارد.

شیمبار

جزیره مینو


اقامت چند روزه در نیزارهایی که با رود اروند و نخلستان های انبوهش محاصره شده اند، بستر ماجراجویی هیجان انگیزی را فراهم می کند؛ سفر به جزیره مینو از تجربه های بکری است که ممکن است یک بار در زندگیتان پیش بیاید. خوردن غذاهای عربی، اقامت در اقامتگاه های محلی، آشنایی با فرهنگ جنوب هر کسی را برای خرید آنلاین بلیط هواپیما آبادان و سفر به این جزیره وسوسه می کند.

مینو

تنگه رغز


عروس تنگه‌های ایران نامی درخور برای رغز است. این تنگه نماد صبر آب است. آب برای هزار سال تلاش کرده تا در دل سنگین سنگ جایی باز کند و خب خیلی هم در این کار موفق بوده است. آب توانسته آبگیرهای متعددی در دل صخره‌ها ایجاد کند. جالبی ماجرا می‌دانید کجاست؟ هرکدام از این آبگیرها ویژگی خاص خود را دارند و هیچ کدام به دیگری شبیه نیستند. انگار نه انگار که آب همان آب و صخره همان صخره است. آب روان در این تنگه از چشمه‌ای درون جنگل به سمت تنگه سرازیر می‌شود و 5 کیلومتر را می‌خزد و در قسمت جنوبی تنگه خودش را پنهان می‌کند.

تنگه رغز

تالاب شادگان


تالاب شادگان در اصل مجموعه سه تالاب خور المیه، ابوموسی و شادگان است. شادگان بزرگ‌ترین تالاب‌ ایران به حساب می‌آید. تالاب شادگان طبیعتی خاص و جاندارانی بی‌نظیر دارد. به همین علت است که از سراسر ایران گردشگرانی برای بازدید از آن راهی می‌شوند. تالاب شادگان را به خاطر داشتن دلفین می‌شناسند. دلفین‌هایی که علاقه خاصی به انسان‌ها دارند در این تالاب زندگی می‌کنند. دلفین بینی بطری از ساکنان اصلی این تالاب است. از شگفتی‌های این تالاب جریان همزمان آب شور و شیرین است. دقایقی که برای دیدن تالاب صرف می‌شود از ارزشمندترین دقایق عمر هر شخص محسوب می‌شود.

تالاب شادگان

قلعه کَرشاهی


اواخر دوره قاجار، قلعه کرشاهی از قلعه‌هایی به شمار می‌رفت که گروه‌های بدنام سارقان، فعالیت‌های خودشان را در آن سر و سامان می‌دادند. این قلعه خشتی، پنج برج مراقبت دارد و در بازدید از آن به راحتی می‌توانید تصور کنید که در روزهای اوجش، چه شکوه و عظمتی داشته است. قلعه کرشاهی که به قلعه دزدها هم معروف است در شهر ابوزیدآباد استان اصفهان قرار دارد.زیر این قلعه، مسیرها و هزارتوهایی ساخته بوده‌اند که به کوهستان پشت بنا راه داشته است. در بیابان‌های اطراف قلعه کرشاهی هم درختان زیبای انار وجود دارند که هر گردشگری را برای چادر زدن در کنار آنها و در حوالی قلعه وسوسه می‌کنند.

قلعه

بیشتر بخوانید:

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو