آیا اوفود رقیب اسنپ فود خواهد شد؟

منبع: تکراتو

1

1402/8/25

15:04


رقیب اسنپ فود کار خود را با حمایت چند شرکت بزرگ آغاز کرد. رستوران‌های زنجیره‌ای دارک‌کیچن از هم‌اکنون عرصه را بر رستوران‌های اسنپ‌فود تنگ کرده است.

آیا اوفود رقیب اسنپ فود خواهد شد؟

رقیب اسنپ فود کار خود را با حمایت چند شرکت بزرگ آغاز کرد. رستوران‌های زنجیره‌ای دارک‌کیچن از هم‌اکنون عرصه را بر رستوران‌های اسنپ‌فود تنگ کرده است.

گروه سرمایه‌گذاری کوروش که عناوین بزرگی همچون فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، اُمارکت و چند فروشگاه زنجیره‌ای دیگر را تحت مالکیت خود دارد، با همکاری بزرگترین سرمایه‌گذار خود (گلرنگ) رقیب اسنپ فود را تحت عنوان “اُفود” توسعه داده است.

این شرکت بزرگ مجموعه‌ای از رستوران‌های بزرگی را خریداری کرده و تحت نام دارک‌کیچن به زنجیره سفارش آنلاین غذا اضافه کرده است. با اضافه شدن اُفود به مجموعه کوروش، حالا ویترین زیرمجموعه گلرنگ بزرگتر شده و رقبایی همچون اسنپ‌فود را در خطر ورشکستگی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: مشارکت ۵۰۰ میلیون تومانی اسنپ در طرح توسعه‌ گروه‌های خودیار زنان 

رقیب اسنپ فود از گروه سرمایه‌گذاری کوروش می‌آید

گروه سرمایه‌گذاری کوروش که مورد حمایت خاص گروه صنعتی گلرنگ به عنوان یکی از بزرگترین گروه‌های صنعتی کشور قرار دارد، پلتفرم سفارش غذا آنلاین خود به نام اُفود را برای رقابت مستقیم با اسنپ‌فود معرفی و کار خود را آغاز کرده است.

این گروه سرمایه‌گذاری با حمایت گلرنگ، رستوران‌های زنجیره‌ای را با عنوان دارک‌کیچن خریداری کرده و کار خود را در سفارش‌گیری آنلاین غذا آغاز کرده است. این در صورتی است که تاکنون حکمران سفارشات آنلاین غذا در ایران، اسنپ‌فود بود که مجموعه‌ای بزرگ از رستوران‌های زنجیره‌ای را دور خود جمع کرده است. اما حالا با ورود رقیبی قدرتمند از کوروش پایه‌هایش متزلزل شده است.

رقیب اسنپ فود از گروه سرمایه‌گذاری کوروش می‌آید

درباره اسنپ‌فود

اسنپ‌فود اولین پلتفرم سفارش غذا آنلاین در ایران است که تحت مالکیت شرکت آوا نگار اطلس تجارت قرار دارد و از سال 1388 با ادغام پلتفرم زودفود و پیوستن این مجموعه  به اسنپ، کار خود را تحت عنوان اسنپ فود آغاز کرد. اسنپ فود می‌تواند مناسب‌ترین و بهترین انتخاب برای افرادی باشد که می‌خواهند بدون مراجعه به رستوران، غذای مورد نظر خود را با قیمت‌های متنوع از درب منزل سفارش و تحویل گیرد.

در اسنپ‌فود بیش از 3 هزار نفر مشغول کار هستند و هزاران رستوران و تهیه غذا در سراسر ایران نیز به مجموعه اسنپ فود پیوسته‌اند. نکنه جالب درباره این مجموعه این است که از زمان فعالیت تاکنون هیچ تعدیل نیرویی نداشته و کار خود را به بهترین شیوه انجام داده است.

اما اسنپ فود به همین موارد خلاصه نمی‌شود. این مجموعه حالا و در سال 1402 فعالیتی بسیار گسترده‌تر دارد و غیر از سفارش غذا، در بخش سوپر مارکت، کافه، شیرینی، نانوایی، میوه و سبزیجات، پروتئینی،  آبمیوه و بستنی، گل و گیاه، عطاری، سلامت و زیبایی، آجیل و خشکبار و غیره نیز فعالیت دارد و تمامی مشاغل با موارد فوق در اسنپ‌فود فعالیت می‌کنند.

رقابت اسنپ فود و اُفود

حال این مجموعه بزرگ رقیبی بزرگ پیدا کرده و بازار خود را در خظر می‌بیند. طبق سابقه‌ای که از گروه سرمایه‌گذاری کوروش وجود دارد، باید دید که پلتفرم نورسیده OFood تا چه حد می‌تواند سهم بازار را ازان خود کند و تا چه میزان بر سهم اسنپ فود تأثیر خواهد گذاشت.

البته ممکن است که اُفود در وهله اول با تخفیف‌ها و تبلیغات هیجان‌انگیز بتواند مشتریان را به سمت خود جذاب کند، که البته یه شیوه روال در رقابت تجارت است. با این وجود باید منتظر واکنش اسنپ فود هم باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آغاز فعالیت اُفود به عنوان رقیب اصلی اسنپ فود چیست؟ آیا گروه سرمایه‌گذاری کوروش با حمایت گلرنگ می‌تواند سهم بازار اسنپ فود را از آن برباید؟ لطفاً نظارت خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو